Hoofdcategorieën
Topicacties

USPS pakketje bij Douane

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 april 2004

Into Foreign Customs, October 27, 2009, 10:38 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 27, 2009, 10:37 am, NETHERLANDS
International Dispatch, October 22, 2009, 7:12 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, October 19, 2009

Sindsdien niks veranderd of gehoord. Als ik hier zo de verhalen lees zal het nog wel even gaan duren. Gaat me dus ook nog extra kosten ;( naja was maar $70 dus zoveel zal er niet bijkomen toch?

Reg. datum: 19 september 2002

Als die daar na deze week nog ligt, denk ik dat je idd wel moet gaan betalen.
Hoeveel dat is hangt af van wat je hebt gekocht, en of die $70,- incl of excl verzendkosten is.

Chocoladeloempia
Reg. datum: 15 juni 2003

Ik had laatst ook iets uit de US en dat duurde precies 14 dagen.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

USPS vanuit de US doet er normaal gesproken inderdaad zo een dag of 10 ( werkdagen ) over.

Chocoladeloempia

Sorry ik was niet duidelijk, de douane deed er 14 dagen over. Het pakket zelf ruim een maand. :/

Dat is wel een flink verschil ja. Heb je toen ook moeten betalen, wat stond er verder op qua waarde etc.
eea is natuurlijk wel relevant. Als ze bijv. je pakketje er uit pikken, en dan de waarde willen bepalen, maar er staat niks, dan vertraagt dat ook enorm.

Toevallig Dealextreme ? zo ja, die hebben een soort deal, dat het verstuurd wordt zodra er plek vrij is in het vliegtuig. Voordeel is dat de kosten laag blijven, nadeel, het kan even duren..

Bij mij staat er dit:

International Dispatch, November 01, 2009, 11:20 pm, FOREIGN CENTERJERSEY CITY
Arrival
Electronic Shipping Info Received, October 29, 2009

Volgens mij is die TrackTrace van USPS ook niet zo snel. Maargoed wel handig dat je iig nog iets kan zien waar het ongeveer is :-)

Overigens vind ik de prijsverschillen van producten in amerika toch wel erg verschillen. Ik betaal nu als aankoops prijs de helft van wat het in nederland is. .

Al moet je wat betalen aan invoerrechten. Het voordeel is wel enorm.

Alcje wijzigde dit bericht 03-11-2009 15:59 (7%)

quote:
YoshiBignose schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:07:
Into Foreign Customs, October 27, 2009, 10:38 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 27, 2009, 10:37 am, NETHERLANDS
International Dispatch, October 22, 2009, 7:12 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, October 19, 2009

Sindsdien niks veranderd of gehoord. Als ik hier zo de verhalen lees zal het nog wel even gaan duren. Gaat me dus ook nog extra kosten ;( naja was maar $70 dus zoveel zal er niet bijkomen toch?
Kwam vandaag aan. 28 euro erbij. Fucking afzetters :r

Maar nog steeds goedkoper dan in NL :9

Chocoladeloempia

quote:
Yippie schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:50:
Dat is wel een flink verschil ja. Heb je toen ook moeten betalen, wat stond er verder op qua waarde etc.
eea is natuurlijk wel relevant. Als ze bijv. je pakketje er uit pikken, en dan de waarde willen bepalen, maar er staat niks, dan vertraagt dat ook enorm.
De waarde stond er gewoon op. Item zelf was 40 dollar en de verzendkosten ook (ook stom maarja) en dus 80 dollar. Was wel gemarkeerd als gift maar dat maakt natuurlijk geen fluit meer uit tegenwoordig.

Ik moest ongeveer 5,60 BTW betalen en de kosten van TNT waren 12,50..... Afzetters. :/
quote:
Toevallig Dealextreme ? zo ja, die hebben een soort deal, dat het verstuurd wordt zodra er plek vrij is in het vliegtuig. Voordeel is dat de kosten laag blijven, nadeel, het kan even duren..
Ik bestel daar wel regelmatig maar deze keer niet. :P

Ik heb nu een DVD box vanuit de States onderweg. Vandaag kreeg ik een blu-ray binnen die later was besteld dan de DVD box dus ik vrees weer het ergste.
Het zal ook wel duurder gaan uitvallen want de DVD box was iets van 180 dollar ofzo.

mace wijzigde dit bericht 03-11-2009 17:57 (12%)

Ok duidelijk Mace, krijg je overigens ook een nette rekening met toelichting per post als je moet betalen ?
Kosten TNT staan vast, en vermeld op de website.

Maar 5,60 EUR bijbetalen aan BTW op een product van 80 USD incl verz klopt toch niet ?
Als ze toch van die 40 USD aanschafsprijs zijn uitgegaan kan het wel weer kloppen.

De post van YoshiBigNose is in dat licht dan ook een mooi vb, 28 Eur betalen voor een aankoop van 70 USD.
Daarom aan hem dezelfde vraag, heb je een gespecificeerde rekening ?

Yippie wijzigde dit bericht 03-11-2009 18:39 (21%)

Chocoladeloempia

quote:
Yippie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:37:
Ok duidelijk Mace, krijg je overigens ook een nette rekening met toelichting per post als je moet betalen ?
Kosten TNT staan vast, en vermeld op de website.

Maar 5,60 EUR bijbetalen aan BTW op een product van 80 USD incl verz klopt toch niet ?
Als ze toch van die 40 USD aanschafsprijs zijn uitgegaan kan het wel weer kloppen.
Volgens mij houden ze verschillende BTW tarieven er op na voor verschillende productgroepen?
In ieder geval was het totaal iets van 17 á 18 euro waarvan 12.50 voor TNT.

Je krijgt wel netjes een rekening, die zit gewoon in zo'n aangeplakt plastic zakje op het pakket.
Je moet aan de deur betalen, maar ik was niet thuis dus ik heb op het postkantoor betaald.

Ik kan even voor je kijken of ik de rekening nog heb, dan heb ik de exacte bedragen weer.

mace wijzigde dit bericht 03-11-2009 23:01 (5%)

Als je dat kan/wil graag. In NL zijn er maar 2 BTW tarieven 6 ( eten/drink noodzakelijk ) en 19% ( luxeproducten & diensten ).
Invoerrechten zijn idd wel varierend, maar daar is pas sprake van indien aanschafsprijs+verz kosten=150Eur en hoger.

Reg. datum: 21 november 2001

Helemaal klopt dat niet: er zijn drie BTW-tarieven in NL 19%, 6% en 0% maar goed, dat laatste is voor consumenten niet van belang. vrijstelling van BTW is er ook vor bepaalde diensten natuurlijk.

begintmeta wijzigde dit bericht 04-11-2009 10:38 (42%)

Ja het ligt helemaal aan wat je koopt. Op veel audio toebehoren zit gekgenoeg maar 2.5 % dingus.

Vind het wel raar dat die pakjes zo lang blivjen liggen op international dispatch? Is dat ook een duane ofzo?

quote:
YoshiBignose schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:28:
[...]

Kwam vandaag aan. 28 euro erbij. Fucking afzetters :r

Maar nog steeds goedkoper dan in NL :9
Miscalculatie. Het product met verzendkosten was $105 en daarboven kwam dus 28 euro van de douane.

@ Alcje: 2,5% belasting bestaat (in NL) niet.

Alcje bedoelt met "dingus" invoerrechten denk ik.

@YoshiBigNose

maar eh, 19% van 105 USD is toch geen 28 EUR ?
Laat maar, dat is natuurlijk incl de kosten van TNT, dus 16 EUR of zo alleen voor de BTW, en dan klopt het weer wel.

Chocoladeloempia

Ik kan alleen de totale rekening vinden van mijn bestelling. En ik weet het exacte bedrag even niet want hij ligt thuis. 8)7
Maar het was ongeveer iets van 18,30 totaal, waarvan dus 12,50 voor TNT.

Het product zelf was 40 dollar, omgerekend dus ongeveer 27~28 euro, en 19% daarvan is ongeveer 5,30.

Dus het klopt allemaal wel, er is alleen BTW gerekend, en alleen over het product zelf.

Gisteren lag er weer een briefje in de bus van de TNT, ik moest 28,nogwat euro betalen...
Was een Futurama DVD box, waarde 80 euro ongeveer. Klopt dus ook wel.

Ze zijn wel bezig zeg!
Normaal nooit invoerrechten hoeven betalen en nu 2x achter elkaar?
Zal wel door de feestdagen komen ofzo.
Hopelijk onderscheppen ze mijn sigaren niet, die mag je namelijk helemaal niet importeren. :X

mace wijzigde dit bericht 05-11-2009 08:51 (17%)

Stik er maar in!

Kansloos inderdaad, vrij verkeer van goederen noemen ze dat dan :'). Quota bij de Douane, iemand?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates”

Reg. datum: 21 november 2001

Volgens mij wordt toch niet echt gepretendeerd dat verkeer van goederen vrij is, zeker niet tussen EU-en niet-EU-landen.

quote:
Yippie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 01:38:
Alcje bedoelt met "dingus" invoerrechten denk ik.

@YoshiBigNose

maar eh, 19% van 105 USD is toch geen 28 EUR ?
Laat maar, dat is natuurlijk incl de kosten van TNT, dus 16 EUR of zo alleen voor de BTW, en dan klopt het weer wel.
Correct :)

Stik er maar in!

quote:
begintmeta schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:05:
Volgens mij wordt toch niet echt gepretendeerd dat verkeer van goederen vrij is, zeker niet tussen EU-en niet-EU-landen.
Maar wel binnen de EU zelf. Waarom kan dat dan wel? Immers is het niet in alle gevallen zo dat je bij moet leggen (om het maar zo te zeggen). Is er een bepaald systeem, gaat 't puur vanuit controle of hoe zit dat in elkaar?

TommyGun wijzigde dit bericht 05-11-2009 09:21 (22%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates”

Chocoladeloempia

Binnen de EU hebben wel het Schengen-verdrag wat vrij verkeer van goederen en diensten waarborgt.
Daarbuiten niet, dus alles wat van buiten de EU komt moet je gewoon BTW over betalen en eventuele invoerrechten. Als het goed is koop je het in het buitenland ook belastingvrij.

Ik vind het ook jammer dat ik moet betalen, maarja het is nou eenmaal de wet en ik ga er ook niet over zeuren. Je neemt immers zelf het risico en je pleegt in feite wel een soort van belastingfraude als je niet netjes je BTW betaalt over je ingevoerde artikelen.

Ik betaalt 19 % belasting en dan 2.5 % dingus ;-) ben nogsteeds de naam kwijt :)

Invvoerrechten nogwat :-)

Dus tja. Alsnog ben je veel goedkoper uit dan in nederland. Hier betaal je ook gewoon btw. Dus of je dat nu hier betaald of op een product dat een paar honderd euro goedkoper is in de VS, blijft hetzelfde dus.

Mijn pakkie ligt nu bij de duane in nederland :) Best snel dus eigenlijk!

Reg. datum: 03 oktober 2007

@alcje: Bedoel je VAT ?

I7 920 @ 3.6 | EVGA X58 Classified | 6GB OCZ Reaper HPC 1866 CL8 | XFX HD5870 | Corsair Extreme X32

Chocoladeloempia

Nee, VAT = BTW (Value Added Tax = Belasting Toegevoegde Waarde) ;)

Dingus is waarschijnlijk douanerechten, en dat verschilt per product.

Op CD's en Films enzo is dat 3,5% bijvoorbeeld.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: