Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 mei 2004

quote:
zerokill schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:39:
Ik zit te twijfellen of ik een M1330 zou gaan kopen maar ik zit met de volgende vraag:

De M1330 is ondertussen al een tijdje op de markt dus komt de end of life datum er ondertussen niet aan? met andere woorden: als ik nu een m1330 koop is de kans dan groot dat er over 1-2 maanden een "nieuwe" m1330 in de winkel ligt die mss goedkoper/beter/lichter is.

Heeft het nog zin om op dit moment een m1330 te kopen?
Ja er komt binnen nu en 2 maanden een nieuwe uit. Google eens op XPS STUDIO 1330. De nieuwe lijn gaat dus waarschijnlijk zo heten. Er is zelfs een plaatje uit.
De gok is begin november in Amerika, dus een weekje later in Nederland verkrijgbaar?

En nee COD4 draait er heel schokkerig op. Ik heb een vriend met een 9300 GS en die kan COD4 amper draaien op low settings.

kaisz wijzigde dit bericht 15-09-2008 11:44 (7%)

Reg. datum: 09 april 2004

quote:
_Dune_ schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:43:
[...]

De XPS M1330 is werkelijk een super laptopje of de G8400 snel genoeg is voor COD4 weet ik niet. Het grote probleem is alleen dat op dit moment de Nvidia chips niet betrouwbaar zijn. Mede doordat zowel Nvidia als de OEM fabrikanten geheel geen informatie vrijgeven of het probleem nu reeds verholpen is.

Lees ook even de twee recentste reacties van mij in het XPS M1530 topic:

1. _Dune_ in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4"
2. _Dune_ in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4"
Oke gelezen.
Conclusie komt dus eigenlijk wel op neer om beter niet de gok te nemen om de XPS 1330 aan te schaffen met Nvidia chipset?
Heel erg jammer! Want de overige specs en formaat van notebook spreken mij erg aan...
Moet ik misschien toch maar naar een alternatief gaan zoeken.

quote:
kaisz schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:43:
[...]

En nee COD4 draait er heel schokkerig op. Ik heb een vriend met een 9300 GS en die kan COD4 amper draaien op low settings.
Oke op youtube had ik anders wel een filmpje gezien dat cod4 er prima op draaide, op moet fake zijn geweest ofzo..?!

Athlon 64 X2 6000+@2,4TB RAID5
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
U4me2 schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:48:
[...]
Oke gelezen.
Conclusie komt dus eigenlijk wel op neer om beter niet de gok te nemen om de XPS 1330 aan te schaffen met Nvidia chipset?
Heel erg jammer! Want de overige specs en formaat van notebook spreken mij erg aan...
Moet ik misschien toch maar naar een alternatief gaan zoeken.
Het probleem is dat het alternatief niet erg veel voor handen is. Je moet dan algauw opzoek gaan naar laptops met een Ati/AMD GPU en deze zijn er helaas eens stuk minder. Dat is ook de reden waarom ik uiteindelijk voor de Dell heb gekozen, zelf had ik liever iets met ATi/AMD GPU gehad. (ik was al niet gecharmeerd van Nvidia en nu dus al helemaal niet meer) Als ik eerder had geweten van deze Nvidia bug dan was had ik nog even langer gewacht of misschien genoegen genomen met wat andere spec's met betrekking tot de rest van de laptop.

quote:
_Dune_ schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:13:
[...]

Het probleem is dat het alternatief niet erg veel voor handen is. Je moet dan algauw opzoek gaan naar laptops met een Ati/AMD GPU en deze zijn er helaas eens stuk minder. Dat is ook de reden waarom ik uiteindelijk voor de Dell heb gekozen, zelf had ik liever iets met ATi/AMD GPU gehad. (ik was al niet gecharmeerd van Nvidia en nu dus al helemaal niet meer) Als ik eerder had geweten van deze Nvidia bug dan was had ik nog even langer gewacht of misschien genoegen genomen met wat andere spec's met betrekking tot de rest van de laptop.
Dan vind ik het toch vreemd dat Dell deze laptops blijft verkopen als er zoveel problemen zijn met de Nvidia chipset.
Baal ook eigenlijk wel een beetje, want had graag deze laptop willen kopen. Groter dan 14 inch wil ik namelijk niet hebben.
Maak ik een domme fout als ik toch deze laptop (m1330) bestel?

Misschien dat de Fujitsu Siemens Amilo Sa 3650 een alternatief ervoor is?
Alleen geen idee of deze al uit is en waar je deze met gewenste specificaties kan bestellen.

U4me2 wijzigde dit bericht 15-09-2008 20:47 (15%)

quote:
U4me2 schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:17:
[...]
Dan vind ik het toch vreemd dat Dell deze laptops blijft verkopen als er zoveel problemen zijn met de Nvidia chipset.
Baal ook eigenlijk wel een beetje, want had graag deze laptop willen kopen. Groter dan 14 inch wil ik namelijk niet hebben.
Maak ik een domme fout als ik toch deze laptop (m1330) bestel?

Misschien dat de Fujitsu Siemens Amilo Sa 3650 een alternatief ervoor is?
Alleen geen idee of deze al uit is en waar je deze met gewenste specificaties kan bestellen.
Ik weet niet of je een domme fout maakt wanneer je een XPS M1330 bestelt, het is en blijft een heel mooi laptopje, daarbij zijn inderdaad hier op GoT nog maar weinig problemen gemeld met betrekking tot de Nvidia GPU's. Ik ben er persoonlijk op gewezen door een nieuwsposting op de frontpage en ben vervolgens verder opzoek gegaan waarop ik de Dell blogsite gevonden heb. Op deze site worden heel schrijnende gevallen getoond.

Natuurlijk heeft Dell honderden zo niet duizende van deze laptops gemaakt en verkocht, terwijl er op deze blogsite tientallen gemeld worden inplaats van de grote getallen. Het probleem is alleen nogmaals de onzekerheid, zowel Dell als Nvidia geven toe dat er iets aan de hand is, maar verstrekken verder geheel geen informatie. Tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn M1330 het is echt een super laptopje en ik zou hem normaalgesproken een ieder aanraden.
streepjes :9
Reg. datum: 11 februari 2003

Die Siemens is wel een stukje zwaarder als de XPS! Dat is juist het fijne van de Dell denk ik, verder lijkt ie qua specs wel aardig. Ik heb ook gekeken naar de X300 van Lenovo (http://www.pc.ibm.com/eur...ndex.html?epi=web_express) alleen die kun je nog niet kopen hier in NL. Ook de Samsung Q210 (http://www.mediamarkt.nl/...msungnotebooks/index.html) lijkt mij ook wel een aardig alternatief.

Verder heeft HP een tablet voor een mooie prijs (TX2550ED) http://www.laptopshop.nl/...hp-pavilion-tx2550ed.html

Lastig lastig lastig, ben er zelf ook nog niet over uit. Vraag me af of de HD functie van de XPS voldoende heeft aan de Intel vga kaart want de XPS blijft in de mogelijkheden voor aanschaf.

Collega heeft trouwens 3 jaar geleden een Inspiron laptop gekocht en is nu niet echt meer een Dell voorstander gezien deze nogal wat kuren gaat vertonen nu. Nu slijt het natuurlijk bij gebruik maar mn huidige Compaq lapje, 5,5 jaar oud ziet er nog niet zo slecht uit... Oke hij heeft issues maar hij is al hoogbejaard :P

Overigens begreep ik dat er een Studio 13 aankomt en/of de opvolger, de XPS 1340?

Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen

quote:
marccom schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:38:
Die Siemens is wel een stukje zwaarder als de XPS! Dat is juist het fijne van de Dell denk ik, verder lijkt ie qua specs wel aardig. Ik heb ook gekeken naar de X300 van Lenovo (http://www.pc.ibm.com/eur...ndex.html?epi=web_express) alleen die kun je nog niet kopen hier in NL. Ook de Samsung Q210 (http://www.mediamarkt.nl/...msungnotebooks/index.html) lijkt mij ook wel een aardig alternatief.

Verder heeft HP een tablet voor een mooie prijs (TX2550ED) http://www.laptopshop.nl/...hp-pavilion-tx2550ed.html

Lastig lastig lastig, ben er zelf ook nog niet over uit. Vraag me af of de HD functie van de XPS voldoende heeft aan de Intel vga kaart want de XPS blijft in de mogelijkheden voor aanschaf.

Collega heeft trouwens 3 jaar geleden een Inspiron laptop gekocht en is nu niet echt meer een Dell voorstander gezien deze nogal wat kuren gaat vertonen nu. Nu slijt het natuurlijk bij gebruik maar mn huidige Compaq lapje, 5,5 jaar oud ziet er nog niet zo slecht uit... Oke hij heeft issues maar hij is al hoogbejaard :P

Overigens begreep ik dat er een Studio 13 aankomt en/of de opvolger, de XPS 1340?
Zelf heb ik een Inspiron 4150 vervangen voor de XPS M1330, de Inspiron was ook zo'n 5 jaar oud. Ik heb alleen eenmaal een nieuwe cover gekregen via de garantie. Er waren kleine scheurtjes onstaan ter hoogte van de scharnierpunten. Daar dit een bekend probleem was (scharnierpunten welke verkerd waren bevestigd) werd er niet moeilijk gedaan en zijn de scharnierpunten ook aangepast.

De Inspriron heb ik nog weer kunnen doorverkopen voor een net bedrag. Het betrof nog een Pentium 4m 2.0 Ghz met 1GB geheugen en 60GB HDD en werkt nog uitstekend, zonder grote gebruiksporen/krassen. Opzich heb ik geen klagen over Dell, maar ik vind dat men ons nu wel in de steek laat.
Reg. datum: 12 januari 2002

Vraagje: Zit er op deze laptop ook Wireless USB?

quote:
mmbahlman schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:21:
Vraagje: Zit er op deze laptop ook Wireless USB?
Nee, maar wireless usb staat volgens mij nog erg in de kinderschoenen. Persoonlijk heb ik het nog niet in een device, laptop of computer zien zitten. Ik meende zelfs dat het nog niet eens produktie klaar is, maar daar kan ik mij in vergissen.
Reg. datum: 13 juni 2005

Is die 8400GS beetje voldoende om op te wowen? Ik lees hier veel dat hij nogal warm word tijdens het wowen. Hoeveel fps heeft diegen dan en wat voor settings?

Reg. datum: 30 september 2007

Wireless USB is in USA een optie (geweest?) voor de XPS M1330, in Nederland hebben ze er nog niet van gehoord lijkt wel. Mijn account manager wist, ondanks meerdere malen uitleg, niet waar ik het over had. In de handleiding van de XPS staat het geloof ik ook vermeld.

Is het eigenlijk mogelijk om de Nvidia 8400M GS te vervangen met een 8600M GT?
Of is de laptop hiervoor niet gemaakt?

Weet iemand of het misschien mogelijk is om telefonisch de bestelling door te geven met een aanpassing zoals dus 8400m GS te vervangen een 8400m GT of een 8600M GT

quote:
xileS schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:52:
[...]

Hmm ik heb net NHC geïnstalleerd en de HDD op Max. Performance gezet. Maar hij blijft maar constant doortikken. Dus NHC heeft geen verbeteringen opgeleverd. Zijn er nog andere oplossingen? Ik zal zo wel even het geluid opnemen.

/edit
Hier het geluid van het getik, opgenomen met de microfoon van de laptop zelf. Mijn laptop maakt dus contant dit geluid, best storend als het stil is.
Dan word het tijd dat je customer care belt en een nieuwe hd vraagt....

quote:
Doogie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:24:
Heeft iemand van jullie de M1330 eigenlijk in zijn handen gehad voordat hij/zij tot aanschaf is overgegaan? Ik zou graag zelf de verschillen tussen normaal / LED zien en ook de bouwkwaliteit beoordelen. Zijn er punten in NL waar ze Dell apparatuur fysiek in de winkel hebben staan? Ik heb geprobeerd resellers o.i.d. te vinden maar ben hier niet in geslaagd.
Dell Nederland zit bij Sloterdijk Amsterdam
Daar hebben ze een demo ruimte....

Reg. datum: 12 januari 2002

Check, bedankt voor je reactie. Maar heb hem nu besteld en binnen dus kan er vaak genoeg naar kijken :-)
Onzin >>>

quote:
U4me2 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:27:
Is het eigenlijk mogelijk om de Nvidia 8400M GS te vervangen met een 8600M GT?
Of is de laptop hiervoor niet gemaakt?

Weet iemand of het misschien mogelijk is om telefonisch de bestelling door te geven met een aanpassing zoals dus 8400m GS te vervangen een 8400m GT of een 8600M GT
Voor zover ik begrepen heb, wordt bij een defecte videokaart het hele moederbord vervangen. Dat zou dus betekenen dat je de videokaart niet apart kan vervangen.

[Profiel][Specs]
Terw_Dan = Moderator HA

Reg. datum: 17 augustus 2006

Er kan geen 8600M GT in een M1330.

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

Ik moet trouwens wel zeggen dat mijn M1330 (met BIOS A11), echt een stuk stiller en koeler is sinds de zomer voorbij is. Ik zit hele dagen te werken zonder dat de fan ook maar hoorbaar is. Bij films etc hoor ik hem natuurlijk nog wel eens aanspringen, maar dan stoort het minder.

Dookie Fundamentalist

Reg. datum: 13 oktober 2007

Ik heb een paar dagen geleden mijn XPS M1330 besteld. Nu lees ik verschillende verhalen over Windows 64 bit. Soms lees ik dat je die bij de tech support kan bestellen, maar ik lees ook dat ze dit alleen voor zakelijke klanten doen?

Kan iemand hier wat meer duidelijkheid over verschaffen? En gaat het dan om een zakelijke naam op de factuur of dien je Vista Business hebben besteld om de 64 bit versie te krijgen? Heb het nog nagevraagd bij de telefonische bestelling, maar de vrouw die ik aan de lijn had kon mij het niet vertellen.

mij hebben ze ooit verteld dat je gewoon een 64 bit versie kan downloaden en installeren met je key(die op de licentiesticker zit)

omdat microsoft geen 32 of 64 bit keys heeft...

dus probeert dat is..

Dell M1530, t5750, 4gig, 250GB, 8600GT 256 MB,LG scherm 1440*900 , 9 cell, Vista hp 32 bit

XPS1330
Reg. datum: 19 augustus 2006

quote:
Roamor schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:48:
Ik moet trouwens wel zeggen dat mijn M1330 (met BIOS A11), echt een stuk stiller en koeler is sinds de zomer voorbij is. Ik zit hele dagen te werken zonder dat de fan ook maar hoorbaar is. Bij films etc hoor ik hem natuurlijk nog wel eens aanspringen, maar dan stoort het minder.
Op de site van dell staat een nieuwe versie van het Bios A12,
ter info... ;)

Voor van 32bit OEM naar 64bit OEM heb je ook een 64bit OEM versie nodig denk ik?
Zelf had ik geprobeerd zonder 64bit OEM, kreeg wel geinstalleerd, maar niet geactiveerd...

quote:
patrieckske schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:12:
[...]

Op de site van dell staat een nieuwe versie van het Bios A12,
ter info... ;)

Voor van 32bit OEM naar 64bit OEM heb je ook een 64bit OEM versie nodig denk ik?
Zelf had ik geprobeerd zonder 64bit OEM, kreeg wel geinstalleerd, maar niet geactiveerd...
lees anders het topic van de m1530 is door of zoek want er zijn mensen die dit zo voor elkaar hebben gekregen. Alleen telefonische activatie was er wel voor nodig meen ik ergens gelezen te hebben.
suc6 ermee

Dell M1530, t5750, 4gig, 250GB, 8600GT 256 MB,LG scherm 1440*900 , 9 cell, Vista hp 32 bit

Reg. datum: 02 april 2006

quote:
Sjorso schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:59:
Ik heb een paar dagen geleden mijn XPS M1330 besteld. Nu lees ik verschillende verhalen over Windows 64 bit. Soms lees ik dat je die bij de tech support kan bestellen, maar ik lees ook dat ze dit alleen voor zakelijke klanten doen?

Kan iemand hier wat meer duidelijkheid over verschaffen? En gaat het dan om een zakelijke naam op de factuur of dien je Vista Business hebben besteld om de 64 bit versie te krijgen? Heb het nog nagevraagd bij de telefonische bestelling, maar de vrouw die ik aan de lijn had kon mij het niet vertellen.
Voor de 64-bit Windows Vista raad ik aan om dit topic even door te lezen: Vista en ICH8.
De ICH8 controller van de M1330 heeft namelijk een (oplosbaar) probleem icm Windows Vista.

Verder is de key uitwisselbaar. Wat hierboven staat, dat er geen verschil is tussen een 32- of 64-bit key, is niet waar. Er is wel degelijk verschil, maar je kunt een 32-bit key gewoon gebruiken voor een 64-bit installatie en vice versa. Alleen is dan telefonische activatie via het voice-response systeem vereist.

Een key van Windows XP i386 kun je niet gebruiken op Windows XP x64. Dit omdat de eerste NT 5.1 is en de tweede NT 5.2 is. Maar ook tussen de NT 5.2 versies onderling kunnen keys niet worden uitgewisseld.

Reg. datum: 18 april 2008

quote:
413894 schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:33:
[...]

Voor de 64-bit Windows Vista raad ik aan om dit topic even door te lezen: Vista en ICH8.
De ICH8 controller van de M1330 heeft namelijk een (oplosbaar) probleem icm Windows Vista.

Verder is de key uitwisselbaar. Wat hierboven staat, dat er geen verschil is tussen een 32- of 64-bit key, is niet waar. Er is wel degelijk verschil, maar je kunt een 32-bit key gewoon gebruiken voor een 64-bit installatie en vice versa. Alleen is dan telefonische activatie via het voice-response systeem vereist.

Een key van Windows XP i386 kun je niet gebruiken op Windows XP x64. Dit omdat de eerste NT 5.1 is en de tweede NT 5.2 is. Maar ook tussen de NT 5.2 versies onderling kunnen keys niet worden uitgewisseld.
Nog een handige site om even door te lezen is deze: notebookreview.
Toevallig heb ik het dit weekend gedaan en alles is perfect gegaan. Je kunt overigens gewoon ergens een retail versie van internet downloaden (ik heb een torrent gebruikt) en dan de license die onderop je laptop staat gebruiken. Na de installatie moet je windows nog activeren, maar de online activatie werkt ook. Telefonische activatie is dus niet vereist, wel mogelijk natuurlijk.

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: