Hoofdcategorieën
Topicacties

Luistertest van lossy formaten ** Test staat online **

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 35 36 37 38 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 december 2003

Okee, dus er zijn problemen gerezen mbt tot de copyrights met de Buma en consorten.
Mijn ervaring met de buitenlandse communities was eigenlijk dat samples tot 30 sec. lossless geen problemen opleveren, in ieder geval niet in de V.S.
We hebben nu dus eigenlijk drie opties:
1. We negeren de regels en gaan toch samples van 30 s. gebruiken met het risico in de problemen te komen.
2. We hosten de samples in het buitenland, waar het Nederlandse recht niet van toepassing is.
3. We gebruiken copyrightvrije muziek, die bestaat er genoeg hoor, ook in lossless. Nadeel is dat het vrijwel allemaal onbekend materiaal is.

Sound is no voodoo!

quote:
Henk007 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:23:
Okee, dus er zijn problemen gerezen mbt tot de copyrights met de Buma en consorten.
Mijn ervaring met de buitenlandse communities was eigenlijk dat samples tot 30 sec. lossless geen problemen opleveren, in ieder geval niet in de V.S.
We hebben nu dus eigenlijk drie opties:
1. We negeren de regels en gaan toch samples van 30 s. gebruiken met het risico in de problemen te komen.
2. We hosten de samples in het buitenland, waar het Nederlandse recht niet van toepassing is.
3. We gebruiken copyrightvrije muziek, die bestaat er genoeg hoor, ook in lossless. Nadeel is dat het vrijwel allemaal onbekend materiaal is.
4. we vinden in de mazen der wet een legale weg (zoals ik al eerder beschereven heb)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Reg. datum: 25 juni 2001

jack johnson - taylor -- acoustic
jack johnson - mud football -- acoustic
frank sinatra - mack the knife -- big band jazz
frank sinatra - fly me to the moon -- big band jazz
jamie cullum - old devil moon -- jazz
jamie cullum - these are the days -- jazz

TOM & JOYCE - Bonito.. een beetje bossanova achtig
TOM & JOYCE - Queixume ... latin

ik heb ook well wat leuke dingen van micheal buble gehoord ==> jazz

daft punk heeft ook nog een paar goeie platen om mee te testen. hele scherpe muziek die soms de randjes van lossy compression laten zien.

Ik weet niet wat jullie zoeken voor klassiek, maar ik zou een stuk van tjakovski nemen oid. Mozart en beethoven klinken voor de meeste toch heel bekend, en dan ga je een verwachting opbouwen en zelf dingen invullen zegmaar. (onbewust)

nog een tipje. Tests kun je het beste uitvoeren met muziek die je nog nooit gehoord hebt. zo krijg je toch de meest objectieve tests. Aangezien je aan muziek kan wennen zegmaar. Er is genoeg keuze dus ik neem aan dat het niet een probleem hoeft te zijn.

justice strike wijzigde dit bericht 17-02-2005 02:57 (54%)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Henk007 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:03:Hebben jullie eigenlijk begrepen hoe een ABX test werkt ?
Ja idd anders, maar het niet echt mogelijk om een echte ABX test te doen. Mijn opzet is geen echte ABX test, maar heeft er wel wat van weg. Om het nog meer op een ABX te laten lijken, zou je evt de mp3 ook weg kunnen geven. Zodat je zowel A (origineel) als B (128kbit) kan horen. En dan bijvoorbeeld 1 of 2 "X-en" erbij. Dan zou ie er zo uit komen te zien:

track 1: orgineel (A)
track 2: 128 kbit (B)
track 3: orgineel of 128kbit (X)
track 4: orgineel of 128kbit (X)

En zoals ik al zei moet N idd hoog genoeg zijn, 10 of nog hoger ofzo. Dan zit je ruim onder de 1% kans dat je alles goedgokt. Worden al met al wel een heleboel samples waar je op moet gaan antwoorden. Daarom zou ik pleiten voor niet al te veel compressie varianten en instellingen.
quote:
Wat testmethode betreft.. Als Jag of JvS het script- en hostingwise voor elkaar kunnen krijgen dat je ABX kunt doen op je eigen tempo en manier, lijkt me dat absoluut the way to go. Even afwachten wat de heren kunnen voor we een definitief besluit nemen inzake de methode?
Dat lijkt mij een verstandig besluit. Ik zal eens gaan informeren (heb helaas alleen niet zo gek veel tijd de komende periode). Reken er wel op dat zoiets opzetten wel gewoon veel tijd (en moeite!) kost als je het goed wilt doen. Dus dingen als pagina's met statistieken en op userID gegenereerde sample-setjes zijn wel dingen van de lange adem. Dus ik hoop dat je die hebt :).

Ook denk ik dat t.net wel wilt dat er wel duidelijkheid is over samples en wat de BUMA daarvan vindt enzo. Maar goed, ik weet niet zeker hoe ze daar tegenover staan. Ik zou het wel behoorlijk kinderachtig vinden als dit niet zo mogen. Alsof we zo'n mp3test zouden organiseren om mp3'tjes uit te wisselen ofzo :P. Dan start ik newsleecher wel ff op hoor, heb ik echt niet zo'n test voor nodig :).

quote:
Jag schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 02:47:
Dan start ik newsleecher wel ff op hoor, heb ik echt niet zo'n test voor nodig :).
Nu je het over newsleecher hebt... usenet zou opzich ook wel een mooi medium zijn om zo'n test-cd'tje te verspreiden naar verschillende mensen zonder dat het je echt veel bandbreedte kost... al vraag ik me af of iedereen bekend is met usenet...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

DIY
Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
XanderH schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:46:
[...]

Nu je het over newsleecher hebt... usenet zou opzich ook wel een mooi medium zijn om zo'n test-cd'tje te verspreiden naar verschillende mensen zonder dat het je echt veel bandbreedte kost... al vraag ik me af of iedereen bekend is met usenet...
niet elke provider heeft een nieuwsserver die snel is/ lang de binaries laat staan.

Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving

]HuT[ Rayzman-JT-NL
Reg. datum: 24 februari 2003

Usenet is niet echt handig voor distributie. Versatel (Zonnet) bijvoorbeeld heeft helemaal geen binaries op z'n nieuwsserver staan.

specs JO,JOE, BF42, BFV ,BF2, ARMA, GTR,GTR2

Ondertitel?

Sorry voor de afwezigheid gisteren, maar we kregen visite en ik had bitter weinig tijd. Nou, de BUMA zou me gistermiddag terugbellen, nooit meer wat van gehoord. Vanmiddag ga ik 't dus maar eens opnieuw proberen.

@JaG:
Mijn adem is wel lang en het lijkt me zeker de moeite waard als de rest hier dat ook heeft :) Dus doe je ding, zou ik zeggen :D

Meanwhile heb ik ook wat werk van Miles Davis mogen ontvangen, ik geloof dat So What de uitverkorene is geworden onderling? If so, brengt dat de volgende playlist..

Miles Davis - So What (Kind of Blue)
BB Queen & Jan Akkerman - Next To You (3 Meter Sessies)
Blues Brothers - She Caught The Katy (OST)
Dire Straits - Money For Nothing (Brothers in Arms, remastered)
Eric Clapton - Layla (Unplugged, live)
Herman van Veen - Hilversum III (In Vogelvlucht)
Iced Earth - The Hunter (The Dark Saga)
Jeff Buckley - Hallejulah (Mystery White Boy, live)
Roger Waters - Three Wishes (Amused to Death)
Smashing Pumpkins - Quiet (Siamese Dream)

Erg leuke lijst, veel afwisseling en verschrikkelijk goede muziek. However, persoonlijk kan Miles Davis me echt compleet gestolen worden, maar goed :P Ik beschouw platenkeuze nu wel als afgerond, nu rest slechts nog het zooitje zo legaal mogelijk krijgen (daar ga ik me vanmiddag over buigen met de jongens van BUMA) en hoe de methode precies in zijn werk gaat, wat weer afhankelijk is van hoeveel speelruimte JaG krijgt van Tweakers.

Voor de rest lijkt het me allemaal wel zo'n beetje rond, wat jullie?

I'm the good and the bad. You're just ugly.

Ondertitel?

quote:
XanderH schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:46:
[...]

*kuch*retentie*kuch*

Nee, ik geloof niet dat dàt zo'n succes is, helaas :/

quote:

Je hoeft niet te kuchen hoor, ik weet dat niet iedereen een lange retentie heeft maar volgens mij is het best te halen als je de upload gewoon aankondigd en iedereen die het wil hebben het even goed in de gaten houdt. Ikzelf zou het iig als 2e verspreidingsmanier overwegen, het lijkt me dat toch 60% van de mensen hier een goede server heeft en dusdanig goed met usenet om kan gaan dat dat nut heeft... het kost iig weinig bandbreedte. Een webservertje ernaast kan altijd nog, maar ik vrees dat dit veeeeeel traffic gaat kosten...
bittorrent is ook een idee natuurlijk, alleen moet je wel genoeg mensen hebben die het willen blijven uploaden...
quote:
Nee, ik geloof niet dat dàt zo'n succes is, helaas :/
Het was maar een idee hoor :+

Canon EOS 30D

* BasieP is ook tegen usenet. Maakt torrent ofzo das liev :P

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Resistance is futile.
Reg. datum: 26 november 2002

Ik host het wel en ik heb schijt aan de BUMA.

All your women are belong to me.

Actief TN'er
Reg. datum: 09 december 2001

is ftp servertje niet een optie? of is dit uit den boze ? :? O-)

Actief TN'er THRijswijk in Delft, moet toch niet gekker worden?

quote:
TheBorg schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:36:
Het gaat me ook niet om de BUMA ofzo... alleen, zo'n cd wordt toch zo'n 300MB (ape) tot 800MB (wav). Stel dat zo'n 100-200 mensen meedoen, gaat je dat 30GB tot 160GB (!!) dataverkeer kosten... van mij mag je het hosten hoor, weet alleen waar je aan begint... :)

Reg. datum: 09 mei 2004

Waarom niet gewoon zoveel mogelijk manieren van verspreiden?
Ik heb er zelf niets op tegen om van usenet te downloaden, maar een torrent is ook wel handig. Desnoods als 3e oplossing een ed2k linkje of ftpserver.

Is het doel van elk spel het nabootsen van het leven, of was het andersom? - Loesje

Debian abuser

quote:
TheBorg schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:36:
Host het dan in ieder geval als torrent, gewoon op een webserver planten is lomp.

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Canon EOS 30D

quote:
XanderH schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:04:
[...]

Het gaat me ook niet om de BUMA ofzo... alleen, zo'n cd wordt toch zo'n 300MB (ape) tot 800MB (wav). Stel dat zo'n 100-200 mensen meedoen, gaat je dat 30GB tot 160GB (!!) dataverkeer kosten... van mij mag je het hosten hoor, weet alleen waar je aan begint... :)
we zouden toch max 30 seconden doen? (liefst nog minder) want dan valt dat databerkeer wel mee (tenminste, ik vind het nog veel, maarhet is dan iig geen 160gb meer)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

quote:
BasieP schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:17:
[...]

we zouden toch max 30 seconden doen? (liefst nog minder) want dan valt dat databerkeer wel mee (tenminste, ik vind het nog veel, maarhet is dan iig geen 160gb meer)

Ja... 30 seconden * 10 nummers * een aantal samples.
Ok, geen idee hoeveel samples per nummer dat uiteindelijk worden maar dat zouden er wat mij betreft rustig meer dan 10 per nummer mogen worden hoor... dan krijg je ook een realistischere uitslag bij je ABX test omdat je het gokpercentage verkleind.

Ondertitel?

Heh, nadat ik de telefoondude met de auteurswet uit 1912 om de oren sloeg adviseerde hij mij om het e.e.a. uit te leggen in een emailtje, die hij zou doorsturen naar de juridische afdeling. Dat heb ik gedaan. Even afwachten dan maar :/ Vanzelfsprekend heb ik het hele verhaal hypothetisch gehouden en geen woord gerept over Tweakers.net ;)

Resistance is futile.
Reg. datum: 26 november 2002

quote:
XanderH schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:04:
[...]

Al was het 4000GB, kan ik best hebben. :P

All your women are belong to me.

quote:
Wolfshade schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:03:
en geen woord gerept over Tweakers.net ;)
Vooral ook niet doen, alle associatie met onze site willen we natuurlijk vermijden.

Als je fragmenten pakt van 30 seconde heb ik daar geen problemen mee, regel dat wel via 1 centraal e-mail adres bijvoorbeeld onder vermelding van je username. Er zal sowieso toch 1 iso bakker zijn die kan die taak dan mooi opzich nemen.

Het is dan wel handig wanneer iemand webspace beschikbaar stelt, eventueel met een max aan dataverkeer, dat valt toch goed te reguleren wanneer je het via e-mail regelt. :)

www.hospitalitylife.nl

Sound is no voodoo!

quote:
Wolfshade schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:03:
Heh, nadat ik de telefoondude met de auteurswet uit 1912 om de oren sloeg adviseerde hij mij om het e.e.a. uit te leggen in een emailtje, die hij zou doorsturen naar de juridische afdeling. Dat heb ik gedaan. Even afwachten dan maar :/ Vanzelfsprekend heb ik het hele verhaal hypothetisch gehouden en geen woord gerept over Tweakers.net ;)
Precies wat ik dacht dus. Die gasten zeggen gewoon standaard dat je moet betalen, ongeacht wat je te zeggen hebt. Ga je dieper vragen, dan wordt je doorverwezen... Gaat letter daar :r

Ondertitel?

quote:
deepspace schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:05:
[...]

Precies wat ik dacht dus. Die gasten zeggen gewoon standaard dat je moet betalen, ongeacht wat je te zeggen hebt. Ga je dieper vragen, dan wordt je doorverwezen... Gaat letter daar :r
Heh, ja, die indruk kreeg ik ook :) Maar goed, even afwachten wat die jongens zeggen, dan. Inmiddels heb ik alles al wel klaar staan voor codering, dus als 't eenmaal rond is hoe we om moeten gaan met de BUMA en het materiaal zijn we d'r zo klaar voor..

Reg. datum: 10 december 2003

Kun je nog eens resumeren welke encoderversies en instellingen je gaat gebruiken?
Wat ik begrepen heb zou worden LAME 3.90.3 met :
--alt-preset standard
--alt-preset extreme
--alt-preset insane

en 3.96.1 met --preset medium

Persoonlijk zou ik liever een paar hoge bitrate settings vervangen door wat lagere (bijvoorbeeld 3.96.1 -V 5 of V 6 of eventueel --preset 128), omdat extreme en insane volgens mij voor 99% van de gevallen perceptueel transparant is, dus weinig nieuws zal toevoegen. Ik wacht verder met spanning af.

Henk007 wijzigde dit bericht 19-02-2005 20:09 (3%)

Sound is no voodoo!

quote:
Henk007 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:04:
Kun je nog eens resumeren welke encoderversies en instellingen je gaat gebruiken?
Wat ik begrepen heb zou worden LAME 3.90.3 met :
--alt-preset standard
--alt-preset extreme
--alt-preset insane

en 3.96.1 met --preset medium

Persoonlijk zou ik liever een paar hoge bitrate settings vervangen door wat lagere (bijvoorbeeld 3.96.1 -V 5 of V 6 of eventueel --preset 128), omdat extreme en insane volgens mij voor 99% van de gevallen perceptueel transparant is, dus weinig nieuws zal toevoegen. Ik wacht verder met spanning af.
Ook ff niet vergeten om de 16 Khz filtering bij 128 Kbit uit te zetten.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 35 36 37 38 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: