Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Hmmm...vind het toch een beetje wazig klinken :P Maar goed, dan zal het wel zo zijn :P Alleen dat trillen van je bed klinkt een beetje lullig :+

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

quote:
JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:57:
Hmmm...vind het toch een beetje wazig klinken :P Maar goed, dan zal het wel zo zijn :P Alleen dat trillen van je bed klinkt een beetje lullig :+
Ja, als ik hem gewoon heb aangesloten of heb gebiwired trilt mijn bed soms mee met harde lage tonen (ik hou ook best wel van wat hogere volumes)... dit had ik niet meer toen ik hem "gebiamped" had, de bas was echt veel gecontroleerder en ik kwam er ook ineens achter dat er meer soorten bastonen bestonden dan ik van te voren altijd dacht... :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Mountainbike t3h pwn

Oh, op die manier, dacht dat je bedoelde dat je bed ging trillen als je ge-bi-amped had :+

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Wildweazel> even op het internet gekeken, en kieskeurig, maar kan nergens dat scherm vinden, is dat nou gefotoshopped of is dat het echt beeld? En waar en voor hoeveel heb je dat scherm gekocht? Ik kwijl zo ook namelijk al wel! :9~

jorg

Why so serious!?

quote:
kippekop schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:16:
Wildweazel> even op het internet gekeken, en kieskeurig, maar kan nergens dat scherm vinden, is dat nou gefotoshopped of is dat het echt beeld? En waar en voor hoeveel heb je dat scherm gekocht? Ik kwijl zo ook namelijk al wel! :9~
http://www.sagem.com/en/produits-en/axium-en/hd-d50-en.htm

Daar staat iig wat informatie

Drive it like you can afford to fix it.

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:01:
de bas was echt veel gecontroleerder en ik kwam er ook ineens achter dat er meer soorten bastonen bestonden dan ik van te voren altijd dacht... :+

Nu nog van bass-reflex afstappen en dan weet je wat een echt strakke bas is ;)

* Exirion verstopt zich voor de massa bass-reflex gebruikers.

quote:
kippekop schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:16:

Kijk hier maar even.

Hij kost tussen de 2750 - 3000 geloof ik

En de foto was niet gefotosjopt natuurlijk

Playing on: A64 X2 @4900+ | Ultra 6800| | DTS-Connect | Cambridge Azur 540R | Kef Q5 serie | 50Inch SAGEM HD50 1280x720 HDTV | PDR10 SUB| diNovo BT

Mountainbike t3h pwn

quote:
Exirion schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:21:
[...]

Weet je, ik zou je nog haast gelijk geven ook. Alleen jij moet maar is naar die luisterdag komen en naar mijn Concertjes luisteren - niks bass-reflex aan te horen :)

Niet dat ik zeg dat BR beter is hoor, mijn subs worden gesloten, zowel thuis als in de auto, maar het verschil is niet altijd zo groot als men zegt :)

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:24:
Niet dat ik zeg dat BR beter is hoor, mijn subs worden gesloten, zowel thuis als in de auto, maar het verschil is niet altijd zo groot als men zegt :)

Het stelt me elke keer weer teleur. Ik heb laatst weer een aantal peperdure speakers geluisterd, waaronder een paar Dali's van 2000 euro per stuk, en je merkt gewoon dat er iets fout zit met het laag. Ik hou van een droge strakke bass.

Transmission lines and DA-lines zijn ook resonerende systemen, maar klinken al snel beter dan bass-reflex. Maar het is ingewikkelder te ontwerpen en duurder om te bouwen, dus fabrikanten blijven massaal voor bass-reflex kiezen. IMHO een inferieure techniek, maar daar kun je (zoals over alles mbt audio) eindeloos over discussieren ;)

quote:
EsCo schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:36:
Nu krijg ik straks de AVR-130 binnen en de specificatie vermeldt 8 ohm, niet meer en niet minder. De nieuwe (tweedehands voor wehnahg) fronts die eraan komen, Kef Q35, hebben een impedantie van 6 ohm, zo vermelden de specs. Is het dan wel verstandig/handig om de speakers rechtsstreeks aan de receiver te pluggen, is het kantje boord werk, of kan ik beter mijn huidige stereo versterker er tussen klussen?
Op mijn harman/kardon (HK 3480) staat ook alleen maar 8 ohm achterop en in de specificaties op de site.... in de handleiding staat 4 tot 8 ohm, en mijn speakers zijn 4 ohm nominaal, maar in het (heel) laag kan de impedantie dalen tot 1,6 ohm. Hij heeft er in elk geval helemaal geen problemen mee, dus moet prima kunnen :)

Deze dus:

http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sagem%20Axium%2050.htm

¤ 2500 is niet al teveel, last van de ventilator? Dat wordt wel erg veel sparen voor mij: een nieuwe cd speler, center en surround boxen en een nieuwe tv...zucht ;)

jorg

quote:
kippekop schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:16:
Deze dus:

http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sagem%20Axium%2050.htm

¤ 2500 is niet al teveel, last van de ventilator? Dat wordt wel erg veel sparen voor mij: een nieuwe cd speler, center en surround boxen en een nieuwe tv...zucht ;)

Nope nergens last van, dat commentaar op kieskeurig is vaak nogal bs
kijk liever eens op http://www.avforums.com

Playing on: A64 X2 @4900+ | Ultra 6800| | DTS-Connect | Cambridge Azur 540R | Kef Q5 serie | 50Inch SAGEM HD50 1280x720 HDTV | PDR10 SUB| diNovo BT

Reg. datum: 07 juni 2001

quote:
wildweazel schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:22:
[...]

Kijk hier maar even.

Hij kost tussen de 2750 - 3000 geloof ik

En de foto was niet gefotosjopt natuurlijk
Hoe bevalt die Cambridge Audio versterker?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

quote:
ernst schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:29:
[...]

Hoe bevalt die Cambridge Audio versterker?

Erg goed En hij is ook erg plat, daar heb ik vrij lang naar moeten zoeken
de meeste Receivers zijn zo hoog. Het enige min puntje is dat ie bij het switchen naar DD of DTS een nogal vervelend krikkerig geluidje maakt. Oh en verder kan je met de AB niet direct naar een bron gaan, maar je hebt 1 knop om te switchen das soms lastig.

Reg. datum: 07 juni 2001

quote:
wildweazel schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:56:
[...]

Erg goed En hij is ook erg plat, daar heb ik vrij lang naar moeten zoeken
de meeste Receivers zijn zo hoog. Het enige min puntje is dat ie bij het switchen naar DD of DTS een nogal vervelend krikkerig geluidje maakt. Oh en verder kan je met de AB niet direct naar een bron gaan, maar je hebt 1 knop om te switchen das soms lastig.
En qua klank, heb je die C.A. nog vergeleken met andere versterkers?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:01:
[...]

Ja, als ik hem gewoon heb aangesloten of heb gebiwired trilt mijn bed soms mee met harde lage tonen (ik hou ook best wel van wat hogere volumes)... dit had ik niet meer toen ik hem "gebiamped" had, de bas was echt veel gecontroleerder en ik kwam er ook ineens achter dat er meer soorten bastonen bestonden dan ik van te voren altijd dacht... :+
Sja, het blijft een onwaarschijnlijk verhaal. Dat je bed niet meer gaat trillen als je het gebiamped of gebiwired hebt staan, lijkt me eerder te wijten aan dat je een ander nummer had opstaan of op een ander volume of iets in die geest.
En dan nog of over of het gebiwired of gebiamped was: ik heb ff in de manual gekeken maar werd daar ook niet wijzer van. Maar ik heb nog nooit gehoord van speaker B outputs die niet gewoon parrallel waren. Wel van rear surround versterkerkanalen die gebruikt kunnen worden om de fronts te biampen, maar die waren wel gewoon als rear surround gelabeld (en niet als speaker B).
Kortom: ik zou de optie psychoakoestiek zeker niet uitsluiten.
quote:
Exirion schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:21:
[...]

En misschien dat jij dan van monopool laag kan afstappen en op dipool overgaan. Gesloten geeft gewoon minder sublaag (wat inroom vaak wel goed uitkomt) en dat klinkt strakker omdat veel sublaag vertroebelt. Maar dipool heeft echt grote voordelen: minder energie de ruimte in (dus minder problemen), veel betere power respons, minder staande golven exciteren.

quote:
Jag schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:50:
[...]
Sja, het blijft een onwaarschijnlijk verhaal. Dat je bed niet meer gaat trillen als je het gebiamped of gebiwired hebt staan, lijkt me eerder te wijten aan dat je een ander nummer had opstaan of op een ander volume of iets in die geest.
Nee, was het zelfde nummer, ook het zelfde stuk uit het nummer en echt op het zelfde volume... ik ben niet helemaal gek ;)
quote:
En dan nog of over of het gebiwired of gebiamped was: ik heb ff in de manual gekeken maar werd daar ook niet wijzer van.
Staat idd totaal geen technische info in...
quote:
Maar ik heb nog nooit gehoord van speaker B outputs die niet gewoon parrallel waren.
Ook leuk: Tonecorrectie (bass en treble enzo) werkt alleen voor speakerpaar A... hoe wilde je dat verklaren als het parralel zou staan?
quote:
Ik wel... wil je komen luisteren? ;) En ik weet echt wel wat ik hoor, en mijn vader zeker... nee, geen psychoakoestiek... ik vond het verschil tussen mijn speakers gewoon en via paar A & B aangesloten zelfs groter dan het verschil tussen mijn speakers en mijn vader's B&W's... het klonk echt totaal als een andere speaker...

Reg. datum: 18 juli 2003

quote:
Jag schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:50:
[...]
Sja, het blijft een onwaarschijnlijk verhaal.
...

Wat zitten we nou toch allemaal moeilijk te doen dat het niet kan enzo. Als hij het toch hoort en het een verbetering vind, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet zo is terwijl we er niet eens bij zijn geweest. :?

Kortom XanderH laat je kabels lekker "ge-bi-amped" zitten en geniet van de muziek en films.
quote:
Trasos schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:25:
[...]
Kortom XanderH laat je kabels lekker "ge-bi-amped" zitten en geniet van de muziek en films.

Zou ik ook zeker doen als ik het kon laten zitten, alleen mijn rears doen het dan dus niet ;)

Maar nu ik dit verschil gehoord heb denk ik dat ik toch eens iets aan mijn versterking wil gaan doen. Opzich heb ik absoluut niets te klagen over mijn Pioneer D711, is een hele fijne versterker, alleen ik denk dat ik hem een keer wil verkopen en een D814 er voor in de plaats koop. (Of een stapje hoger en naar een Denon / Marantz versterker toe - hij moet iig wel preouts hebben). Hierbij wil ik dan ook een losse eindversterker (of monoblocks, of zelfs 2 monoblocks per speaker, wie weet).

Maargoed, een beetje toekomstfilosofie.

Overigens snap ik de mensen hier ook niet echt, het klinkt echt gewoon beter, echt DUIDELIJK hoorbaar... als jullie dat niet willen geloven dan maar niet, maar het verschil is er echt wel :{

met C en CK
Reg. datum: 05 december 2000

quote:
SietzeJBL schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:55:
Mijn setje:

Receiver: Harman/Kardon AVR 3550
DVD Speler: Harman/Kardon DVD 10
Front: JBL LX 2004
Surround: JBL LX 2003
Center: JBL LX 2000 Center
Subwoofer: JBL XTI Sub 300
Breedbeeld: Sony KV-28FQ86

Vet cool. Ik kan jouw smaak van apparatuur wel waarderen! :D

http://members.home.nl/ivoivo/IMG_6972.jpg

TV: Sony 28FQ86
versterker: HK av2550
DVD: HK DVD 21

Ignorance is a Bliss!! (- The Matrix)

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

quote:
cramwinckel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:25:
[...]

Vet cool. Ik kan jouw smaak van apparatuur wel waarderen! :D

[afbeelding]

TV: Sony 28FQ86
versterker: HK av2550
DVD: HK DVD 21
Zonde van die versterker, je hebt geen luidsprekers! :+

Music Addicted

beter kijken je ziet linksboven een klein stukje van zn linker speaker..... denk ik :P

Vidi, Vici, Veni

quote:
Boekster schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:28:
[...]

Zonde van die versterker, je hebt geen luidsprekers! :+
Ik heb een AVR7000 zonder speakers ;)

www.carina-avensisclub.nl

Mountainbike t3h pwn

quote:
XanderH schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:45:
[...]
Overigens snap ik de mensen hier ook niet echt, het klinkt echt gewoon beter, echt DUIDELIJK hoorbaar... als jullie dat niet willen geloven dan maar niet, maar het verschil is er echt wel :{
Tja, ik heb de 812 hier staan en ik kan het niet...dus ik vind het toch wel terecht dat ik m'n twijfels erover heb...

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

quote:
MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:46:
[...]

Ik heb een AVR7000 zonder speakers ;)
Wat is je punt? Da's toch ook zonde dan? :+

Music Addicted

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True