Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Tratulla schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:00:
Ik heb net even met Norrod gebeld (Bedrijf waar ik alles koop) en die zeiden dat het inderdaad heel goed aan de voeding kan liggen.

Voor de rest is alles eigenlijk ook uitgesloten, want alles is nieuw.
Ik heb ondertussen een Enermax 485 Watt voeding aangesloten, en hetzelfde probleem doet zich nog steeds voor.

Het enige waar ik nog aan kan denken is dat het komt doordat mijn geheugen niet voor komt op de Qualified Fendor list van mijn moederbord.

Mocht een van jullie nog suggesties hebben, altijd welkom ..
(Mijn probleem staat een aantal berichten hierboven beschreven.

Reg. datum: 16 november 2004

Systeem
Moederbord Asus P5GD1 (S775)
Processor Intel Pentium IV 3,0 GHz
Geheugen Corsair 1024MB
Videokaart Club3D Radeon X800 XL 256MB DDR3
Harde schijf Maxtor DiamondMax10 200GB (2 stuks)
DVD-Writer NEC 3520A
nu een Cd-speler (wordt waarschijnlijk een DVD-speler)
en uiteraard een diskettestation

2 casefans (misschien 3)

Trekt mijn Coolermaster RS350AMSP Voeding dit??

PS: Ik heb geen info over voltages ed aangezien ik deze pc nog niet heb.. (alleen behuizing incl. voeding, de rest gaat weg)

Rob1106 wijzigde dit bericht 26-02-2005 13:17 (8%)
Reden: casefans

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
Rob1106 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:30:
Systeem
Moederbord Asus P5GD1 (S775)
Processor Intel Pentium IV 3,0 GHz
Geheugen Corsair 1024MB
Videokaart Club3D Radeon X800 XL 256MB DDR3
Harde schijf Maxtor DiamondMax10 200GB (2 stuks)
DVD-Writer NEC 3520A
nu een Cd-speler (wordt waarschijnlijk een DVD-speler)
en uiteraard een diskettestation

Trekt mijn Coolermaster RS350AMSP Voeding dit??

PS: Ik heb geen info over voltages ed aangezien ik deze pc nog niet heb.. (alleen behuizing incl. voeding, de rest gaat weg)
Ja hoor, die voeding trekt dat systeem wel.
Reg. datum: 15 december 2003

Beste vrienden,

ik heb volgend systeempje...
- PIV2.8@3.45
- P4C-800 E Deluxe mobo
- Asus V9999 Gamers Edition kaartje (16 Pipelines en 6 Vertex shaders (ge-unlockt)@ 400/1100 (voorlopig -> kan nog beetje bij >:) )
- 2 X 256MB Corsair Platinum
- 2 X 36.7 WD Raptors in RAID0
- 1 Asus DVD-rom
- 1 Plextor CD-schrijverke
- Soundblaster Audigy 1 PCI
- Wireless PCI-lan kaartje Buffalo

Dit alles hangt aan een Fortron 400 Watt voeding. Nu ben ik al geruime tijd wat ongerust of dit allemaal nog wel op die voeding kan. Tot nu toe draait het systeempje stabiel, maar op langere termijn? Heeft iemand ervaring met Fortron / is deze voeding voldoende?

Tnx!

kijk naar de voltages, zijn die een beetje ok?

Ik geloof dat fortron wel een goed merk was

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Music is my life

quote:
Nouky schreef op zondag 27 februari 2005 @ 01:31:
Beste vrienden,

ik heb volgend systeempje...
- PIV2.8@3.45
- P4C-800 E Deluxe mobo
- Asus V9999 Gamers Edition kaartje (16 Pipelines en 6 Vertex shaders (ge-unlockt)@ 400/1100 (voorlopig -> kan nog beetje bij >:) )
- 2 X 256MB Corsair Platinum
- 2 X 36.7 WD Raptors in RAID0
- 1 Asus DVD-rom
- 1 Plextor CD-schrijverke
- Soundblaster Audigy 1 PCI
- Wireless PCI-lan kaartje Buffalo

Dit alles hangt aan een Fortron 400 Watt voeding. Nu ben ik al geruime tijd wat ongerust of dit allemaal nog wel op die voeding kan. Tot nu toe draait het systeempje stabiel, maar op langere termijn? Heeft iemand ervaring met Fortron / is deze voeding voldoende?

Tnx!
Zoals PASware al zegt, dat kun je eigenlijk alleen controleren door de voltages te meten met een multimeter. Zolang je systeem trouwens stabiel draait en geen gekke dingen doet, is er niets aan de hand hoor. Op papier kan die 400 Watter het systeem makkelijk aan.
Systeem
AMD 1500+ @850mhz (Morgan core mobile dus)
Pcchips mobo m810dlu
40gb HD
256mb geheugen.
CD-rom (wordt eigenlijk nooit gebruikt alleen voor install)

Doeleinden
Download + Webserver

Overclocken
Geen overclock

Voltages
zijn er nog niet. nog geen voeding.

voldoet hier een gewone merkloze 250 wat voeding of is dit toch net wat te laag gegrepen.

ook toevallig enig id hoeveel watt dit ding verbruikt? bij normaal gebruikt

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Music is my life

quote:
spacejam schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:33:
Systeem
AMD 1500+ @850mhz (Morgan core mobile dus)
Pcchips mobo m810dlu
40gb HD
256mb geheugen.
CD-rom (wordt eigenlijk nooit gebruikt alleen voor install)

Doeleinden
Download + Webserver

Overclocken
Geen overclock

Voltages
zijn er nog niet. nog geen voeding.

voldoet hier een gewone merkloze 250 wat voeding of is dit toch net wat te laag gegrepen.

ook toevallig enig id hoeveel watt dit ding verbruikt? bij normaal gebruikt
In feite is 250 Watt genoeg, maar het merkloze gebeuren is weer een twijfel geval. Ik vermoed dat het wel gaat werken, anders is een 250 Watter van een A-merk wel toereikend genoeg. Ik vermoed dat hij in normale idle toestand zo'n 60-80 Watt zal vebruiken.
Reg. datum: 05 december 2004

Ik ben van plan wat nieuwe hardware te kopen. Namelijk: Western Digital Raptor 36 GB, Maxtor 80GB. Ik weet zeker dat deze voeding te zwak is (noname 300 watt, is eigenlijk al te zwak voor wat ik nu heb. Heeft spontane reboots etc.).

Systeem
Asus P4P800-E Deluxe
Intel Pentium 4 3.0 GHz (wil hem laten draaien op 3.6 GHz)
1024MB (2x512MB) PC3200
Club3D Radeon 9800SE@XT speeds
Maxtor 120GB.

Doeleinden
Ik game, doe wat aan webdesign en kijk wat filmpjes.

Overclocken
Hij was overgeclockt maar toen had ik het gevoel dat hij steeds instabieler begon te lopen dus heb ik hem terug gezet. M'n videokaart laat ik ook op de XT-speeds lopen.

Nu had ik zelf al een voeding gevonden: CoolerMaster RS-380-PMSP eXtreme Power 380 Watt. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij viel me namelijk op omdat de prijs erg aantrekkelijk, als deze tenminste klopt (¤28,-).

Das wel heel voordelig, daar moet een addertje onder het gras verborgen zitten

Spreken is zwijgen,
zilver is goud.

Ja daarom.. Ik kan niets vinden

Hun website is erg schaars met specificaties voor de extreme power. De real power is netjes gedocumenteerd, maar deze reeks blinkt uit in vaagheid. Ik ben zeer benieuwd hoeveel vermogen hij op de 12V-lijn kan leveren.

To boldy nerd where no one has nerded before.

Music is my life

quote:
Dekay schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:32:
Ik ben van plan wat nieuwe hardware te kopen. Namelijk: Western Digital Raptor 36 GB, Maxtor 80GB. Ik weet zeker dat deze voeding te zwak is (noname 300 watt, is eigenlijk al te zwak voor wat ik nu heb. Heeft spontane reboots etc.).

Systeem
Asus P4P800-E Deluxe
Intel Pentium 4 3.0 GHz (wil hem laten draaien op 3.6 GHz)
1024MB (2x512MB) PC3200
Club3D Radeon 9800SE@XT speeds
Maxtor 120GB.

Doeleinden
Ik game, doe wat aan webdesign en kijk wat filmpjes.

Overclocken
Hij was overgeclockt maar toen had ik het gevoel dat hij steeds instabieler begon te lopen dus heb ik hem terug gezet. M'n videokaart laat ik ook op de XT-speeds lopen.

Nu had ik zelf al een voeding gevonden: CoolerMaster RS-380-PMSP eXtreme Power 380 Watt. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij viel me namelijk op omdat de prijs erg aantrekkelijk, als deze tenminste klopt (¤28,-).
Het is inderdaad nodig dat je in ieder geval 350-370 Watt hebt voor dat systeem. Of het klopt dat je een Cooler Master 380 Watt kan kopen voor 28 Euro weet ik niet, maar goed, daar kom je gauw genoeg achter. Kies voor de zekerheid voor een ander A-merk. :)
Nieuwe versie van de Tagan 480W is ook uit
Tagan TG480-U22 480W PCI Express PSU

Hier hebben ze hem al getest.., en jawel een Gold Award! _/-\o_
http://www.pc-experience.de/wbb2/thread.php?threadid=13673

Specificaties:
Vermogen: 480W (Continue)
+3,3 Volt: 28 A, +5 Volt: 48 A, +12 Volt(1): 20 A, +12 Volt(2): 20 A, +12 Volt(combined): 30 A, -12 Volt: 1,0 A, -5 Volt: 0,8 A, +5 Vsb: 2,5 A
Aansluitingen:
1 x ATX 24 pin lengte 500mm,
1 x ATX 12V/ P4 8 pin + 4 pin moederbord connector, lengte 500mm,
1 x ATX 20 pin moederbord connector, lengte 500mm,
1 x 6 polige PCI express stekker, speciaal voor videokaarten
8 x standaard 5,25" drive connectors, per 2 aan kabel van 500mm,
2 x fdd power connector,
4 x SATA power connector,
1 x Massakabel

Lijkt me een mooie voor de huidige nieuwe mobo's!
TG420-U22, TG530-U22 & TG580-U22 komen er ook spoedig aan..., 580W my god..

Reg. datum: 20 februari 2004

Eraser, ik heb zoals je hebt gevraagd mijn voltages gepost, maar ik zie nog geen advies ;p

In de test van 8 december 2004 was planet3d in het Duits ook erg enthousiast over de Tagan TG480-U22 480W PCI Express PSU.

To boldy nerd where no one has nerded before.

quote:
Eraser schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:37:
[...]
Het is inderdaad nodig dat je in ieder geval 350-370 Watt hebt voor dat systeem. Of het klopt dat je een Cooler Master 380 Watt kan kopen voor 28 Euro weet ik niet, maar goed, daar kom je gauw genoeg achter. Kies voor de zekerheid voor een ander A-merk. :)
pricewatch: Cooler Master RS-380-PMSR/P Extreme Power, 380W (ATX) daar staat ie. Ik vind het vreemd dat er niets over te vinden is. Maar het is weinig geld en Cooler Master is een A-merk, right?

Dure hobby....:\

Systeem
  • AMD Athlon 64 3000+ S939
  • Asus A8N-SLI Deluxe
  • Leadtek 6600GT (toekomst nog eentje derbij)
  • Asus DRW-1604P DVDRW
  • Asus E616P DVDROM
  • 2 x Hitachi Deskstar 160GB SATA 7200RPM
  • 1024MB RAM DC
  • Energiezuigende USB aparaten (Dig. Videocamera, scanner, MP3-speler, muis, tobo)
  • 5x 80x80mm fans
  • 5x Rounded UV CCFL
  • 2x Thermtake Truelight Memory Heatspreades (2 x 4pins molex)
  • Fancontroller
Doeleinden
De systeem moet vooral stil worden!
Verder wil ik er dagelijks de zwaarste/nieuwste games op spelen. Daarnaast wordt ie ook gebruikt voor multimedia/office/surfen etc..

Overclocken
Ik wil zker met de systeem overclocken, 3000+ @ 2,7Ghz zou erg mooi zijn. Maar aan voltmods etc...doe ik niet aan.

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?

Music is my life

@ beijert & Joost E. Boere

Bedankt voor jullie bijdrages. :)

quote:
crzier schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:13:
Eraser, ik heb zoals je hebt gevraagd mijn voltages gepost, maar ik zie nog geen advies ;p
Sorry, ik heb je over het hoofd gezien. Als die voltages kloppen is het niet vreemd dat je systeem vreemd doet. Je kunt eventueel controleren met een multimeter, maar ik denk dat je beter een A-merk met een capaciteit van ongeveer 350 Watt (met een sterke 12 V lijn) kan kopen.
quote:
Dekay schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:07:
[...]

pricewatch: Cooler Master RS-380-PMSR/P Extreme Power, 380W (ATX) daar staat ie. Ik vind het vreemd dat er niets over te vinden is. Maar het is weinig geld en Cooler Master is een A-merk, right?
Helemaal juist.
quote:
YellowNeck schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:29:
Systeem
  • AMD Athlon 64 3000+ S939
  • Asus A8N-SLI Deluxe
  • Leadtek 6600GT (toekomst nog eentje derbij)
  • Asus DRW-1604P DVDRW
  • Asus E616P DVDROM
  • 2 x Hitachi Deskstar 160GB SATA 7200RPM
  • 1024MB RAM DC
  • Energiezuigende USB aparaten (Dig. Videocamera, scanner, MP3-speler, muis, tobo)
  • 5x 80x80mm fans
  • 5x Rounded UV CCFL
  • 2x Thermtake Truelight Memory Heatspreades (2 x 4pins molex)
  • Fancontroller
Doeleinden
De systeem moet vooral stil worden!
Verder wil ik er dagelijks de zwaarste/nieuwste games op spelen. Daarnaast wordt ie ook gebruikt voor multimedia/office/surfen etc..

Overclocken
Ik wil zker met de systeem overclocken, 3000+ @ 2,7Ghz zou erg mooi zijn. Maar aan voltmods etc...doe ik niet aan.
Dan moet je toch gaan denken aan zo'n 380-400 Watt van een A-merk. Voor het overclocken is daarbij een sterke 12 V lijn (een hoog Ampèrage) wel van belang. Succes met je keuze. :)
LI(E)V!

Ik ben vandaag geweest voor een offerte voor een nieuwe PC, dit wordt hem waarschijnlijk:

AMD 64 3500+ (S939, Wincester core)
1 GB Dual Channel RAM
Asus A8N SLI mobo
2x DiamondMax 10 160 GB SATA in Raid 0
Sapphire Ati Radeon X850XT PE 256MB
DVD writer dual layer (Lite On of NEC)
DVD speler
Floppydrive 8)7
Soundblaster Audigy 4
Geen gekke dingen als lichtjes ofzo, wel 1 of 2 extra casefans en misschien een andere videokaart en cpu cooler. Ik ga hem niet zwaar overklokken maar een paar megahertz voor de CPU en videokaart doe ik altijd wel.

Nou kwam de verkoper met een Artic Silentium T2 kast aan waar een 350 watt voeding in zit, nou leek mij dat toch wel te licht hiervoor, klopt dit? Andere optie is een Antec Sonata met 380 watt, waar doe ik beter aan (naar de voeding gekeken)?

Ja, ook ik ben binnenkort aan de beurt met een nieuw systeempje :D Nu alleen nog even weten welke voeding goed genoeg is... Ik heb ergens gelezen dat 400Watt niet altijd 400Watt is! Kan iemand mij dit uitleggen en daarbij eventueel advies geven over de "zwaarheid"van mijn toekomstige voeding?

Zie hieronder een volledig ingevult lijstje, van de openings post :)

Systeem
AMD 64 3000+ Winchester
Asus A8N Sli
512MB TwinMos ddr400 (2x 256)
WD 200Gb S-Ata schijfje op 7200 toeren met 8mb.
Nvidia GF 6600 (GT oid.)
NEC 3520
Floppy
Pinnacle Rave TV kaartje.

Doeleinden
Vooral voor muziek film en gamen

Overclocken
Geen gekloot met deze harde waren :D

Voltages
Heb ik geen verstand van

Music is my life

quote:
LordLynx schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:05:
Ik ben vandaag geweest voor een offerte voor een nieuwe PC, dit wordt hem waarschijnlijk:

AMD 64 3500+ (S939, Wincester core)
1 GB Dual Channel RAM
Asus A8N SLI mobo
2x DiamondMax 10 160 GB SATA in Raid 0
Sapphire Ati Radeon X850XT PE 256MB
DVD writer dual layer (Lite On of NEC)
DVD speler
Floppydrive 8)7
Soundblaster Audigy 4
Geen gekke dingen als lichtjes ofzo, wel 1 of 2 extra casefans en misschien een andere videokaart en cpu cooler. Ik ga hem niet zwaar overklokken maar een paar megahertz voor de CPU en videokaart doe ik altijd wel.

Nou kwam de verkoper met een Artic Silentium T2 kast aan waar een 350 watt voeding in zit, nou leek mij dat toch wel te licht hiervoor, klopt dit? Andere optie is een Antec Sonata met 380 watt, waar doe ik beter aan (naar de voeding gekeken)?
Met die 350 Watter van Arctic zit je wel meteen wat aan de nauwe kant, hoewel ik wel verwacht dat het zal draaien. Als je echter ook nog wilt overclocken zou ik 100% zeker voor de Antec met 380 Watter gaan.
quote:
Gumball schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:37:
Ja, ook ik ben binnenkort aan de beurt met een nieuw systeempje :D Nu alleen nog even weten welke voeding goed genoeg is... Ik heb ergens gelezen dat 400Watt niet altijd 400Watt is! Kan iemand mij dit uitleggen en daarbij eventueel advies geven over de "zwaarheid"van mijn toekomstige voeding?

Zie hieronder een volledig ingevult lijstje, van de openings post :)

Systeem
AMD 64 3000+ Winchester
Asus A8N Sli
512MB TwinMos ddr400 (2x 256)
WD 200Gb S-Ata schijfje op 7200 toeren met 8mb.
Nvidia GF 6600 (GT oid.)
NEC 3520
Floppy
Pinnacle Rave TV kaartje.

Doeleinden
Vooral voor muziek film en gamen

Overclocken
Geen gekloot met deze harde waren :D

Voltages
Heb ik geen verstand van
Je hebt 330-350 Watt van een A-merk voeding nodig. In de startpost staat een lijst met A-merken, als ook een lijst met reviews en andere links die je kunnen helpen bij de keuze van je voeding. Aangezien je een A-merk gaat kiezen, heb je niet te maken met het feit dat 400 Watt niet altijd 400 Watt is. Wat jij bedoelt is de vermelding van piekspanning, in plaats van een continue vermogen. Het kan trouwens ook zo zijn dat een slechte (B-merk/No-name) voeding zijn genoemde continue vermogen niet haalt door kwaliteitsgebrek.
quote:
Eraser schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:48:

Je hebt 330-350 Watt van een A-merk voeding nodig. In de startpost staat een lijst met A-merken, als ook een lijst met reviews en andere links die je kunnen helpen bij de keuze van je voeding. Aangezien je een A-merk gaat kiezen, heb je niet te maken met het feit dat 400 Watt niet altijd 400 Watt is. Wat jij bedoelt is de vermelding van piekspanning, in plaats van een continue vermogen. Het kan trouwens ook zo zijn dat een slechte (B-merk/No-name) voeding zijn genoemde continue vermogen niet haalt door kwaliteitsgebrek.
Bedankt voor het snelle antwoord!!

Reg. datum: 16 november 2004

Alle vragen over voedingen moeten hier geplaatst worden las ik, het heeft alleen niks met voltages te maken...

Ik wou dus weten of ik nou het hele vermogen gebruik van een voeding of wat hij op dat moment vraagt. Bijvoorbeeld: als ik een 450W voeding in m'n systeem zet, en ik heb een set-up die zeg
maar 350W gebruikt, wordt dan 350W uit het stopkontakt getrokken of de volledige 450W??

Het lijkt mij even logisch bekeken dat hij maar 350W gebruikt, en ik meen dit in het verleden dus
ook ergens gelezen te hebben. Maar ik wil het gewoon even zeker weten...

Kheb ge-googled en rondgekeken maar ik heb het eerlijk gezegd nergens kunnen vinden.....
Music is my life

quote:
Rob1106 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:20:
Alle vragen over voedingen moeten hier geplaatst worden las ik, het heeft alleen niks met voltages te maken...

Ik wou dus weten of ik nou het hele vermogen gebruik van een voeding of wat hij op dat moment vraagt. Bijvoorbeeld: als ik een 450W voeding in m'n systeem zet, en ik heb een set-up die zeg
maar 350W gebruikt, wordt dan 350W uit het stopkontakt getrokken of de volledige 450W??

Het lijkt mij even logisch bekeken dat hij maar 350W gebruikt, en ik meen dit in het verleden dus
ook ergens gelezen te hebben. Maar ik wil het gewoon even zeker weten...

Kheb ge-googled en rondgekeken maar ik heb het eerlijk gezegd nergens kunnen vinden.....
Hij verbruikt wat hij nodig heeft en dat is in veel gevallen idle zo tussen de 70 en 110 Watt, waarbij er natuurlijk de laatste tijd een verschuiving naar meer plaats vindt wegens de steeds meer zuipende onderdelen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws