quote:
appels schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:13:
Ik heb afgelopen zaterdag bij redcoon de le46a786 besteld omdat ik helemaal gek ben op de resultaten die ik in de winkel heb kunnen zien. Er waren 1080P hd filmpjes aan het draaien met de nieuwe 5 serie, 8 serie en de 40inch variant van het ledbeeldscherm (le40a786).
Ik heb er de afgelopen dagen veel over willen lezen en veel gezocht naar informatie maar veel kom ik niet tegen terwijl dit toch echt een mooie tv is. Zijn er mensen met ervaring? Aanraders? moet ik de bestelling annuleren? Ik vraag het me allemaal wel af,
Wat nadelen die ik heb gelezen van deze schermen zijn:
- 1080 upscaling gaat niet zoals dat hoort en zorgt voor lelijk beeld bij aansluiten SD bronnen
- Geen wiselink pro dus geen videobestanden afspelen via usb
- Geen DNLA/netwerk aansluiting aanwezig
- Input lag???? geen idee wat het is, vertraging?
Ik hoor graag wat meer meningen van jullie!

1080p upscaling:
luister, hoe groter het scherm en het verschil in resolutie tussen content en scherm, des te beroerder wordt het beeld!
Als je een dvd kijkt met 576 beeldlijnen op je 60 cm crt bakkie met precies hetzelfde aantal lijnen, dan ziet dit er gewoon strak uit. Ga je die 576 beeldlijnen oprekken naar 1080 en dan ook nog op een 46 inch scherm, dan kan je nog wel 's gaan schrikken van de matige kwaliteit.
Als je echter een Blu-ray gaat bekijken op dit scherm, dan gaat de zon harder schijnen dan ooit
Inputlag:
door de electronische beeldverbeteringen en in dit geval vooral door de led aansturing, ontstaat er een delay (vertraging). Dit heeft tot gevolg dat het een aantal miliseconden langer duurt (30ms extra) tussen wat jij bijvoorbeeld doet met je controller (schieten/sturen) en wat je op het scherm ziet.
Vooral met online shooters en guitar hero-achtige games kan je dan wat problemen krijgen.
Dit is echter met bepaalde instellingen wel weer terug te dringen naar het niveau van de meeste hdtv's, dus het probleem valt mee. Wèl schijn je dan niet alle beeldopties te kunnen gebruiken, maar aangezien ik deze tv niet heb kan ik daar verder weinig zinnigs over zeggen.
Van Wiselink en DNLA weet ik niets.