Hoofdcategorieën
Topicacties

Home Theater PC (HTPC) Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 77 78 79 80 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 oktober 2004

quote:
Jumpman schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:37:
Heeft iemand hier toevallig de Ante Fusion Black (V2) i.c.m. een Be Quiet BQ5E of BQ6E voeding?

Ik heb de voeding nu met de 12cm fan naar boven gemonteerd (de text op de achterzijde van de voeding staat nu op zijn kop, maar op de zijkant staat 'Be Quiet' wel normaal). Ik heb het idee dat als ik de voeding met de fan naar beneden monteer, deze de warmte niet goed weg kan laten gaan.

Zo heb ik hem dus gemonteerd: http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/data/media/_pms/new/bn083/bn083_2_b.jpg

Hoe hebben jullie de voeding gemonteerd?
Ik denk dat in jouw geval een voeding met een achter ventilator beter was geweest, aangezien er boven/ onder de voeding erg weinig ruimte is.
Maar aangezien aan de bovenkant meer ruimte zit zou ik hem zeker zo monteren zoals je nu hebt gedaan.

s2c wijzigde dit bericht 10-10-2008 08:19 (5%)

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
s2c schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:13:
[...]

Ik denk dat in jouw geval een voeding met een achter ventilator beter was geweest, aangezien er boven/ onder de voeding erg weinig ruimte is.
Maar aangezien aan de bovenkant meer ruimte zit zou ik hem zeker zo monteren zoals je nu hebt gedaan.
Lijkt me een prima voeding en ook op de juiste wijze gemonteerd. Zo heeft ie de meeste ruimte om (warme) lucht af te voeren en door de airflow zichzelf ook genoeg te koelen (en z'n eigen warme lucht uit de kast af te voeren.
Andersom zit ie vrijwel met de fan op de bodem van de kast, dus dit is beter.

Een PSU met fan aan de achterkant had niet zo gek veel verschil gemaakt in airflow en afvoer van warme lucht denk ik. Nadeel van zo'n voeding was wel geweest dat de fans van dat type voeding altijd kleiner is dan de 12cm die je nu hebt, dus veel veel meer herrie.
Prima keuze dus lijkt me
(en anders probeer je ter test om hem eens om te draaien, daarna temps bekijken, da's je beste test en antwoord op je vraag)

quote:
regtuRz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:18:
Is het voor de minder technische (en luie) mensen onder ons ook mogelijk om een totaalpakketje te kopen die gewoon aan te sluiten is zonder verder schroeven en in elkaar zetten? Ik zoek zelf iets met de volgende eigenschappen:

AMD processor (bedoeld voor HD-video afspelen)
uitgerust met een harde schijf 0,5 tot 1 TB
netwerkverbinding draadloos of bedraad
voorzien van HDMI uitgang

Of post ik nu iets heel off-topics?
Over een maand of 4 (hoop ik) bij mij.... (met Media Portal ipv WMC uiteraard..) :+

quote:
ThaClown schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:16:
[...]

Over een maand of 4 (hoop ik) bij mij.... (met Media Portal ipv WMC uiteraard..) :+
Volgens mij heet dat spammen hier op GoT.............. :P

(mij maakt het niet uit hoor! Succes!)

Ach... normaal wel maar 1 spam heb ik toch wel verdiend nu met mijn topic? ;)
Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
kaajee schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:29:
[...]

Volgens mij heet dat spammen hier op GoT.............. :P

(mij maakt het niet uit hoor! Succes!)
offtopic:
Volgens Wiki is dit de definitie van spam:
quote:
Spamming is the abuse of electronic messaging systems to indiscriminately send unsolicited bulk messages
De info die ThaClown verstrekt is dus niet ongevraagd en al helemaal niet "bulk". ;)
Ach ja, het is wellicht ongewenst in de ogen van de modjes, maar ik gun het Tha Clown ook van harte gezien zijn MP topic ;)
Reg. datum: 18 mei 2005

Weet iemand of het mogelijk is een mediacenter tijdens het downloaden op een soort Low power mode te zetten. Zeg maar dat de pc in standby gaat maar wel door gaat met downloaden en zo het energieverbruik sterk terugbrengt? zo een functie zit namelijk in de xbox360 en ik neem aan dat het voor een pc ook moet bestaan.

quote:
wingsofgold schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:37:
Weet iemand of het mogelijk is een mediacenter tijdens het downloaden op een soort Low power mode te zetten. Zeg maar dat de pc in standby gaat maar wel door gaat met downloaden en zo het energieverbruik sterk terugbrengt? zo een functie zit namelijk in de xbox360 en ik neem aan dat het voor een pc ook moet bestaan.
Nee........

standby kan toch ook niet? Dan heb je niets meer, geen OS of wat dan ook. Dan kun je toch geen programma's draaien?

'LowPower' doen moderne CPU's (met de juiste drivers) uit zichzelf al, die gaan op een mindere snelheid draaien als ze minder te doen hebben. Wat overigens nog maar de vraag is tijdens downloaden, maar dat zal ook weer te maken hebben met de programmeerkunsten van de maker(s) van het download proggie.......

kaajee wijzigde dit bericht 10-10-2008 11:01 (32%)

Shift F7 - Nee - Ja
Reg. datum: 16 mei 2003

Je zou nog even kunnen kijken naar de away mode van Windows Vista.
quote:
Away Mode is a Windows Vista feature that is designed for media PC scenarios. Away Mode enables the Windows Vista PC to appear off to the user, when the system is actually operational and processing background media tasks such as recording television content or streaming media to other devices.
Al verwacht ik weinig winst...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

Reg. datum: 28 september 2002

ASUS heeft zoiets volgens mij, dat heet AI NAP.

quote:
.Johnny schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:47:
ASUS heeft zoiets volgens mij, dat heet AI NAP.
Dat zou inderdaad met AI NAP moeten kunnen werken, echter lees dit maar eens:
AI NAP = AI nep?

Reg. datum: 26 maart 2007

Vraagje : heb me zitten verdiepen in "judder" .. (schokkerig beeld bij langszaam vloeiend beeld cpu load:50%)
Waarom en wanneer geeft mijn htpc 24fps HD-materiaal met 50HZ door aan m`n lcd-tv die 24p ondersteund ?
mkv file x264 720p versie van Planet Earth.
Voordat ik met Relock of powerstrip aan de gang ga wil ik dit eerst weten.
Shift F7 - Nee - Ja

Waarschijnlijk omdat de refreshrate van je display op 50 Hz ingesteld staat....

Reg. datum: 18 mei 2005

quote:
Question Mark schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:29:
Je zou nog even kunnen kijken naar de away mode van Windows Vista.

[...]

Al verwacht ik weinig winst...
Dat away mode lijkt in principe precies de functionaliteit alleen de vraag inderdaad hoeveel nut het gaat hebben.

quote:
Question Mark schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:23:
Waarschijnlijk omdat de refreshrate van je display op 50 Hz ingesteld staat....
Maar das toch bijna bij iedereen zo ??
Ik snap niet waarom als ik iets afspeel dat dit ook zo wordt doorgegeven aan m`n tv ?
Ik ken niemand die z`n scherm op 24 hz heeft staan omdat hij af en toe een fiml kijkt. En als ik tv kijk op m`n htpc moet de rate dan weer naar een andere getal ?
Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
carpetburn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:46:
[...]

Ik snap niet waarom als ik iets afspeel dat dit ook zo wordt doorgegeven aan m`n tv ?
Ik ken niemand die z`n scherm op 24 hz heeft staan omdat hij af en toe een fiml kijkt. En als ik tv kijk op m`n htpc moet de rate dan weer naar een andere getal ?
Het blijft een pc he. De videokaart is gefixeerd op een bepaalde refreshrate. De bestanden die jij afspeelt hebben een bepaalde FPS, maar er is geen koppeling tussen FPS en refreshrate!

Ik (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben) switch regelmatig van resolutie om de best mogelijke weergave te krijgen. Dat is nou eenmaal jammer doch helaas.

Normaal gezien kan je met 50Hz goed uit te voeten, ook bij TV. Maar bij films, -> 24Hz.
Als je dat gedoe allemaal niet wil, moet je iets verzinnen om dit automatisch te doen, dit zal allicht kunnen met gemodificeerde snelkoppelingen die je refreshrate kunnen aanpassen ofzo.
Of Reclock gebruiken (wel nog beta)
Of die hele HTPC uit het raam donderen/weggeven whatever en een 'normale' afspeler kopen met de daarbij horende beperkingen.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

quote:
psy schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:40:
[...]

Het blijft een pc he. De videokaart is gefixeerd op een bepaalde refreshrate. De bestanden die jij afspeelt hebben een bepaalde FPS, maar er is geen koppeling tussen FPS en refreshrate!

Ik (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben) switch regelmatig van resolutie om de best mogelijke weergave te krijgen. Dat is nou eenmaal jammer doch helaas.

Normaal gezien kan je met 50Hz goed uit te voeten, ook bij TV. Maar bij films, -> 24Hz.
Als je dat gedoe allemaal niet wil, moet je iets verzinnen om dit automatisch te doen, dit zal allicht kunnen met gemodificeerde snelkoppelingen die je refreshrate kunnen aanpassen ofzo.
Of Reclock gebruiken (wel nog beta)
Of die hele HTPC uit het raam donderen/weggeven whatever en een 'normale' afspeler kopen met de daarbij horende beperkingen.
Shiiiiiiiiiiiittt !!!!!!!!!!! dat zuigt echt zeg.. Ik denk dat er niet veel zijn dit dit weten. m`n htpc begint inmiddels op een studie te lijken..
:( das echt een nadeel van een htpc. (wellicht een puntje voor starttopic)
En hoe zit het dan bij mensen die hd content afspelen op een ps3 ?
Shift F7 - Nee - Ja

quote:
carpetburn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:46:
[...]
Klopt, daarom wordt ook aangeraden om de refreshrate zoveel mogelijk af te stemmen op de framerate van je filmmateriaal. Als je bv veel NTSC afspeelt (29,79 f/s), is het verstandig om bv 60 Hz te kiezen. 29,97 x 2 is immers bijna 60 Hz.

Het enige alternatief wat je hebt is reclock of powerstrip te gebruiken, en bv via shortcuts handmatig refresh rates te wisselen. Overigens heb ik ergens gelezen dat Mediaportal 2 wel het switchen van refreshrates native gaat ondersteunen.

Reg. datum: 09 januari 2002

Vandaag begonnen mijn HTPC in elkaar te zetten:

Klaar met monteren, dus de gevouwen papieren (tegen beschadigen front) weggehaald, bescherm folie van het display afgetrokken, en dan zie ik dit (allemaal 'butsjes' bij de rand van het display):

http://img95.imageshack.us/img95/9956/img764225fd2.jpg

http://img95.imageshack.us/img95/2637/img764825vg5.jpg

http://img95.imageshack.us/img95/5813/img765625rm6.jpg
Is dat normaal bij de Antec Fusion Remote Black case?

Ik irriteer me er nu al mateloos aan, bij de plaatjes die ik met Google afbeeldingen vindt van de Antec Fusion Black zie ik dit niet.

Edit: Zit lekker mee, één Kingston 2GB DIMM niet aan de praat te krijgen. DOA dus. Kan niet eens booten, dus kan ook geen Memtest86 draaien.

Jumpman wijzigde dit bericht 10-10-2008 16:09 (164%)

Asus P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92) | PSN: Morris23

quote:
Jumpman schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:53:
............
Ik irriteer me er nu al mateloos aan, bij de plaatjes die ik met Google afbeeldingen vindt van de Antec Fusion Black zie ik dit niet.
Nou ik irriteer me niet mateloos, maar wil wel even melden dat jouw plaatjes HELEMAAL niet zichtbaar zijn.......
Nu wel.......

Reg. datum: 09 januari 2002

quote:
kaajee schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:00:
[...]

Nou ik irriteer me niet mateloos, maar wil wel even melden dat jouw plaatjes HELEMAAL niet zichtbaar zijn.......
Nu wel.......
Heb je je provider een keer nodig om wat te hosten, ligt de FTP hosting er uit. :s

Asus P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92) | PSN: Morris23

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
carpetburn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

Shiiiiiiiiiiiittt !!!!!!!!!!! dat zuigt echt zeg.. Ik denk dat er niet veel zijn dit dit weten. m`n htpc begint inmiddels op een studie te lijken..
:( das echt een nadeel van een htpc. (wellicht een puntje voor starttopic)
Het is al eerder aan de orde gekomen, een HTPC is zeker geen plug&play. Het vereist meestal behoorlijk veel tijd en energie om het zo te krijgen als jij wil. Het ligt er wel ook aan hoe kritisch je bent! Mijn vrouw ligt echt niet wakker van wat 24hz judder hoor, ze ziet het zelfs niet echt. Maar ik stoor me er echt mateloos aan.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Reg. datum: 13 oktober 2006

Ik heb mijn HTPC nu bijna samengesteld maar heb nog een vraag voordat ik hem kan bestellen.

Aangezien we geen digitale kabel kunnen ontvangen zullen we van de satelliet gebruikmaken. Om CanalDigitaal te ontvangen zal ik deze FloppyDTV kaart gebruiken. Maar mijn vraag is welke CAM module moet ik dan gebruiken? MediaGuard? En kan ik daarmee HDTV binnen krijgen?

quote:
Me Ton schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:46:
Ik heb mijn HTPC nu bijna samengesteld maar heb nog een vraag voordat ik hem kan bestellen.

Aangezien we geen digitale kabel kunnen ontvangen zullen we van de satelliet gebruikmaken. Om CanalDigitaal te ontvangen zal ik deze FloppyDTV kaart gebruiken. Maar mijn vraag is welke CAM module moet ik dan gebruiken? MediaGuard? En kan ik daarmee HDTV binnen krijgen?
ik had op hardware.info tv gezien dat je een officiele cam van canal digital moet bestellen, en dat deze ook goed werkt.

Reg. datum: 13 oktober 2006

quote:
Ron!n schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:22:
[...]

ik had op hardware.info tv gezien dat je een officiele cam van canal digital moet bestellen, en dat deze ook goed werkt.
Bedankt voor de tip, ik zal het filmpje even opzoeken en bekijken. ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 77 78 79 80 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: