Games weet ik niets van, het gaat hier ook over een HTPC (=Home Theater Personel Computer). Maar voor video is de 4350 natuurlijk veel beter dan je huidige 690G chip. (niet alleen voor video btw en zelfs voor games ga je er nog flink op vooruit). Het gaat er in het kader van dit topic om dat het een moderne(re) ATi chipset is, die UVD versie 2 heeft en ook nog eens 7.1 geluid ondesteunt middels HDMI en, voor een HTPC niet onbelangrijk, passief is........quote:LameDog schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:48:
[...]
Het gaat mij erom dat ik ook af en toe een spel kan spelen op mn htpc. En het lijkt me dat de 4350 daarvoor niet erg geschikt is, dan kan ik bijna net zo goed de onboard videochip gebruiken die ik heb (ASUS M2A-VM HDMI) lijkt me.
Home Theater PC (HTPC) Deel 1
Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 77 78 79 80 last
Nieuw TopicBerichten: 353
Reg. datum: 27 juli 2004
zo iets?quote:kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:55:
[...]
True, maar die is er niet hè. Dat maakt em nu/momenteel de ideale kaart. En wat maakt het feitelijk verder uit of je het nou middels een DVI-HDMI adapter/verloopje moet doen.
&
[...]
Op dezelfde wijze als ATi momenteel bij de eerste generatie HD kaarten (HD2x reeks) ook door de DVI uitgang (5.1) geluid weet te persen, dat icm met de meegeleverde DVI-HDMI dongle/verloop zorgt ervoor dat je 7.1 geluid door de/een HDMI kabel krijgt...........
http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=3570
dan denk ik dat je beter gewoon een video kaart kan kopen waar een HDMI uitgang in zit.
http://tweakers.net/nieuw...-hd-4550-en-4350-uit.html
ik zit dus allen met dat deze kaarten DTS HD enzo niet ondersteunen.
+ geluid door DVI.. daar zou ik graag een linkje van zien.. kan namelijk zo snel niets vinden op google.
Lordsauron wijzigde dit bericht 08-10-2008 18:18 (6%)
Je kan toch gewoon een DVD-D naar HDMI kabel kopen? Laatst nog één gekocht voor 6,50 van 1,8 meter. Veguld met 24 DVI pinnen. Doet het prima met 1080p60 en LPCM audio.quote:Lordsauron schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:15:
[...]
zo iets?
http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=3570
dan denk ik dat je beter gewoon een video kaart kan kopen waar een HDMI uitgang in zit.
http://tweakers.net/nieuw...-hd-4550-en-4350-uit.html
ik zit dus allen met dat deze kaarten DTS HD enzo niet ondersteunen.
+ geluid door DVI.. daar zou ik graag een linkje van zien.. kan namelijk zo snel niets vinden op google.
Dolby True HD en DTS HD kan je op dit moment alleen krijgen door je 5.1/7.1 LPCM naar een 'receiver' te sturen die Dolby True HD en DTS HD kan decoderen.
DVI Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
Jumpman wijzigde dit bericht 08-10-2008 18:55 (17%)
Asus P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92) | PSN: Morris23
heb nu ook gewoon 10meter HDMI liggen en een DVI HDMI convertertje liggen, ook nog 10m tos. maar tos kan geen DTS HD aan, tans heb ik mij laten vertellen.quote:Jumpman schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:48:
[...]
Je kan toch gewoon een DVD-D naar HDMI kabel kopen? Laatst nog één gekocht voor 6,50 van 1,8 meter. Veguld met 24 DVI pinnen. Doet het prima met 1080p60 en LPCM audio.
Dolby True HD en DTS HD kan je op dit moment alleen krijgen door je 5.1/7.1 LPCM naar een 'receiver' te sturen die Dolby True HD en DTS HD kan decoderen.
DVI Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
op de wiki zie ik nog steeds niet over audio.
dit misschien ook nog een leuke:
http://tweakers.net/price...us-eah4550-di-512md3.html
Lordsauron wijzigde dit bericht 08-10-2008 23:03 (6%)
Reg. datum: 11 december 2007
[quote]kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:08:
[...]
Zoals gezegd; kabeltjes erin en gaan......
Maar 7.1 kun je gerust vergeten, want die HT762TZ is een 'gewone' 5.1 versterkers, sterker nog, HDMI aansluiten kun je ook vergeten, want die HT762TZ heeft alleen aan HDMI-uitgang (geen INgang). Je moet al blij zijn dat zo'n eenvoudig setje beschikt over een digitale optische INgang en die moet je dus gebruiken. Daarover krijg je sowieso al niet meer dan 5.1 geluid en dat heeft bovendien weer niets met je net aangeschafte HD4670 te maken, want dat dien je gewoon uit he onboard Realtek geluidskaart te halen.
Dus HDMI rechtstreeks naar je scherm/tv en een optisch kabeltje vanuit je moederbord naar je HT762TZ.
Ik snap ook niet waarom je die HD4670 gekocht hebt, je onboard HD3200 had je vrijwel hetzelfde geboden......
Thx voor de reply,
Ik heb die kaart gekozen, omdat ik bij het tv kijken via de floppdtv regelmatig een vastloper kreeg. (zwart beeld)
Met dit kaartje zijn die problemen nu wel verholpen en die 7.1 LPCM geluid kwam er eigenlijk meer als "toetje" bij, dus dacht ik die LG heeft ook hdmi dus vroeg ik het me af of het kon!
En hij stond ook wel goed aangeschreven om er game's mee te spelen voor evt. de visite.
De nieuwe features die de kaart heeft was ook een leuke bijkomstigheid
[...]
Zoals gezegd; kabeltjes erin en gaan......
Maar 7.1 kun je gerust vergeten, want die HT762TZ is een 'gewone' 5.1 versterkers, sterker nog, HDMI aansluiten kun je ook vergeten, want die HT762TZ heeft alleen aan HDMI-uitgang (geen INgang). Je moet al blij zijn dat zo'n eenvoudig setje beschikt over een digitale optische INgang en die moet je dus gebruiken. Daarover krijg je sowieso al niet meer dan 5.1 geluid en dat heeft bovendien weer niets met je net aangeschafte HD4670 te maken, want dat dien je gewoon uit he onboard Realtek geluidskaart te halen.
Dus HDMI rechtstreeks naar je scherm/tv en een optisch kabeltje vanuit je moederbord naar je HT762TZ.
Ik snap ook niet waarom je die HD4670 gekocht hebt, je onboard HD3200 had je vrijwel hetzelfde geboden......
Thx voor de reply,
Ik heb die kaart gekozen, omdat ik bij het tv kijken via de floppdtv regelmatig een vastloper kreeg. (zwart beeld)
Met dit kaartje zijn die problemen nu wel verholpen en die 7.1 LPCM geluid kwam er eigenlijk meer als "toetje" bij, dus dacht ik die LG heeft ook hdmi dus vroeg ik het me af of het kon!
En hij stond ook wel goed aangeschreven om er game's mee te spelen voor evt. de visite.
De nieuwe features die de kaart heeft was ook een leuke bijkomstigheid
Ten eerste wordt het bewijs door Jumpman geleverd; die zegt toch dat ie met een DVI-HDMI verloop zowel beeld als geluid heeft......quote:Lordsauron schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:29:
[...]
heb nu ook gewoon 10meter HDMI liggen en een DVI HDMI convertertje liggen, ook nog 10m tos. maar tos kan geen DTS HD aan, tans heb ik mij laten vertellen.
op de wiki zie ik nog steeds niet over audio.
Ten tweede schreef ik:
(overigens begreep ik dat je wel een echte/originele ATi verloopje/adapter nodig hebt, maar blijkbaar gaat het met een standaard DVI-HDMI kabel/verloop ook (Jumpman)).quote:Op dezelfde wijze als ATi momenteel bij de eerste generatie HD kaarten (HD2x reeks) ook door de DVI uitgang (5.1) geluid weet te persen, dat icm met de meegeleverde DVI-HDMI dongle/verloop zorgt ervoor dat je 7.1 geluid door de/een HDMI kabel krijgt...........
En gegoogled zeg je? Als ik "ati dvi hdmi audio" invoer regent het 'bewijzen'.
Ten derde staat er in de door jouw aangehaalde Tweakers-link:
En als laatste deze passage voor de verklaring (en de luihuid om het zelf niet te hoeven zoeken/lezenquote:.........en ondersteuning voor achtkanaals audioweergave over hdmi,............
(bron)quote:Well, a particularly tasty sauce has come forward and given us the skinny. When using single link DVI - pretty much any resolution bar the 4.09 million pixel, 30-inch extravaganza that is 2560x1600 - there is spare bandwidth on a dual-link DVI socket.
These pins, we are told, can be used to carry the digital audio, meaning both the HDCP-protected video and audio can travel through the one DVI socket to the HDMI converter.
At 2560x1600, there are no spare pins, but even future HD content at that resolution will work with audio. The R600 GPU can support five million pixel resolution (2560x2048), even though you can see that resolution only on FireGL and Quadro cards.
The integrated ASIC does mean that Radeon HD buyers can get their titular HD content the way the Volista intended it - in full, digital, 1080p
O en hier: 8-channel LPCM over HDMI
O2 en bij de makers van de chip/kaarten:
Overtuigd?quote:HDMI output support
All display resolutions up to 1920x10802
Integrated HD audio controller with support for stereo and multi-channel (up to 7.1) audio formats, including AC-3, AAC, DTS, DTS-HD & Dolby True-HD4, enabling a plug-and-play audio solution over HDMI
kaajee wijzigde dit bericht 08-10-2008 23:19 (9%)
Reg. datum: 18 oktober 2006
Reg. datum: 18 oktober 2006
Ja, ik heb het ook over mijn HTPC. Ik vind het leuk om daar af en toe een spelletje op te kunnen spelen in de huiskamer en daarom wil ik graag van jingaling weten hoe de geluidsproductie is van de HD4670 videokaart die hij in zijn HTPC gestopt heeft. Dat is toch niet zo'n rare vraag in reactie op zijn mededeling dat hij die kaart heeft aangeschaft?quote:kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:58:
[...]
Games weet ik niets van, het gaat hier ook over een HTPC (=Home Theater Personel Computer). Maar voor video is de 4350 natuurlijk veel beter dan je huidige 690G chip. (niet alleen voor video btw en zelfs voor games ga je er nog flink op vooruit). Het gaat er in het kader van dit topic om dat het een moderne(re) ATi chipset is, die UVD versie 2 heeft en ook nog eens 7.1 geluid ondesteunt middels HDMI en, voor een HTPC niet onbelangrijk, passief is........
Nee hoor, maar jij vraagt eigenlijk impliciet naar een passieve kaart en daarom kom ik met die suggestie.quote:LameDog schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:30:
[...]
............Dat is toch niet zo'n rare vraag in reactie op zijn mededeling dat hij die kaart heeft aangeschaft?
&
Is inderdaad ook een leuke, heeft idd wel native HDMI, erg jammer (voor een HTPC) dat ie niet passief is........quote:Lordsauron schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:29:
[...]
dit misschien ook nog een leuke:
http://tweakers.net/price...us-eah4550-di-512md3.html
(iha zijn die fans op videokaarten niet de stilste, de fans zijn per definitie (erg) klein en daardoor eigenlijk per definitie lawaaischoppers)
Het spijt me echt verschrikkelijk. Een topic van 58 pagina's vol met posts, even doorworstelen? Nou dat is niet te doen. Als dit zo standaard is... waarom is de startpost dan nog niet aangepast? Of een nieuw topic aangemaakt?quote:Herko_ter_Horst schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:04:
Anders post je nog een keer de standaard configuratie die iedereen in dit topic inmiddels zo'n beetje thuis heeft staan
Mijn excuses voor het ongemak van wel 1 hele post.
Die propeller van die kaart hoor ik toch best wel als ik in de woonkamer zit ong 2meter.quote:LameDog schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:13:
[...]
Is die kaart inderdaad goed stil zoals ik in verschillende reviews las? Zat ook te denken aan die kaart, alleen twijfel omdat ie niet passief verkrijgbaar is (voor zover ik weet althans).
Kan ik die niet misschien uitschakelen of is dat niet aan te raden?
Dus antwoord op jou vraag in mijn ogen, niet echt stil.
Geluid heb ik optisch via de mobo en die werkt wel goed.
Zijn twee type, 1 passief en 1 actief.quote:kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:42:
[...]
Nee hoor, maar jij vraagt eigenlijk impliciet naar een passieve kaart en daarom kom ik met die suggestie.
&
[...]
Is inderdaad ook een leuke, heeft idd wel native HDMI, erg jammer (voor een HTPC) dat ie niet passief is........
(iha zijn die fans op videokaarten niet de stilste, de fans zijn per definitie (erg) klein en daardoor eigenlijk per definitie lawaaischoppers)
Maar volgens azerty zijn ze allebij actie?, snap er nix meer van.
Lordsauron wijzigde dit bericht 09-10-2008 09:04 (5%)
Waar zie jij die passieve dan? linkje?quote:Lordsauron schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:02:
[...]
Zijn twee type, 1 passief en 1 actief.
Maar volgens azerty zijn ze allebij actie?, snap er nix meer van.
Of bedoel je wellicht de Asus EAH4350 Silent? Die is wel passief, heeft wél/ook een native HDMI uitgang is alleen een stukje groter en obv ATi 4340 dus niet met een 4550(zelfde chip als die MSI).
Wel/ook een goeie optie voor een HTPC denk ik:

kaajee wijzigde dit bericht 09-10-2008 09:57 (4%)
Reg. datum: 23 april 2007
Reg. datum: 23 april 2007
Ik heb thuis nog een oude bak gevonden! Een amd 1500+ processor, maar wel met een 7600gs erin. Als ik het voor elkaar kan krijgen om de decoding op de GS te doen, zou dit bakkie toch nog wel 720p moeten kunnen spelen ?
Nou, niet iedereenquote:ronaldlokers schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:14:
[...]
Mis je buiten de standaard configuratie om niet 2x een cam kaart voor die floppy dtv's?
En tjah wat moeten we er verder van vinden, allemaal de standaard configuratie die bijna iedereen heeft.. Ik ga er vanuit dat iedereen net zoals mij er tevreden mee is
System specs: Servertje Game PC Gameserver
Lijkt me toch een driver issue. Dus wellicht een oudere versie even pakken.quote:obsidian schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:47:
[...]
Nou, niet iedereenIk blijf problemen houden met mijn HTPC. Nu heb ik WEER steeds een zwart scherm als MCE opstart. Ik heb dus MCE2005 met SP3 en van alles de nieuwste drivers enzo. En in Windows gaat alles goed, mooi strak beeld enzo, maar zodra MCE start heb ik zwart beeld. Ik hoor MCE opstarten, ik hoor het standaard riedeltje, ik zie mijn muiscursor, maar verder blijft alles op zwart. Ik word er helemaal gek van... Waarom kunnen PC's nou nooit gewoon doen wat ze moeten doen zonder al dat gezeik steeds?
En: "Waarom kunnen PC's nou nooit gewoon doen wat ze moeten doen zonder al dat gezeik steeds?"
Je hebt het wel werkend gehad neem ik aan? Dan heb jij zelf iets gedaan daarna waardoor je nu 'gezeik' hebt. Als je het werkend naar wens heb moet je er wellicht gewoon afblijven.......
Reg. datum: 07 juni 2007
Reg. datum: 07 juni 2007
Is het voor de minder technische (en luie) mensen onder ons ook mogelijk om een totaalpakketje te kopen die gewoon aan te sluiten is zonder verder schroeven en in elkaar zetten? Ik zoek zelf iets met de volgende eigenschappen:
AMD processor (bedoeld voor HD-video afspelen)
uitgerust met een harde schijf 0,5 tot 1 TB
netwerkverbinding draadloos of bedraad
voorzien van HDMI uitgang
Of post ik nu iets heel off-topics?
Oeee die Antec Micro Fusion 350 is mooi! Jammer dat hij niet verkrijgbaar is in het zwart.
Winkels zoals Alternate e.d. leveren vaak wel soort van Media Centers.quote:regtuRz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:18:
Is het voor de minder technische (en luie) mensen onder ons ook mogelijk om een totaalpakketje te kopen die gewoon aan te sluiten is zonder verder schroeven en in elkaar zetten? Ik zoek zelf iets met de volgende eigenschappen:
Maar je zult er altijd wel werk aan moeten leveren. Daarnaast zullen ze heus niet alle dingen doen die jij wilt, dus dan moet je toch weer zelf gaan kijken.
Zo jammer dat ze allemaal 41 cm of meer diep zijn. En de Antec Fusion 350 lijkt mij wat problemen te kunnen geven met de koeling van de chipset en grafische kaart. Er loopt vrijwel geen luchtstroom links in de kast (alleen de PSU zuigt wat lucht aan). De chipset krijgt daardoor weinig koeling en een passief gekoelde grafische kaart lijkt me ook niet verstandig. Wel een mooi kastje.quote:Justchill schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:09:
Antec HTPC cases...
http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3427
so nice..
De andere twee fusions zijn ook mooi, maar veel te groot mijn inziens.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
http://www.mertcom.nl/pro...h=134&products_id=456quote:regtuRz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:18:
Daar heb je een kant en klare HTPC. Zoals veel tweakers hem hier ook hebben. Is wel wat duurder dan dat je hem zelf zou bouwen.. maar dat is logisch.
Als je de onderdelen wel nog net zelf kunt samenstellen (copy & paste desnoods iemands config hier), dan kun je bij bijv. 4launch ook voor zo'n 30 euro meer de hele boel laten assembleren.quote:regtuRz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:18:
Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.
Dat lijkt dus nog wel mee te vallen, gezien de temperaturen (zoals hier te lezen). Onder full load doet de Northbridge ong. 37graden! Niets mis mee! Dat mag zelfs nog wel hoger, wat wel het geval zal zijn als je hem in een A/V-muebel plaatst. De Northbridge van de 780G moederborden zijn van huis uit al 'heet hoofden'.quote:drZymo schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:42:
[...]
................En de Antec Fusion 350 lijkt mij wat problemen te kunnen geven met de koeling van de chipset en grafische kaart. Er loopt vrijwel geen luchtstroom links in de kast (alleen de PSU zuigt wat lucht aan). De chipset krijgt daardoor weinig koeling en een passief gekoelde grafische kaart lijkt me ook niet verstandig. ................
Ik vind het grootste nadeel van deze kast dat ie alleen maar Low Profile kaarten slikt. Wordt de keuze bij een evt. andere VGA kaart en evt. tv tuners weer een stuk lastiger/kleiner. Ook het feit dat ie maar 1 HD kan hebben vind ik jammer. Het lijkt er trouwens op dat er bovenop die ene HD nog best een 2e geplaatst zou kunnen worden.......
Reg. datum: 21 juni 2004
Reg. datum: 21 juni 2004
Allemaal bedankt voor het meedenken..quote:x0rcist schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:11:
[...]
Weet iemand of er drive bays zijn waar een slim dvd in past?
Ik heb inmiddels via-via een 5,25 slot-in compaq dvd-rw kunnen regelen.. geen gezeik met rammelende dvdtrays in m'n HTPC
Heeft iemand hier toevallig de Ante Fusion Black (V2) i.c.m. een Be Quiet BQ5E of BQ6E voeding?
Ik heb de voeding nu met de 12cm fan naar boven gemonteerd (de text op de achterzijde van de voeding staat nu op zijn kop, maar op de zijkant staat 'Be Quiet' wel normaal). Ik heb het idee dat als ik de voeding met de fan naar beneden monteer, deze de warmte niet goed weg kan laten gaan.
Zo heb ik hem dus gemonteerd: http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/data/media/_pms/new/bn083/bn083_2_b.jpg
Hoe hebben jullie de voeding gemonteerd?
Ik heb de voeding nu met de 12cm fan naar boven gemonteerd (de text op de achterzijde van de voeding staat nu op zijn kop, maar op de zijkant staat 'Be Quiet' wel normaal). Ik heb het idee dat als ik de voeding met de fan naar beneden monteer, deze de warmte niet goed weg kan laten gaan.
Zo heb ik hem dus gemonteerd: http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/data/media/_pms/new/bn083/bn083_2_b.jpg
Hoe hebben jullie de voeding gemonteerd?
Jumpman wijzigde dit bericht 09-10-2008 23:44 (21%)
Asus P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92) | PSN: Morris23
Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 77 78 79 80 last
Dit topic is gesloten.