Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... deel XIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 januari 2001

Met de nieuwste versie is het eventueel mogelijk om zonder voorversterker te werken, maar hoe goed dit werkt hangt sterk af van de verschillende componenten (bedrading, naaldtype, andere signalen die er langslopen)
Een oude versterker kan inderdaad wel (en heb ik zelf ook een hele tijd gebruikt) met als enige nadeel dat er sommige versterkers en mixers zijn met een phono pre-amp die de fase veranderd, of op een andere manier het signaal vervormt zodat het niet meer bruikbaar is voor finalscratch.
Je kan het natuurlijk wel proberen alvorens een phono preamp aan te schaffen.
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Een phono pre-amp kost geen drol. Ga gewoon voor de makkelijkste weg.

Reg. datum: 28 september 2001

Kheb gekeken naar de prijzen van Pre-amps en die dingen kosten idd geen drol (ook al denk ik niet dat als ik met een drol aankom, dat ik em mee krijg ;) )
Ik denk dat ik voor de makkelijke manier ga. Pre-ampje kopen dus!

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

Zondagskind en beroepshufter
Reg. datum: 23 oktober 2000

Iemand enig idee waar ik (in een winkel) in de buurt van Tilburg of Nijmegen FS records kan kopen?

Fitter, happier, more productive, comfortable, not drinking too much, regular exercise at the gym (3 days a week), getting on better with your associate employee contemporaries

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:43:
Kheb gekeken naar de prijzen van Pre-amps en die dingen kosten idd geen drol (ook al denk ik niet dat als ik met een drol aankom, dat ik em mee krijg ;) )
Je zegt toch al: geen drol :+

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

quote:
DaJaN schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:16:
Iemand enig idee waar ik (in een winkel) in de buurt van Tilburg of Nijmegen FS records kan kopen?
New-line heeft ze ook. Mocht je ze daar niet vinden, kan je het nog altijd via new-line doen.

Relax, we understand j00

Nijmegen heeft sinds kort een nieuwe zaak, Spincity. Mss verkopen die wel FS records (zijn wel Stanton dealer iig).

quote:
BtM909 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:17:
[...]

Je zegt toch al: geen drol :+
Uhhhh..... |:( ;)

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

Kun je btw FS gebruiken met 3 decks?

Met djDecks wel mits je er een geschikte geluidskaart voor hebt, met Traktor kan je slechts 2 decks gebruiken.
Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Adion schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:42:
Met djDecks wel mits je er een geschikte geluidskaart voor hebt, met Traktor kan je slechts 2 decks gebruiken.

Misschien loop ik wat achter hoor, maar ik vang hier en daar wat op dat je FS kan gebruiken zonder het kastje van FS.

Als je bijvoorbeeld zo'n RME RPM haalt, DJ Decks erbij en 2 timecode platen. Dan werkt het hele zaakje? Dus zonder die FS console zeg maar..

Over DJdecks
quote:

For now, only 50 codes per second will be detected, which makes needle drop latency a bit higher than with FinalScratch vinyls.
(I might be able to improve this in the future)

Pitch is being updated almost as fast as FinalScratch, so it should have similar behaviour for Scratching, ...

Dus... :? Als er iets irritant is dan is het vertraging.. Iemand ervaring hiermee?

Edit:

Al gevonden.. werkt dus gewoon.. Kewl. Scheelt namelijk een hoop geld aangezien ik die RPM nog ergens anders voor ga gebruiken.

Zitten helaas maar 2 phono inputs op... :(

Dit is em btw:
http://www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsprpm.htm

Fewture wijzigde dit bericht 18-02-2005 17:47 (49%)

Ja, met het kastje van FinalScratch 1 kan je zelfs enkel de originele Traktor software gebruiken (en niet djDecks ofzo)
Het kastje van FinalScratch 2 is ook bruikbaar als ASIO soundcard, en kan dus ook met djDecks gebruikt worden (maar heeft ook maar 2 ingangen)

Die RPM is voor zover ik tot nog toe gehoord heb inderdaad de beste kwaliteit/latency.

Die quote die je daar schreef over djDecks gaat [b]enkel[b] over het gebruik van VirtualDJ platen in djDecks. Bij FinalScratch platen worden er 150 codes per seconde gedetecteerd.
In de toekomst worden waarschijnlijk de Serato Scratch Live platen het interessantst, vermits daar de latency en de kans op fouten nog kleiner is, en de latency dus nog iets verlaagt.
Van deze platen wordt echter voorlopig enkel de eerste versie ondersteund in djDecks, terwijl de SSL platen die je momenteel kan kopen waarschijnlijk enkel de 2de versie zijn.
Heerenveen

Reind, lees het net op aboutdj.nl Hoe gaat het nu verder?
AboutDJ

quote:
Eraser127 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:28:
Reind, lees het net op aboutdj.nl Hoe gaat het nu verder?

weet ik eerlijk gezegd nog niet.........

Ik heb er zo vershrikkelijk de schurft in dat al het werk wat er in is gestoken verloren is gegaan dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om de hele teringzooi opnieuw op te zetten.

Ik ben nu aan het bekijken wat ik nog wel en wat ik nog niet heb, een beetje aan het kijken hoeveel werk er in gaat zitten om alles weer online te krijgen e.d.

Kan het gewoon niet uit staan dat er van die vule teringlijers op deze wereld zijn die zonodig een server plat moeten leggen en daarbij de zooi zo moeten vernielen dat niets meer terug te halen is...... en dit is al de 2é keer dat het gebeurd.
Ik denk dat een nachtje slapen en er nog is goed over na denken het beste is.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
Reind schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:12:
[...]
weet ik eerlijk gezegd nog niet.........

Enige wat ik kan zeggen: vieze vuile *********** flikkers **********.... En dit is nog maar een samenvatting :(

offtopic:
Niet online met msn?

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Zondagskind en beroepshufter
Reg. datum: 23 oktober 2000

Er zit helaas ook bijna niets in de Google cache... klote voor je... :/

Fitter, happier, more productive, comfortable, not drinking too much, regular exercise at the gym (3 days a week), getting on better with your associate employee contemporaries

Prettig gestoord 8)
Reg. datum: 29 november 2004

Nee! Weer! :(
Laat ze een hobby zoeken ofzo! :( Dit is gewoon zwaar triest!
En dan ook nog voor de 2e keer!

Heb je het nog thuis op je pc of server staan? (hoop het wel :/ )

Ik vind het altijd een handige zeer overzichtelijke site, ook hoe je alles mooi met Mambo hebt gemaakt. Echt top! :) Hoop dat je de zin weer krijgt om het terug te zetten. :)

<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.
Verdraagzaamheid - Het inzicht dat de ander toch te stom is tot een beter inzicht te komen.

Reg. datum: 24 januari 2000

Geen verwijt naar jou ofzo ....maar
Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat je van je site geen lokale backups hebt in een mapje.. of op CD ofzo.. zal dan niet zo recent meer zijn maar dan is iig niet alles weg.

Wel klote man... ik zou ook furieus zijn als mijn forum plotsklaps naar /dev/nul verwezen was
AboutDJ

Het is een raar verhaal waarin echt alles tegen zit.

Ik had afgelopen week veel problemen met mijn PC en dus heb ik geformateerd. Ik dacht slim te zijn en heb alle backups in een beveiligde map op de server gezet zodat ze niet verloren zouden gaan.....

Gisteren was ik bezig met updaten maar moest tussendoor even werken, de backups had ik nog niet van de server af getrokken want die stonden netjes in een beeiligde map e.d dus waren ze veilig.......... dacht ik.

Ik kom dus gisteravond thuis en kon niet meer op mijn site komen, kreeg een half uur na die ontdekking een mail van de hosting provider met de mededeling dat alles weg was en dat er geen backups wren omdat er de laatste tijd daar veel mis is gegaan achter de schermen (iets waar ik verder geen last van heb gehad verder....)

Stom toeval, een slecht karma, onze lieve heer die een hekel aan me heeft......... ik weet het niet. Ik had in ieder geval vanacht owat de tranen in mijn ogen staan, al het werk,alle uren die er in gestoken zijn, alle moeite, allemaal voor jan LUL......
Heb ook mega slecht geslapen vanacht en ben op dit moment de beroerdste persoon op aarde die je kan tegen komen qua humeur.

Ik weet ook eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen, ik ben maar begonnen met het door spitten van het google cache (thank god for the google cache) .......
Maar ook mijn forum is compleet weg gevaagt, net nu het een beetje begon te draaien en ik alles op orde had.

Tis zwaar kut en duik nu maar mijn bed in en ga er nog maar is een nachtje over slapen, morgen maar eens kijken wat waar en vooral hoe ik de hele zooi weer op de rit moet gaan zetten.

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

Jezus zeg, wat een drama :(

Echt triest dat er gewoon gefrustreerde nerds op deze aardkloot wonen die er gewoon zo van balen dat ze geen wijf kunnen scoren (behalve hun eigen virtual girl dan) en dat dan maar afreageren op anderen... En die 1337-h4x0r nerds maar denken dat ze stoer zijn... :r

Ze moesten eens weten wat ze aanrichten, die lijers :(

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

Prettig gestoord 8)
Reg. datum: 29 november 2004

Inderdaad, al die tijd die erin zat.
Nou je net alles mooi op orde en stabiel draaiend had. Allemaal weg. Zag er zo gelikt uit.
Was een grote informatie bron.

Maar één woord voor: lijers! :(

<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.
Verdraagzaamheid - Het inzicht dat de ander toch te stom is tot een beter inzicht te komen.

AboutDJ

Ach systems zijn up and running en het eerste item staat alweer online...... hoe ironisch, aangezien dat degene was waar het ooit mee is begonnen ;)

Lang leve het google cache, denk dat ik nu alle belangrjke dingen wel weer bij elkaar gesprokkeld heb, de rest zal ik opnieuw moeten doen.

In plaats van een weekje nieuwe functies implenteren op de site word het nu een weekje oude zooi terug zetten.
Alle core aplicaties draaien nu weer op het forum na, maar dat is iets wat het laatste zal zijn wat ik zal missen op de site :P
Van de week dus maar zoveel mogelijk terug proberen te zetten en hopen dat dit nooit maar dan ook nooit meer gebeurd. Ik ga in ieder geval na iedere verandering backuppen in het vervolg en plaats het zowel locaal als op een andere webserver bij een andere hosting provider.

Zodra alles aan content weer terug is gezet ga ik beginnen met het plaatsen van nieuwe features. En dat zijn er een hoop waar ook de gebruiker wat aan heeft (marktplaats gedeelte, commentaar geven op items, shop gedeelte voor de SL mods e.d)

Mischien dat ik maar een weekje vakantie op moet nemen van mijn normale werk om het hobby werk weer op de rails te krijgen.....

Reind wijzigde dit bericht 20-02-2005 02:35 (53%)

Ja ikzelf zat ook erg vaak op AboutDJ te kijken. Maar is het dan niet mogelijk om de site weer opnieuw op te bouwen met de hulp van wat GoTters (bijvoorbeeld BTM909, die ook erg actief was op het AboutDJ forum). Ik denk dat er genoeg mensen op AboutDJ rondhingen die nog eventuele reviews kunnen schrijven en zo snel mogelijk nieuw content kunnen toevoegen. Of is er nog genoeg materiaal op google cache om de site weer op te vullen? (bijvoorbeeld de Super OEM review is ontzettend vaak gelezen)

Pounding techno music!

Relax, we understand j00

De SuperOEM is ook een ontzettend vette bak met matige marketing. Het enige wat ervoor zorgt dat dat ding verkoopt: de ervaringen van Dré en zijn klanten :P

AboutDJ

quote:
Vash schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:05:
De SuperOEM is ook een ontzettend vette bak met matige marketing. Het enige wat ervoor zorgt dat dat ding verkoopt: de ervaringen van Dré en zijn klanten :P

+ de review die heeeeeeel veel mensen over de streep heeft getrokken. De fabrikanten waren er destijds zeer content mee in ieder geval en ik heb zelfs van 2 fabrikanten een bedankje gehad.......

Leuke is dat die review meer dan 25.000 keer gelezen is en dat je hem op echt ieder forum tegen kwam. Zelfs op de buitenlandse fora zag je hem voorbj komen.....

Schade valt mischien nog mee. Ik heb op mijn oude laptop nog backups staan van een maand terug, die laptop staat alleen bij een vriend van me en die heeft er godzijdank nog niets van gewist (ding moest eigenlijk geformateerd worden).
Die is nu alles op een CD aan het fikken en met een beetje mazzel kan ik alles zo copy en paste gaan doen. Heb op die laptop destijds alles in html pagina's opgeslagen inclusief alle pics......

Eris dus toch nog leven na de dood en met een beetje mazzel heb ik woensdag alles weer online. (Woensdag voor het eerst een vrije dag sinds 2 weken dus dan ga ik er ff voor zitten).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: