Hoofdcategorieën
Topicacties

Luistertest van lossy formaten ** Test staat online **

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Reageer Nieuw Topic
Ondertitel?

Nou, als we 't bij 4 nummers houden, zitten we nog met de muziekkeuze..

Zelf leek me wel aardig:

* Acid Rain van Liquid Tension Experiment
* Drive van REM
* Quiet van Smashing Pumpkins
* The Mirror van Dream Theater

Je zou ook de samples wat in kunnen korten, naar pak 'm beet, 45 seconden en nog een extra nummer d'r bij doen. Maar dat is een beetje afhankelijk van mijn host-to-be :)

Overigens, ik heb bitter weinig tot geen house/dance/trance. Dat valt dus al wel af. Wel heb ik het e.e.a. aan klassieke muziek, mochten mensen daar ècht om te zitten te springen.

I'm the good and the bad. You're just ugly.

Actief TN'er
Reg. datum: 09 december 2001

quote:
Wolfshade schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:06:

Zelf leek me wel aardig:

* Drive van REM

Je zou ook de samples wat in kunnen korten, naar pak 'm beet, 45 seconden en nog een extra nummer d'r bij doen. Maar dat is een beetje afhankelijk van mijn host-to-be :)

Overigens, ik heb bitter weinig tot geen house/dance/trance. Dat valt dus al wel af. Wel heb ik het e.e.a. aan klassieke muziek, mochten mensen daar ècht om te zitten te springen.

Over de kwaliteit van liquid tension cd's heb ik mijn twijfels.... maar ik denk dat dat bijna 100% de gedachten is vanuit dream theater gezien... (het zijn btw zeker wel vette nummers).
Maar iig zijn de cd's van dream theater niet echt gigantisch goed opgenomen...

Actief TN'er THRijswijk in Delft, moet toch niet gekker worden?

Think out of the box

Dreamtheater is een geweldige band en Liquid Tension bevat muziekstukken die tot de beste van de wereld behoren in het genre maar de geluidskwaliteit is niet echt high-end. Heeft er niemand zo'n Burmester testcd met van die lichte muziek? Wat dacht je van my friend van dire straits? Ik zou ook een klassiek stuk nemen.

Walter.PPK wijzigde dit bericht 14-02-2005 16:29 (8%)

Debian abuser

quote:
Wolfshade schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:06:

Zelf leek me wel aardig:

* Drive van REM

Hoezo host to be? Als je snelle webspace nodig hebt, kan ik je wel van dienst zijn.

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Think out of the box

Neem iets van Amused to death van Roger Waters als je goed opgenomen stukken wilt vergelijken.
Sound is no voodoo!

Wat dacht je dan een Pink Floyd nummertje B_FORCE ;) :P Zit vaak ook nogal wat ruis in, zodat de mp3 encoder extra zijn best moet doen. Waters doet het ook prima :)

Dire straits vind ik vaak zelfs te clean. Gewoon kunstmatig "perfect" zeg maar.

voodooless wijzigde dit bericht 14-02-2005 16:37 (73%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Ondertitel?

quote:
Walter.PPK schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:27:
Dreamtheater is een geweldige band en Liquid Tension bevat muziekstukken die tot de beste van de wereld behoren in het genre maar de geluidskwaliteit is niet echt high-end. Heeft er niemand zo'n Burmester testcd met van die lichte muziek? Wat dacht je van my friend van dire straits? Ik zou ook een klassiek stuk nemen.

Dire Straits kan best. Alleen heb ik niet veel CD's van de Dire Straits. Maar evengoed; het maakt in principe toch niet bijster veel uit of de opname ultraclean is? -- ik vind LTE #2 behoorlijk fijn opgenomen. Je vergelijkt het met elkaar, immers.

Dat je de voorkeur hebt voor nummers die je reeds kènt, kan ik me overigens wel goed voorstellen.

Ondertitel?

quote:
Walter.PPK schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:33:
Neem iets van Amused to death van Roger Waters als je goed opgenomen stukken wilt vergelijken.
Heb ik niet. En eerlijk gezegd heb ik ook weinig trek om 'm te gaan huren. Helaas ken ik namelijk ook niemand in mijn directe omgeving die dat schijfje heeft :)

Sound is no voodoo!

Hier zijn wel meer mensen die het schijfje hebben. Lijkt met niet echt een probleem om je één nummer in ape of flac formaat te schenken ;)

Ondertitel?

quote:
deepspace schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:41:
Hier zijn wel meer mensen die het schijfje hebben. Lijkt met niet echt een probleem om je één nummer in ape of flac formaat te schenken ;)
Hm, aardig idee. Mocht iemand zich geroepen voelen; PM of email even :)

Sound is no voodoo!

Daarnaast, huren loont niet echt, in de winkel koop je het ook voor 10 euro ;)

Ondertitel?

quote:
deepspace schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:51:
Daarnaast, huren loont niet echt, in de winkel koop je het ook voor 10 euro ;)
Ik niet :P

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:

Nee hoor. Maar MP3 is nog altijd het meest bekende en gebruikte compressieformaat voor muziek. De ervaringen met lossy formaten zijn dan ook bij uitstek de ervaringen met MP3.

Beetje krom om eerst te gaan discussieren met uitspraken als 'ik hoor verschillen bij 192 kbps MP3' en 'ik hoor al geen verschil meer bij 128 kbps MP3' en dan aan de hand van die discussie te gaan testen met...... een ander formaat dan MP3.

"Met een raket op 't dak!"

Reg. datum: 22 september 2002

Think out of the box

Amused to death is echt een aanrader hoor! Gewoon kopen daar krijg je geen spijt van.
Ondertitel?

quote:
Exirion schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:11:
[...]

Nee hoor. Maar MP3 is nog altijd het meest bekende en gebruikte compressieformaat voor muziek. De ervaringen met lossy formaten zijn dan ook bij uitstek de ervaringen met MP3.

Beetje krom om eerst te gaan discussieren met uitspraken als 'ik hoor verschillen bij 192 kbps MP3' en 'ik hoor al geen verschil meer bij 128 kbps MP3' en dan aan de hand van die discussie te gaan testen met...... een ander formaat dan MP3.
Nou ja, OGG Vorbis gebruikt net zo goed een psychoaccoustisch model, hoor. Alleen een andere dan L.A.M.E.; en wanneer je zegt MP3, heb je strikt genomen ook veel verschillende codecs. Xing, Blade, L.A.M.E, Fraunhofer IIS.. Wil je die dan ook stuk voor stuk meenemen?

Sound is no voodoo!

quote:
Wolfshade schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:50:
[...]

Nou ja, OGG Vorbis gebruikt net zo goed een psychoaccoustisch model, hoor. Alleen een andere dan L.A.M.E.; en wanneer je zegt MP3, heb je strikt genomen ook veel verschillende codecs. Xing, Blade, L.A.M.E, Fraunhofer IIS.. Wil je die dan ook stuk voor stuk meenemen?

Oplossing is weer simpel en conform de rest van de afwegingen: LAME is de meest gebruike encoder ;)

Maar what the heck, als het toch op een cd'tje past, waarom niet ook een ogg'je meenemen, just for the fun of it :)

voodooless wijzigde dit bericht 14-02-2005 19:07 (11%)

Ondertitel?

quote:
deepspace schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:06:
[...]

Oplossing is weer simpel en conform de rest van de ofwegingen: LAME is de meest gebruike encoder ;)

Nah, laten we een betere standaard helpen poot aan de grond te krijgen, zou ik zeggen :)

Edit: met wat kortere samples (als in, 35s each) en als mijn potentiële hoster daar geen moeite mee gaat hebben kunnen we natuurlijk 4x4 in MP3 doen en dezelfde 4x4 in OGG Vorbis..

Wolfshade wijzigde dit bericht 14-02-2005 19:10 (23%)

Sound is no voodoo!

Hoster :? What about Bittorrent :) dan doen we allemaal mee met verspreiden en kost geen webspace.

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Wolfshade schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:08:
Nah, laten we een betere standaard helpen poot aan de grond te krijgen, zou ik zeggen :)
Waardeloze test dan, gezien onze discussie. Leuk om Ogg Vorbis aan de tand te voelen, maar daar hadden we het niet over. Nah ja, whatever...

"Met een raket op 't dak!"

Actief TN'er

quote:
deepspace schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:34:
Wat dacht je dan een Pink Floyd nummertje B_FORCE ;) :P Zit vaak ook nogal wat ruis in, zodat de mp3 encoder extra zijn best moet doen. Waters doet het ook prima :)

Dire straits vind ik vaak zelfs te clean. Gewoon kunstmatig "perfect" zeg maar.

mjah, leuk, en idd ruis, maargoed altijd beter dan dream theater...
Van het weekend weer cd gekocht, en die is echt gruwelijk hard opgenomen, ik moest mijn versterker echt flink terug draaien, maargoed..

nummers van direstraits bevallen mij wel om te testen (is ook een beetje gegroeit, doordat ik de muziek goed ken).
en dan misschien dream theater of metallica voor wat ruige zooi.

En dan hier en daar beetje jazz en klassiek ofzo... heb je iig een beeld van verschillende soorten muziek tov compressie...

Sound is no voodoo!

Misschien wat van Norah Jones. Ook erg goed opgenomen, en heeft ook een goede vrouwenstem.

Actief TN'er

dan zou ik ook gelijk Loreena McKennit zeggen als je het over goeie stemmen hebt moet je het gelijk goed doen :D

Ondertitel?

quote:
Exirion schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:19:
[...]

Waardeloze test dan, gezien onze discussie. Leuk om Ogg Vorbis aan de tand te voelen, maar daar hadden we het niet over. Nah ja, whatever...

Maar waarom beschouw je het als waardeloos dan? Like I said; MP3 is òòk niet èèn vaste codec. In MP3-wereld heb je ook ik-weet-niet-hoeveel verschillende codecs, met ook dramatische verschillen onderling. Goed, ik snap wel dat L.A.M.E. de defacto standaard is, maar in principe blijft het exact hetzelfde, of je nou OGG Vorbis, MP3 of WMA gebruikt; allen zijn lossy en gebaseerd op een psychoaccoustisch model (danwel wiskundig algorithme). Ik zie het probleem niet zo, ik zie OGG Vorbis dan ook gewoon als L.A.M.E; maar dan een stuk beter.

Serieus, ik probeer nu niet zo vervelend mogelijk te doen, maar ik snap niet waarom je nu zo conservatief bent.

Sound is no voodoo!

Ook best :) Maar smaken verschillen natuurlijk. Ik weet dat Norah niet bij iedereen goed valt. Loreena vast ook niet...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: