Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Time = Money
Reg. datum: 13 september 2004

quote:
JT schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:25:
[...]

NOFI, maar ga eerst is zoeken ofzo wat het beide inhoud :+

Is niet zo moeilijk.

CRT=Cathode Ray Tube (de alledaagse beeldbuis):
een vacuum gezogen buis waarbij geladen deeltjes (electronenstraal) op een fosfor laag worden afgeschoten. Bij botsing ontstaat licht. Door de electronenstraal heen en weer te manipuleren d.m.v. magnetische velden kunnen er beelden worden gemaakt.

LCD=Liquid Crystal Diode Display:
een paneeltje bestaande twee transparante lagen van gepolariseerd materiaal waar zich een vloeistof in bevindt met kristalletjes. Wanneer er een stroompje op bepaalde plaatsen wordt toegediend zullen de kristallen zich bijeen voegen om zo een donkere plek te creeren in het kristal. De combinatie van licht en donkere gebieden in het LCD element is voldoende om beelden te maken.

EXTRA :

DLP=Digital Light Processor:
een systeem die op basis van 508.800 miniscule spiegeltjes werkt in een chip. Net als bij een LCD projector werkt ook dit systeem met een gasontladingslamp echter kent wel het voordeel dat het zwartniveau beter is dan bij een LCD systeem. Ook het lichtrendement (N.B. er wordt gesproken over lichtrendement en niet lichtopbrengst of output) is hoger dan bij LCD projectoren.

Voordelen / Nadelen

CRT
(voorprojectie) 1. De allerbeste beeldkwaliteit in thuisbioscoopgebruik, zonder uitzonderingen.
2. Beste zwartniveau, resolutie, detail en kleurenweergave.
3. Beeld kan op allerlei wijzen aangepast worden. Dit is bv. Handig wanneer een projector schuin gehangen wordt. Bij een CRT worden afwijkingen weer gecorrigeerd (= geometrische correctie)
4. Geen ‘Shadow mask’, overmatige warmte ontwikkelingen die afgevoerd moeten worden en ‘moire’ problemen.
5. Zeer betrouwbaar.
6. Lange levensduur beeldbuizen. 1. Bij installatie dient de convergentie afgesteld te worden van een CRT projector. De meesten komen echter wel van de fabriek op een bepaalde beeldgrootte afgesteld.
2. CRT projectroren worden gemaakt voor het hometheater gebruik hetgeen betekent dat er in de te projecteren ruimte verduisterd dient te worden om het zwartniveau te bevorderen (dit geldt eigenlijk ook voor uw TV thuis!

Voordelen / Nadelen

LCD
(voorprojectie) 1. Hoge lichtopbrengst
2. Licht, portable.
3. Simpel aan te sluiten.
4. Geen convergentie
1. Beperkte levensduur van de lamp (1500 uur in het algemeen)
2. Geen geometrische correctie van het beeld hetgeen installatie geintregeerd in de woonkamer bemoeilijkt wordt.
3. Projector moet meestal op een exacte locatie worden gemonteerd anders heeft het beeldvervorming to gevold (bijv. Keystone correctie).
4. Toegepaste lenzen zijn van mindere kwaliteit, hebben geen kleurencorrectie. Het focussen van de drie kleuren en met name van de kleur blauw is akwijkend van de andere kleuren waardoor een totale focus moeilijker wordt.
5. De zogeheten ‘dead pixels’. Hoewel dit probleem behoorlijk is verbeterd de afgelopen jaren komt het nog steeds voor dat pixels kunnen stoppen met werken waardoor er een zwart punt ontstaat in het beeld.
6. Het zwartniveau van LCD projectoren laat veel te wensen over doordat het LCD element niet alle licht kan blokkeren van de gasontladingslamp.
7. Omdat een LCD vaste pixels heeft moet beelden aangepast worden op deze pixels hetgeen betekent dat beelden trager kunnen worden (haperen van het beeld en niet volledig nauwkeurig weergegeven beelden)

CHRONUS wijzigde dit bericht 21-01-2005 00:42 (58%)

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Tuurlijk zoeken is ook niet moeilijk :P Maar waarom zou LCD dan beter zijn dan CRT ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Time = Money

quote:
JT schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:42:
Tuurlijk zoeken is ook niet moeilijk :P Maar waarom zou LCD dan beter zijn dan CRT ?
Was nog niet klaar ;)

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

Mountainbike t3h pwn

quote:
Kijk nu is naar nummer 1 van de voor/nadelen bij CRT :P

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Time = Money

quote:
JT schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:47:
[...]

Kijk nu is naar nummer 1 van de voor/nadelen bij CRT :P

Ja terwijl CRT langer bestaat dan LCD beamers :)

Daarom neem ik liever een DLP beamer :D

Mountainbike t3h pwn

Dan nog is CRT beter :)

Time = Money

quote:

Jup :)

Alleen moeilijk verkrijgbaar sinds alles dpl of lcd is!

Moeilijk verkrijgbaar ... het is nu gewoon high end, als jij eentje wilt heb je maar een Barco te bestellen en je zal em wel krijgen, alleen staat zelfs een Ciné 7 niet in je woonkamer voor de prijs van een paar mid-range DLP beamers

Pentax *Ist DS - 360FGZ - 18-55DA - Sigma 70-210

Sound is no voodoo!

quote:
CHRONUS schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:14:
Alleen moeilijk verkrijgbaar sinds alles dpl of lcd is!

Nee, het is gewoon moeilijk betaalbaar ;)

Dus op zoek naar oude Barco's bij Ebay :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

quote:
ShittyOldMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:29:
Dat had ik in eerste instantie wel, maar dat was altijd een gekloot met resoluties switchen, refresh switchen, dan wordt er ook weer een ander geheugenblok op de projector aangesproken dus ook net andere settings (dat laatste is een kwestie van instellen natuurlijk, maar telkens was er op een of andere manier net een andere convergentie wat ik dan moet aanpassen (ook een kwestie van 15sec werk, maar op den duur wordt dat gewoon hinderlijk). 2x PAL trekt de projector ook net niet, 1,5x PAL wel, dus 1080x864, dan stuur je anamorphic uit wat onhandig is bij niet anamorphic materiaal (zoomplayer settings steeds handmatig aanpassen, gaat nu automagisch), tevens haal je met die resolutie niet de 72 of 75Hz, maar dan zit je op 50Hz, en dat kijkt weer minder fijn. Naja, het is wat lastig uitleggen en eigenlijk moet je het ook zelf ondervinden :) , maar 1 instelling voor al je materiaal is gewoon veel fijner. Wellicht kwalitatief mindere scaling, maar ik merk er tijdens het film kijken bijzonder weinig van :)
Aaah okee dat is duidelijk dan :) Heb zelf inderdaad mijn desktop volstaan met powerstrip shortcuts om de passende resolutie te kunnen kiezen. Is even kutten voordat je alle convergenties naar je zin hebt staan maar dan heb je ook wat :) Wil die allemaal nog wel een keertje met macro's via me afstandsbediening regelen maar voorlopig nog geen zin in. De refresh rate match ik wel op een meervoud van de bron anders zien de pans er toch wat minder uit, dan schokt het.

Nikon D40 + 18-55 + 55-200VR
Reg. datum: 02 mei 2003

http://www1.nl.conrad.com/m/3000_3999/3000/3000/3005/300589_BB_00_FB.EPS.jpg

ik heb die net binnen gekregen van conrad maar,

hoe bevestig ik ze. het is massief metaal.
En ik heb niks bijgeleverd gekregen kwa handleiding of plakband zooi lijm ofzo..

Hoe kan ik beste doen?

A7N8X-E | AMD XP 3200+ | 2048 MB | x800 Pro | 1400 GB | Tagan 480-U15 | Audigy 2 ZS | Logitech G5,G25 | Antec P180 | Vista | P5N32-E SLI | C2D E6600 | 4096 MB DDR2 | 8800 GTS 640 MB | 400 GB | Tagan 500-U35 | Audigy X-FI | Stacker 830 |

Sound is no voodoo!

bubbelzeidige tape :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

PSN:EvilDrunk
Reg. datum: 03 maart 2004

quote:
ShittyOldMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 02:21:
Wel dus :) (alles in één kamer, dus ook pc zoals wel te zien is)
al is het eigenlijk een ht kamer met toevallig nog een opbergbaar bed :P
sorry dat ik nu nog hierover begin, maar ik ben nu voor het eerst op dit forumpje :) en ik moet zeggen fantastisch. 1 vraagje ben jij niet toevallig ook diegene die zijn hele verbouwing in de PLAY heeft staan? (nieuw blad voor multimedia en zo).

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Reg. datum: 28 november 2001

In het achterhoofd houdend dat ik een student ben en dus redelijk gelimiteerd qua financieen.
Welke subwoofer zou je kiezen, in mijn geval?

Klipsch KSW10 (328,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5163

Klipsch KSW12 (498,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5164

Dit in combinatie met het setje dat ik op de eerste pagina van deel 15 gepost heb.

(wil dus weten of die 170e een zo grote meerwaarde heeft qua muziekgenot)

Mountainbike t3h pwn

Dat kom je te weten door te gaan luisteren :)

hmm wie zegt dat LCD en DLP beter zijn dan CRT.. ik zou me nooit registreren op htforum ;) krijg je echt hevige discussie :P

2ehands CRT zijn goedkoper of even duur als nieuwe LCD en blazen ze met gemak weg ;)!

ligt er aan of jij de ruimte er voor over hebt :)!

Got root?
Reg. datum: 14 maart 2004

quote:
spawnkamikaze schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:17:
hmm wie zegt dat LCD en DLP beter zijn dan CRT.. ik zou me nooit registreren op htforum ;) krijg je echt hevige discussie :P

2ehands CRT zijn goedkoper of even duur als nieuwe LCD en blazen ze met gemak weg ;)!

Mee eens... Heb een goede LCD projector- en ik weet hoe DPL eruit ziet... maar imho kan- voor video- niets tegen CRT op. Het beeld is gewoon veel mooier. Heft imho weinig met uitontwikkeling te maken (CRT bestaat gewoon al veel en veel langer) maar meer met simpelweg de techniek... Maar aangezien ik geen barco boven mn hoofd wil (lees: geen geld, want damn wat zijn ze mooi) doe ik het met een LCD. Ook niet slecht trouwens :Y)

I so not did do that!

quote:
Dxue schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:29:
[...]

sorry dat ik nu nog hierover begin, maar ik ben nu voor het eerst op dit forumpje :) en ik moet zeggen fantastisch. 1 vraagje ben jij niet toevallig ook diegene die zijn hele verbouwing in de PLAY heeft staan? (nieuw blad voor multimedia en zo).
Mooie HT heeft hij inderdaad, en het staat mij inderdaad ook bij dat hij daarmee in de Play heeft gestaan.

Ik heb overigens geen enkele band met dat blad. ;)

www.hospitalitylife.nl

Reg. datum: 18 juli 2003

quote:
spawnkamikaze schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:17:

Een echte discussie zal het niet worden, want je bent binnen de kortste keren onder de tafel geluld. Ze laten een paar pics zien en je bent klaar.
En terecht... >:)
Think out of the box

Op het HT forum kun je regelmatig goeie 2ehands deals doen voor Sony en barco CRT pj's Het grootste voordeel(imho) is nog niet genoemd en dat is het uitblijven van het barndoor effect. Ik vind, zeker nu ik een crt pj heb, dat je door een kippengaas naar een film zit e kijken. Ok als je genoeg afstand neemt enzo valt het wel mee maar een crt geeft 1 volledig plaatje en dat maakt het realistisch.
Voor dvd kun je voor 1000 - 1500 een barco 800 nemen welke 1024x768 kan weergeven. Wil je graag HD materiaal bekijken dan moet je kijken naar een barco 808 en deze varieeren tussen de 2500 - 3500. De prijs hangt af van de staat van de buizen. Een crt is wel wat softer als een lcd/dlp dus wil je extra scherpe HD projectie kun je beter voor een HD lcd/dlp pj gaan. Maar de kleuren en vooral de contrastdynamiek zijn superieur bij een crt.
Upgraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaade is binnen :) Heb nog niet me nieuwe meubel dus staat nog even tijdelijk maar wilde toch even posten *happy*

http://www.schaaps.nl/upgrade.jpg

Mountainbike t3h pwn

Wat een smalle versterker.

:+

Reg. datum: 21 juni 2002

Oeh, das cool :)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
tipex schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:41:
Upgraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaade is binnen :) Heb nog niet me nieuwe meubel dus staat nog even tijdelijk maar wilde toch even posten *happy*

[afbeelding]
Gefeliciteerd tipexx, gister avond nog laat op gehaald is het niet ;) Wat voor meubel ga je halen??

[ help me (A) ]

Time = Money

quote:
Walter.PPK schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:32:
Op het HT forum kun je regelmatig goeie 2ehands deals doen voor Sony en barco CRT pj's Het grootste voordeel(imho) is nog niet genoemd en dat is het uitblijven van het barndoor effect. Ik vind, zeker nu ik een crt pj heb, dat je door een kippengaas naar een film zit e kijken. Ok als je genoeg afstand neemt enzo valt het wel mee maar een crt geeft 1 volledig plaatje en dat maakt het realistisch.
Voor dvd kun je voor 1000 - 1500 een barco 800 nemen welke 1024x768 kan weergeven. Wil je graag HD materiaal bekijken dan moet je kijken naar een barco 808 en deze varieeren tussen de 2500 - 3500. De prijs hangt af van de staat van de buizen. Een crt is wel wat softer als een lcd/dlp dus wil je extra scherpe HD projectie kun je beter voor een HD lcd/dlp pj gaan. Maar de kleuren en vooral de contrastdynamiek zijn superieur bij een crt.
Kan je linkie geven :D?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: