Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Owkee cable meshers, keep me up to date! (als mn nieuwe hardware er is, ga ik alles modden, er is nu al het een en ander gebeurd... (window+ccfls) maar ik ga er ook UV-ccfls in gooien voor de mesh en de watercooling die er aankomt)
quote:
Creationzz schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:56:
Ok ... Hier de mijn Stacker... Het is allemaal nog wat simpel...
Ik wil hem graag 'strak' houden, geen toeters en bellen dus.

Spreekt voor zich:
[afbeelding]

Hier mijn Oowzoo fijna Hyper 6...
Die het voor mij mogelijk maakte om m'n 3500 NC rockstable op 2500 Mhz te krijgen:
[afbeelding]

Dit is de HD waar ik nog met bezig ben. Het is een 1 Gb schijfje. Ondertussen is hij allang kapot, het is teveel moeite om hem in de douche vol stoom enz open te maken omdat hij na 1 dag toch wel kapot zou zijn. Bovendien komt hij voor de sier in mijn kast. De ledjes komen er nog in. Er zit nu plexiglas op.
[afbeelding]

Met de boxex A64 koeler vloog hij er bij de 2400 Mhz al uit als ik een potje BF-DC. En dat leek verrekte veel op een thermische beveiliging. Het blokje was super heet... Ik kon het geen 5 sec aanraken, de warmte overdracht was er dus wel en airflow is er ook genoeg. 2 x 120 mm intake en 1 x 120 + 2 x 80 mm outtake. Ik moest dan een half uurtje wachten en ja hoor, dan deed hij het weer.
als ik hem probeerde aan te zetten als hij er net uitgeklapt was deed hij ook helemaal niks, net of de voedings kabel eruit lag... Weird...
Jup, en dit is mijn Huper 6 op mijn Neo2 die ook in de Startpost van het
[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 3 wordt gebruikt als voorbeeld, dat de Hyper 6 zonder problemen op de Neo2 past.

Specs:
- A64 3500 Newcastle
- MSI K8N Neo2
- 2 x 512 mb Corsair pc3200 XL Pro ... TCCD he :p trekt het tot 260 Mhz 2.5 - 3 - 3 - 6 @ 1T
- 2 x Western Digital 120 Gb Sata - beide Raid Edition
- Asus 9600XT Video in/out
- Antec TruePower 480 W

Ziet er leuk uit :) (wat een bak die Hyper6... damn)
maar ik heb ff een vraagje over je window...
hij is redelijk groot, en nou was mn vraag; hoe heb je die vast gemaakt?
ik zie popnagels, maar gaat dat niet trillen (het plexi tegen je case)??
Reg. datum: 28 april 2003

Uhm, dat raam is gekocht. Maar idd een mooie kast.

Dit is de mijne:

http://www.xs4all.nl/~nagte/Stacker1klein.jpg

Reg. datum: 26 november 2004

quote:
ixl85 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:20:

[...]

Ziet er leuk uit :) (wat een bak die Hyper6... damn)
maar ik heb ff een vraagje over je window...
hij is redelijk groot, en nou was mn vraag; hoe heb je die vast gemaakt?
ik zie popnagels, maar gaat dat niet trillen (het plexi tegen je case)??
Gewoon gekocht zijpaneel ;)...

Air = Cewl(ing)
Reg. datum: 25 november 2003

quote:
wesleytjuh schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:33:
[...]

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/212/top
de duurste van tagan (x-eye 420 watt) is nog maar 85 euro dus 90 is beetje veel he

*wesleytjuh gaat binnenkort tagan 380 watt kopen

Ik heb nu een Aopen 350... dat zijn chille psu's maar voor mijn systeem net genoeg.. en mijn ogen kijken verder als nu...

Moet bijv. nog een hdd bij, meer overclock enzo...

De tagan 480 heb ik voor 80 euro ong gezien + nog een euro op 8 verzendkosten...

[AMD xp2600+][Aopen 6800le@16*1,6][1024mb Hyper X PC3200][2*80Gb SATA RAID 0][2*300Gb SATA].............................[Compal IFL90][15.4"@1280*800][C2D T7500][2 * 1Gb PC6400][8600M GT 256Mb][160Gb SATA 7200RPM]............................

Reg. datum: 07 november 2004

quote:
MartH schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:57:
Nu ik de bigwater heb ingebouwd en alles weer heb opgeruimt een aantal picjes geschoten.

[afbeelding][afbeelding] [afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Waterblok met ledje
[afbeelding]
UV
[afbeelding][afbeelding]

Idle 36 graden.

Nu ben ik wel klaar met deze kast. Volgende project wordt een zelfgemaakte case :)

deze post heeft mij echt overgehaald om een bigwater te nemen,

maar :P nog een vraagje dat ledje dat in het blok zit zou je die er uit kunnen halen, ik wil hem namelijk door een rode vervangen >:)

E6300 @ 2,8Ghz - Abit AB9 Pro - G.Skill 2GBHZ PC6400 - Tagan 480 Watt - MSI 7900GTO - Arctic Freezer 7 Pro

Reg. datum: 29 april 2004

:p

Maar dat ledje vervangen zou nog best moeilijk worden. Je zou het reservoir open moeten maken en dan nog de pomp open maken om bij het ledje te komen. Maar het ledje is eigenlijk erg zwak. Het effect ervan is eigenlijk dat je het groene water ziet. Suc6 ermee

Hier nog een pic met de pomp erbij en UV waardoor de kleuren toch niet echt overeen komen met de werkelijkheid. En helaas was er een aansluiting afgebroken bij mijn pomp dus heb ik er tape overheen gedaan :/ Niet echt mooi maar het lekt niet.
http://www.tweakzone.nl/f/g/29547TFYfAXx5.JPG

....

En gpXtreme, ziet er strak uit man! mooi

MartHo wijzigde dit bericht 23-02-2005 19:13 (12%)

Aikidoka

even een vraagje over uvlicht en uv spullen

Ik heb een H700B (BIGGGtower :D)
heb er een window in gemaakt en er zitten 2 30cm ccfls in de kast (groen)
Nu ga ik watercooling aanschaffen en mijn nieuwe psu modden (Antec Neopower)
en ik ga 2 10cm ccfls in mn kast plaatsen.

Maar zou je nog iets zien van mijn UVwater en UVvoeding (mesh+molex)mod
als de 2 groene ccfls aan zijn? (en anders kan ik nog altijd switchen met de aan en uitknoppen)
ik heb ook een H700B met window
als ik mijn groene ccfl's aanzet (2 stuks) zie ik het effect van het uv op de mesh + connecters niet meer (2x UV ccfl)
Aikidoka

quote:
archetta schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:35:
ik heb ook een H700B met window
als ik mijn groene ccfl's aanzet (2 stuks) zie ik het effect van het uv op de mesh + connecters niet meer (2x UV ccfl)

owww _/-\o_ een man (<-- neem ik aan) met smaak ;)
mag ik ook gelijk weten wat voor een window je hebt? (en of je een pic hebt, misschien krijg ik inspiratie)
Maar jij switched dus blijkbaar ook tussen groen/uv?
mijn window is geïnspireerd door de InnovAopen van a.p.versteeg
[CM] Preview InnovAOpen voor Cebit
(alleen de window dan he :P)

en ja, ik heb apparte schakelaars voor de ccfls, maar ik heb voornamelijk UV aanstaan.

foto is nog niet gelukt omdat ik nog opzoek ben naar goede instellingen om uv licht te fotograferen (anyone?)
www.luciferdesigns.nl

[quote]Creationzz schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:56:
...
Dit is de HD waar ik nog met bezig ben. Het is een 1 Gb schijfje. Ondertussen is hij allang kapot, het is teveel moeite om hem in de douche vol stoom enz open te maken omdat hij na 1 dag toch wel kapot zou zijn. Bovendien komt hij voor de sier in mijn kast. De ledjes komen er nog in. Er zit nu plexiglas op.
[afbeelding]
...

Ik zat ook aan zo iets te denken, maar een stil staande schijf doet me niet zo veel :P is het ook mogelijk om door spanning op een aantal pinnetjes te zetten de schijf te laten draaien? Misschien de arm ook nog heen en weer :)
Heeft iemand dat al es geprobeerd?

www.luciferdesigns.nl

Reparateur
Reg. datum: 28 september 2000

[quote]najRa schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:01:
quote:
Creationzz schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:56:
...
[afbeelding]
...

Ik zat ook aan zo iets te denken, maar een stil staande schijf doet me niet zo veel :P is het ook mogelijk om door spanning op een aantal pinnetjes te zetten de schijf te laten draaien? Misschien de arm ook nog heen en weer :)
Gewoon de voedingsspanning er op aansluiten, dan gaat ie het weer prima doen. En de spoelen van de kop kun je aansturen met een eenvoudige audioversterker. Ziet er erg leuk uit en je kunt je schijf als luidspreker gebruiken (afro ghetto mods linkje kwijt). Heb ik voor de lol wel eens getest. Klinkt nog geinig ook.

Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

Aikidoka

quote:
archetta schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:26:
mijn window is geïnspireerd door de InnovAopen van a.p.versteeg
[CM] Preview InnovAOpen voor Cebit
(alleen de window dan he :P)

en ja, ik heb apparte schakelaars voor de ccfls, maar ik heb voornamelijk UV aanstaan.

foto is nog niet gelukt omdat ik nog opzoek ben naar goede instellingen om uv licht te fotograferen (anyone?)

Jep heb ik ook... en mijn window is eentje die ik gekocht heb en er dan zelf heb ingezaag.
maar ik heb van de lieve mensen bij Aopen een extra sidepanel gekregen (jaja, het kwam ineens aan, ales gratis) dus daar ga ik nu een kick ass window in maken...

alleen mijn vraag voor jou: als je zon grote window maakt, hoe maak je die dan vast? de window die ik nu heb is met raamrubber vast gemaakt, maar dat wil ik niet bij mn volgende window.

Je camera instellingen:
ik heb mn case wel goed kunnen fotograferen, je kan hem het beste op de stand zetten dat je zelf je diafragma kan kiezen, en dat ie zelf de sluitertijd kiest (laag diafragma nummer=grote opening=weinig dieptescherpte)
pak bijv diafragma 11, zet je camera op een statief en laat hem dan afgaan met de timer (zodat je camera niet beweegt als je op de knop drukt)
wel snachts
ik heb de 2 stukken uitgezaagd, daarna met siliconenkit 2 apparte plexi stukken erachter gekit, dit omdat je die lastige dwarsbalk hebt in het midden..

die instellingen zal ik een proberen, dan post ik nog wel een plaatje :)
Aikidoka

quote:
archetta schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:01:
ik heb de 2 stukken uitgezaagd, daarna met siliconenkit 2 apparte plexi stukken erachter gekit, dit omdat je die lastige dwarsbalk hebt in het midden..

die instellingen zal ik een proberen, dan post ik nog wel een plaatje :)

Ja die dwarsbalk is echt irritant... maargoed, dat is wel te begrijpen... (grote kast, als ie weg zou zijn zou ie kunnen dansen)

En met die kit werkt btw goed? heb je dan de hele rand gedaan of alleen bepaalde punten?
en als je problemen had met je dwarsbalk, dan heb ik meteen een andere vraag:
ben je niet ind e problemen gekomen met je:
  • HDbay (boven links boven)
  • Floppy/HDbay (in het midden)
  • 5.25"bays (rechts boven)

en heb je ook ruimte gehouden om je case-side er in te schuiven? want hij moet een stukje naar achter kunnen om uit je kast te kunnen..
(ben benieuwd naar je pic... als je een digicam hebt zou ik er ook graag een met dag/kamer licht willen hebben (ben benieuwd)

Wat trouwens mooi staat en precies past bij deze case is een Sunbeam Rheobus3, die heb ik er nu 4 weken in zitten en werkt echt fijn (0 tot 12 volt, dus je fans kunnen ook uit)
zal asap een digicam regelen
Reg. datum: 04 februari 2004

Heb het zo opgelost zoals de meeste onder ons doen gewoon gat in gemaakt rubber van kabel afgestript en plexi tegen gekit

http://users.skynet.be/bartve/h700c%20window.jpg

had de plexi ook eerst doorlaten lopen voor de stevigheid en geen rekeing gehouden met die balk --> kon ik met de slijpschijf mooi de plexi er tussen uithalen want het zat al muurvast

web_bart wijzigde dit bericht 24-02-2005 17:04 (34%)

Specs AMD 64 3000+ - 2*512 pc3200 - x800 XT - 2*120GB - 460W enermax - SonyDVD RW DRU-700a doubleLayer My System + pics My PC'S

ApocalypsE
Reg. datum: 20 december 2004

zeg dat flexsleeve spul, hoef je daarbij nou niet je molexconnectors los en weer vast te maken om het te bevestigen? kan je het over je molexen heen trekken>?

http://atro.nl//product_info.php?products_id=4857

http://dano.nl.nu --- Nas Drovje zoekt blazers (sax,trompet,trombone etc) kijk op: http://www.nasdrovje.nl

Reg. datum: 29 januari 2004

Nope, molexen moeten los. Floppy en 12V p4 kan je wel laten zitten. De gewone molexen gaan vrij makkelijk hoor, ik moet morgen alleen even gaan kijken hoe ik mn powerkabel het makkelijkste kan doen, want die 20 ijzertjes netjes gesorteerd houden enzo.....pfff maar daar krijg ik dus die speciale loswrikker voor ofso (morgen binnen)

Aikidoka

quote:
web_bart schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:03:
Heb het zo opgelost zoals de meeste onder ons doen gewoon gat in gemaakt rubber van kabel afgestript en plexi tegen gekit

[afbeelding]

had de plexi ook eerst doorlaten lopen voor de stevigheid en geen rekeing gehouden met die balk --> kon ik met de slijpschijf mooi de plexi er tussen uithalen want het zat al muurvast

Oww nice, ik wist niet dat deze case zo hip was :+

Maar wat je hebt gedaan is:
Maak gat.
Pak wat rubber strips, plak deze om het gat geen (neem aan 1a2mm dik <-- het rubber)
plak op het rubber je plexi (plexi van 3mm dik?)

Kom je dan zoals ik eerder al vroeg niet in de problemen met je bays? (dat kan ik dus op geen enkele manier zien)
Mini rules!!!!!

Ook ik ben begonnen met een beetje modden. Heb allereerst een window in mn bigtower gemaakt en de case blauw metallic gespoten. Dit is pas één zijkant. De andere zijkant, de bovenkant en een gedeelte van de voorkant worden ook nog deze kleur.

De kast kan altijd mooier, ook het window is niet overal even mooi recht, maar ik vind het voor de eerste keer best geslaagd :*)

http://img67.exs.cx/img67/4640/foto01430mm.th.jpg

http://img67.exs.cx/img67/4606/foto01426jb.th.jpg

Ik zag hier ergens ook iemand die zijn toetsenbord had geverft. Met dat idee liep ik ook al een tijdje rond, vandaar dat ik het dus ook gedaan heb. Wederom die blauwe kleur. Ik vind het, voor de eerste keer, best aardig gelukt :9

http://img67.exs.cx/img67/9902/foto01411hl.th.jpg

http://img67.exs.cx/img67/5964/foto01405fo.th.jpg

Reg. datum: 04 februari 2004

quote:
ixl85 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:29:
[...]

Oww nice, ik wist niet dat deze case zo hip was :+

Maar wat je hebt gedaan is:
Maak gat.
Pak wat rubber strips, plak deze om het gat geen (neem aan 1a2mm dik <-- het rubber)
plak op het rubber je plexi (plexi van 3mm dik?)

Kom je dan zoals ik eerder al vroeg niet in de problemen met je bays? (dat kan ik dus op geen enkele manier zien)

Klopt wat je zegt.
Nope geen proglemen mee gehad heb zelfs plexi van 5 mm dik genomen met het idee er ledjes in te steken maar dat project heb ik afgeblazen.

je hebt zeker nog een dikke centimeter over tussen bays en plexi
resultaat binnekant
http://users.skynet.be/bartve/h700c%20ledjes.jpg

Specs AMD 64 3000+ - 2*512 pc3200 - x800 XT - 2*120GB - 460W enermax - SonyDVD RW DRU-700a doubleLayer My System + pics My PC'S

Reg. datum: 26 november 2004

quote:
najRa schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:01:
...

Gewoon 12 V erop, en hij draait weer lekker @ 7200 rpm.
En de arm doet het ook... die gaat in het begin wat op en neer,
daarna stopt ie er mee, omdat ie "in de war" is :p
En op die 12 V ... of 5 V worden ook de ledjes aangesloten.

Aikidoka

whow jij hebt echt alles weg gezaagd :) (inlet en handvat-ding)
En wat is dat ding boven je voeding?

Het probleem dat ik had met de bovenkant is:
Ik wil mn toekomsite wc gaan inbouwen, ik was dus aan het meten enz...
nou zit er een dubbele bovenkant in deze case, wil je dus aan de bovenkant je radiator plaatsen moet je 2 gaten maken waarvan het 2e deel niet uit je kast kan, en je je HDbay kwijt raakt |:(
www.luciferdesigns.nl

quote:
Creationzz schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:39:
[...]

Gewoon 12 V erop, en hij draait weer lekker @ 7200 rpm.
En de arm doet het ook... die gaat in het begin wat op en neer,
daarna stopt ie er mee, omdat ie "in de war" is :p
En op die 12 V ... of 5 V worden ook de ledjes aangesloten.
Dus als je dr een molex in stopt waar spanning op staat werktie gewoon? koel :P gelijk een x proberen dus :Y)

www.luciferdesigns.nl

Reg. datum: 29 oktober 2002

Ik ben nu bezig met een externe lcd mod

Specs:
Lcd: 24x8 UART lcd scherm
Knopjes: tiptoets knopjes met blauwe led erin, word aangestuurd via i2c bus.
Behuizing: MDF

En alles aangesloten op een enkele usb connector :)

Dit is het scherm met een omgebouwde usb-serieel converter:
http://got.sa007.nl/lcd/nocase/thumb_lcd.jpg
Text powered by Sprite_TM :P

Dit is zover ik nu ben:
http://got.sa007.nl/lcd/case1/thumb_m5110005.jpg

Maar ik zit een beetje met een probleem...

Ik kan geen design kiezen voor de voorkant, da vraagt om een poll!
http://got.sa007.nl/lcd/lcd.png
Poll: Wel LCD frontplate design is het 1337'st?
1
2
3
4
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=45371&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: