www.ondernemersforum.be - voor en door ondernemers !
[Multiplatform] Spore: Will Wright's new toy - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 last
Reageer Nieuw TopicNVm, al gevonden.quote:Str1ngS schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:25:
Ik heb trouwens problemen met de bliksemsnel achievement te krijgen (ja mijn spore heb ik Nederlands geïnstalleerd). Heb gisteravond de beschavingsfase in 10-15 minuten uitgespeeld maar nog krijg ik dat ding niet. Mensen nog tips of ervaringen hier mee?
Is opgelost in V1.01
TnI 4 Life
Idem, ik heb gewoon geen idioot gevonden die mijn exemplaar wil overkopen. Dank u wel DRM.quote:Holoris schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:28:
Iedereen al weer gestopt met spelen? Volgens mij is dit een van de meest gehypte en geflopte games van de afgelopen tijd...Al meer dan 2 weken geen posts meer...Ik heb 'm in ieder geval al weer doorverkocht, vond er na 2 dagen al niks meer aan.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Ik bewaar de artifacts nog steeds omdat ze los 45k zijn en samen (alle) een aantal miljoen. Eerst bewaarde ik ze in de cargo, maar op een gegeven moment heb je echt geen plaats meer. Nu liggen ze gewoon op m'n homeplanet en ze worden niet gejat of ze verdwijnen niet als je uitlogt.quote:bFunk schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:47:
,,,
Gisteren weer lekker 3 uurtjes space age gespeeld met een rijk, waar ik redelijk ver mee ben inmiddels (heb geloof ik al drie of vier volkjes op space age). Kan ik die rare artifacts trouwens gewoon verkopen aan de hoogst biedende of heeft iemand er nog bijkomend nut van ontdekt.
,,,,
Ik vind de spacestage wel wat eentonig worden, maar de nieuwe unlocked weapons/items maken het wel leuk om ze steeds te testen.
Er is ook een patch (let op: bij sommige installeert hij niet (andere drive installed) of ontstaan er andere problemen):
http://www.spore.com/patch
Kixtart wijzigde dit bericht 10-10-2008 12:12 (8%)
Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
Die DRM is toch aangepast zodat je het spel nu op 3 pc's tegelijk kan installeren, en dan een pc kan deactiveren zodat je het weer op een andere kan zetten?quote:DarthDavy schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:56:
[...]
Idem, ik heb gewoon geen idioot gevonden die mijn exemplaar wil overkopen. Dank u wel DRM.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn
Reg. datum: 28 november 2004
Vind jij dat wel acceptabel dan? Ik persoonlijk niet.quote:-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:01:
[...]
Die DRM is toch aangepast zodat je het spel nu op 3 pc's tegelijk kan installeren, en dan een pc kan deactiveren zodat je het weer op een andere kan zetten?
Ja, ik vind dit wel acceptabel. Ik heb Alcohol 120% al een hele tijd, en daar zit een soortgelijk systeem in, waarbij je het programma maar op één PC geïnstalleerd mag hebben. Drie installaties voor een game die je kunt deactiveren is m.i. een prima oplossing.quote:am2 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:03:
[...]
Vind jij dat wel acceptabel dan? Ik persoonlijk niet.
Maar ik dacht dat er interresant Spore nieuws was, maar het topic wordt alleen maar gekickt door zeikers. Als je het spel gehypt vind, dan heb je dat aan je zelf te danken, die klacht hier herhalen is inmiddels overbodig.
bFunk wijzigde dit bericht 10-10-2008 13:32 (9%)
Volgens mij is het zelfs 5, maar dan nog. Wil je dan, als je een spel koopt, het gelijk op 15 systemen geinstalleerd hebben staan? Je snapt toch ook wel dat de verkoper dit niet wil.quote:am2 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:03:
[...]
Maar ik ben opgehouden met leuke dingen over spore zeggen, het gaat toch alleen maar om zinloos DRM gezeik.
DarkX wijzigde dit bericht 10-10-2008 13:57 (13%)
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
Ik vind het meer dan acceptabel. Als ik mijn game tegelijk op mijn pc en laptop wil installeren, dan moet dat kunnen. Misschien nog op de reserve-pc op zolder. Elke andere pc die je daar nog bij wil installeren is IMO fout; dat is gegarandeerd niet voor jezelf maar voor een familielid bedoeld. Meer dan 3 gelijktijdige installaties heeft één persoon nooit nodig.quote:am2 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:03:
[...]
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn
Idem. Vind het nog steeds een tof spel. Hoewel m'n Spore-driften wel wat zijn afgenomen na het vinden van het middelpunt, vind ik het nog steeds tof om nieuwe beesten los te laten op verschillende wereldenquote:DarkX schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:56:
Maar ik ben opgehouden met leuke dingen over spore zeggen, het gaat toch alleen maar om zinloos DRM gezeik.
Beetje hetzelfde als mensen die vinden dat als ze WoW kopen dat ze dan tegelijkertijd met hun kinderen moeten kunnen spelen in plaats van dat de eerste uit de server geboot wordt door de speler. Ik zie echt niet waarvoor je meer dan 3 installs (die je dus in kunt trekken) nodig zou hebben.quote:-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:01:
Ik vind het meer dan acceptabel. Als ik mijn game tegelijk op mijn pc en laptop wil installeren, dan moet dat kunnen. Misschien nog op de reserve-pc op zolder. Elke andere pc die je daar nog bij wil installeren is IMO fout; dat is gegarandeerd niet voor jezelf maar voor een familielid bedoeld. Meer dan 3 gelijktijdige installaties heeft één persoon nooit nodig.
Sowieso is dit eignelijk vriendelijker dan dat verwacht wordt da tje de DVD in de drive houdt.
Hydra wijzigde dit bericht 10-10-2008 14:07 (44%)
Jah, ik kan desinstalleren... Ik kan ook twee dagen over een format van mijn PC doen terwijl dat voor al dat DRM gezeik op een uurtje geklaard is...was...
En ik installeer spellen soms tegelijkertijd op 3 pc's: mijn desktop, mijn laptop en de desktop van mijn vriendin. En nee, mijn vriendin speelt mijn spellen niet. Ik gebruik die desktop veel om op te gamen terwijl mijn desktop iets anders aan het doen is. DRM beperkt een gebruiker in het gebruik van zijn rechtmatige aangekochte software. En daar kan fanboygedrag niets aan veranderen.
Soit, uiteindelijk is Spore een gehyped spel en buiten de space age valt er niet zoveel te beleven. Als op het einde van het jaar de prijzen worden uitgedeeld, dan zal het mij niet verwonderen als Spore in de negatieve lijstjes zal opduiken. Bij mij komt ie zeker bij "flop van het jaar" op nummer 1. Niet om de DRM, maar gewoon omdat het al spel in zijn totaliteit teleurstelt. De som van de delen maakt het spel beter zoals in de review hier op tweakers stond, maar voor mij stijgt het dan nog niet boven de middelmatigheid uit. En je speelt niet de som van de delen, maar ieder deel apart en behalve de space age is ieder deel ondermaats.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Nogmaals, het deactiveren kan ik bij Alcohol gewoon op hun internet site doen, ik neem aan dat EA dit ook voor Spore zal doen. Je koopt namelijk geen software maar een gebruikslicentie. Bij de eindejaars prijzen zal jij iig opgaan voor troll van het jaar.quote:DarthDavy schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:28:
Ik desinstalleer niets, ik formateer. Zo ongeveer één keer om de zes maanden, soms sneller als ik iets verkloot heb aan mijn systeem. Dus na anderhalf jaar max werkt mijn Spore niet meer. Dat vinden jullie dus allemaal kunnen?
Jah, ik kan desinstalleren... Ik kan ook twee dagen over een format van mijn PC doen terwijl dat voor al dat DRM gezeik op een uurtje geklaard is...was...
En ik installeer spellen soms tegelijkertijd op 3 pc's: mijn desktop, mijn laptop en de desktop van mijn vriendin. En nee, mijn vriendin speelt mijn spellen niet. Ik gebruik die desktop veel om op te gamen terwijl mijn desktop iets anders aan het doen is. DRM beperkt een gebruiker in het gebruik van zijn rechtmatige aangekochte software. En daar kan fanboygedrag niets aan veranderen.
Soit, uiteindelijk is Spore een gehyped spel en buiten de space age valt er niet zoveel te beleven. Als op het einde van het jaar de prijzen worden uitgedeeld, dan zal het mij niet verwonderen als Spore in de negatieve lijstjes zal opduiken. Bij mij komt ie zeker bij "flop van het jaar" op nummer 1. Niet om de DRM, maar gewoon omdat het al spel in zijn totaliteit teleurstelt. De som van de delen maakt het spel beter zoals in de review hier op tweakers stond, maar voor mij stijgt het dan nog niet boven de middelmatigheid uit. En je speelt niet de som van de delen, maar ieder deel apart en behalve de space age is ieder deel ondermaats.
Reg. datum: 28 november 2004
Zie hierboven, als je harddisk crashed of je denk er even niet aan te uninstallen dan ben je dus gewoon een install kwijt. Straks moet je een complete administratie gaan bijhouden van alle software als je eens een keer opnieuw wil installeren of nieuw moederbord gekocht hebt. En nee, ik vind dat inderdaad niet acceptabel. 3 of 5 heeft er niks mee te maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er bij Spore niet echt naar gekeken heb, maar Bioshock (gebruikt ook SecuROM) werkt wel op deze manier en niet zoals dat geweldige alcohol programmatje waar die andere gozer hierboven het over heeft.quote:Hydra schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:05:
[...]
Beetje hetzelfde als mensen die vinden dat als ze WoW kopen dat ze dan tegelijkertijd met hun kinderen moeten kunnen spelen in plaats van dat de eerste uit de server geboot wordt door de speler. Ik zie echt niet waarvoor je meer dan 3 installs (die je dus in kunt trekken) nodig zou hebben.
Sowieso is dit eignelijk vriendelijker dan dat verwacht wordt da tje de DVD in de drive houdt.
[...]
En waar slaat die troll van het jaar award nou weer op? Volgens mij werkt het gewoon zoals hij beschrijft, in ieder geval bij Bioshock wel, wat dus hetzelfde DRM systeem gebruikt.
am2 wijzigde dit bericht 10-10-2008 14:43 (18%)
De Tweakers.net Tijdlijn
Misschien is dat dan handig om dit in de topicstart op te nemen? Sowieso iemand die een nieuwe TS wil maken? Dan hoeft die discussie niet steeds opnieuw plaats te vinden en kan er misschien weer over het spel zelf gesproken wordenquote:-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:27:
Roep geen dingen als je niet weet waar je het over hebt. Je raakt geen installs kwijt. Je mag het spel duizenden keren als je wil, alleen maar op 3 pc's tegelijk. Als je wil dat het op nog een vierde pc draait, dan zul je het op één van de andere drie moeten deïnstalleren. Dat lijkt me in geen geval onoverkomelijk of zelfs maar onredelijk...
Er is blijkbaar veel onduidelijkheid over de specifieke DRM van Spore omdat die veranderd is. Het lijkt me geen probleem om dat te verduidelijken zodat het volgende deel (als iemand dat tenminste nog wil openen) puur over het spel kan gaan.quote:Hydra schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:37:
En ja, weer mondt dit uit in een hoop geemmer over DRM. Ik hou m'n mond wel weer verder.
De Tweakers.net Tijdlijn
Het zijn er toch 5 inmiddels?quote:-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:27:
Roep geen dingen als je niet weet waar je het over hebt. Je raakt geen installs kwijt. Je mag het spel duizenden keren als je wil, alleen maar op 3 pc's tegelijk. Als je wil dat het op nog een vierde pc draait, dan zul je het op één van de andere drie moeten deïnstalleren. Dat lijkt me in geen geval onoverkomelijk of zelfs maar onredelijk...
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
De Tweakers.net Tijdlijn
Lijkt me wel zo prettig voor degenen die wel over Spore willen praten om een kleine waarschuwing te plaatsen om al dat gezuurpruim over DRM te voorkomen. Het is namelijk inmiddels al lang bekend dat het er in zit, dus hoeft niet nog 20 pagina's besproken te worden.quote:-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:55:
[...]
Er is blijkbaar veel onduidelijkheid over de specifieke DRM van Spore omdat die veranderd is. Het lijkt me geen probleem om dat te verduidelijken zodat het volgende deel (als iemand dat tenminste nog wil openen) puur over het spel kan gaan.
bFunk wijzigde dit bericht 10-10-2008 16:39 (43%)
Het is een spel voor jongere kids maar zeker niet voor een breed publiek. Daar vind ik de graphics en de gameplay net even iets te kinderachtig voor.
De ophef erover vind ik dan ook niet terecht.
En online een naam opbouwen door supergave dingen te creeren is ook haast niet te doen door de extreme hoeveelheid beesten/objecten die de sporepedia op worden gekwakt. Kost gewoon te veel tijd helaas. Jammer.
waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?
Reg. datum: 05 februari 2008
Ik heb precies hetzelfde. Moet zeggen dat het me inderdaad erg tegen valt. Leuk om soms nog een beestje te maken (laatst een dingo nagemaakt, was verbaast dat dat nog niet gebeurd wasquote:FunkyTrip schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:11:
Ik heb na al die weken van creatures maken (en best goed zoals jullie hebben gezien in dit en het vorige topic) het spel gekocht, een paar uurtjes gespeeld tot city phase en nooit meer aangeraakt... Gek eigenlijk. Boem pats, totaal geen zin meer in na de deceptie van de eerdere fases.
En online een naam opbouwen door supergave dingen te creeren is ook haast niet te doen door de extreme hoeveelheid beesten/objecten die de sporepedia op worden gekwakt. Kost gewoon te veel tijd helaas. Jammer.
Assassinator wijzigde dit bericht 10-10-2008 21:56 (8%)
Iemand een G11/G15 pootje polssteun JPAC-interface te koop? PM Me plz!
Pagina: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 last