Hoofdcategorieën
Topicacties

Zelfbouw USB Soundcard (met de PCM2707)

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reparateur
Reg. datum: 28 september 2000
Geen matches

quote:
ido schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:41:
ben ik ook wel benieuwd naar en dus tevens hoeveel het kost, of iemand moet deze willen bouwen voor me :P
Ik ben de rotste niet, je kunt me daarvoor mailen. Kost je een lichte bijdrage in het Sebastius Soldeerfonds.

Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

zie 23648
Geen matches

uit de datasheet:(p15)

Table 2. Function Select
FSEL DOUT FUNC0 FUNC1 FUNC2 FUNC3
0 Data out (I2S) LRCK (I2S) BCK (I2S) SYSCK (I2S) Data in (I2S)
1 S/PDIF data Next track (HID) (1) Previous track (HID) (1) Stop (HID) (1) Play/pause (HID) (1)

(1) Valid on the PCM2706; no function assigned on the PCM2707.

daaruit concludeer ik dus dat die functies niet beschikbaar zijn in de 07
ook in het blockdiagram (p9) staan er daggers achter die 4 inputs wat dus alleen voor de 06 geldt

voor de 05 en de 07 gaat het volgens mij via die spi interface, waar wat uitleg over staat op p 24

ik concludeer dus dat de 05 en de 07 een extra I2S poort hebben, waardoor er wat directe IO pins zijn opgeofferd en ondergebracht in die software spi poort

dat verklaart iig wel waarom de knopjes bij jou niet werken

en op die i2s interface zit volgens mij ook een digital in, dus ik denk dat opnemen ook wel moet kunnen eigenlijk

mophor wijzigde dit bericht 09-02-2005 21:04 (12%)

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

Reparateur
Geen matches

quote:
mophor schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:54:
uit de datasheet:(p15)

Table 2. Function Select
FSEL DOUT FUNC0 FUNC1 FUNC2 FUNC3
0 Data out (I2S) LRCK (I2S) BCK (I2S) SYSCK (I2S) Data in (I2S)
1 S/PDIF data Next track (HID) (1) Previous track (HID) (1) Stop (HID) (1) Play/pause (HID) (1)

(1) Valid on the PCM2706; no function assigned on the PCM2707.

daaruit concludeer ik dus dat die functies niet beschikbaar zijn in de 07
ook in het blockdiagram (p9) staan er daggers achter die 4 inputs wat dus alleen voor de 06 geldt

voor de 05 en de 07 gaat het volgens mij via die spi interface, waar wat uitleg over staat op p 24

ik concludeer dus dat de 05 en de 07 een extra I2S poort hebben, waardoor er wat directe IO pins zijn opgeofferd en ondergebracht in die software spi poort

dat verklaart iig wel waarom de knopjes bij jou niet werken

en op die i2s interface zit volgens mij ook een digital in, dus ik denk dat opnemen ook wel moet kunnen eigenlijk
van-daar dat de bende niet werkt! Damn, ik moet leren lezen... Nou ja, het is een leuk prototype.

Reg. datum: 13 september 2004
Geen matches

waar kun je die chip pcm2707 of 2706 kopen want Conrad en Farnell hebben die niet

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Reparateur
Geen matches

quote:
Sathlon_nl schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:33:
waar kun je die chip pcm2707 of 2706 kopen want Conrad en Farnell hebben die niet
www.ti.com kun je ze 'samplen' :X

bla bla bla
Reg. datum: 23 april 2002
Geen matches

quote:
Sathlon_nl schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:33:
Bestellen als zijnde sample bij de fabrikant?

NC ::: Specs::: Mijn pc :::: Server ::::

Reg. datum: 04 december 2004
Geen matches

even een offtopic vraagje:

Wat is eigenlijk het probleem met samplen, ik zie dit namelijk iedereen tussen aanhalingstekens typen, en met van die :X smilies erbij, ik bedoel: het is gratis + wij zijn nederlanders, kan iemand me dit plz even uitleggen :) thnx

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

S.C.Heerenveen
Reg. datum: 21 januari 2002
Geen matches

Dat is vrij simpel. Dat 'samplen' is bedoelt voor bedrijven die later honderduizend van die dingen per jaar kopen. Maar ik als hobbyist gebruik alleen die gratis sample en koop dus nooit die chips.

There are 10 types of people. Those who do understand binary and those who don't.

Zelfs daar netwerken?
Reg. datum: 17 februari 2004
Geen matches

quote:
josvg schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:08:
even een offtopic vraagje:

Wat is eigenlijk het probleem met samplen, ik zie dit namelijk iedereen tussen aanhalingstekens typen, en met van die :X smilies erbij, ik bedoel: het is gratis + wij zijn nederlanders, kan iemand me dit plz even uitleggen :) thnx
Je kan gratis zo'n chip krijgen om uit te proberen. We besparen graag op dingen die te besparen zijn, dus waarom betalen als we gratis chips krijgen?

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

^^ met stom.
Reg. datum: 30 november 2002
Geen matches

Nou, ik had een tijdje terug ook gepost in het Router topic. Ik heb namelijk zelf een schema gemaakt, op basis van de PCM2705. Echter, nog niemand (die er verstand van heeft) heeft er commentaar op gegeven.

Iemand hier die het schema eens (vluchtig) zou kunnen nakijken?

http://users.pandora.be/ibex/tPCM.jpg
Klikbaar voor heel groot.

Ibex wijzigde dit bericht 14-02-2005 20:53 (4%)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker

Reg. datum: 02 juni 2003
Geen matches

quote:
rapture schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:19:
[...]

Je kan gratis zo'n chip krijgen om uit te proberen. We besparen graag op dingen die te besparen zijn, dus waarom betalen als we gratis chips krijgen?

Zet het even in de startpost, TS, want zo blijft iedereen erover doorgaan, nogal offtopic

offtopic:
Deze post ook :+

Reparateur
Geen matches

quote:
Ibex schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:53:
Nou, ik had een tijdje terug ook gepost in het Router topic. Ik heb namelijk zelf een schema gemaakt, op basis van de PCM2705. Echter, nog niemand (die er verstand van heeft) heeft er commentaar op gegeven.

Iemand hier die het schema eens (vluchtig) zou kunnen nakijken?

[afbeelding]
Klikbaar voor heel groot.
Waarom teken je daar een heel schema voor terwijl het gewoon letterlijk in de datasheet staat? Ik heb mijn versie 1 op 1 uit de datasheet overgenomen (op het RC filter in de uitgang na dan). Ziet er overigens prima uit hoor. Op het oog alles netjes overgetekend uit de datasheet.

sebastius wijzigde dit bericht 14-02-2005 22:48 (7%)

^^ met stom.
Reg. datum: 30 november 2002
Geen matches

quote:
sebastius schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:42:
[...]

Waarom teken je daar een heel schema voor terwijl het gewoon letterlijk in de datasheet staat? Ik heb mijn versie 1 op 1 uit de datasheet overgenomen (op het RC filter in de uitgang na dan). Ziet er overigens prima uit hoor. Op het oog alles netjes overgetekend uit de datasheet.
Niet helemaal. Het is een mengeling van het schema van de PCM2705 en het schema van de (geloof ik) PCM2707. Met andere woorden, ik heb hier en daar moeten puzzelen en ik heb niet echt veel zin om de hele schakeling 20 keer de moeten hermaken en een hele zut electronica te verknoeien. Daarom mijzelf even "verzekeren" door anderen hun (meer vakkundige) mening te vragen over het schema :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker

Geen matches

Heej sebastius,

Zou je nog een keer in je mailbox willen kijken want ik had je een vraag gestuurd waar ik best wel altwoord op wil hebben eigenlijk :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

zie 23648
Geen matches

quote:
Ibex schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:23:
[...]

Niet helemaal. Het is een mengeling van het schema van de PCM2705 en het schema van de (geloof ik) PCM2707. Met andere woorden, ik heb hier en daar moeten puzzelen en ik heb niet echt veel zin om de hele schakeling 20 keer de moeten hermaken en een hele zut electronica te verknoeien. Daarom mijzelf even "verzekeren" door anderen hun (meer vakkundige) mening te vragen over het schema :).

knopjes gaan niet werken op de 2705 (en ook niet op de 2707), want die hebben namelijk software aanstureing ervan via die spi interface (zie p 23 en verder van de datasheet)

edit: en waarom hangt suspend aan vbus? da's volgens mij ook niet de bedoeling

mophor wijzigde dit bericht 18-02-2005 14:17 (9%)

alert(_._);

Reg. datum: 29 april 2003
Geen matches

Bij conrad.nl kan je een usb geluidskaart kopen, ter grote van een memorystick.
Deze kost ¤9,95 het bestelnummer weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Kwaliteit van t ding weet ik ook niet bestel er eentje mee tijdens mijn volgende bestelling zal hem is testen dan.

Lost dit apparaat jullie probleem niet op? of is dit een te kant en klare oplossing al tweaker zijnde?

*tweaks*
Drasz

Geen matches

quote:
drasz schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:16:
of is dit een te kant en klare oplossing al tweaker zijnde?
you've just said it :)

Full-HD !!
Geen matches

Heel erg mooi gedaan dat soldeer projectje.
Zoiets zou ik ook eens willen maken, maarja durf me niet echt aan SMD te begeven. (alhoewel Xbox ombouwen ookal erg klein is >:) )

Als ik het goed begrijp zijn die 7 HID knopjes (als je de juiste chip had gebruikt) te gebruiken als een soort joystick/keypad voor in Windows. Maar hoe stel je zoiets dan in Windows in? Komt er dan gewoon een "keypad" deveice bij in Windows? En die kun je dan met bepaalde software instellen?

Dan zou je dus ook zo'n geluidskaart-chip kunnen gebruiken i.p.v. "WinAMP COM-poort knopjes" gewoon niet het geluidsgedeelte aansluiten en de 7 knopjes gebruiken om de PC te bedienen :) Of zie ik iets over het oog?

JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)

zie 23648
Geen matches

windows herkent het ding gewoon als een hid toetsenbord ja, die knoppen hebben dezelfde functie als de media knoppen op een gewoon toetsenbord, dus die werken voor alle applicaties die met die knoppen werken

verder zijn die knoppen dus alleen aan te sluiten op de 2706 (7 knoppen) en de 2704 (3 knoppen), die andere 2 kan je dus niet direct knoppen aan hangen (!)

de 2705 en 07 hebben wel een HID interface, maar die moet je dus met een protocol aanspreken

alert(_._);

Geen matches

heeft er iemand hier dan een schema met de 2707/2704 met die knoppen want dat zou wel leuk zijn :)

Full-HD !!
Geen matches

quote:
josvg schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:21:
heeft er iemand hier dan een schema met de 2707/2704 met die knoppen want dat zou wel leuk zijn :)

2706 en 2704 bedoel je zeker ;)

Maar daar zou ik ook graag het schema van willen. Altijd leuk om er eens iets mee te maken.
Een klein "media-knopjes-panel" voor WinAMP en MediaPlayer via USB (zonder drivers) woei 8) _/-\o_

JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)

zie 23648
Geen matches

die schema's staan toch gewoon in de datasheet :?

alert(_._);

Geen matches

quote:
mophor schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:40:
die schema's staan toch gewoon in de datasheet :?
oeps :X heel slim opgemerkt van je, nie gezien :+

Reg. datum: 04 oktober 2004
Geen matches

Hallo

Ik ben ook al bezig om een usb- geluidskaart te maken.

Maar hoe zit het met de software?

Heeft ti al drivers of wvindt windows deze automatisch.
Of moet je deze zelf schrijven ?

Greetz,

inanc

Edit:

Ik was net in google bezig en kwam het volgende tegen.

http://www.beis.de/Elektronik/ADDA-USB/ADDA-USB_Foto_lores.jpg

url: http://www.beis.de/Elektronik/ADDA-USB/ADDA-USB.html

Dat is gebaseerdt op een pcm2902.
Die heeft ook line in.

inanc wijzigde dit bericht 18-02-2005 20:19 (40%)

PSN: incyi Online: [LBG]

C:\DOS>_
Geen matches

@ inanc, die word automatisch herkend door windows volgends mij.

Zou het verder mogelijk zijn om die soundcard aan een usb interface van bijvoorbeeld een router te hangen? Zodat je eigenlijk een geluidskaart aan je netwerk hebt? Dan met de juiste drivers aansturen zodat je iets krijgt als een Apple AirPort Express? Ik vind die 120 dollar toch echt te veel. Ik wil gewoon muziek afspelen vanaf mijn pc (of een adnere pc, net welke hem aanspreekt), naar de sterio.

[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: