Reg. datum: 24 januari 2000
De kwaliteit van de kill switch is subliem!
GoT Index » Audio en HiFi » How to Become a DJ... deel XIII
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last
[Nieuw Topic]Dj Shox "Not letting the music control me, but letting the music guide me"
quote:Shockers schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:26:
Ben ook het twijvelen of een DMX06 of ik spaar door en koop een Reloop RMX-40..
Scul jij draait hardstyle dus overtuig me met deze mixer, met zijn voordelen![]()
Trouwens je woonde toch in de buurt van Almere?
Kan je me vast wel een demo'tje geven
Swandertj wijzigde dit bericht 08-02-2005 14:47 (14%)
Pounding techno music!
ScuL wijzigde dit bericht 08-02-2005 15:53 (59%)
Heuh? Heb je het nou over mijn mixjes of ...quote:Swandertj schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:40:
[...]
De voordelen kan ik je wel imho vertellen, en dat is dus dat deze mixer digitaal is, dus een enorm goede signaal/ruis verhouding heeft. Tevens heeft de mixer dus sublieme kill switches (en omdat deze mixer digitaal is, worden de low/mids/highs goed gekilled)
Dit is ervaring die ik van een vriend van mij heeft gehoord die de mixer nu een half jaar in bezit heeft. Enig nadeel van deze mixer is dat bij veel en intensief gebruik deze flink snel slijt (dus langer als 2/3 jaar met deze bak is denk ik zelf niet mogelijk)
edit: Zit net naar Wil M z'n mix te luisteren (ik heb de meeste van z'n mixen op mn pc staan) en ik vind de laatste erg goed en leuk om naar te luisteren (die delen daarvoor waren an sich ook niet slecht, maar deze mix kan ik + vrienden goed waarderen)
"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)
quote:BezurK schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:56:
[...]
Heuh? Heb je het nou over mijn mixjes of ...In dat geval: thx
Swandertj wijzigde dit bericht 08-02-2005 17:08 (12%)
Pounding techno music!
Michali wijzigde dit bericht 08-02-2005 20:35 (35%)
Music is an expression of pure emotion
quote:outerspace schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:01:
[...]
Hmmm
* outerspace is geen dj, kan waarschijnlijk niet dj-enDus dit is de enige soort reactie die ik hier zal geven zijn 'nummers' beoordelen, al zal ik dat niet vaak doen
ik vind hem lekker klinken.
Geen foutjes erin, goede beats, lekker tempo erin.
Vooral rond 30 minuten is hij heel lekker.
Ga zo door zou ik zeggen
Zeker:quote:
1
2
3
4
5
6
7
| 01. Twenty Four - Longest Day (Armin van Buuren Remix) 02. Varian - Endless Desire (Mark Otten Remix) 03. Thomas Datt - 2V2 (Robert Nickson Remix) 04. Matti Laamanen - Live (Original) 05. Push - Till We Meet Again (Original Vocoder) 06. Draft 2 Design - Affection Over Reason (Final Design) 07. Marcos - Just For A Day (Marc Van Linden Remix) 08. Airbase - Pandemonium |
Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen
quote:Swandertj schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:57:
[...]
Ja, je laatste mix van Pennyroad ofzo is een erg goede mix
quote:
Ben zelf meer een hardstyle fan, maar deze techno staat bij mij nu ook op standje 20 (en das erg hard)
edit: no kiss up ofzo, maar deze mix is echt goed. Hij staat nu al voor de 2e keer hier op
Midi controller is meteen weer zo duur.. Ik doe het op mn kamer nog lekker met de muisquote:Fewture schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:44:
[...]
Nou ik ben pas net bezig ermee dus ik kan het je niet vertellen.. Ik heb nu iig in een middagje redelijk wat eruit gekregen dat op techno lijkt
Hoe je het in je set propt ben ik nog niet helemaal uit. Het kan iig met een Xone 92 of met een midi controller.
| 1. Jeff Mills - Kat Race |
| 2. Mark Bernard - Load Edit |
| 3. Sound Associates - Music |
| 4. Barb Wired - Whiskey Business |
| 5. Ben Sims - Manipulated ( Jell Ford Remix) |
| 6. Gayle San - Fuse |
| 7. Speedy J - Bugmod |
| 8. James Rushkin - Solex ( Jet Remix) |
| 9. Speedy J - Kreck ( DJ Rush RMX ) |
| 10. Adam Beyer & Marco Carola - Drumcode 16 B2 |
| 11. Tobis Von Hofsten - After Hours ( Par Grindvink Fairview Edit ) |
| 12. Hetz - Granit |
| 13. Richie Hawtin - M-nus Orange |
| 14. Ben Sims - Music Part 2 |
quote:Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:30:
Even een vraagje over draai technieken. Als jullie corrigeren, doen jullie dat dan door op de plaat zelf te duwen, waarme je hem dus afremt of versnelt, of gebruiken jullie de rand van het plateau met die ribbels zeg maar? Zelf gebruik ik de plaat zelf, maar ik heb nog wel een problemen met een holle plaat oid. Liever zou ik ook de rand gebruiken, maar ik vind wel dat ik dan veel minder controle/preciezie heb.
Swandertj wijzigde dit bericht 08-02-2005 19:51 (9%)
Pounding techno music!
Even een vraagje over draai technieken. Als jullie corrigeren, doen jullie dat dan door op de plaat zelf te duwen, waarme je hem dus afremt of versnelt, of gebruiken jullie de rand van het plateau met die ribbels zeg maar? Zelf gebruik ik de plaat zelf, maar ik heb nog wel een problemen met een holle plaat oid. Liever zou ik ook de rand gebruiken, maar ik vind wel dat ik dan veel minder controle/preciezie heb.
Ik vraag me eigenlijk wel af hoe andere mensen die doen en waarom? Mischien iemand die dezelfde techniek hanteert of er weer van af is gestapt?
quote:Dan een vraagje om monitoren, ik gebruik de monitor speakers eigenlijk nooit. Ik doe alles over mijn koptelefoon, zo hoef ik hem nooit van mijn hoofd te halen. Ik vind dat ik het veeel beter kan horen zo, en een stuk sneller kan reageren op uit sync rakende platen. Ik gebruik gewoon de cue/master mix knop om te bepalen wat ik hoor. Ik que alleen de plaat die niet op de master te horen is, en ik bij het mixen dan de que/master knop naar het midden, zodat ik zowel master als de ge-cue-de plaat over de koptelefoon hoor. Als alles dan goed loopt en ik wil gaan mixen, dan draai ik de cue/master knop weer vol naar master en begin te mixen. Soms draai ik hem nog een stukje terug om te horen of alles nog goed loopt. Als ik de plaat die afloopt begin uit te mixen, die wissel ik de que weer. Zo kan ik, als het geluid van die plaat een stuk zachter staat, de knop weer even terug draaien voor beter geluid. Werkt erg lekker zo. Ik vraag me eigenlijk wel af hoe andere mensen die doen en waarom? Mischien iemand die dezelfde techniek hanteert of er weer van af is gestapt?
BezurK wijzigde dit bericht 08-02-2005 19:45 (8%)
Dan ga ik voortaan ook oefenen puur met de platter. Het heeft idd zo wel veel voordelen. Ik heb zelfs dat ik sommige platen bijna niet meer draai omdat ze zo gevoelig zijn, en dat kan natuurlijk niet.quote:BezurK schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:42:
[...]
Ik (en ik denk elke dj met gezond verstand) gebruik gewoon de zijkant van de platter. Dat is namelijk veel betrouwbaarder want die reageert altijd hetzelfde op mijn handen. Een plaat niet. Die kan hol/bol zijn, die kan krom zijn, die kan heel weinig of juist heel veel wrijving hebben met de slipmat, etc. Daarnaast kan je vaak je vingers op de plaat horen "tikken" door de trillingen. Gewoon de platter gebruik dus. Een slinger mee geven om omhoog te benden en je vinger er ietsje op drukken om naar beneden te benden. Werkt perfect en met wat oefening enorm precies en snel. Ik zit er eigenlijk nooit naast wat dat betreft.
In sommige situaties, bijvoorbeeld als ik moet corrigeren op een punt met veel stringpartijen of doorlopend geloopte synths o.i.d. dan corrigeer ik volledig met de pitch. Is minder nauwkeurig en minder snel maar veel subtieler en in sommige gevallen dus veel minder goed hoorbaar. Een zwieperd aan de platter hoor je bij drums bijvoorbeeld amper (als je goed timed), maar met strings hoor je het direct
Eerlijk gezegd heb ik nog niet echt ik een zaal gedraait. Ga binnenkort mischien wel even mee doen aan een contest oid, maar verder draai ik gewoon op mijn kamer. Ik heb een perfecte monitor set (ik gebruik de logitech z-560 daarvoorquote:
Exact diezelfde techniek gebruik ik ook, maar alleen als de monitoring klote is. Waarom met goede monitoring dan niet? Omdat je met je koptelefoon af toch meer feeling hebt met wat je exact doet. Vooral qua volumeniveau. Daarnaast vertrouw ik de knoppen niet voor 100% en wil ik graag zčlf horen wat er in de zaal gebeurd in plaats van dat ik vertrouw op m'n koptelefoon
Maar zoals ik zei, als het niet anders kan dan doe ik het ook gewoon zoals jij beschrijft
quote:spock schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:47:
Hebben julllier er trouwens ook last van dat als je je eigen set vaak luistert je hem steeds slechter gaat vinden? Ik ben ook eigenlijk nooit tevreden over een set als ik opneem, maar daar zal ik wel niet de enige in zijn.
Pounding techno music!
quote:spock schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:47:
Hebben julllier er trouwens ook last van dat als je je eigen set vaak luistert je hem steeds slechter gaat vinden? Ik ben ook eigenlijk nooit tevreden over een set als ik opneem, maar daar zal ik wel niet de enige in zijn.
Michali wijzigde dit bericht 08-02-2005 19:59 (9%)
quote:Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:56:
[...]
Dat bij iedere set in princiepe (nou, sommige sets ga ik juist beter vinden, maar dat is zelden). Bij mijn eigen sets ook ja. Maar het is wel erg belangrijk om je eigen sets te reviewen en kijken waar je op moet letten. Jij doet het ook pas 1,5 jaar (net als ik) en je moet gewoon veeel oefenen om goed te worden. En als je dan echt goed wordt na een tijdje, dan is dat gewoon extra leuk, omdat je weet dat het niet zo 123 te doen is.
Neem gewoon lekker de tijd zou ik zeggen. Als je echt zelf het gevoel hebt dat je er klaar voor bent, dan je gewoon demo's rond gaan sturen en kijken of er intresse is lijkt me. Zelf maakt het me allemaal niet zo veel uit. Ik hoef niet door te breken of zo. Het is gewoon puur een hobby (waar ik overigens wel veel tijd in steek) en ik heb nog een andere hobby waar ik voor ga leren om er mijn werk van te maken.quote:spock schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:00:
Oefene doe ik btw genoed hoor, ik ben ook al snel begonnen emt draaien op feestjes van vrienden, en dat is echt een grote stimulans om er mee door te blijven gaan. Alleen zitten mijn vrienden me dus een beetje te pushen om er meer mee te gaan doen maar heb ik zelf een beetje het idee dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben omdat ik dus nog niet altijd tevreden ben.
quote:Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:25:
Vorige mix werd niet zo gewaardeerd volgens mij, dus hier een herkansing:
http://www.sarris.nl/Michali%20-%2008-02-2005.mp3
Ik heb dit keer beter op de opbouw gelet, hoewel ik nog steeds niet rustig ga beginnen en hard op het eind ga draaien. Verder heb ik ook geen effecten gebruikt, en wat minder 'standaard' technoTis 30:33 lang en 27,9 mb groot.
Enjoy
Voor mij is het ook gewoon een hobby ( en hele durequote:Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:09:
[...]
Neem gewoon lekker de tijd zou ik zeggen. Als je echt zelf het gevoel hebt dat je er klaar voor bent, dan je gewoon demo's rond gaan sturen en kijken of er intresse is lijkt me. Zelf maakt het me allemaal niet zo veel uit. Ik hoef niet door te breken of zo. Het is gewoon puur een hobby (waar ik overigens wel veel tijd in steek) en ik heb nog een andere hobby waar ik voor ga leren om er mijn werk van te maken.
Ikzelf zou dan een leuke playlist samenstellen met Winamp en dan de SqrSoft Advanced Crossfading plug-in gebruiken. Deze is ansich niet slecht, en met een goede playlist klinkt het allemaal wel goed genoegquote:DaannO schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:11:
een domme noob vraag: stel ik wil gewooon een eigen feestje geven en wil dat ik gewoon lkr plaatjes kan laten overlopen enzo zodat het mooi in elkaar over gaat.. dus no fancy crap zoals jullie!! welk prog is het meest gebruiks vriendelijk maar toch professioneel zodat je er ook echt in kan ontwikkelen? bedankt
Pounding techno music!
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » How to Become a DJ... deel XIII
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 81 82 83 84 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius