Hoofdcategorieën
Topicacties

[2d] Contest 2005 v2: Melkpak

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

Nieuw Topic
Full Flavor
Reg. datum: 28 februari 2001

.
http://www.iain.nl/extra/2dcontest-2.jpg

Inleiding
Na veel discussie in de vorige contest is er toch een idee gekomen voor de tweede contest van het nieuwe jaar. Onze mophor kwam met het idee een melkpak te maken. Dat hij later daar niet op gestemd heeft, heeft de pret niet gedrukt: een meerderheid koos toch hiervoor. :P
http://www.iain.nl/extra/spacer.gif
Het is dus de bedoeling om in deze contest een pak melk te ontwerpen. Je krijgt daar geen source art bij, dus je moet het helemaal zelf opstarten en zelf op ideeën komen. Aan inspiratie komen lijkt me niet zo'n groot probleem, een tochtje naar de supermarkt is immers zo gemaakt.

In deze contest wordt meer van je verwacht dan alleen een goede vaardigheid in bijv. Photoshop, Paint Shop Pro of The GIMP. Er komt bij het ontwerpen van een pak melk namelijk nog veel meer kijken. Ook de toevoeging "creativiteit", die velen hier wel hebben, is nog niet voldoende. Het melkpak moet namelijk ook verkoopbaar zijn. Maak dus ook reclame op je pak melk en pas op met bepaalde kleuren. Probeer dus een combinatie te vinden in deze drie vaardigheden.

De eindtermen
Je zal beoordeeld worden op drie punten: creativiteit (30%), uitwerking (50%) en verkoopbaarheid (20%) (die vaardigheden die hierboven genoemd zijn dus). Omdat het Formule 1-systeem dat ze ook bij de 3d-contests gebruiken zo populair is, gebruiken we dat ook hier. Je kan aan het eind van de contest de punten (10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 of 1 voor elk van de drie vaardigheden) naar mij doormailen, zodat ik ze dan in een tabelletje zet. Doe dat naar dit adres: http://www.iain.nl/extra/2dcontest-2.gif. Je mag alleen stemmen als je mee doet.
Om mee te doen moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • Je post voor de * eind-datum 27 februari * je final
  • Je vermeldt bij je final expliciet dat dít final is.
  • Je hebt minimaal 1 WIP (work in progress) geplaatst.
  • Je maakt minimaal alle zijkanten van het melkpak.
  • Je houdt je aan de gegeven uitslag/plattegrond.
Wanneer men NIET aan de regels voldoet, en men na een waarschuwing hier nog steeds niet aan voldoet, men uitgesloten is van deelname / stemming.

De gedragsregels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarop je 2 grassprietjes erbij hebt geshopt e.d.
  • Maak gebruik van thumbnails! De plaatjes die je post moeten dus niet alleen smaller zijn dan 575 pixels, maar ook daadwerkelijk kleiner zijn. Alleen [img=575] is dus niet genoeg, als het origineel nog steeds veel te groot is. Het is raadzaam om de kwaliteit van je JPG omlaag te gooien of het aantal kleuren terug te brengen als je GIF of PNG gebruikt.
  • Het is niet de bedoeling dat je een drie-dimensionaal melkpak tekent. We kunnen je niet verbieden het toch driedimensionaal te maken, maar deze plaat zal buiten mededinging zijn.
  • Geef voor al het extern materiaal een link naar het origineel.
  • Reageer opbouwend en niet afkrakend op andermans werk.

Over de afmetingen
Hier vind je de te gebruiken uitslag van een melkpak. Gelieve je aan dit formaat te houden. (Klik door naar volledige formaat!)

http://crew.tweakers.net/Pelle/melkpak/melkpak_500.png

Een Photoshop file van dit bestand vind je hier: http://crew.tweakers.net/Pelle/melkpak/melkpak.psd

Laatste opmerkingen
Deze startpost is gebaseerd op de startposts van de 3d-contests en andere 2d-contests. Iedereen die hier aan heeft bijgedragen: heel erg bedankt! :)
Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden. (ImageShack biedt deze mogelijkheid en schijnt een erg goede optie te zijn). Gebruik anders de webspace die je meestal bij je ISP krijgt.

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste tekening is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in [2d] Post je 2D stuff maar weer - Part 8 te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

En nu: iedereen aan de slag! Maak er wat moois van! Veel succes!
.

Pelle wijzigde dit bericht 09-02-2005 12:55 (8%)

I used to be an atheist, until I realised I was god.

jellejanvanveelen.nl

Nog heeeeeel even dicht ;)
Full Flavor

quote:
Dat is inderdaad beter, Pelle... dank je wel :)
Alleen jammer dat ik nu niet meer de SP aan kan passen. Niet dat ik er veel meer te zoeken heb, aangezien hij wel zo'n beetje af is...

zie 23648

helemaal vergeten nog: is 20 feb niet een beetje errug rap? da's net een dikke week nog. Mijn voorkeur zou uitgaan naar eind feb. Niet dat ik anders niet meedoe ofzo :P

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

Is idd wel aan de korte kant. Maar met een beetje geluk kan ik wel wat tijd vinden.
jellejanvanveelen.nl

quote:
Mellon schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:32:
[...]
Dat is inderdaad beter, Pelle... dank je wel :)
Alleen jammer dat ik nu niet meer de SP aan kan passen. Niet dat ik er veel meer te zoeken heb, aangezien hij wel zo'n beetje af is...
Mocht er iets zijn wat je veranderd wilt zien in de SP (datum ofzo :P) dan geef je dat maar even door.. komt goed :)
Full Flavor

quote:
mophor schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:34:
helemaal vergeten nog: is 20 feb niet een beetje errug rap? da's net een dikke week nog. Mijn voorkeur zou uitgaan naar eind feb. Niet dat ik anders niet meedoe ofzo :P
Toen ik de startpost maakte was het netjes 2 weken de tijd... Dat vond ik wel netjes, aangezien langere contests daarna vaak de neiging hebben om dood te bloeden. Nu is het inderdaad wel kort dag. Misschien er nog een weekje bij doen, ofzo? * Mellon roept Pelle :P

jellejanvanveelen.nl

27 februari van gemaakt :)
Ok leuke contest! :) Zou het niet leuker zijn om er ook een stukje eigen ontwerp van pak bij te doen? Dat voegt wat extras toe aan het thema. Nu ben je namelijk gebonden aan het standaard melkpak. Dat kan weer een boel leuke idee-en en discussies opleveren.

Website
lordpalf of the flapdrols

zie 23648

even wat voorbeeldjes nog:
sdomburg in "[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7" en
[AI] Gradient maken met PMS

alleen van die laatste zijn de plaatjes offline, misschien kan upselen ze weer als voorbeeldje online stoppen?

alert(_._);

met xk, ja

is het nou de bedoeling dat je het pak in perspectief inlevert of moet je hem op die uitvouow kaart zetten?
zie 23648

het is een 2d contest, dus je kleurt gewoon de uitvouwkaart in

als je wilt mag je 'm nog in perspectief zetten voor de show, maar dat doet niet mee in de beoordeling

alert(_._);

op zoek naar grond...

Ik doe graag mee, en ik heb ooit een handleiding geschreven voor het 3D maken van een verpakking in Photoshop.

Handleiding Presenteren met PS

Op grond van...

Reg. datum: 10 september 2001

Een eerste wip, de voorkant van het pak:
http://chris.my-website.nl/got/melkpak/wip01.png

Full Flavor

quote:
Larixk schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:28:
is het nou de bedoeling dat je het pak in perspectief inlevert of moet je hem op die uitvouow kaart zetten?
quote:
Mellon schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:15:
• Het is niet de bedoeling dat je een drie-dimensionaal melkpak tekent. We kunnen je niet verbieden het toch driedimensionaal te maken, maar deze plaat zal buiten mededinging zijn.
Lijkt mij duidelijk zat!

Overigens heb ik even geprobeerd of het uitvouwmodel van Pelle klopt: Hier het resultaat:
http://www.iain.nl/extra/fotomelkpak-1.jpg
Het is dus goed mogelijk, behalve het kruis dat staat tussen de schuine delen hoort eigenlijk opgebouwd te zijn uit driehoeken, dus zo: (je zal even moeten klikken)
http://www.iain.nl/extra/uitvouw-1.gif
quote:
chris schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:58:
Een eerste wip, de voorkant van het pak:
[afbeelding]
Mooi! Alhoewel de koe nu meer op een stier lijkt, en die geven geen melk, maar heineken bier :+

ph34r my [WCG] Cows :P

Dudes........ ik wil voor de eerste keer meedoen, omdat ik naar mijn mening wel iets leuks in elkaar ga flansen denk ik, maar ik had wat vraagjes als dat niet erg is :

1. Moet je alle kanten in 1 afbeelding proppen of mag je ze ook apart doen ??
2. Hoe erg wordt er gelet op dingen als de manier waarop je het resultaat hebt bereikt ??
3. Nog iets speciaals dat ik moet weten als n00bie ?? :+

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

- GoodSoft Developer -
Reg. datum: 23 februari 2004

Ook ik ben present :D.

Weet er iemand toevallig een manier om de gebieden die in buiten de echte tekening (in het ruitjes-gebied) vallen te verwijderen?

Ives wijzigde dit bericht 09-02-2005 20:50 (8%)

Software op maat van uw behoeften aan voordelige prijzen op www.GoodSoft.be.

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zit er over te denken om ook es mee te doen. Nu doe ik op het werk ook weleens verpakkingen en eigenlijk zou ik het een leuke toevoeging vinden om niet alleen een melkpak te doen maar bijvoorbeeld ook een vla/yogurtpak er naast. Waarom? Nou omdat geen bedrijf in NL is wat alleen melk verkoopt, daar wordt je niet rijk van. En het juist bij verpakkingen heel belangrijk is dat je als fabrikant een duidelijke lijn in je producten legt. Dat vergt ook wat meer denkwerk (vaste elementen, corpsgroottes etc) en is voor mijn gevoel nog wat leerzamer. Niet dat het daar zozeer om hoeft te gaan, fun alleen is ook leuk. Maar dat was even hersenspinsel van mijn kant. Desnoods een vrijwillige optie :)
Reg. datum: 31 maart 2003

quote:
Ives schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:49:
Ook ik ben present :D.

Weet er iemand toevallig een manier om de gebieden die in buiten de echte tekening (in het ruitjes-gebied) vallen te verwijderen?
Ik zou het gebied er in selecteren en dan je afbeelding er in plakken, dan kan je mooi met je figuurtje slepen en blijft alles mooi binnen de lijntjes, als je begrijpt wat ik bedoel :P
- GoodSoft Developer -
Reg. datum: 23 februari 2004

_/-\o_ bedankt voor de tip tofu. (Ik begrijp wat je bedoelt 8)7 )

Ives wijzigde dit bericht 09-02-2005 20:57 (4%)

Software op maat van uw behoeften aan voordelige prijzen op www.GoodSoft.be.

Full Flavor

quote:
nero355 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:48:
1. Moet je alle kanten in 1 afbeelding proppen of mag je ze ook apart doen ??
2. Hoe erg wordt er gelet op dingen als de manier waarop je het resultaat hebt bereikt?
3. Nog iets speciaals dat ik moet weten als n00bie ?? :+
1. Je moet ze allemaal in de plattegrond proppen zoals deze aangegeven staat in de startpost. Je mag ze wat mij betreft wel los maken, maar het eindresultaat moet toch in dat formaat.
2. Niet. Het gaat om het eindresultaat. Of je tekent met de hand, werkt met photoshop, the gimp of desnoods met MS Paint, het maakt allemaal niet uit. Leef je uit! :)
3. Lees de startpost goed door, en houd je aan de regels, dan komt het allemaal goed! :) Misschien ben je niet de beste, maar dat is onderdeel van het leerproces. Blijf gewoon stug doorgaan, net als ik ;)
quote:
Ives schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:49:
Een laag aanmaken die transparant is in het midden en buitenom een kleurtje (zoals wit) heeft! Zet deze laag bovenaan en zet er een slotje op. Die methode gebruik ik in ieder geval.

Mijn eerste primitieve WIP, misshien wordt het eindresultaat helemaal niet zo, maar dit is om te oefenen met de vorm enzo. Dat grijzige spul moet een ouderwetse melkkan voorstellen! :+
http://www.iain.nl/extra/melkpak-0.1-klein.png
quote:
OzBoz schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:53:
Ik zit er over te denken om ook es mee te doen. Nu doe ik op het werk ook weleens verpakkingen en eigenlijk zou ik het een leuke toevoeging vinden om niet alleen een melkpak te doen maar bijvoorbeeld ook een vla/yogurtpak er naast. Waarom? Nou omdat geen bedrijf in NL is wat alleen melk verkoopt, daar wordt je niet rijk van. En het juist bij verpakkingen heel belangrijk is dat je als fabrikant een duidelijke lijn in je producten legt. Dat vergt ook wat meer denkwerk (vaste elementen, corpsgroottes etc) en is voor mijn gevoel nog wat leerzamer. Niet dat het daar zozeer om hoeft te gaan, fun alleen is ook leuk. Maar dat was even hersenspinsel van mijn kant. Desnoods een vrijwillige optie :)
Een vrijwillige optie mag altijd natuurlijk! :) Ik weet niet of het wel in de contest moet zitten en of we het dus moeten meewegen. Natuurlijk kan je het gewoon doen en een beroep doen op de anderen om je daardoor hoger te waarderen. Een beetje reclame maken voor jezelf kan geen kwaad! :Y) Het is een leuk idee, dat ben ik met je eens!

iain wijzigde dit bericht 09-02-2005 21:09 (7%)

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Mellon schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:07:
1. Je moet ze allemaal in de plattegrond proppen zoals deze aangegeven staat in de startpost. Je mag ze wat mij betreft wel los maken, maar het eindresultaat moet toch in dat formaat.
2. Niet. Het gaat om het eindresultaat. Of je tekent met de hand, werkt met photoshop, the gimp of desnoods met MS Paint, het maakt allemaal niet uit. Leef je uit! :)
3. Lees de startpost goed door, en houd je aan de regels, dan komt het allemaal goed! :) Misschien ben je niet de beste, maar dat is onderdeel van het leerproces. Blijf gewoon stug doorgaan, net als ik ;)

Thnx voor je antwoorden :)

Is dit wat als WIP #1 ?? =>

Click! hij is wat groot, wil duidelijk alles toonbaar maken enzo... voor de zekerheid :D

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Reg. datum: 31 maart 2003

Ik denk dat je je wel een beetje aan copyrights van de fotos moet houden enzo .. :P
Een body om in te bijten.
Reg. datum: 03 april 2004

Ik doe mee :*)

Alpha WIP:

edit @ waarschuwing, denk niet dat resize nu nodig is of wel? Let me know ;)

Modbreak:
Wat snap je precies niet aan de regel "Maak gebruik van thumbnails! De plaatjes die je post moeten dus niet alleen smaller zijn dan 575 pixels, maar ook daadwerkelijk kleiner zijn. Alleen [img=575] is dus niet genoeg, als het origineel nog steeds veel te groot is. "?

Pelle wijzigde dit bericht 10-02-2005 08:48 (102%)

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 580EXII | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8L IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 | Fancier 6307 | Cactus V2 | 2x 100cm witte paraplu | 5-in-1 reflectiescherm | flitsstatieven | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: