Hoofdcategorieën
Topicacties

Home Theater PC (HTPC) Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 77 78 79 80 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juli 2007

XBMC beta 2 is uit:
quote:
XBMC ‘Atlantis’ Beta 2 released - added Apple TV support
Bookmark and Share By Team XBMC, posted October 6, 2008 9:24 pm

Team-XBMC is proud to announce the second cross-platform Beta version of XBMC Media Center for Linux, Mac OS X (Leopard, Tiger, and Apple TV), Windows, and Xbox, in preparation for the upcoming point release of XBMC, code named ‘Atlantis‘.

New in this release is multi-core video decoding for Windows users, courtesy of a rebuilt FFmpeg by WiSo and AreaScout, and XBMC now runs on the Apple TV via the easy to use USB installer created by Scott Davilla. We have also updated the skins (PM3.HD, Project Mayhem III, and MediaStream by Team Razorfish) to their latest versions.

With almost 80 tickets closed, and close to 200 commits to SVN since Beta 1 was released, Beta 2 represents a clear step forward in terms of stability. Thanks to all in the community who have made this possible by reporting bugs and suggesting improvements!

Go grab XBMC ‘Atlantis’ Beta 2 and let us know how it goes!
www.xbmc.org

Performance onder Windows moet nu een stuk beter zijn

quote:
Jumpman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:15:
[...]

Postprocessing, en als je PC even wat anders gaat doen tegelijkertijd heb je niet meteen 'schokken' in je 1080p MKV (Ligt er wel aan wat voor Dualcore jij het over hebt natuurlijk, dit is niet bij allemaal zo). Tevens gebruiken sommige mensen hun HTPC ook meteen als NAS met alle media voor het hele huis.

Welke Dualcore doel je gan op? Ik zie niet echt een geschikte voor ¤ 35,- (die goed 1080p MKV kan doen).
Alles van AMD boven de 4000 schijnt het te doen. De 4850e is zeer energiezuinig en draait moeiteloos iedere 1080P film, voor minder dan de helft van de prijs van een quad.

Reg. datum: 18 juni 2003

Dit is een erg leuk bordje.

Sideport 128MB
780G met HDMI aansluiting
en miniITX

http://www.digitimes.com/news/a20081006PR204.html

Leuk voor een mini HTPC

Reg. datum: 26 maart 2007

quote:
Rensh schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:52:
[...]
Nog ff over nagedacht. Als jij net als ik de de decoding van X264 en MPEG1/2 laat doen door de 780chipset heeft het proberen van andere codecs (die gebruikt worden voor software decoding) toch totaal geen nut?

Is mijn redenatie correct of mis ik iets :?
Jawel , x264 wordt niet hardwarematig gedecoded door de 780.
Reg. datum: 05 november 2002

quote:
carpetburn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:04:
[...]

Kan best hoor!

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
carpetburn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:35:
[...]

ok, dit is nieuw voor mij. Hoe bedoel je gelijk staan ? moet ik mijn scherm refresh rate aanpassen op de framerate van de geripte film die ik kijk ???
Kan toch niet zo zijn ?
Het HOEFT niet, maar het is wel aan te raden voor de meest vloeiende beelden. Als je het niet doet krijg je te maken met judder, en dat zie je vooral bij langzame regelmatige camerabewegingen. Die lopen dan niet helemaal vloeiend.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

quote:
Autoreply schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:48:
[...]

Alles van AMD boven de 4000 schijnt het te doen. De 4850e is zeer energiezuinig en draait moeiteloos iedere 1080P film, voor minder dan de helft van de prijs van een quad.
Dan kun je beter voor een X3 gaan, die is dan weliswaar/maar 3 tientjes duurder dan de 4850e maar heeft wel HT3.0 support. (of wachten op de Phenom X2's; dual core, ee en HT3.0)

Reg. datum: 07 mei 2008

Heeft iemand ervaring met de afstandbediening OrigenAE RC197?

Deze afstandbediening geleverd bij de kast OrigenAE S16T met de IR221 module slaat bij regelmatig op hol!
De menu's van VMC vliegen over het scherm, bijv. omhoog. Als ik 1x pijlje omlaag druk dan stopt dit fenomeen. Maar nog eens 1 of 2x drukken omlaag en dan vlieg je door alle menu's omlaag. Niet meer stop te krijgen.
Alleen een totale herstart van de HTPC lijkt te helpen... voor onbepaalde tijd want dan komt het probleem weer terug. Ook batterijen even uit de remote halen helpt niet. Fysiek ziet het er NIET naar uit dat de pijltjes toetsen blijven hangen op de remote.

Ik heb al begrepen dat het aan de IR221 module ligt. Heeft iemand daar ook ervaring mee, en liever nog, een oplossing gevonden?

Ik heb dit ook bij OrigenAE gemeld maar nog geen reactie.

MMPC S16T DVB-C Premium Zwart V2.0 OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; Moederbord ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV

quote:
Envy007 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:29:
Dit is een erg leuk bordje.

Sideport 128MB
780G met HDMI aansluiting
en miniITX

http://www.digitimes.com/news/a20081006PR204.html

Leuk voor een mini HTPC
Inderdaad!, hier staan nog meer specs. Alleen jammer dat ze geen Firewire/1394 geïntegreerd hebben. Wordt een FloppyDTV weer lastiger, eerste weer een PCIe FW kaartje erbij kopen....
http://www.albatron.com.tw/Public/Images/Product/MB/Picture/MB_KI780G_View.gif

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
Maarten74 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:14:

Deze afstandbediening geleverd bij de kast OrigenAE S16T met de IR221 module slaat bij regelmatig op hol!
De menu's van VMC vliegen over het scherm, bijv. omhoog. Als ik 1x pijlje omlaag druk dan stopt dit fenomeen. Maar nog eens 1 of 2x drukken omlaag en dan vlieg je door alle menu's omlaag. Niet meer stop te krijgen.
Alleen een totale herstart van de HTPC lijkt te helpen... voor onbepaalde tijd want dan komt het probleem weer terug. Ook batterijen even uit de remote halen helpt niet. Fysiek ziet het er NIET naar uit dat de pijltjes toetsen blijven hangen op de remote.

Ik heb al begrepen dat het aan de IR221 module ligt. Heeft iemand daar ook ervaring mee, en liever nog, een oplossing gevonden?

Het is zowiezo geen geweldige remote hoor, ik heb dezelfde bij de S14V. Hij reageert slecht, of te goed. Je zou verwachten dat Philips wel iets beter maakte. Niet dat ik dat een geweldig merk vind, maar allé...
Het op hol slaan heb ik geen last van maar volgens mij heb ik ook een andere ontvanger.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

quote:
Maarten74 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:14:

Klopt ligt aan de IR221 module, die moet een 'firmware update' hebben. Dat schijn je echter niet zelf te kunnen/mogen doen. Leverancier vragen of ze een andere willen sturen.

Zie oa hier:
quote:
The firmware has now been modified to account for this potential glitch and will be released with all new boards. We had hoped that Philips would be able to supply us with a firmware update that end users could apply however in testing it was found that the procedure could leave the board permanently damaged. We are of course very disappointed to hear this and unfortunately this leaves us no choice but to replace boards physically. This of course is a logistically difficult process and we are now working with Philips and our distributors to ensure that replacement modules are available.

Reg. datum: 23 april 2007

quote:
kaajee schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:11:
[...]

Goedkoper? Ja hoor, een kabeltje tussen die 'Game PC' en je tv
Dank voor alle antwoorden ik zal beter zoeken voortaan, was een beetje pshyced I admit.

Ik heb nu een composite kabel tussen de Game PC en TV, echter straks gaat PC weer naar andere kamer. Op dat moment, vraag ik me af of er een mogelijkheid is om mijn pc te bedienen, vanuit de woonkamer. Tevens vraag ik me af wat de beste optie qua geluid is dan. Ik ga even verder kijken bedankt!

Reg. datum: 21 september 2007

quote:
[...]

Volgens http://www.hardware.info/...borden_vergelijkingstest/
heb je het mis. Zie deel hieruit

De belangrijkste vernieuwing is dat de in de 780G chip geïntegreerde videokaart volledig geschikt is voor DirectX 10. Daarnaast heeft men ook de UVD-technologie (Universal Video Decoder) zoals we die kennen van moderne ATI-videokaarten in de chipset ondergebracht. Ofwel; de 780G bevat een complete decoder voor HD-videobeelden met H.264, VC-1 of MPEG2 compressie. De geïntegreerde videokaart biedt ondersteuning voor VGA, DVI, HDMI en DisplayPort. De voor Blu-ray films noodzakelijke HDCP beveiliging is ook in de chip ondergebracht

Of weet jij iets wat wij niet weten :? Zoja, deel het svp

Vostro1000 en Dimension9150

F*ed up beyond all recognition
Reg. datum: 31 oktober 2000

H.264 is niet hetzelfde als x.264
en laat die laatste nou de meeste gebruikte zijn voor de op internet beshikbare content.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

quote:
FUBAR schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:14:
en laat die laatste nou de meeste gebruikte zijn voor de op internet beshikbare content.
Ik herhaal:
quote:
[...]

quote:
(lezen jullie wel? :? )

Als je er ook nog even een bron bij doet ipv jezelf te herhalen, dan overtuig je me misschien.

Ik hoor tot nu toe namelijk meer mensen melden dat alleen de originele blu-ray schijfjes HW-matig versneld worden en de meeste x.264 content (nog) niet, omdat dit een uitbreiding zou zijn van de wel ondersteunde h.264. (begrijp me niet verkeerd, ik zou er erg blij mee zijn als je gelijk hebt :) )

Reg. datum: 20 juli 2000

Dat is toch al heel veel besproken? Even uit m'n hoofd; het hangt af van het profiel waarin de x264 film is geencode. Voor DXVA hardware acceleratie moet het L4.1 zijn oid.

Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

I rest my case. Mijn bedoeling was dat men zelf eens even op zoek ging, maar wederom voorkauwen kan ook (no offence Ramon)

En FUBAR, met alleen 'ik hoor tot nu toe' doe je hetzelfde......ga zelf eens op onderzoek uit. Helemaal als je zaken zeker denkt te stellen (x.264 zou niet hw-matig gedecodeerd kunnen worden)

Reg. datum: 29 maart 2001

@ Maarten74 nogmaals over het TFT schermpje in de OrigenAE.

Je kan de volgende tool proberen AnyDVD HD

http://www.slysoft.com/nl/anydvdhd.html

"Watch movies over digital display connection, without HDCP-compliant graphics card and without HDCP-compliant display."

't volledige pakket bedraagt 89,- voor de HD versie maar je kan vast wel een trial voor 30 dagen proberen.

Hopenlijk werkt het voor jou dat hoor ik dat graag.

Intel E8400 | 4GB DDRII | Gigabyte DS3R rev 2.1 | Radeon 3850 | Asus Xonar D2 | Antec | Enermax 425W MODU | WD Raptor 10000 RPM S-ATA | WD GP 500GB | NEC ND4570 DVD-RW | Logitech UltraX / MX518

Reg. datum: 24 januari 2004

Mijn specs:

Amd Phenom 9550 X4
4gb Geil 800mhz 4-4-4-12
3x samsung 1tb
Gigabyte 780g moederbord
samsung dvd burner
Windows Vista Ultimate x64
Antec Fusion Black behuizing

Ik speel hiermee vrijwel alles af zonder problemen. X.264, h.264, divx/xvid etc....
Mijn software:

Mediaplayer Classic Home Cinema
Powerdvd 8
Ffdshow Tryouts
AC3 Filter

Voor al mijn hd content (720p/1080p) en sd-content (xvid/divx/dvd's) gebruik ik Mediaplayer Classic home Cinema. Dit is echt een all-round programma die ook dxva2 ondersteund en dus alles hardwarematig versneld. De Powerdvd codecs worden gebruikt om mijn dvd's af te spelen en allemaal in super mooie kwaliteit ( Vector adaptive blabla setting in Catalyst Control Center). Ffd Show gebruik ik als codec voor mijn sd-content om oa post-processing etc...

AC3 Filter gebruik ik voor al mijn content om het signaal goed door te sturen naar mijn versterker. Ik heb echt ontzettend veel tijd hierin gestoken om alles perfect werkend te krijgen, maar tot nu toe werkt het echt perfect! :*)

Ik heb een tijdje een Blue-ray drive erin gehad en dat werkte ook perfect. Blue-rays speelde hij met hardware matige versnelling af!

Mijn keuze voor een amd phenom is juist vanwege de extra post-processing bij hd-content...

Kamertje verbouwen in HT-room

quote:
kaajee schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:33:
I rest my case. Mijn bedoeling was dat men zelf eens even op zoek ging, maar wederom voorkauwen kan ook.. (
Héé schoolmeester doe eens rustig B)
Had die ene zin van Ramon gebruikt ipv van zo hoog van de toren te blazen en alles was helder geweest.

Wat ik zei was dat veel van de op internet vindbare x.264 content niet hardwarematig versnelt wordt, omdat deze zo gecodeerd is dat deze niet binnen de specs van de HW-versnelling valt. Daarmee doelde ik dus op het L4.1 profiel waar Ramon het over heeft. Ik zei het alleen wat onhandig.

Nu blijkt dat tegenwoordig dus al minder een probleem, want steeds meer materiaal voldoet netjes aan het L4.1 profiel, maar het is dus nog lang niet zo dat ik er blind van uit kan gaan dat alle x.264 content die ik download hw-matig gedecodeerd wordt en daar ging de originele discussie uiteindelijk om
Dat was dus ehh... mijn case :Y

quote:
FUBAR schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:00:
[...]
................
Wat ik zei was dat veel van de op internet vindbare x.264 content niet hardwarematig versnelt wordt, omdat deze zo gecodeerd is dat deze niet binnen de specs van de HW-versnelling valt. Daarmee doelde ik dus op het L4.1 profiel waar Ramon het over heeft. Ik zei het alleen wat onhandig.
...........
Dat zei je helemaal niet volgens mij, jij zei:
quote:
Buiten dat: het vorige topic liep door dit soort zaken ook al volledig uit de hand. Daar probeer ik een beetje voor te waken, om het topic 'zuiver' te houden en voldoende ruimte te bieden voor problemen die nog niet (10x) eerder behandeld zijn.

Het is/wordt op deze manier een beetje kip-ei / vicieuze cirkel verhaal: men zegt dat men niet door al die tientallen (honderden) pagina's/posts heen kan/wil worstelen, maar ondertussen ontstaan er zoveel pagina's/posts doordat mensen telkens weer opnieuw dezelfde vragen cq. antwoorden gaan geven.....

Reg. datum: 09 januari 2002

quote:
kaajee schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:46:
[...]

Dat zei je helemaal niet volgens mij, jij zei:

[...]

Buiten dat: het vorige topic liep door dit soort zaken ook al volledig uit de hand. Daar probeer ik een beetje voor te waken, om het topic 'zuiver' te houden en voldoende ruimte te bieden voor problemen die nog niet (10x) eerder behandeld zijn.

Het is/wordt op deze manier een beetje kip-ei / vicieuze cirkel verhaal: men zegt dat men niet door al die tientallen (honderden) pagina's/posts heen kan/wil worstelen, maar ondertussen ontstaan er zoveel pagina's/posts doordat mensen telkens weer opnieuw dezelfde vragen cq. antwoorden gaan geven.....
De topicstarter moet de 'startpost' goed bijhouden, anders blijf je dit houden. Nu kost het ontzettend veel posts en tijd om voor iedereen alles duidelijk te krijgen.

Jumpman wijzigde dit bericht 07-10-2008 22:31 (11%)

Asus P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92) | PSN: Morris23

quote:
Jumpman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:27:
[...]

De topicstarter moet de 'startpost' goed bijhouden, anders blijf je dit houden. Nu kost het ontzettend veel posts en tijd om voor iedereen alles duidelijk te krijgen.
Eens, maar ook een beetje moeite doen mag best, toch? Als je in dit topic zoekt op '264' vind je met heel weinig moeite gewoon alle antwoorden.......

Wellicht is mijn werkwijze en visie krom, daar mag een ieder het zijne van denken, maar als ik een probleem heb wil ik graag snel een oplossing of in ieder geval een soort van bevestiging oid. Mijn inziens is de snelste methode eerst even een (quick) search doen, hier in dit topic, op GoT of anders bijv. Google. Grote kans dat je dan al veel meer/alles te weten komt. Dan heb je je antwoord vrijwel meteen en meestal leer je er ook nog meer van.

Als je hier je probleem gewoon lukraak neerplempt krijg je a. meestal niet direct antwoord en b. loop je ook nog eens grote kans dat je vraag/probleem onopgemerkt blijft doordat andere inmiddels al weer andere zaken gepost hebben. Gevolg is dat je je eerder gestelde vraag weer moet/wilt kicken en tada daar treedt de vervuiling wederom op, wat de leesbaarheid en zoekbaarheid zeker niet te goede komt. Laat staan de frustratie dat niemand jou vraag wil?/heeft beantwoord.........

Reg. datum: 07 mei 2008

quote:
et36s schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:41:
@ Maarten74 nogmaals over het TFT schermpje in de OrigenAE.

Je kan de volgende tool proberen AnyDVD HD

http://www.slysoft.com/nl/anydvdhd.html

"Watch movies over digital display connection, without HDCP-compliant graphics card and without HDCP-compliant display."

't volledige pakket bedraagt 89,- voor de HD versie maar je kan vast wel een trial voor 30 dagen proberen.

Hopenlijk werkt het voor jou dat hoor ik dat graag.
THNX! Op dit moment heb ik even niet zoveel tijd. Maar ik ga het zeker proberen. Bedankt voor deze info!!

MMPC S16T DVB-C Premium Zwart V2.0 OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; Moederbord ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 77 78 79 80 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: