Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 27 28 29 30 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 maart 2004

Ik heb al zeer veel pagina's doorgeken en bedacht me dat het eigenlijk gewoon makkelijker is om het te vragen, Ik ga binnekort een nieuwe LCD TV kopen en dan zit ik te denken aan de LE32A552, maar ik wil graag weten of iemand hier ervaringen mee heeft en dan vooral mbt tot input lag via mijn pc (DVI naar HDMI). Ook wil ik graag weten of die 1920 x 1080 gewoon goed weergeeft aangezien er in de handleiding een andere modus voor nodig is.

http://i273.photobucket.com/albums/jj231/Empror1/Samsung-SupportedRes.png

Reg. datum: 15 mei 2008

quote:
GeeMoney schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:33:
[...]

Geen gare scart-kabel ?
En zet MoviePlus mode eens uit?
als het de scartkabel zou zijn dan zou op elke zender die strepen te zien moeten zijn. lijkt mij
maar het is alleen bij sommige zenders en dan zelfs ook niet bij elke programma.

vooral rtl 7 heeft er regelmatig last van.

Reg. datum: 15 juli 2006

Is de ook al een Samsung 9 serie???

Link: Samsung LE46A956

Kan iemand mij ook nog helpen met onderstaande dilemma?

Ik twijfel nog heel erg bij het aanschaffen van een TV voor de slaapkamer. Heb eigen twee vragen nog waar ik niet helemaal uit ben. 1. De grootte van de TV 2. Contrast.

Grootte TV:

Het hoofdeinde is +- 2.5 a 3 meter van de TV af, dus mag rustig 32, 37 of 40 inch zijn lijkt mij. Ik heb in de woonkamer een Samsung LE46A656 + een Samsung DCB-H360R HD Decoder staan waar ik +- 3.5 meter vanaf zit en waarvan ik het beeld goed vind. Ook de grootte vind ik goed en zeker niet te groot. Ik zit dan ook te denken aan de Samsung LE40A656, maar twijfel erg of dit niet iets te groot is voor een slaapkamer? Ik weet dat dit persoonlijk is, maar jullie mening/advies kan nooit geen kwaad bij het maken van de keuze. Mijn keuze valt mede voor de 40 inch omdat die een dynamisch contrast heeft van 50.000:1 en de 32 en 37 inch een dynamisch contrast heeft van 15.000:1 wat natuurlijk aanzienlijk minder is.

Contrast:

Mijn laatste vraag is dan ook hoeveel je dat verschil in dynamisch contrast van 15.000:1 bij de 32 en 37 inch tegenover de 50:000:1 van de 40 inch gaat merken/missen? Ik weet dat je daar niet op blind moet staren, maar weet uit ervaring dat je wel degelijk het verschil kunt zien. Ik heb tijden het aanschaffen van mijn huidige TV een aantal TV’s naast elkaar gezien waarvan het contrast ook ver uit elkaar lag en dat zie je echt wel. Dit was echter wel eind 2007, dus weet niet hoe het tegenwoordig is want de techniek staat niet stil natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

ik heb zojuist ontdekt dat de digital out van de 40a686 niet synchroon loopt met de interne speakers. heeft iemand de analoog uit wel eens met de interne speakers vergeleken ? ik ben erg benieuwd waar die lag nu vandaan komt en wat ik er aan kan doen

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Reg. datum: 15 juli 2006

quote:
Ray schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:06:
ik heb zojuist ontdekt dat de digital out van de 40a686 niet synchroon loopt met de interne speakers. heeft iemand de analoog uit wel eens met de interne speakers vergeleken ? ik ben erg benieuwd waar die lag nu vandaan komt en wat ik er aan kan doen
Klopt heb ik, maar ik heb gewoon de interne speakers uitgezet en alles over mijn receiver laten lopen. De interne speakers zijn ook niet om aan te horen! Misschien kun je at regelen met een delay op je receiver?

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
appels schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:13:
Ik heb afgelopen zaterdag bij redcoon de le46a786 besteld omdat ik helemaal gek ben op de resultaten die ik in de winkel heb kunnen zien. Er waren 1080P hd filmpjes aan het draaien met de nieuwe 5 serie, 8 serie en de 40inch variant van het ledbeeldscherm (le40a786).

Ik heb er de afgelopen dagen veel over willen lezen en veel gezocht naar informatie maar veel kom ik niet tegen terwijl dit toch echt een mooie tv is. Zijn er mensen met ervaring? Aanraders? moet ik de bestelling annuleren? Ik vraag het me allemaal wel af,

Wat nadelen die ik heb gelezen van deze schermen zijn:

- 1080 upscaling gaat niet zoals dat hoort en zorgt voor lelijk beeld bij aansluiten SD bronnen
- Geen wiselink pro dus geen videobestanden afspelen via usb
- Geen DNLA/netwerk aansluiting aanwezig
- Input lag???? geen idee wat het is, vertraging?

Ik hoor graag wat meer meningen van jullie! :)
1080p upscaling:
luister, hoe groter het scherm en het verschil in resolutie tussen content en scherm, des te beroerder wordt het beeld!
Als je een dvd kijkt met 576 beeldlijnen op je 60 cm crt bakkie met precies hetzelfde aantal lijnen, dan ziet dit er gewoon strak uit. Ga je die 576 beeldlijnen oprekken naar 1080 en dan ook nog op een 46 inch scherm, dan kan je nog wel 's gaan schrikken van de matige kwaliteit.
Als je echter een Blu-ray gaat bekijken op dit scherm, dan gaat de zon harder schijnen dan ooit :*)

Inputlag:
door de electronische beeldverbeteringen en in dit geval vooral door de led aansturing, ontstaat er een delay (vertraging). Dit heeft tot gevolg dat het een aantal miliseconden langer duurt (30ms extra) tussen wat jij bijvoorbeeld doet met je controller (schieten/sturen) en wat je op het scherm ziet.
Vooral met online shooters en guitar hero-achtige games kan je dan wat problemen krijgen.

Dit is echter met bepaalde instellingen wel weer terug te dringen naar het niveau van de meeste hdtv's, dus het probleem valt mee. Wèl schijn je dan niet alle beeldopties te kunnen gebruiken, maar aangezien ik deze tv niet heb kan ik daar verder weinig zinnigs over zeggen.

Van Wiselink en DNLA weet ik niets.

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

quote:
Ray schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:06:
Klopt, er schijnt geen automatische audio delay op te zitten. Laatst las ik van iemand een andere oplossing voor mensen die het geluid vanaf de tv door willen lussen naar een audioset/receiver: blijkbaar kan je de koptelefoonaansluiting gebruiken als je last heb van lipsync. Bij deze output schijn je er geen last van te hebben en het geluid is gewoon goed.

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

quote:
Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:25:
[...]

Klopt, er schijnt geen automatische audio delay op te zitten. Laatst las ik van iemand een andere oplossing voor mensen die het geluid vanaf de tv door willen lussen naar een audioset/receiver: blijkbaar kan je de koptelefoonaansluiting gebruiken als je last heb van lipsync. Bij deze output schijn je er geen last van te hebben en het geluid is gewoon goed.
Ik heb het zelfde probleem met mijn nieuwe Samsung LE32A656. Mn versterker is een good old Harman Kardon die het in combinatie met mijn oude tv prima deed.Het geluid van de tv zelf is abominabel maar een film kijken met een delay is ook weer tenenkrommend.

Ik heb het probleem bij Samsung aangekaart en dit was hun antwoord:

U zou een versterker moeten hebben die beeld en geluid met elkaar kan

afstemmen, helaas is er geen andere optie voor uw vraag.

Ik vind dit echt zooooo slecht. Als ik dit van te voren had geweten had ik deze tv nooit gekocht. |:(

Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

quote:
Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:25:
[...]

mmm maar er zit naast de koptelefoon ook de gewone analoog tulp uit op. zit daar dan ook weer verschil in ? Hoewel dat zou wel eens kunnen kloppen touwens. de koptelefoon uitgang zit natuurlijk direct op het speaker circuit terwijl de rest waarschijnlijk anders aangestuurd is. Weet je zo nog waar je dat gelezen hebt wellicht ??

ik heb een vrij extreme dac achter mijn dvd speler hangen maar zonder lip sync. Het is imho ook complete onzin dat je een fout in de productie zelf maar moet oplossen door kunstgrepen (als u een samsung home cinema koopt is het opgelost) Dat ding moet het gewoon normaal doen.

Het valt bij mij ook nog wel mee. Ik heb rechtstreeks dvd > hdmi zonder beeldverbeteraars en de isf instellingen. de lag is dan vrijwel weg ...maarja vrijwel is niet helemaal.

Ray wijzigde dit bericht 04-12-2008 07:49 (21%)

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Reg. datum: 28 februari 2007

Hoi,

Zelf heb ik een hele simpele vraag en advies nodig. Ik heb de 37 inch 656 gekocht en wat ik uiteraard al wist, is dat het geluid nu niet echt super is met die platte schermen. Nu ben ik niet echt groot behuisd en om nu een home-cinema-set aan te schaffen is gewoon veel teveel van het goede. Wat ik eigenlijk nodig heb is een 2.1 setje welke ik dan rechtstreeks op de tv kan aansluiten. Een actief setje dus op de audio uit van het scherm. Zelf heb ik al wat zitten rondstruinen, maar ik kom er niet echt uit. Wat ik gezien heb is bijvoorbeeld de Logitech Z-Cinema 2.1 Surround Sound

iemand misschien nog een beter tip voor me?

HTC-Touch P3452: rom: Bleu Elves 5.0. radio: 03.07.90. Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.5full 12mb pp Radio: 1.0.25.08: Unsigned Hspl Olinex v1.40

Reg. datum: 18 november 2006

ik wil even aan iedereen 1 tip geven! Koop niets bij REDCOON!!!! ik heb zaterdagavond een TV besteld welke op voorraad was bij hen, maandag is deze verzonden van Redcoon naar de transporteur, en vandaag werd ik gebeld dat ze hem morgen wel komen brengen.... Duurt allemaal veel te lang en als je dan gaat zoeken naar ervaringen van mensen kom je veel te veel ellende hiermee tegen. Ik moet namelijk nog maar zien of ze hem morgen komen brengen namelijk!

Ik laat het nog wel even weten morgen en ik zal ook alle resultaten over de nieuwe 46a786 led laten weten zodat mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.

Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
appels schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:22:
ik wil even aan iedereen 1 tip geven! Koop niets bij REDCOON!!!! ik heb zaterdagavond een TV besteld welke op voorraad was bij hen, maandag is deze verzonden van Redcoon naar de transporteur, en vandaag werd ik gebeld dat ze hem morgen wel komen brengen.... Duurt allemaal veel te lang en als je dan gaat zoeken naar ervaringen van mensen kom je veel te veel ellende hiermee tegen. Ik moet namelijk nog maar zien of ze hem morgen komen brengen namelijk!

Ik laat het nog wel even weten morgen en ik zal ook alle resultaten over de nieuwe 46a786 led laten weten zodat mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.
Onzin mijn tv (Samsung LE46A856) komt ook van Redcoon vandaan. Helemaal geen problemen mee. Tv was ook direct op voorraad en werd meteen de volgende dag naar het transport bedrijf verzonden. Dit bedrijf neemt binnen 3 werkdagen contact met je op(staat ook vermeld). Ik werd na 3 werkdagen door ze gebelt of ze de volgende dag langs konden komen. De volgende dag stond rond 11 uur de tv hier.
Mijn vorige tv kwam ook van Redcoon, ik snap dus ook niet waar je nu over klaagt?

Gigabyte P35C-DS3R, Intel Q6600, OCZ 4GB DDRII PC2-6400, MSI 8800GTS 640MBOC, 2x500GB Spinpoint raid 0, Vista Home Premium 64bit, Samsung 226BW, Logitech Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Teufel CF 5.1

Reg. datum: 27 november 2002

quote:

een shop die toch bijzonder goed scoort op diverse plekken, zo afkraken is wel erg makkelijk

een levertijd van 4 dagen is niet echt spectaculair ofzo.. zeker omdat het lijkt alsof ze het niet via tnt laten lopen...

als je 2/3/4 weken moet wachten heb je een punt..

Ik verwacht tegenwoordig eigenlijk gewoon dat het goed is als je ergens online iets besteld, daar hoort een wachttijd van 3 dagen (voordat een transporteur het pakket dus heeft ontvangen) in deze tijd niet meer bij dacht ik zo.

Daarom een reden om het bij een ander te bestellen denk ik zo, dan heb je hem sneller. Daarnaast kun je je pakket niet tracen nadat hij aan transporteur is verzonden....
Ik ga nog niet klagen over Redcoon tot ik het pakket morgen (tussen 12 en 17 uur) heb ontvangen. Echter als ik hem niet heb ontvangen morgen ga ik het annuleren.

Misschien gaat het wel helemaal goed en dan zal ik ook alleen als negatief punt noemen dat de week levertijd een beetje ouderwets is en dat als je sneller je spullen wilt hebben je ze ergens anders moet bestellen.
quote:
Angeluskamps schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:27:
[...]
Onzin mijn tv (Samsung LE46A856) komt ook van Redcoon vandaan. Helemaal geen problemen mee. Tv was ook direct op voorraad en werd meteen de volgende dag naar het transport bedrijf verzonden. Dit bedrijf neemt binnen 3 werkdagen contact met je op(staat ook vermeld). Ik werd na 3 werkdagen door ze gebelt of ze de volgende dag langs konden komen. De volgende dag stond rond 11 uur de tv hier.
Mijn vorige tv kwam ook van Redcoon, ik snap dus ook niet waar je nu over klaagt?

ze hebben goede prijzen, een goeie site maar lees maar eens wat mensen erover zeggen. En ja een levertijd van 1 week (op z'n gunstigst dus) is een beetje vreemd als iets op voorraad is bij ze.

Na wat ik heb gelezen kan het ook zijn dat ze morgen gewoon niet komen opdagen.

maar goed dat is maar een mening zullen we dan maar zeggen.
quote:
mschol schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:33:
[...]

een shop die toch bijzonder goed scoort op diverse plekken, zo afkraken is wel erg makkelijk

een levertijd van 4 dagen is niet echt spectaculair ofzo.. zeker omdat het lijkt alsof ze het niet via tnt laten lopen...

als je 2/3/4 weken moet wachten heb je een punt..

Return of the legend
Reg. datum: 26 september 2001

quote:
Vjenne-ICT schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:24:
[...]

Klopt heb ik, maar ik heb gewoon de interne speakers uitgezet en alles over mijn receiver laten lopen. De interne speakers zijn ook niet om aan te horen! Misschien kun je at regelen met een delay op je receiver?
En als je je home cinema set nou via de scart hebt staan heb je er dan ook last van?

En zoals iemand anders suggereerde viad e headphones out kan je dan nog wel dolby gebruiken?

Wil deze tv ook gaan kopen maar dit is toch nog wel iets wat ik ff duidelijk wil hebben voordat ik ga bestellen. wanneer heb ik deze vertraging en hoe kan ik het voorkomen? Scart? I

s het alleen met Tv of ook DVD's?

Ooit was me systeem de shit, inmiddels ouwe bak :-)

quote:
appels schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:34:
Ik verwacht tegenwoordig eigenlijk gewoon dat het goed is als je ergens online iets besteld, daar hoort een wachttijd van 3 dagen (voordat een transporteur het pakket dus heeft ontvangen) in deze tijd niet meer bij dacht ik zo.

Daarom een reden om het bij een ander te bestellen denk ik zo, dan heb je hem sneller. Daarnaast kun je je pakket niet tracen nadat hij aan transporteur is verzonden....
Ik ga nog niet klagen over Redcoon tot ik het pakket morgen (tussen 12 en 17 uur) heb ontvangen. Echter als ik hem niet heb ontvangen morgen ga ik het annuleren.

Misschien gaat het wel helemaal goed en dan zal ik ook alleen als negatief punt noemen dat de week levertijd een beetje ouderwets is en dat als je sneller je spullen wilt hebben je ze ergens anders moet bestellen.

[...]
Transport bedrijf heeft hem gewoon binnen 1 werkdag. Het transport bedrijf doet er maximaal 3 werkdagen over. Niet Redcoon zelf. Het transport bedrijf heeft een bepaalde capiciteit, zodra ze jou pakket kunnen gaan leveren bellen ze je. Dus als je wilt klagen klaag dan bij of het transportbedrijf of bij Redcoon dat ze een ander transportbedrijf moeten uitkiezen. Maarja wat je moeilijk doet over 4 dagen levertijd voor een tv die je heel wat langer dan dat gebruikt snap ik niet hoor. Het is niet een dvdtje wat je besteld.

Gigabyte P35C-DS3R, Intel Q6600, OCZ 4GB DDRII PC2-6400, MSI 8800GTS 640MBOC, 2x500GB Spinpoint raid 0, Vista Home Premium 64bit, Samsung 226BW, Logitech Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Teufel CF 5.1

quote:

Overdrijf je nou niet een beetje? Ik hoor regelmatig dat mensen een tv kopen bij een winkel en dat de levertijd 2 of meer weken bedraagd.
Als jij zaterdagavond een tv besteld hebt, dan weet je al dat er zondags niet gewerkt wordt. Als deze morgen komen brengen, lijkt me dat een goede service ;)

quote:
Beamer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:49:
[...]

En als je je home cinema set nou via de scart hebt staan heb je er dan ook last van?

En zoals iemand anders suggereerde viad e headphones out kan je dan nog wel dolby gebruiken?

Wil deze tv ook gaan kopen maar dit is toch nog wel iets wat ik ff duidelijk wil hebben voordat ik ga bestellen. wanneer heb ik deze vertraging en hoe kan ik het voorkomen? Scart? I

s het alleen met Tv of ook DVD's?
Dat dolby (in neem aan dat je 5.1 bedoelt) gaat niet lukken met een digitale out van de tv. Laatst een pana gezien die dit wel scheen te hebben, maar dit was alleen bij tv uitzendingen volgens de handleiding.

Als jij een surroundset hebt, dan moet je het geluid wanneer je een ander apparaat op de tv hebt aangesloten (dvd/ps3/xbox) meteen naar de surround laten lopen en niet naar de tv.
Als je alleen tv kijkt heb je daar niets aan, maar er zijn toch geen surround uitzendingen. Alleen bij digitale tv kan je dit wel hebben, maar ook dan geldt: gooi het geluid vanaf de decoder direkt naar je surround.

Return of the legend

quote:
Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:11:
[...]

Dat dolby (in neem aan dat je 5.1 bedoelt) gaat niet lukken met een digitale out van de tv. Laatst een pana gezien die dit wel scheen te hebben, maar dit was alleen bij tv uitzendingen volgens de handleiding.

Als jij een surroundset hebt, dan moet je het geluid wanneer je een ander apparaat op de tv hebt aangesloten (dvd/ps3/xbox) meteen naar de surround laten lopen en niet naar de tv.
Als je alleen tv kijkt heb je daar niets aan, maar er zijn toch geen surround uitzendingen. Alleen bij digitale tv kan je dit wel hebben, maar ook dan geldt: gooi het geluid vanaf de decoder direkt naar je surround.
Ik heb nu ook zowel DVD als surround direct op de tv staan en dat werkt prima. Maar als ik nou dalijk een Blu-ray speler koop met zo'n tv (toch zonde om geen full HD te benutten als je het hebt :)). Dan sluit je je blu-ray aan via HDMI op je TV je surround komt dan via de scart lijkt me. Je gaat dan niet je blu-ray via je je surround set op je tv aansluiten die je vervolgens in scart op je FULL HD TV aansluit, daar gebruik je toch je HDMi kabel voor?

Of zou je dan een HDMI kabel naar de tv doen en een scart naar de home cinema?

quote:
Beamer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:45:
[...]

Ik heb nu ook zowel DVD als surround direct op de tv staan en dat werkt prima. Maar als ik nou dalijk een Blu-ray speler koop met zo'n tv (toch zonde om geen full HD te benutten als je het hebt :)). Dan sluit je je blu-ray aan via HDMI op je TV je surround komt dan via de scart lijkt me. Je gaat dan niet je blu-ray via je je surround set op je tv aansluiten die je vervolgens in scart op je FULL HD TV aansluit, daar gebruik je toch je HDMi kabel voor?

Of zou je dan een HDMI kabel naar de tv doen en een scart naar de home cinema?
Moet je versterker hebben met hdmi in en out dan is er geen probleem.

Return of the legend

En als je die niet hebt werkt dan het geen door mij voorgesteld. HDMI naar TV en scart naar cinema set of gewoon scart van cinema naar tv en dan pikt hij vanzelf het geluid op van de DVD speler? Eigenlijk zoals ik het nu heb alleen is me TV dan op basis van Scart met me DVD verbonden.

quote:
Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:08:
[...]

Overdrijf je nou niet een beetje? Ik hoor regelmatig dat mensen een tv kopen bij een winkel en dat de levertijd 2 of meer weken bedraagd.
Als jij zaterdagavond een tv besteld hebt, dan weet je al dat er zondags niet gewerkt wordt. Als deze morgen komen brengen, lijkt me dat een goede service ;)
Inderdaad, ik heb zelf mijn TV ook bij redcoon besteld en dat duurde een week, al vond ik dat ook lang vondt ik het wel begrijpelijk. Mijne zou door de leverancier de volgende dag bij redcoon binnen komen.

Het is ook niet redcoon die traag is maar de bezorger, deze willen een volle vrachtwagen hebben voordat ze jouw kant uit komen. Ik viel in de regio, Leiden, Den Haag en omgeving.

quote:
Beamer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:24:
En als je die niet hebt werkt dan het geen door mij voorgesteld. HDMI naar TV en scart naar cinema set of gewoon scart van cinema naar tv en dan pikt hij vanzelf het geluid op van de DVD speler? Eigenlijk zoals ik het nu heb alleen is me TV dan op basis van Scart met me DVD verbonden.
Heel veel blu-ray spelers hebben naast HDMI uit ook een optisch uit, gebruik deze om naar je versterker te gaan en de HDMI naar je TV.

Ook een goed aantal Samsung tv's hebben een optisch uit, deze kan je naar je reciever door lussen als je perse rechtstreeks naar je TV wilt (of moet)

BOE :)
Reg. datum: 02 september 2000

En bijv. de LE40A656 wordt bij Redcoon wel ongeveer elke dag goedkoper :) Momenteel nog maar 845 euro.
Scheelt al weer iets van 50 euro met een week geleden :)
En dan moet je bedenken dat ik die TV deze week bij de MM ArenA zag staan voor 1299 (!) euro.
Dat vind ik dus echt een enorm prijsverschil, waar ik best een paar daagjes meer voor wil wachten.

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: