Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:37:
[...]

Helemaal mee eens! Vondt vooral de set van William Tech erg ok! Niet zozeer vanwege de techniek maar eerder de platenkeus. Leuke minimal setjes zijn redelijk schaars dus ik was hier wel blij mee!

Wil best nog wel eens een set uploaden, mits ik de ruimte heb. Stijl is dan Harddance met nadruk op de UK hardhouse. Alleen echt toegankelijk is dat niet op 160 bpm gemiddeld ;)

Maar kan ook een iets meer toegankelijkere set draaien, harddance variatie ten top. Van techy hardhouse tot trancy hardhouse tot bouny hardhouse. That's the way we like it... uh-uh ;)

Over het cue'en/mixen/monitor etc etc.

Ikzelf corrigeer EN op de platter EN op de plaat zelf. Als ik wil versnellen, geef ik een duwtje tegen de plaat aan. Als ik wil vertragen, dan druk ik even mijn vinger op die ribbeltjes. En dan natuurlijk met mate ;)

Daarnaast mix ik puur op de koptelefoon. Hetzelfde verhaal als micheli.
De plaat die ik in wil mixen zet ik overheersend op de koptelefoon met ietswat geluid van de master, vervolgens als ik wil mixen vol op de master en soms even terug om te kijken of hij goed loopt. Zodra de plaat die ik wil in mixen overheerst op de master (dus de overgang bijna compleet is) dan zet ik hem andersom (plaat die ik in aan het mixen ben iets zachter, en de andere plaat overheersend) om even te checken en dan weer terug naar de master :P

Klinkt erg omslachtig ms, maar ik heb er gelukkig handigheid in gekregen. Is een beetje buttonsmashen (vooral op een DJM-600 ;)), maar ik vind het zo gewoon het fijnst. Ieder zo zijn eigen manier :)

Ook altijd als ik een crossfade uitvoer, zet ik vlug hem vlug even op de master, om te luisteren of de crossfade(s) gelukt zijn, en dan weer terug met de plaat die ik wil gaan in mixen :)

Easy does it http://home.planet.nl/~stingwcw/cheer.gif

http://www.flashin.nl/flashin-1stset.mp3 (20.6MB, 128kb mp3 op 22:36 min.)
quote:
Tracklist:
Dj Tiesto - Adagio For Strings (Album Mix)
Chemicalbrothersremixed.com - Galvanize (cry.on.my.console's galvatron remix feat. Katie Enlow)
Drunkenmunky - calabria (dj loo remix)
Danzel - Pump it up (Original Mix)
Benny Benassi vs 50 Cent - Club Satisfaction
The Moon - Blow The Sushi (Remake 2004)
Donkey Rollers - The Sound Of The Beast (Dj Zany remix)
Net mijn eerste mix ooit in elkaar gedraait (volledig software-based, hoor je wel aan de ene drop rond 3:34), vind hem persoonlijk best aardig gelukt op de volgende dingen na dan :p :

2e overgang was helemaal scheef
Bij pump it up rond 9:30 min. stond de bass volledig uit :X
Satisfaction naar blow up the sushi moest er iets eerder uit

Maja, C&C plz :)
:p dat was juist een "uitdaging" cq oefening die een beetje de mist in ging (op sommige punten)

flashin wijzigde dit bericht 09-02-2005 23:36 (20%)

Overclocker

quote:
flashin schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:27:
http://www.flashin.nl/flashin-1stset.mp3 (20.6MB, 128kb mp3 op 22:36 min.)

[...]
Net mijn eerste mix ooit in elkaar gedraait (volledig software-based, hoor je wel aan de ene drop rond 3:34), vind hem persoonlijk best aardig gelukt op de volgende dingen na dan :p :

2e overgang was helemaal scheef
Bij pump it up rond 9:30 min. stond de bass volledig uit :X
Satisfaction naar blow up the sushi moest er iets eerder uit

Maja, C&C plz :)
ik wilde een opmerking maken, maar ik zie dat het je eerste mix is.. Probeer wat platen te zoeken die meer in 1 lijn liggen..dan leer je het sneller. Beetje popi-jopie muziek ook :P :+

Fewture wijzigde dit bericht 09-02-2005 23:39 (3%)

Reg. datum: 10 september 2000

Net even paar plaatjes besteld bij Decks. Zeker de beste internet shop op t gebied van techno waar je niet met creditcard hoeft te betalen.

Andre Kraml Feat Shad Privat - SAFARI - Crosstown Rebel / CRM014 [/td]
Angela Flame & Pacou - AUTOFOKUS EP - Klirfactor / Factor009 [/td]
Chris Liebing & Speedy J - COLLABS 301 - Nova Mute / 12nomu141 [/td]
Electrixx - TURN AROUND BABY - Karate Klub / KK002[/td]
Guido Schneider meets Jens Bond - OH MY BUFFER - Pokerflat / PFR53 [/td]
John Tejada - SWEAT (ON THE WALLS) - Pokerflat / PFR52 [/td]
Takaaki Itoh - HEAR NOTHING EP - MB Selektions / mbselek04 [/td]
V/A - COMBINED STYLES EP PT 1 - Abstract002 [/td]

Zoals jullie wel zien beetje tegenstrijdig die minimal en offbeat/schranz maar de minimal is meer voor mezelf en de off beat en schranz voor op een feestje binnenkort.

Overclocker

Ik moet zeggen dat Decks idd erg goed is voor techno.. Ik ga er ook maar eens wat bestellen..

Aansluitend vraagje; hoeveel platen kopen jullie per maand? Ongeveer..

ik zit nu op 270 stuks in een half jaar dus da's 45 per maand :X
Nu met Mac Pro!

Ik zit zo ongeveer rond de 15 platen per maand. Meestal bestel ik 2 keer per maand gewoon de nieuwste dingen die me aanspreken en dat is gemiddeld zo'n 6 - 8 platen...

Ik draai sinds Mei vorig jaar en ik heb nu +/- 120 platen waarvan ik er 40 tweedehands heb gekocht toen ik net begon voor 40 euro ;)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)

Tja paar opmerkingen @ flashin :

- Ik weet niet hoe je het op neemt, maar het is over het algemeen ERG hard opgenomen en dat merk je omdat hij soms gewoon overstuurt raakt (doet gewoon pijn aan mijn oren op sommige momenten). Let daar dus op. Ik zou je bpm studio aan raden of cool edit pro, daarbij kun je duidelijk zien hoe hard het staat (iets wat je ook gewoon nodig moet zien als je iets op neemt).

- Snap dat je wilt experimenteren. Maar trance/club EN ook nog eens hardstyle, gaat gewoon niet samen in zo'n korte tijdspan. Misschien dat je in 2 uur tijd wel aardig kan opbouwen, maar binnen 20 min zoveel verschillende stijlen die alles behalve bij mekaar passen? Sorry, maar dat klinkt echt niet samen gewoon :)

- Let op je mixen... Sommige zijn veels te snel gemixed, het is juist de kunst om 2 platen enorm lang samen laten lopen zonder iemand ook maar opmerkt dat het 2 platen zijn (tenzij ze allebei de platen kennen natuurlijk ;)).

- Let op je beatmatchen. Sommige platen lopen overduidelijk out-of-sync. En je laat ze dan alsnog opkomen. Zet ze even af, even opnieuw beluisteren, gelijk trekken en weer opnieuw erin (mocht dat kunnen in het programma wat je gebruikt :? ).

- Let op als je mixed, dat je niet allebei de kanalen VOL open gooit (low/mid/high). Want dat heeft het meeste oversturen veroorzaakt ws (het enorme kraken/door dreunen...).

Nu kunnen sommige dingen hard over komen, maar zo bedoel ik het totaal niet natuurlijk. Eerste mixes klinken nooit geweldig ;) En al helemaal niet als het puur softwarematig is als je het mij vraagt...
Software matig lijkt me echt niets... Nothing beats the feeling of a mixer/turntable .. _/O\_

quote:
-ScuL- schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:04:

Geld teveel? :P

Ik zou best meer platen willen kopen, alleen ik heb dure hobbies (zo schijnt :P). Dus kan ze niet allemaal tegelijk "bevredigen". Vandaag toevallig wel paar platen gehaald (1 van ben stevens, niet dat iemand dat bekend voor komt maar goed, enige die ik me nog herriner ;)), alleen ik ben weer te dom om ze achter te laten in de grooveconnection |:(

Gelukkig kennen ze me daar dus ik bel morgen ff dat ze hem ff apart moeten leggen zodat een vriendin van mij ze hopelijk kan op halen en mee nemen vrijdag (grooveconnection is in adam en ik woon zelf in alphen, niet echt om de hoek dus ;)).

quote:

Als jij nog ff zo door gaat ben je mij over een jaar of 8 dik voorbij gestreefd :P (ik zit op +/_ een 7500 stuks na 8 jaar).

Echter ga je vanzelf een keer van die koopverslaving af raken. Bij mij was het toen ik op mezelf ging wonen..... ineens een honderd of 7 in de maand aan ¤'s die je gaat missen en die zaten voorheen in het aankopen van vinyl...... Nu moet echter ook de huur e.d betaald worden.

Moet je trouwens is proberen zo'n grote collectie te verzekeren. Vragen ze doodleuk om een lijst met titels, aankoopdatum e.d.
Dat heb ik dus maar niet gedaan, alleen verzekerd wat hier in huis staat (+/_ een 1000 stuks) en de rest lekker bij mijn ouders op zolder waar ik zo af en toe een middagje met gekromde rug (je kan er niet rechtop staan) loop te "shoppen" tussen mijn eigen plaatjes.

Gelukkig hebben we vandaag de dag ook cd spelers..... backup van pak um beet 500 nummers in de hoogste kwaliteit op een DVD kost je toch een hoop minder aan ruimte :P

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Overclocker

quote:

45?!?!

Damn gast..zoveel platen vind ik niet eens de moeite. In de zin van, ik koop alleen de platen die ik goed vind. Er zijn imo geen 45 goede per maand :+

Ik heb de afgelopen 1,5 maand 30 nieuwe en das vrij veel voor mijn doen. Ik koop met vlagen altijd..

quote:
Raven_ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:39:
Tja paar opmerkingen @ flashin :

- Ik weet niet hoe je het op neemt, maar het is over het algemeen ERG hard opgenomen en dat merk je omdat hij soms gewoon overstuurt raakt (doet gewoon pijn aan mijn oren op sommige momenten). Let daar dus op. Ik zou je bpm studio aan raden of cool edit pro, daarbij kun je duidelijk zien hoe hard het staat (iets wat je ook gewoon nodig moet zien als je iets op neemt).
:o ik zal er even naar kijken de volgende keer ja. Ik nam nu op met goldwave (soort cooledit).
* flashin opent de mp3 eventjes, kijkt naar de wave en ziet nu wat Raven_ bedoelt :p

- Snap dat je wilt experimenteren. Maar trance/club EN ook nog eens hardstyle, gaat gewoon niet samen in zo'n korte tijdspan. Misschien dat je in 2 uur tijd wel aardig kan opbouwen, maar binnen 20 min zoveel verschillende stijlen die alles behalve bij mekaar passen? Sorry, maar dat klinkt echt niet samen gewoon :)
Oku, had ik ook al begrepen

- Let op je mixen... Sommige zijn veels te snel gemixed, het is juist de kunst om 2 platen enorm lang samen laten lopen zonder iemand ook maar opmerkt dat het 2 platen zijn (tenzij ze allebei de platen kennen natuurlijk ;)).
Zal er ook op gaan letten

- Let op je beatmatchen. Sommige platen lopen overduidelijk out-of-sync. En je laat ze dan alsnog opkomen. Zet ze even af, even opnieuw beluisteren, gelijk trekken en weer opnieuw erin (mocht dat kunnen in het programma wat je gebruikt :? ).
Het is (nog) lastiger om met software te nudgen vind ik (heb een keer bij een vriend gerommeld met cdj-1000's), dus lopen sommige totaal niet gelijk.

- Let op als je mixed, dat je niet allebei de kanalen VOL open gooit (low/mid/high). Want dat heeft het meeste oversturen veroorzaakt ws (het enorme kraken/door dreunen...).
:+ ze waren allemaal netjes halverwege, gewoon te hard opgenomen is het probleem.

Nu kunnen sommige dingen hard over komen, maar zo bedoel ik het totaal niet natuurlijk. Eerste mixes klinken nooit geweldig ;) En al helemaal niet als het puur softwarematig is als je het mij vraagt...
:p kritiek moet toch hard zijn en anders leer ik er weer geen zak van ;)

Software matig lijkt me echt niets... Nothing beats the feeling of a mixer/turntable .. _/O\_
Ik wil het eerst even zo proberen, om te kijken of ik een keer iets ga kopen (danwel niet in combinatie met software, iets a la hercules dj pro)

Iig bedankt, hier heb ik wat aan :)

flashin wijzigde dit bericht 10-02-2005 01:34 (4%)

Acties: [view]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

Heb tijden gehad dat ik elke week platen ging shoppen, dus dan kom je al gauw uit op 100-120 platen per maand :X.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig ongeveer 1x per maand shop en thuis kom met 20-30 platen. Die koopverslaving is dus iets afgenomen :P

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Nu met Mac Pro!

quote:

Het lijkt me toch dat je dat sowieso ook moet horen dat'ie overstuurt? Jeee man ik hoor dat altijd DIRECT. Krijg er altijd direct kromme tenen van. M'n haren gaan overeind staan als ik het hoor :P

Wat heel soms wèl gebeurd als ik een set opneem, is dat het uitgangsvolume van m'n mixer prima is (en dus totaal niet overstuurd is) maar dat het ingangsvolume van de laptop te hoog staat en dat'ie dus uiteindelijk daarin wel overstuurd. Ik neem op met Audacity op de Mac en die heeft niet zo'n goede VU-meter als bijvoorbeeld Soundforge heeft dus zie ik dat vaak niet goed. Das altijd wel balen als je aan het eind van het opnemen terug luisterd en gekraak hoort :(
Opnieuw beginnen dan maaaaaaar.... ;)

Wat ik nu vaak doe is 100% zeker weten ietsjes te zacht opnemen (zeg maar dat de waveform de helft van het assenstelsel vult) en dan aan het eind ff normalizen/maximizen :)
Dan heb je in principe wel ietsjes meer ruis (omdat je opneemt met een lager volume is de ruis dus relatief harder) maar die is laag genoeg op mijn setup om daarmee te kunnen leven ;)

BezurK wijzigde dit bericht 10-02-2005 10:26 (12%)

Ik bestel wel zo nu en dan. Ik denk dat ik nu op ongeveer 15 platen in de maand zit. Het meeste haal ik toch wel uit de platen zaak. Soms kom ik met 10 naar buiten, soms met 2. Ik koop gewoon echt alleen wat ik erg goed vind. Anders vind ik het sonde van mijn geld.

Music is an expression of pure emotion

quote:
BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:25:
[...]

Het lijkt me toch dat je dat sowieso ook moet horen dat'ie overstuurt? Jeee man ik hoor dat altijd DIRECT. Krijg er altijd direct kromme tenen van. M'n haren gaan overeind staan als ik het hoor :P
:p , als het gewoon het uitgangsvolume was dat veel te hard stond had ik het ook nog wel gehoord ja. Het ingangsvolume stond iets te hard, had ik even moeten controleren :x

B)
Ik gebruik altijd ACE-HIGH MP3 Recorder om op te nemen:

http://www.sound-recorder...ace-high-mp3-recorder.htm

Ik heb ook Audicity geprobeerd, maar die werkt niet snel genoeg op mijn laptop. Sommige stukjes zijn dan vertraagd, waarna hij weer probeert in te halen waardoor er weer een veel te snel stukje komt. Deze werkt wel erg goed, alleen crashed hij altijd als ik hem afsluit. Maar dan heeft hij wel opgenomen en daar gaat het om.

Music is an expression of pure emotion

Overclocker

Ik neem op met Wavelab. Verder heb ik m'n monitor out op m'n line in zitten van m'n PC. Vaag ik weet het, maar het werkt super relaxed (record level instellen op je mixer ;) ) en het geluid is altijd perfect.

Ikzelf koop ongeveer 10 tot 15 platen per maand, maar dat betekent wel dat ik dan m'n halve maandloon er doorheen heb gejast :'(

Maar binnenkort ook maar eens een mixje posten met m'n nieuwe DJ-4000's en m'n DXM-06 (krijg ik waarschijnlijk morgen binnen :*) )

Pounding techno music!

Na alle mixjes van de afgelopen dagen kan ik ook niet achterblijven:

http://www.djsunni.nl/music/djsunni-wintertechnomix.mp3
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Monika Kruse @ Voodooamt - Funk Frequence (Outforce remix)
Marco Carola - Sun City
Patrick Lindsey & Gregor Tresher - Confidence (Zebra Bitch mix)
Oliver Klein & Peter Jürgens - Border Colour
Marco Bailey - Crocked Law
Alexander Koning & Marco Nastic - Secret Affairs
Pascal FEOS - 2nd Chance
Pedro Delgardo - Metropolis
Hertz - Ett
Ben Sims & Paul Mac - Held to Ransom
Lucca & Chris Cowie - Freedom
Cirez D - Control Freak
Dj Veztax - Pizza Te Redi
Bryan Zentz - May Your Blade Chip and Shatter
Boriqua Tribez - Parasol
Roch Dadier - Insomnia
Dj Preach - Return to the Source
Ignition Technician - Skullduggery
Dj Hansz & Paul Hazendonk - La Musica
Tomie Nevada - Retro Inspection
Felipe & Nicolas Bacher - Equinox
Ignition Technician - Tempertonic (remix)
Ben Sims & Paul Mac - Shady Dealer
Adem Beyer & Henrik B - The Conversation (B1)
Gunjack - Time Jack

Tijdsduur is iets meer dan een uur, stijl is vrij stevige techno (vooral tegen het einde)

www.djsunni.nl

Reg. datum: 28 september 2001

quote:
Raven_ schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:19:
[...]

Wil best nog wel eens een set uploaden, mits ik de ruimte heb. Stijl is dan Harddance met nadruk op de UK hardhouse. Alleen echt toegankelijk is dat niet op 160 bpm gemiddeld ;)

Maar kan ook een iets meer toegankelijkere set draaien, harddance variatie ten top. Van techy hardhouse tot trancy hardhouse tot bouny hardhouse. That's the way we like it... uh-uh ;)

[afbeelding]
Dank je maar Harddance/hardstijl heb ik niets mee. Integendeel, ik vindt het eerlijk gezegd een klote stroming!

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

quote:
Het is (nog) lastiger om met software te nudgen vind ik (heb een keer bij een vriend gerommeld met cdj-1000's), dus lopen sommige totaal niet gelij

Ben ik het niet mee eens. Ik gebruik zelf soms wel eens traktor dj studio als ik 2 mp3tjes heb die ik op cd wil zetten. Even vlug gelijk trekken, kijken of het lekker samen klinkt, en dan vervolgens "live" doen met cd spelers :)
Enige nadeel is dat ik dan wel meer op gevoel moet doen, maar goed, dat is geen probleem ;)

quote:
ze waren allemaal netjes halverwege, gewoon te hard opgenomen is het probleem

Allemaal halverwege is ook niet alles ;) Een overgang klinkt 9 van de 10x niet lekker als je beide kanalen op dezelfde manier ingesteld heb!
Dus let erop dat als de plaat die je in wilt mixen er over heersend erover uit komt, dat je dit aanpast door OF de plaat die je wilt uit mixen iets aan te passen bij de eq's of als je de overgang nog niet compleet wilt maken, de plaat die je wilt in mixen aan passen. Ms beetje scheef uit gelegd maar ik ben net wakker, forgive me ;)

quote:
kritiek moet toch hard zijn en anders leer ik er weer geen zak van ;)

Klopt, maar het moet ook onderbouwend zijn, en dat probeer ik zoveel mogelijk te doen iig om het niet te laten over komen als een flame post oid ;)

Om even terug te komen op een vorige post van mij, heeft iemand ms een tip kwa webspace waar ik een set van mij online kan zetten? :)

Ben nu bezig om een "rustige" demo in mekaar te flansen.... Tracklist word ongeveer zo :

code:
1
2
3
4
5
6
7
01 - Rundell & Maddox - Rumbshaker
02 - BK & Andy Farley - Step Away (Endorphin Mix)
03 - BK & Phil Reynolds - Face Facts
04 - BK & Andy Farley - Khemikal Imbalance
05 - BK & EJ Doubbel - Butterflies
06 - BK & Nick Sentience - Flash
07 - Cortez Vs. York - Reality (Rowland & Wright remix)
08 - Lisa Pin-up - Blow your mind (orginal)

Uit mijn hoofd... Dus sommige kunnen kwa namen niet helemaal kloppen, en weet ook niet zeker of ik het zo ga doen. Maar dat zie ik vandaag wel, alhoewel hij vanavond af moet zijn en bijna niets heb voorbereid voor het einde... hhhm.. :P

quote:
ChojinZ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:23:
[...]

Dank je maar Harddance/hardstijl heb ik niets mee. Integendeel, ik vindt het eerlijk gezegd een klote stroming!

ho ho... laten we 1 ding duidelijk vooruit zeggen. En dat is dat harddance absoluut niets te maken heeft met hardSTYLE. Dat heeft het nooit gedaan, doet het ook niet, en zal het ook nooit doen ook :)

Harddance is erg gevarieerd hoor. Zitten erg veel invloeden in van andere muziekstijlen.

Je hebt de hardtrance kant. De duitse hardtrance ala scot project. De engelse variant ala steve hill/guyver/haslem.

Je hebt de techno kant. Dingen van bijv. bk en paul maddox lijken er op.

Je hebt de hardhouse kant. Bouncy meuk ala karim, justin bourne, ben stevens etc.

Je hebt de Freeform kant. Erg snelle uptepmo muziek uit finland (170 tot 190 bpm ?). Maar of dit ook echt bij de term harddance hoort, dat weet ik niet :)

m.a.w, je hebt voor ieder wel wat wils vind ik zo. Ik heb een paar van die platen die ik net gepost had horen aan een techno liefhebber en die vond het suberb klinken :)

Nu met Mac Pro!

quote:
Raven_ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:31:
[...]

ho ho... laten we 1 ding duidelijk vooruit zeggen. En dat is dat harddance absoluut niets te maken heeft met hardSTYLE. Dat heeft het nooit gedaan, doet het ook niet, en zal het ook nooit doen ook :)

Harddance is erg gevarieerd hoor. Zitten erg veel invloeden in van andere muziekstijlen.

Je hebt de hardtrance kant. De duitse hardtrance ala scot project. De engelse variant ala steve hill/guyver/haslem.

Je hebt de techno kant. Dingen van bijv. bk en paul maddox lijken er op.

Je hebt de hardhouse kant. Bouncy meuk ala karim, justin bourne, ben stevens etc.

Je hebt de Freeform kant. Erg snelle uptepmo muziek uit finland (170 tot 190 bpm ?). Maar of dit ook echt bij de term harddance hoort, dat weet ik niet :)

m.a.w, je hebt voor ieder wel wat wils vind ik zo. Ik heb een paar van die platen die ik net gepost had horen aan een techno liefhebber en die vond het suberb klinken :)

Hardstyle, hardhouse, hardtrance, hardcore...

Dat hele rijtje snap ik. Ik weet precies wat hardstyle, hardhouse (UK hardhouse dan), hardtrance en hardcore (duh) NIET gemeen hebben en wat dus de verschillen zijn, maar harddance? Daar heb ik werkelijk nog NOOIT van gehoord? :?
En zo achterlijk ben ik niet, ga toch al aardig wat jaartjes mee in het feest/house-circuit

Of is harddance gewoon de verzamelnaam voor al die "hardere" stromingen?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws