Non taken
[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topic@ Puresmoker: Extra -> Opties -> Geavanceerd -> Toegankelijkheid -> Systeemcursor verplaatsen [...] etc
Een beetje raar probleem:
Onlangs heb ik FF 1.0 volledig opnieuw geinstalleerd (alle folders en prefs weg; helemaal opnieuw)
Voorheen had ik de mogelijkheid om met:
een linkermuisklik op een koppeling
--> link wordt geopend in hetzelfde tabblad
een middelste muisklik (in muisprefs is middelste toets dubbelklikken)
--> link wordt geopend in een nieuw tabblad
Ik had gehoopt dat met installeren van Tabbrowser Preferences 1.2.2. dit probleem opgelost kon worden, maar helaas...
Iemand een suggestie?
@ Br@m: Nope, zeker weten Tabbrowser Preferences 1.2.2. (zo staat het ook in me extensions overzicht)
Buzz_Lightyear wijzigde dit bericht 06-02-2005 11:28 (20%)
Had je toen toevallig niet TBE geinstalleerd ipv Tabbrowser Preferences?quote:Buzz_Lightyear schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:13:
Ik had gehoopt dat met installeren van Tabbrowser Preferences 1.2.2. dit probleem opgelost kon worden, maar helaas...
Iemand een suggestie?
Ik zit je verhaal een beetje verkeerd te lezen, maar wat jij wilt, werkt hier idd met Tabbrowser Prefferences.. Dus ik heb geen idee waarom bij jou niet.
Br@m wijzigde dit bericht 06-02-2005 11:33 (16%)
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
quote:Buzz_Lightyear schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:13:
edit:
@ Puresmoker: Extra -> Opties -> Geavanceerd -> Toegankelijkheid -> Systeemcursor verplaatsen [...] etc
Een beetje raar probleem:
Onlangs heb ik FF 1.0 volledig opnieuw geinstalleerd (alle folders en prefs weg; helemaal opnieuw).
Voorheen had ik de mogelijkheid om met:
Iemand een suggestie?
@ Br@m: Nope, zeker weten Tabbrowser Preferences 1.2.2. (zo staat het ook in me extensions overzicht)
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
Van http://johnhaller.com/jh/mozilla/windows_95/ :quote:silentsnow schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 07:53:
Vraagje: het Firefox icoon dat je normaal gesproken helemaal in de linkerboven hoek van de browser ziet, dat is bij mij een ordinair Windows icoon. Hoe verander ik dat? (het OS is Windows 98SE)
Edit: Dagje te laat moet kunnenquote:By default, Firefox in Windows 95, 98 and Me will use a standard Microsoft Windows icon for its window icon when running. To fix this, do the following:
1. (Optional) Set icons to use 256 colors:
1. Right-click on your desktop and select Properties
2. Select the Plus! tab (Effects tab in Windows 98/Me)
* If you don't have a plus tab in Windows 95, download the Windows 95 Font Smoother patch from Microsoft (explained here)
3. Check off "Show icons using all possible colors" (and "Smooth edges of screen fonts" if you'd like) and click OK
4. If they weren't already checked, you'll probably have to reboot Windows
2. Head to C:\Program Files\Mozilla Firefox\Chrome and create a subdirectory called icons
3. Within this new icons directory, create a directory called default
4. Download this main-window.ico file and save it to the default directory you just created
5. (Optional) Download this same icon as bookmark-window.ico and jsconsoleWindow.ico to use this as your icon for these Firefox windows as well.
6. Restart Firefox for these changes to take effect.
Zpottr wijzigde dit bericht 06-02-2005 13:35 (3%)
|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
and it was not meant that we should voyage far. ||
Voor iedereen die de standaard builds te langzaam vindt; op de Mozillazine.org forums worden optimized builds aangeboden, gecompileerd voor specifieke processoren. Dat schijnt te helpen (geen persoonlijke ervaringen mee, want ik vind Fx snel zat).quote:Lt. Marx schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:35:
Ik ben dus net over naar firefox.... Al een aantal jaar ben ik een trouwe opera gebruiker, en nu moest ik dit gewoon even proberen gewoon omdat ik een tweakert ben...maar het is ongeveer drie keer zo langzaam als opera. Ik heb van alles al geprobeerd maar het is gewoon langzamer. En daar baal ik van want ik vind die extensies geweldig...
Hebben meer mensen dit?
|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
and it was not meant that we should voyage far. ||
MandrakeUsers.org > Speed up Firefox en Firefox Tuning.
Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 06-02-2005 14:10 (26%)
Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!
bijna dezelfde browser alleen is mozilla wel al aardig geovolueerd tot volwaardige webbrowser.
firefox vind ik niet alleen trager maar ook vaker fouten geven in websites.
Mind explorer
quote:Aham brahmasmi schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:04:
Wat betreft snelheids-optimalisaties: ik mis in de startpost een link naar een pagina waarop via about:config of user.js de beste instellingen van keys zoals http pipelining genoemd worden. Hiermee is een aardige en dus merkbare snelheidsverbetering te realiseren. Hier staat nuttige info:
MandrakeUsers.org > Speed up Firefox en Firefox Tuning.
Ik heb die laatste link toegevoegd, omdat die volgensmij de meeste informatie geeft. Bedankt voor de suggestie, want op een Tweakers site mag dat idd niet ontbreken
quote:Metro2002 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:16:
ik vraag me af wat er mis is met mozilla.
bijna dezelfde browser alleen is mozilla wel al aardig geovolueerd tot volwaardige webbrowser.
firefox vind ik niet alleen trager maar ook vaker fouten geven in websites.
Ik vraag me af wat het met jouw Mozilla is..
Firefox heeft namelijk precies dezelfde code als de laatste versie van de Mozilal Suite. De website's moeten er dus hetzelfde uitzien is de versie 1.0 van FF en 1.7.5 van de Mozilla Suite. Misschien dat er tussendoor ook in de code van de hele onderliggende code een fout ingeslopen is. Kun je een voorbeeld geven van een site die het niet meer goed doet?
Verder is mijn Firefox zeker sneller dan de Mozilla Suite bij mij (en volgensmij bij eigenlijk iedereen). Gebruik je bv veel extensies, dan kan Firefox wel wat slomer worden. Je zou ook wat optimalisatieinstellingen kunnen gebruiken (zie de nieuwe link in de startpost, of de reactie hierboven) of een hele geoptimaliseerde versie van Firefox kunnen proberen. Een nieuw profiel kan ook wel wonderen doen als dat erg corrupt is geraakt.
Gert-Paul wijzigde dit bericht 06-02-2005 14:49 (6%)
Kan hem niet inscannen (copyright enzo), maar zal even de kop meegeven:
quote:Slim surfen: Firefox
De webbrowser Firefox is aan een snelle opmars bezig ten koste van Internet Explorer. Aan de positieve reacties voegen we de onze toe.
Er wordt kort ingegaan op veiligheid, de extra functies en voordelen van FF t.o.v. IE (veiligheid, ingebouwde zoekmachine, tabbed browsing, downloads hervatten de popup-blocker). Verder wordt er gezegd dat de overstap niet te moeilijk is, vanwege het 'bekende uiterlijk' (ze doelen daarmee op bijv. de plek van de back- en home-knop) en wordt er verteld over extensions en themes.
Uiteindelijk wordt ook nog vermeld dat men IE niet van de computer kan verwijderen en dat voor sommige sites IE nog nodig is, maar ze vermelden er wel expliciet bij dat dit de fout is van de website-maker en niet van Firefox.
Al met al een informatieve, zeer positieve en imho terechte recensie
Rosa sat so King could walk, King walked so Obama could run.
Het is overigens wel interessant voor de mensen die een inlogaccount hebben om bij de inhoudsopgave van het februari nummer te kijken of gewoon direct naar het artikel te gaan.quote:
Kan de W&G FAQ Beter? Klik dan hier!
Tweelingpapa: Vader van twee dochters!!
Zie http://help.mozbrowser.nl/firefox/tips-gedrag.html#beh_iconsquote:relonky schreef op maandag 07 februari 2005 @ 09:08:
Ik heb een vraag over de bladwijzerwerkbalkmap (mooi woord). Is het mogelijk om de icoontjes die sommige sites meegeven hier uit te schakelen? Wil namelijk een rustige browser.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
Misschien is deze extension dan iets: Extensionsmirror.nl - Proxy Buttonquote:Roeligan schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:59:
Portable firefox is echt geweldig... alleen zit ik op de zaak achter een proxy, en die moet ik telkens uitzetten als ik thuis ben. Voor de rest werkt het geweldig.
quote:ProxyButton creates a toolbar button to quickly turn proxy on and off.
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
GeekBlog.nl
Kies in Firefox voor File > Import... > Opera en gaan met die banaanquote:xXPLAPXx schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:46:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik Opera favorites importeer naar firefox?
Help Joanne Noordink uit Aalten vinden
God Bless America | Change We Can Believe In
Linkje: Choosing a build - MozillaZine Forums. Misschien kan dit ook in de startpost in een gedeelte met uitleg als je nieuwe versies wilt gaan proberen. Wat hierbij ook van belang is: ik kwam nog een nuttige link tegen voor degenen die niet (zeker) weten wat nou het verschil tussen TRUNK, BRANCH en RELEASE/STABLE builds is: maybe stupid question: difference between branch and trunk?.quote:Zpottr schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:37:
[...]
Voor iedereen die de standaard builds te langzaam vindt; op de Mozillazine.org forums worden optimized builds aangeboden, gecompileerd voor specifieke processoren. Dat schijnt te helpen (geen persoonlijke ervaringen mee, want ik vind Fx snel zat).
Het valt me trouwens op dat het in FF niet altijd mogelijk is om het pagina-pictogram (favicon als je die aan hebt staan) in de adresbalk naar de desktop/een map te slepen om een link te maken. Bij de bovenstaande pagina werkt het bijvoorbeeld niet.
Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 07-02-2005 12:47 (44%)
Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!
quote:xXPLAPXx schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:46:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik Opera favorites importeer naar firefox?
Ik zou File > Import / Bestand > Importeren gebruiken. Dan kun je ook meer gegevens selecteren om uit Opera te importeren.
Of je moet ze via Opera als HTML exporteren (via File knop in de BookmarkManager) en in Firefox via de bookmarkmanager weer importeren (ook file > import/bestand>importeren).
Je was me net voor, Harm..
Gert-Paul wijzigde dit bericht 07-02-2005 12:13 (7%)
quote:Electronical schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:08:
[...]
Misschien is deze extension dan iets: Extensionsmirror.nl - Proxy Button
[...]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Ik heb het bijvoorbeeld bij de trial versie van RoboHelp Office X5 van de Macromedia site.
Verlanglijstje: SW:TFU, CoD5:WaW, GH4, The Conduit, PES2009 - Most wanted: The Conduit
quote:Deddiekoel schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:29:
Ik heb de laatste tijd last van foutieve downloads met FF. Corrupte .zip files en .exe die niet willen starten. Als ik hetzelfde dan nog een keer download met IE (na al meerdere keren FF te hebben geprobeerd) dan werkt het wel.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Ik heb het bijvoorbeeld bij de trial versie van RoboHelp Office X5 van de Macromedia site.
Ik heb de laatste tijd ook zoiets dergelijks. Heel af en toe maak ik mee dat ik een wat grotere file wil downloaden. Als ik ondertussen veel losse downloads nog in het download-venster heb staan, dan begint de grote file wel mooi met downloaden, maar dan is de film na een seconde al binnen. Als ik de file dan bekijk is het meestal maar een paar KB groot, terwijl de file dan zeg maar 5MB hoort te zijn ofzo. Meestal probeer ik het dan gewoon opnieuw te downloaden en dan werkt het wel allemaal weer.
Maar zoals ik zeg heb ik dit vrijwel nooit (nog maar 3x meegemaakt ofzo).
Electronical wijzigde dit bericht 07-02-2005 14:12 (8%)
GeekBlog.nl
quote:Clausen schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:36:
Ik gebruik firefox nu een weekje en ik vind het een prettige browser. Nu wou ik hem net opstarten en vroeg ie allemaal dingen over gebruikers profielen, hier had ik dus helemaal geen zin in en heb ik allemaal snel weg geclicked. Nu ben ik dus al mn bladwijzers etc kwijt, echt zwaar kut. Waarom doet ie dit zo plotseling na een week???? En weet iemand mischien hoe ik dit weer kan fixen?
Je kan kijken of je oude profiel het nog wel gewoon doet, misschien heb je nl. een nieuw profiel aangemaakt. Dit kun je doen door Start > Uitvoeren > firefox.exe -p
Zo kom in een venster en kun je Firefox misschien nog opstarten met je oude profiel. En anders kan je kijken of je oude profiel gegevens nog op je hdd staat, want misschien staan daar je oude bookmarks enzo ook nog in.
Die kun je dan vinden in:
code:
1
| %systemroot%\Documents and Settings\Mozilla\Firefox\Profiles\%profielnaam%\ |
Hierin kun je dan bijvoorbeeld het bestand bookmarks.html nog vinden, die je opnieuw kan importeren in je nieuwe profiel.
Waar kan het aan liggen? Nou misschien heeft Firefox een fout veroorzaakt en heeft zichzelf afgesloten. Het proces firefox.exe draait dan bijvoorbeeld nog en als je dan probeert om Firefox opnieuw op te starten, dan krijg je in je beeld dat je profiel al in gebruik is. Misschien dat je dan een nieuw profiel hebt gemaakt, zonder er bij na te denken. Anders zou ik het zo niet weten, want normaal gebeurt dat dus niet.
Electronical wijzigde dit bericht 07-02-2005 14:45 (34%)
GeekBlog.nl
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.