Na al enige delen eindeloos lezen post ik mijn eigen bescheiden setup ook maar eens. Tot voor kort had ik mijn audio en video apparatuur her en der door de kamer staan, maar door de aanblik van enige indrukwekkende installaties in deze topics heb ik toch maar besloten zelf ook een meubeltje aan te schaffen.
Natuurlijk ben ik sindsdien ook besmet geraakt met het HT-virus en ben ik anders gaan luisteren naar muziek en filmgeluid.
Ik heb op zich best een aardige setup staan naar mijn smaak op dit moment. De enige twee grote nadelen die ik zie is dat ik geen fatsoenlijke surround receiver heb en als gevolg geen fatsoenlijke rears en center. Ook is de plaatsing in een hoek van de kamer niet ideaal, daarom was ik er als de kippen bij toen duidelijk werd dat er een andere (ruimere, rechthoekige) kamer in mijn studentenhuis vrijkomt. Dat is dus binnenkort al een hele verbetering. Ook heb ik reeds een Harman/Kardon AVR-130 receiver besteld en komen er Kef Q35 fronts aan.
Mijn setup nu:
TV: Sony KV-21FQ10B (moderne 4:3 TV waar ik tevreden mee ben)
DVD: Thomson DTH213 (simpel ding, ooit gratis bij een dvd van Spiderman 2)
Versterker: Kenwood KA-2050R
Speakers: Sony SS-MF400H
Meubel: Iets van Leenbakker
Overzicht met flits
Overzicht zonder flits ivm sfeerverlichting achter het meubel
Close-up van dvd-speler en versterker
Zuilen met stofkapding
En zonder
Nu krijg ik straks de AVR-130 binnen en de specificatie vermeldt 8 ohm, niet meer en niet minder. De nieuwe (tweedehands voor wehnahg) fronts die eraan komen, Kef Q35, hebben een impedantie van 6 ohm, zo vermelden de specs. Is het dan wel verstandig/handig om de speakers rechtsstreeks aan de receiver te pluggen, is het kantje boord werk, of kan ik beter mijn huidige stereo versterker er tussen klussen?