Hoofdcategorieën
Topicacties

[Versterkers / AV receivers] Onkyo modellen 2007

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 februari 2002

Die Marantz is al wat ouder en was zo te zien oorspronkelijk duurder, maar is aardig in prijs gedaald. Voor zover ik het kan zien heeft hij HDMI 1.1 ipv 1.3a (ik mis ook de nieuwste HD-audiostandaarden bij de specificaties). Verder heeft hij een HDMI aansluiting minder.

Wat het geluid betreft, ik heb zowel een Marantz (SR5300) als de Onkyo 606 in gebruik en heb ze ook korte tijd met dezelfde speakers beluisterd. Ik vind de Onkyo een stuk beter klinken, maar dat zegt op zich weinig omdat het een heel ander (ouder) model is dan de 5002. De Onkyo is voor home theater toepassing in zijn prijsklasse (nog) uniek.

Overigens hebben de scores bij Kieskeurig geen enkele vergelijkende waarde, alleen de commentaren zeggen wat over specifieke gebreken of kwaliteiten. Sommige mensen geven allemaal tienen terwijl anderen wat kritischer zijn. Zo kan een beter apparaat toch lager scoren.

Reg. datum: 18 november 2003

Bedankt drfruit. Dankzei jouw raad koop ik toch die onkyo en hoef ik me niet meer suf te zoeken.

Relax & Recline

Reg. datum: 20 september 2003

Toch zou ik nog een keer gaan luisteren. Zoals drfruit al zegt is zijn ervaring niet meteen toepasbaar op jouw situatie. Het verschil is een kwestie van smaak en de SR5300 is bovendien 4(!) generaties ouder dan de SR5002. Sinds de SRxxx1 serie heeft Marantz een ander geluid.
Beiden zijn uitstekende receivers die, indien je bron een decoder heeft zoals bij de PS3 het geval is, je de mogelijkheid geven van HD-audio te genieten.
Het voordeel van de Onkyo is een ingebouwde scaler (hoewel die van de PS3 bijvoorbeeld een stuk beter is, maar die van de gemiddelde tv weer wat minder).
Het voordeel van de Marantz is dat die, naar wat ik hoor, wat koeler blijft en waarschijnlijk wat meer vermogen heeft dan in ieder geval de TX-SR605 volgens verschillende testen, zoals die van homecinemachoice.com
http://www.homecinemachoice.com/node/7024
http://www.homecinemachoice.com/node/5685

Die tweede test is overigens van de SR5500, maar ik neem aan dat de opvolgers niet minder vermogen hebben.

I've got the power
Reg. datum: 11 juli 2004

Hallo,

Ik heb zeer veel interesse in de 606. gezien de prijs van 440 euro lijkt me dit ook absoluut geen slechte deal. Alleen lees ik een beetje verschillende verhalen over het daadwerkelijke vermogen van het apparaat. Sommigen zeggen dat het toch wel tegen kan vallen op de wat professionelere speakers.
Natuurlijk weet ik dat zelf luisteren de beste optie is, maar ik heb te weinig tijd, en al helemaal geen tijd om de verkoop/marketing praatjes van verkopers aan te horen, die me ineens iets heel anders proberen aan te smeren dan ik daadwerkelijk naar op zoek ben.

Misschien is er iemand met meer ervaring hier die kan zeggen of de 606 krachtig genoeg is om op de B&W XT serie speakers te gebruiken. Wat betreft de specificaties is het een geschikte match, maar qua praktijk zou ik het graag bevestigd horen door een tweaker, met eenzelfde kritisch vermogen als ik zelf heb.

Toen ik onlangs de rear speakers ging kopen van de XT serie, ging de beste verkoper me adviseren om toch maar focal speakers te kopen bij m;n bestaande XT2 + XTC en PV1 . En ik moest ze eerst horen, blabla en vervolgens mocht ik dan toch nog kiezen voor de B&W's. Nou heel leuk allemaal, de focals klinken uiteraard ook erg goed, maar ik zou toch wel een debiel zijn om afwijkende speakers te bestellen bij een dergelijke design set.

Reg. datum: 13 september 2005

Heb met veel plezier nu een compleet nieuwe 600 serie 5.0 setje hangen aan een 605 na volle tevredenheid. Tuurlijk kan het beter en als je het geld hebt zou ik ook zeker voor een betere serie gaan 8xx of misschien zelfs 9xx. Afhankelijk wat je van plan bent in de toekomst en of je nog eens zal gaan updaten ofzo.
Zelf woon ik nog in een appt en hoef ik hem niet perse vol open te draaien. Op max volumes krijg je wel wat vervorming, maar op die volumes luister ik normaal nooit. Verder kan volgens vele reviews het stereo geluid wel beter, maar persoonlijk vind ik het toch zeker acceptabel.

Reg. datum: 20 september 2003

Je kunt het denk ik het beste zo zien: ja, de 606 heeft voldoende vermogen om enigzins normaal aanstuurbare speakers op een hoog, maar niet oorverdovend (wat is de zin daar ook van?), volume aan te sturen.
Maar ja, de 805 en 905 en vergelijkbare receivers van andere merken zijn nog merkbaar beter in de aansturing van middelmatig tot moeilijk aanstuurbare speakers en er zijn concurrenten (o.a. HK, NAD en Marantz) die het in deze prijsklasse op dit punt beter doen.
Vaak lever je dan wel weer (dik) in op functionaliteit.

I've got the power
Reg. datum: 11 juli 2004

het probleem is namelijk dat ik deze speakers heb gekocht "voor het leven" en dat ik wat betreft versterker om de 2/3 jaar wissel vanwege o.a. functionaliteit. Op dit moment is het DTS-HD MA dat ik graag wil gaan bewonderen. Vandaar dat ik liever geen versterker van 1000-2000 euro haal.
De 606 is nu zodanig gunstig geprijst dat ik hem gewoon ga halen zodra ik mijn huidige sony verkocht heb. Ik ga het immers op een normaal niveau beluisteren en niet op de discotheek-stand.

Bedankt voor het advies.

LI(E)V!
Reg. datum: 24 september 2001

Ik gebruik sinds een paar weken een 606 (ben van een Denon 3802 gekomen) en ik moet zeggen dat ik niet superenthousiast ben over de Onkyo. Hij produceert nogal veel ruis in stille scenes en klinkt ook een stuk scherper dan mijn Denon.

I`m a Wii-liever

Ik ben nu al geruime tijd dit topic aan het volgen en was eigenlijk al overtuigd om de Onkyo SR606 aan te schaffen.

Nu ben ik tegen de Pioneer VSX-1018AH aangelopen en qua mogelijkheden ziet het er gelijk of _net_ iets beter dan de Onkyo uit. Enige kenmerken die mij opvallen:
Pioneer:
++ upscaling naar 1080p
++ analoog-In ook via HMDI uitsturen
+ THX certificering/mogelijkheden
+ Design mooier dan de Onkyo (jaja, persoonlijk ;) )
- slechts 2x HDMI-in (maar daar loop ik niet snel mee tegen de lamp verwacht ik)
- iets duurder dan de Onkyo

Verder maak ik me een klein beetje zorgen over de warmteontwikkeling van de Onkyo en enige verhalen over het zoemen.

Wie heeft eenzelfde overweging genomen tussen deze 2 receivers - welke belangrijke verschillen zijn er nog meer te noemen?

Twee Dee wijzigde dit bericht 12-09-2008 15:09 (6%)

Ruimte voor 9 nieuwe collega's, projectleiders & developers!
www.askzoektdevelopers.info - kun jij de puzzel oplossen?

Reg. datum: 25 mei 2003

Dacht dat een ander voordeel van de pioneer 1018 boven de 606 is dat de Pioneer Preouts heeft om er een losse eindtrap op te hangen

Reg. datum: 28 juni 2001

quote:
sunbeam schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 06:57:
Dacht dat een ander voordeel van de pioneer 1018 boven de 606 is dat de Pioneer Preouts heeft om er een losse eindtrap op te hangen
Ik zie dat die pioneer ook WMA Pro audio aankan. Dat zie ik niet bij die Onkyo. WMA pro is erg handig als je er bijv. een popcornhour op aan sluit, omdat die dat alleen raw door kan geven of kan omzetten naar stereo, niet naar 5.1.

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
LordLynx schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:02:
Ik gebruik sinds een paar weken een 606 (ben van een Denon 3802 gekomen) en ik moet zeggen dat ik niet superenthousiast ben over de Onkyo. Hij produceert nogal veel ruis in stille scenes en klinkt ook een stuk scherper dan mijn Denon.
Zijn er 606 eigenaars eens met bovenstaand?
quote:
tweakernick schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:23:
[...]

Zijn er 606 eigenaars eens met bovenstaand?
Moet zeggen dat ik de ervaring niet deel.

Ik hoor zelf geen/weinig ruis en heb nooit een denon gehad, maar scherp zou niet een benaming zijn die ik aan de muziek zou geven.
Eerder gewoon vol op alle toonhoogten.

Ligt misschien aan de combinatie met de luidsprekers, zelf gebruik ik in combinatie de focals chorus serie. En dat matcht iig.

Mijn ervaring met de Onkyo 606 is uitstekend. Geen ruis te horen op niveaus die mijn trommelvliezen verdragen. Ik heb de volumeknop ooit helemaal open gedraaid (zonder dat er iets speelde) en toen kon ik met mijn oor tegen de speakers wat ruis horen. Dat was trouwens een test om te horen of ik last had van het eerder vermelde zoemen (hum of buzz). Niet dus. Ik heb er ook nog nooit een klacht over gezien van een Nederlandse bezitter, alleen op een Amerikaans forum zijn er mensen die er last van hebben.

In combinatie met Dali Suite 1.7 zuilen en een Mordaunt Short surround/sub-set is de klank van de Onkyo heel prettig en neutraal.
Als je een warmere klank gewend bent, of speakers met veel hoog aansluit die eerst op een erg warme versterker zaten, kan het naar verhouding scherp klinken. Ik raad maar wat. Het is voor het eerst dat ik deze klacht tegenkom over de 606.

@sevenhunt
Ik had ook aan Focal front speakers gedacht, ben wel benieuwd of die ook in stereo goed klinken. Mijn setup is perfect voor film, hoe meer kanalen hoe beter het klinkt, maar voor klassieke muziek in stereo zou ik iets meer definitie willen.

quote:
drfruit schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:21:
@sevenhunt
Ik had ook aan Focal front speakers gedacht, ben wel benieuwd of die ook in stereo goed klinken. Mijn setup is perfect voor film, hoe meer kanalen hoe beter het klinkt, maar voor klassieke muziek in stereo zou ik iets meer definitie willen.
Ik moet zeggen dat ik vrij nieuw ben in de wat hogere hifi kringen.
Voor mijn 1e echte goede set waren de focal 714`s prima. Ik heb in de audiozaak meerdere ook veel duurdere boxen geluisterd, maar ik kon zelf niet het prijsverschil eruit horen.

Zelf luister ik mijn muziek allemaal in stereo met alleen de focal 714`s en vind dat heel goed klinken. Moet wel zeggen dat ik geen klassiek luister, dus daar kan ik niets over zeggen.

Reg. datum: 02 oktober 2006

quote:
drfruit schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:21:
Mijn ervaring met de Onkyo 606 is uitstekend. Geen ruis te horen op niveaus die mijn trommelvliezen verdragen. Ik heb de volumeknop ooit helemaal open gedraaid (zonder dat er iets speelde) en toen kon ik met mijn oor tegen de speakers wat ruis horen. Dat was trouwens een test om te horen of ik last had van het eerder vermelde zoemen (hum of buzz). Niet dus. Ik heb er ook nog nooit een klacht over gezien van een Nederlandse bezitter, alleen op een Amerikaans forum zijn er mensen die er last van hebben.
Ik heb wel last van "humming" op mijn Onkyo 606. Ik ben er nu ook achter waar het aan ligt. Het komt door de instelling "DynamicEQ". Bij een lager volume zorgt die instelling voor een voller geluid. Als ik het geluid harder zet (boven de 45) dan heb ik dus last van "humming" geluid. Als ik de instelling DynamicEQ uit zet dan is het "humming" geluid weg.

Het volgende stond ook op avsforum:
The Buzz only occurs with Audyssey enabled, DynamicEq on, and using a high definition Audio Stream. A quick way to fix the problem is to disable the DynamicEQ which can be done by your remote by pressing "Audio" then scrolling through the options (on the rcvr screen only) to "DynamicEq:On". Change that to off and the buzz will disappear. Sadly, so does the great feature of Dynamic EQ. Another way is to disable AudysseyEQ altogether. This can be done by (off the top of my head) going to Set up, selecting Audio, going to equilizer settings then changing the EQ from Audyssey to Off or Manual. It is a worse defeature than the DynamicEQ option in my opinion.

quote:
lethargy schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:43:
[...]

Ik heb wel last van "humming" op mijn Onkyo 606. Ik ben er nu ook achter waar het aan ligt. Het komt door de instelling "DynamicEQ". Bij een lager volume zorgt die instelling voor een voller geluid. Als ik het geluid harder zet (boven de 45) dan heb ik dus last van "humming" geluid. Als ik de instelling DynamicEQ uit zet dan is het "humming" geluid weg.

Het volgende stond ook op avsforum:
The Buzz only occurs with Audyssey enabled, DynamicEq on, and using a high definition Audio Stream. A quick way to fix the problem is to disable the DynamicEQ which can be done by your remote by pressing "Audio" then scrolling through the options (on the rcvr screen only) to "DynamicEq:On". Change that to off and the buzz will disappear. Sadly, so does the great feature of Dynamic EQ. Another way is to disable AudysseyEQ altogether. This can be done by (off the top of my head) going to Set up, selecting Audio, going to equilizer settings then changing the EQ from Audyssey to Off or Manual. It is a worse defeature than the DynamicEQ option in my opinion.
Helaas zijn de berichten op avsforum erg warrig. De een zegt dat hij er alleen bij zeer hoge geluidsniveaus last van heeft tijdens stiltes, de andere al bij een gemiddeld niveau. Sommigen alleen bij HD geluid, anderen ook bij dvd's.
Iemand heeft ook al eens gemeld dat Onkyo het bij hem heeft opgelost, en de volgende meldt dan weer dat ze er bij Onkyo niets van afweten.
Ik dacht dat het iets met de Amerikaanse versie (of omstandigheden) te maken had, maar als jij er ook last van hebt weet ik het echt niet meer. Ik zou zeggen, omruilen of geld terugvragen. Het is duidelijk een defect.

Als je een goede versterker hebt dan heb je geen EQ meer nodig toch?
Goede boxen zorgen naar mijn weten voor het niet nodig hebben van aanpassingen aan het originele bron signaal..

Relax & Recline

quote:
XraiDeD schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:02:
Als je een goede versterker hebt dan heb je geen EQ meer nodig toch?
Goede boxen zorgen naar mijn weten voor het niet nodig hebben van aanpassingen aan het originele bron signaal..
DynamicEQ is iets anders dan een traditionele geluidsregeling. Het zorgt er op een slimme manier voor dat je ook bij lage geluidssterkte toch een vol bioscoopgeluid blijft horen. Ik zou het niet meer willen missen.
Voor stereogeluid, waar jij het over hebt, gelden andere regels. Daarvoor kun je de instellingen Direct of Pure Audio gebruiken (als ik me de namen goed herinner).

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

Jongens ik wilde de Onkyo 606 gaan halen maar ik lees zo nu en dan negatieve dingen over de 606 (icm PS3 plopjes geluid - hitte problemen) en zag dat de Denon met een nieuwe variant is gekomen: 1909.
http://www.kieskeurig.nl/...A7EDDC12574BB003DB8D2.htm

Zou de Denon een betere keus zijn icm met KEF IQ9 speakers? Of moet ik toch voor de Onkyo gaan kiezen? Ik heb ze beluisterd maar ik merk totaal geen verschil tussen die twee. Maar goed ben ook geen doorgewinterde audiofiel.

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar alleen is die marantz wel een stuk duurder :(

Relax & Recline

Reg. datum: 15 oktober 2003

De Onkyo is goedkoper en levert 20 Watt meer vermogen.
De Denon beschikt over een A+B selector, waar Onkyo een zone switch heeft. Het verschil is me nog niet duidelijk.
Reg. datum: 31 juli 2002

quote:
Dagi schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:00:
Jongens ik wilde de Onkyo 606 gaan halen maar ik lees zo nu en dan negatieve dingen over de 606 (icm PS3 plopjes geluid - hitte problemen) en zag dat de Denon met een nieuwe vairnat is gekomen: 1909.
http://www.kieskeurig.nl/...A7EDDC12574BB003DB8D2.htm

Zou de Denon een betere keus zijn icm met KEF IQ9 speakers? Of moet ik toch voor de Onkyo gaan kiezen? Ik heb ze beluisterd maar ik merk totaal geen verschil tussen die twee. Maar goed ben ook geen doorgewinterde audiofiel.
Lastig altijd ;)
Aangezien jij geen verschil hoort moet je dus gaan selecteren op andere dingen als features, design, kwaliteit en prijs. Let verder ook niet teveel op die wattages, deze zeggen vrij weinig.

Zelf zou ik als het tussen deze 2 ging voor de Denon gaan, omdat de op mij kwalitatief beter over komt en door de relatief grote warmteproductie van de 606.

Zet deze dingen op een rijtje en je moet er wel uitkomen.

@XraiDeD over welke Marantz heb je het?

Excuses ik bedoelde ook die denon die dus een stuk duurder is...

Relax & Recline

Reg. datum: 20 oktober 2004

Hm, ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb sinds kort een onkyo 606 (met Harman/Kardon HKTS11) en kijk blu-ray met mn ps3.

Hoe kan ik nu dolby true hd afspelen, want ik krijg het niet voor elkaar.
Moet ik de ps3 op pcm of bitstream zetten?
Hoe zet ik de instellingen van de onkyo goed? Ik heb net de voorkeuze-instellingen bij toeval gevonden waarbij je bij ieder apparaat de audio instelling zet.

Bij 10.000 BC kom ik niet verder dan dts PLIIxmovie, bij Neo 6 hoor ik achter niks. Ik heb de ps3 op bitstream gezet en bij de opties in de film bij languages (vreemd hoor, waarom niet bij audio?) op dolby true hd, maar ik zie dit nooit op de onkyo verschijnen.
Bij Sunshine (heeft dolby en 5.1 DTS HD als opties) klinkt de DTS neo 6 en PLIIxmovie het beste.

Weet iemand wat ik niet goed doe?

Panasonic TH50PV50; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: