quote:
Je hoeft niet helemaal verbolgen te zijn als er vraagtekens bij je verhaal worden gezet

. Deze info had je nog niet gegeven en idd: dan kan het niet zijn dat die speaker A en B outputs parrallel zouden staan. Dus hoogstwaarschijnlijk worden de versterker kanalen van de rears gebruikt voor de speaker B aansluitingen.
quote:
En ik weet echt wel wat ik hoor, en mijn vader zeker... nee, geen psychoakoestiek
Ja, ik heb het natuurlijk niet zelf gehoord. En misschien heb je wel gelijk hoor. Maar deze claim wordt zo vaak gemaakt en als je zelf wel eens bezig hebt gehouden met blinde testen dan weet je dat dat vaak toch niet opgaat helaas. In de audiowereld worden altijd de meest onmogelijke claims over de meest onmogelijke zaken gemaakt: sjoelschijven, interlinks (liefst ook digitale), demagnetiseurs, ander meubel, you name it. En allemaal geeft het een wereld van verschil. En zij weten natuurlijk ook allemaal wat ze horen. Dus ja, daar wordt je skeptisch van

.
quote:
ik vond het verschil tussen mijn speakers gewoon en via paar A & B aangesloten zelfs groter dan het verschil tussen mijn speakers en mijn vader's B&W's... het klonk echt totaal als een andere speaker...
Hmm, opmerkelijk. Even aangenomen dat je waarneming klopt, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat puur en alleen komt door het feit dat je biampt. Begrijp me niet verkeerd, biampen heeft echt voordelen, ik doe het zelf ook (nou ja, ik triamp). Maar als je zegt dat het klinkt als een totaal andere speaker, lijkt het me eerder dat er bijvoorbeeld een verschil in gain zit tussen de versterkerkanalen (van A en

. Dan krijg je een level verschil tussen woofer en tweeter en dat geeft natuurlijk een groot hoorbaar verschil. Heb je wel eens geprobeerd om bijvoorbeeld het laag op speaker outputs B ipv A of andersom aan te sluiten? Dat zou eigenlijk geen verschil mogen maken. Als dat het wel doet, dan is er waarschijnlijk een verschil in gain (en dus volume) tussen beide amp kanalen.