Reg. datum: 24 januari 2000
Quote van een vriend van me: "Alsof het feit dat het hard is betekent dat ik al die andere meuk wel fijn vind om naar te luisteren ofzo..."quote:BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:44:
Of is harddance gewoon de verzamelnaam voor al die "hardere" stromingen?
101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file
quote:BezurK schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:15:
[...]
Ach, ik stuur deze demo op en ik zie wel wat er van komt. Als ik geselecteerd wordt voor de voorrondes zorg ik wel dat ik de ietsje stevigere, dansbaardere minimal pak
Ik heb hem nog eens goed geluisterd (zonder door te spoelen
Ben de laatste tijd wat meer aan t oefenen om niet alleen plaatjes aan elkaar te mixen, maar ook om wat meer te "mixen" tijdens de plaatjes.
Ik draai zelf geen techno, maar wat ik daar vaak hoor wil ik ook wat toepassen tijdens mij mixen.
Het gaat om het volgende...Track1 loopt... en dan wordt er even met de de bass gekilled een heel andere track open gegooid voor een paar tellen en dan plof weer terug met de bass vol open naar track1. Heeft iemand misschien n linkje naar zo n soort "mix" want t klinkt bij mij nog niet helemaal lekker, maar weet niet echt waarom niet
Hier een techno dj met tips?
::: I like it loud :::
quote:BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:44:
[...]
Hardstyle, hardhouse, hardtrance, hardcore...
Dat hele rijtje snap ik. Ik weet precies wat hardstyle, hardhouse (UK hardhouse dan), hardtrance en hardcore (duh) NIET gemeen hebben en wat dus de verschillen zijn, maar harddance? Daar heb ik werkelijk nog NOOIT van gehoord?
En zo achterlijk ben ik niet, ga toch al aardig wat jaartjes mee in het feest/house-circuit
Of is harddance gewoon de verzamelnaam voor al die "hardere" stromingen?
Dit bedoelde ik dus een paar posts terug.. Iedereen verzint maar een beetje z'n eigen genre..
Harddance bestaat imo niet.
quote:OverSoft schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:25:
Nou, ik ga zaterdag maar weer eens een gok wagen om naar duitsland te rijden. Kijken of er dit keer geen file staat vanaf Venlo...
Als iemand ook iets van www.djbeatz.de moet hebben, kan ie meerijden.
Dan is (als het goed is) zaterdag dit mijn setup:
-Denon DN-X1500 mengpaneel
-2x Denon DN-S1000 cd-spelers
-2x Gemini PT-2100 draaitafels
-Roland SP-808 sampler/effectenbak
-Asus laptop met Ableton 4 live
-Hercules DJ console (voor ASIO geluid in/out en MIDI in/out)
-Roland MCR-8 midicontroller
-Reloop koptelefoon
Zaterdag dus die Denon S1000's en X1500 halen.
Next up to replace: Reloop koptelefoon en de draaitafels.
Maargoed, wie mee wil, stuur ff een mailtje of laat het hier weten. Ik vertrek vanaf Nuenen (bij Eindhoven), maar het is niet zo'n probleem om ff iemand op te halen hier in de buurt.
Lol.. wel een rare setup met die DJ console
Ken je die dingen van RME? Onwijs duur, maar wel DE shit om te hebben. Het schijnt dat je zo'n lage latency heb dat je het signaal door Ableton kan halen en de effecten van Ableton eroverheen kan halen
Hij staat aan!quote:Hiddo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:14:
Na alle mixjes van de afgelopen dagen kan ik ook niet achterblijven:
http://www.djsunni.nl/music/djsunni-wintertechnomix.mp3
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 Monika Kruse @ Voodooamt - Funk Frequence (Outforce remix) Marco Carola - Sun City Patrick Lindsey & Gregor Tresher - Confidence (Zebra Bitch mix) Oliver Klein & Peter Jürgens - Border Colour Marco Bailey - Crocked Law Alexander Koning & Marco Nastic - Secret Affairs Pascal FEOS - 2nd Chance Pedro Delgardo - Metropolis Hertz - Ett Ben Sims & Paul Mac - Held to Ransom Lucca & Chris Cowie - Freedom Cirez D - Control Freak Dj Veztax - Pizza Te Redi Bryan Zentz - May Your Blade Chip and Shatter Boriqua Tribez - Parasol Roch Dadier - Insomnia Dj Preach - Return to the Source Ignition Technician - Skullduggery Dj Hansz & Paul Hazendonk - La Musica Tomie Nevada - Retro Inspection Felipe & Nicolas Bacher - Equinox Ignition Technician - Tempertonic (remix) Ben Sims & Paul Mac - Shady Dealer Adem Beyer & Henrik B - The Conversation (B1) Gunjack - Time Jack
Tijdsduur is iets meer dan een uur, stijl is vrij stevige techno (vooral tegen het einde)
Fewture wijzigde dit bericht 11-02-2005 09:51 (77%)
Reg. datum: 11 februari 2000
quote:BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:16:
[...]
Maar ik heb ondertussen vandaag weer even een setje opgenomen
Moest een demootje hebben want ik ga (cq wil) binnenkort mee doen aan een DJ contest hier in de buurt (Leusden DJ Awards in de IJsbreker - Leusden). Ik maak alleen in deze set rond 35:33 een ernstige fout, echt balen
Nu twijfel ik of ik deze wel zal gebruiken... Wat zeggen jullie?
Lekker mixje, leuke opbouw alleen mis ik een beetje het verhaal wat je wilt vertellen met je mix.
Maar dat komt misschien omdat ik op mn werk zit en er niet heel geconcentreerd naar luister
En die ene fout heb je best snel weer gecorrigeerd dus het was niet eens zo erg, al moet je dit natuurlijk niet doen tijdens de contest zelf
Heel goede mix...lekkere opbouw! heerlijke plaatjes ook!quote:Hiddo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:14:
Na alle mixjes van de afgelopen dagen kan ik ook niet achterblijven:
http://www.djsunni.nl/music/djsunni-wintertechnomix.mp3
....
Tijdsduur is iets meer dan een uur, stijl is vrij stevige techno (vooral tegen het einde)
uhmm kwestie van uitproberen? het hangt van de plaat ook af, en wat voor mixer heb je? als je een mixer hebt die echt alle bass eruit killed kan ik me voorstellen dat het niet helemaal klinkt, je moet niet alle bass killen van de ene track, dan klinkt het echt te abrupt.. hangt ook verder van de platen af die je gebruikt, 't moet allemaal nog beter inelkaar passen qua stijlquote:savale schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:34:
[...]
Ik heb hem nog eens goed geluisterd (zonder door te spoelen) en moet zeggen dat de flow wel lekker is! Mixen is ook wel ok! Dat foutje zou ik me niet druk om maken. Denk dat je wel mee mag doen met zo n mix hoor
Ben de laatste tijd wat meer aan t oefenen om niet alleen plaatjes aan elkaar te mixen, maar ook om wat meer te "mixen" tijdens de plaatjes.
Ik draai zelf geen techno, maar wat ik daar vaak hoor wil ik ook wat toepassen tijdens mij mixen.
Het gaat om het volgende...Track1 loopt... en dan wordt er even met de de bass gekilled een heel andere track open gegooid voor een paar tellen en dan plof weer terug met de bass vol open naar track1. Heeft iemand misschien n linkje naar zo n soort "mix" want t klinkt bij mij nog niet helemaal lekker, maar weet niet echt waarom niet
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:-ScuL- schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 03:04:
Nieuwe stijl webshop is vele malen beter, vroeger kon je ook niet eens zoeken
Das niet helemaal waar: ook in de oude webshop kon je gewoon zoeken, het was alleen een beetje verstopt in de pagina.
Verder ziet de webshop er mooi uit, als ik online wat bestel is dat meestal bij freaky. Heb er goede ervaringen mee en ze verzenden lekker snel.
Here I am, so what are you 2 other wishes?
quote:BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:16:
[...]
Bla bla bla
William Tech live @ Pennyroad - 10-02-2005
Tracklist:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Marconi - Strange but True (A-side Mix) [Rinse Records / Rinse01] Alex Under - Las Bicicletas [Trapez / Trapez047] Elextrixx - Frequenzstörung (Oscar Remix) [KarateMusik / KM005] John Tejada - Flight to Tokyo [Poker Flat Recordings / PFR52] The Dose - Climate is Rising [Fumakilla / FK013] Dirt Crew - Lasgo [Dirt Crew Recordings / DIRT 002] Steve Bug - Loverboy (Guido Schneider Remix) [Poker Flat Recordings / PFR50] Alter Ego - Raw (Vincent van Dance Rework Remix) [Klang Elektronik / KLANG 89] Maral Salmassi feat. ASCII Disco - Banana Man (Dave DK Remix) [Television Records / Tele-14] The Gadgets - Let us into your System (Alkaloid Docking Station Mix) [ELP Medien & Verlags GmbH / ELP 33030.5] Electrixx - Turn around Baby (Oscar Remix) [Karate Klub / KK002] Mathew Jonson - Decompression [Minus / MINUS 24] Marco Carola - Secret Supply [Domestic Minimal Noise / DOMINO 002]
Wederom mijn complimenten! Erg lekker setje!
Tip: Je zou eens moeten luisteren (mocht je hier nog niet bekend mee zijn) naar platen van de labels Treibstoff, Substatic & Trapez. Minimal die jou ook wel zal aanspreken als ik zo luister naar je mix.
"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten
Ja ik ga er vanavond nog ff mee aan de slag. Zoals jij dat doet, mix je dan de 1e plaat er heel ff helemaal uit of zachtjes nog aan? Nouja probeer t nog wel ff vanavondquote:Chiron schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:48:
[...]
uhmm kwestie van uitproberen? het hangt van de plaat ook af, en wat voor mixer heb je? als je een mixer hebt die echt alle bass eruit killed kan ik me voorstellen dat het niet helemaal klinkt, je moet niet alle bass killen van de ene track, dan klinkt het echt te abrupt.. hangt ook verder van de platen af die je gebruikt, 't moet allemaal nog beter inelkaar passen qua stijl
Reg. datum: 10 september 2000
Zoek iets van Dave Clarke of Umekquote:savale schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:34:
[...]
Ik heb hem nog eens goed geluisterd (zonder door te spoelen) en moet zeggen dat de flow wel lekker is! Mixen is ook wel ok! Dat foutje zou ik me niet druk om maken. Denk dat je wel mee mag doen met zo n mix hoor
ik gooi alleen de bass van de ene dicht en de andere de bass open, ik heb nooit meer dan van 1 kanaal tegelijkertijd de bass openquote:savale schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:20:
[...]
Ja ik ga er vanavond nog ff mee aan de slag. Zoals jij dat doet, mix je dan de 1e plaat er heel ff helemaal uit of zachtjes nog aan? Nouja probeer t nog wel ff vanavond
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:savale schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:20:
[...]
Ja ik ga er vanavond nog ff mee aan de slag. Zoals jij dat doet, mix je dan de 1e plaat er heel ff helemaal uit of zachtjes nog aan? Nouja probeer t nog wel ff vanavond
Het kan op verschillende manieren.. Ik heb een stukje opgenomen, luister maar ff. Zijn 2 platen, meer niet.
http://xs4all.nl/~fewture/mixie.mp3
Wat je ook kan doen is op de 4e tel de bass erin gooien ipv de 1e. Geeft een leuk effect. Ook op totaal onverwachte momenten werkt altijd goed. Je moet dan echt goeie monotone shit hebben..dan gaat het het beste
Edit:
Mijn mixer heeft geen diepe cut, dus het effect is minder dan.. Op een Pioneer of A&H gaat het veel beter.
Fewture wijzigde dit bericht 11-02-2005 15:07 (9%)
quote:savale schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:34:
[...]
Leuke variant hierop is de volgende: Track1 loopt sync met de gecuede track2. Dan bij de eerste (of 4 ) beat van de nieuwe bar met de crossfader volledig op track2 zetten gedurende een beat zodat track 1 tijdelijk niet te horen is. Na de beat van track 2 weer de crossfader overhalen naar track1.
Uiteraard moet je hier wel de juiste platen voor kiezen. track 2 het liefst zo kaal mogelijk.
<edit> g'loof dat iemand me voor is geweest...
ChojinZ wijzigde dit bericht 11-02-2005 15:16 (3%)
"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten
Bij veel platen kun je daar heel goed mee spelen (track1) beat 1,2,3 (track2) beat4 - vocal.. <- terug, repeat.
quote:ChojinZ schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:03:
[...]
Wederom mijn complimenten! Erg lekker setje!
Tip: Je zou eens moeten luisteren (mocht je hier nog niet bekend mee zijn) naar platen van de labels Treibstoff, Substatic & Trapez. Minimal die jou ook wel zal aanspreken als ik zo luister naar je mix.
Jup, Trapez ken ik, 2e plaat in die set is ook van dat label
Die andere 2 ga ik eens in de gaten houden, thx voor de tip
quote:Glorix Jim schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:52:
[...]
Lekker mixje, leuke opbouw alleen mis ik een beetje het verhaal wat je wilt vertellen met je mix.
Maar dat komt misschien omdat ik op mn werk zit en er niet heel geconcentreerd naar luister
En die ene fout heb je best snel weer gecorrigeerd dus het was niet eens zo erg, al moet je dit natuurlijk niet doen tijdens de contest zelf
Sja ik vertel niet echt verhalen met mijn mixjes. Dat vind ik te ver gaan. Dit soort muziek is om op te feesten of om van te genieten en heeft niet echt een dieper liggende gedachte
Ook al probeer ik wel altijd een beetje op de opbouw te letten maar dat is meer voor het plezier van het "publiek"...
BezurK wijzigde dit bericht 12-02-2005 00:42 (45%)
"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)
Zeer weinig sets hebben echt verhaal idd. De enige waar ik wel een verhaal in vind zitten is de food for thought mix van surgeon.quote:BezurK schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:39:
Sja ik vertel niet echt verhalen met mijn mixjes. Dat vind ik te ver gaan. Dit soort muziek is om op te feesten of om van te genieten en heeft niet echt een dieper liggende gedachte(vind ik dan, sommige dromerige types vinden van wel maargoed
)
Ook al probeer ik wel altijd een beetje op de opbouw te letten maar dat is meer voor het plezier van het "publiek"...
Music is an expression of pure emotion
Ik doe dat wel regelmatig. Maar nooit beide vol open. Soms leunt een track gewoon te veel op te bass om hem zomaar vol te killen. Dan vind ik het beter klinken om hem wat langer open te laten.quote:Chiron schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:42:
[...]
ik gooi alleen de bass van de ene dicht en de andere de bass open, ik heb nooit meer dan van 1 kanaal tegelijkertijd de bass open
Music is an expression of pure emotion
In de vorige post hebben jullie gesproken over Ableton Live. Ik zou willen weten wat hier de mogelijkheden van zijn als je die in je Dj equip steekt en in hoeverre jullie er dan mee gaan.
SevenEleven
Dave Clarke speaking.
quote:Fewture schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:04:
[...]
Het kan op verschillende manieren.. Ik heb een stukje opgenomen, luister maar ff. Zijn 2 platen, meer niet.
http://xs4all.nl/~fewture/mixie.mp3
Wat je ook kan doen is op de 4e tel de bass erin gooien ipv de 1e. Geeft een leuk effect. Ook op totaal onverwachte momenten werkt altijd goed. Je moet dan echt goeie monotone shit hebben..dan gaat het het beste
Edit:
Mijn mixer heeft geen diepe cut, dus het effect is minder dan.. Op een Pioneer of A&H gaat het veel beter.
Kijk dit is wel wat ik bedoel ja. Ben er achter gekomen dat het inderdaad niet met veel platen in mijn collectie egt goed klinkt. (progressive house) Het moeten inderdaad wat monotone platen zijn met een beetje "druk"erachter. (ofwel techno
edit: nog maar even iets geprobeerd... Op bepaalde punten in een nummer kun je vaak toch nog wat rommelen:
http://www.xs4all.nl/~leth/savmix1.mp3 (23 sec)
Kritiek is welkom
savale wijzigde dit bericht 12-02-2005 12:29 (11%)
Reg. datum: 12 oktober 2003
quote:Michali schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 10:25:
[...]
Ik doe dat wel regelmatig. Maar nooit beide vol open. Soms leunt een track gewoon te veel op te bass om hem zomaar vol te killen. Dan vind ik het beter klinken om hem wat langer open te laten.
Dat vind ik nou ook, maar dan eigenlijk altijd wel. Aangezien je ook een gedeelte van het midden killed/weg draait. blijft er gewoon nog maar weinig van het nummer over dat je draait.
Daarom draai ik de bass nooit helemaal weg. Murder was the bass is bv zo'n plaat die z'n hele inhoud kwijt raakt als je de bass helemaal dicht draait onder het mixen. Heel even is niet zo erg maar dan toch weer een beetje open zetten om het nummer toch nog redelijk vol te laten klinken tijdens het mixen.
Het is echt een techno ding idd.. Op techno feesten hoor je het alleen maar.quote:savale schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:04:
[...]
Kijk dit is wel wat ik bedoel ja. Ben er achter gekomen dat het inderdaad niet met veel platen in mijn collectie egt goed klinkt. (progressive house) Het moeten inderdaad wat monotone platen zijn met een beetje "druk"erachter. (ofwel techno)
edit: nog maar even iets geprobeerd... Op bepaalde punten in een nummer kun je vaak toch nog wat rommelen:
http://www.xs4all.nl/~leth/savmix1.mp3 (23 sec)
Kritiek is welkom
Ik werk er zelf niet mee, maar heb wel eens het geexperimenteer gezien van anderen... 't is een supergaaf prog, maar om mee te DJ'n kost het veel voorbereiding. Het idee is dat je een nummer van te voren in kleine stukken knipt die je kunt 'sequencen', en vervolgens live bij/over/na elkaar kunt gooien voor zwaar creatieve mixes.Eigenlijk reduceer je nummers tot hun kleinste componenten en beslis je live on the spot waar je wat inzet.quote:SevenEleven schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 11:26:
In de vorige post hebben jullie gesproken over Ableton Live. Ik zou willen weten wat hier de mogelijkheden van zijn als je die in je Dj equip steekt en in hoeverre jullie er dan mee gaan.
101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file
Ben dus net terug uit duitsland, kom daar aan bij mediazero-shop. Hebben ze niets van Denon op voorraad staan (terwijl ik ze vorige week een mailtje heb gestuurd...)
Nou goed, dan maar een pilsje in Keulen en dan terug.
Kom aan bij venlo, douw de koppeling in, schakel terug en rij verder...
Wat denk je, koppeling HELEMAAL versleten... AAAAARGH
Ik heb m'n dag wel...
Dus ik ga maar even wachten met die Denon spullen en eerst even een andere auto regelen (er moet nog veel meer aan deze gebeuren, en dat te duur worden voor wat het is).
http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen
quote:OverSoft schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:16:
AAAARGH, ti's toch niet te geloven.
Ben dus net terug uit duitsland, kom daar aan bij mediazero-shop. Hebben ze niets van Denon op voorraad staan (terwijl ik ze vorige week een mailtje heb gestuurd...)
Nou goed, dan maar een pilsje in Keulen en dan terug.
Kom aan bij venlo, douw de koppeling in, schakel terug en rij verder...
Wat denk je, koppeling HELEMAAL versleten... AAAAARGH
Ik heb m'n dag wel...
Dus ik ga maar even wachten met die Denon spullen en eerst even een andere auto regelen (er moet nog veel meer aan deze gebeuren, en dat te duur worden voor wat het is).
Wow das balen zeg hey
Voor niks naar Duitsland rijden en je auto nog kapot rijden ook... wow
Een troost: je koppeling was er sowieso wel mee opgehouden, was het niet vandaag dan was het wel volgende week
"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)
Dit topic is gesloten. ![]()