Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Arrrr

Je hebt in de kerk gebeden zonder dat je een bonus op je hoofd had staan?

en voor vampirisme heb je Porphyric Hemophilia idd, ik zag het onlangs nog dankzij een verlaagde fatigue, snel een cure disease potion genomen :)

The_Tzar wijzigde dit bericht 20-08-2008 20:09 (50%)

-- SoftwareSystems the_Tzar(Coffee coffee){ //the only method you need... -- specs workstation
flickr fotostream

Delta-dude

quote:
The_Tzar schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:08:
Je hebt in de kerk gebeden zonder dat je een bonus op je hoofd had staan?

en voor vampirisme heb je Porphyric Hemophilia idd, ik zag het onlangs nog dankzij een verlaagde fatigue, snel een cure disease potion genomen :)
Oke, misshcien eens een keer naar de kerk inderdaad....tis lang geleden dat ik het spel gespeeld heb dus dat soort dingen ben ik vergeten :) (nog geen tijd gehad om met de mods te experimenteren)
Arrrr

Achtelijk spel slaat opeens m'n spells niet meer op. Als ik nieuwe spells maak en ik save, en ik sluit het spel af en start het spel opnieuw op, zijn al m'n nieuwe spells verdwenen :(
Het is niet alsof er recentelijk iets veranderd is qua mods ofzo, heb de laatste ook nog uitgezet, maar weinig succes :/

>edit
- met alle mods uit werkt het nog steeds niet :(

op veel oudere save games werkt het nog wel, ziet er naar uit dat er ergens een fout/bug is in geslopen. Nu heb ik al heel lang geen spells meer gemaakt, en ik heb weinig zin om 6 levels terug te vallen :(

The_Tzar wijzigde dit bericht 24-08-2008 10:02 (30%)

-- SoftwareSystems the_Tzar(Coffee coffee){ //the only method you need... -- specs workstation
flickr fotostream

Reg. datum: 29 oktober 2002

Da's zwaar knudde, dit heb ik met Morrowind!

Je kunt eens met Wrye Bash proberen om je save te cleanen. (maak wel eerst een backup!).
Ik kan je geen garanties geven, maar het is het proberen waard.

Reg. datum: 16 mei 2006

Ik overweeg om oblivion te gaan kopen, vroeger wel gespeeld maar snel afgehaakt wegens het level probleem. Zijn de mods die in de startpost staan nog steeds actueel? Ik zoek in ieder geval een mod om alles mooier en soepeler te maken en een mod om het spel fatsoenlijke balans te geven (meer traditionele RPG).

Me w/o make up!

Dat is inmiddels Tesnexus.com geworden. Ongeveer een jaar geleden kreeg de oprichter van Tessource problemen met copyrights oid. Toen maakte hij er Tesnexus van.

Reg. datum: 16 mei 2006

ligt het aan mij, of is die site nu uit de lucht? (vandaar dat ik twijfelde bij de startpost)

edit: typo
edit: post beetje laat, texnexus.com dus.... tnx!

defiler1974 wijzigde dit bericht 25-08-2008 20:30 (28%)

Me w/o make up!

quote:
defiler1974 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:28:
edit: post beetje laat, texnexus.com dus.... tnx!
Np :P
quote:
defiler1974 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:23:
Ik overweeg om oblivion te gaan kopen, vroeger wel gespeeld maar snel afgehaakt wegens het level probleem. Zijn de mods die in de startpost staan nog steeds actueel? Ik zoek in ieder geval een mod om alles mooier en soepeler te maken en een mod om het spel fatsoenlijke balans te geven (meer traditionele RPG).
Je kan oa de The Oblivion Texture Overhaul (TOTO) eens doornemen. Die mods zorgen ervoor dat Oblivion een stuk mooier eruit ziet, maar wel ten koste van performance. Qarl's Texture Pack 3 Redimized, Enhanced Weather en Optimised Distant Land Max zijn aanraders :)

Om het wat fatsoenlijkere balans te geven, en het gehele spel een stuk uitdagender te maken kan je eens kijken naar Oscuro's Oblivion Overhaul (OOO). Dit is een heel bekende. Als je alleen wilt dat creatures non-leveled worden, kan je Francesco's Leveled Creatures-Items mod eens opzoeken.

Forcepoint wijzigde dit bericht 25-08-2008 20:39 (7%)

Na erg lang op de 360 gespeeld te hebben (met 1 character ben ik leider van elke guild =D )
Heb ik oblivion een tijdje geleden voor de pc gekocht.
Na flink wat mods is dit het resultaat:
EDIT: dit zijn dus flink wat van de bovengenoemde mods :P

Klik voor groter.
http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/2d614335f54452a8c57bf68567a041fb0f3872d6.jpg
http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/bbb58faf3b9e0a7caa3dfd0bc9334ccabb88413e.jpg
http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/e9398293a4a757b9a447456796315634ff81b488.jpg
http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/fa48cf4b83d063adc7c70f9c40768cb264d28f85.jpg
http://screenshot.xfire.com/screenshot/large/7ff76195eefb1fff8a5a0fdf713c4ca541dbf688.jpg

Arrrr

wauw, dat ziet er echt gaaf uit. Gaat op mijn pc ook echt nooit zo draaien :)
Maar er zou eigenlijk wel nog wat schaduw mogen onder bij de rand van de muur. Hoeken met 3D-objecten zouden eigenlijk standaard een randje shadow mogen krijgen.

Nu nog even een mod waarbij je screenshots neemt zonder die health-bar, hair-cross en andere dingen er over heen. Dan kun je mooie windows-backgrounds schieten :)

flickr fotostream

Me w/o make up!

Console command 'tm' (zonder quotes) zorgt ervoor dat je hud (en alle andere menu's) onzichtbaar zijn.

tm, oftewel toggle menu's :).

Forcepoint wijzigde dit bericht 25-08-2008 21:13 (85%)

Eet alleen patat, geen friet.
Reg. datum: 28 juni 2006

Ik draai Qarl's Texture Pack 3 met Open Better Cities (open steden, met betere textures net als QTP3, daarnaast zijn de steden opnieuw gebouwd waardoor ze veel leuker en mooier zijn), OOO, MMM, Francesco's, Unique Landscapes etc. in combinatie met FCOM en nog een zooi mod's. God wat is FCOM lastig te configureren :P (althans, al die mod's zoeken vooral... Het lijkt alsof er elke week een nieuwe beta van MMM of OOO uitkomt).

Maar FCOM is wel een aanrader zodra het eenmaal werkt en je het juist hebt geconfigureerd (kleine kans :')).

Moet alleen de performance nog even fixen, ik heb zware lag in de steden (daarbuiten heb ik nergens last van)... Denk dat ik even Open Cities installeer in plaats van Open Better Cities en anders even uitzetten... Ik wil namelijk spelen, maar met deze lag heb ik er ff geen zin in :P

Dit is trouwens mijn geupdate modlist:

http://i33.tinypic.com/357ilbc.jpg

Load order is volgens mij nagenoeg perfect, als iemand commentaar heeft of mijn lijst over wilt nemen; feel free. Al staat er wel een goede tut op de website voor FCOM (van devnull.devakm).

Avalaxy wijzigde dit bericht 25-08-2008 21:21 (37%)

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Niggers are red, niggers are blue. If you open up Photoshop and fuck with the hue.

Delta-dude

O ja, tesnexus idd.

Goed alternatief is OBMM, dat is heel makkelijk in gebruik in ieder geval.

Oblivion is met dit soort mods nog steeds redelijk lonely at the top, ook qua graphics :) Ik heb een C2duo 6300 met 8800GTS (640mb) en dat loopt met een hele rits aan mods op alles hoog erg goed >30fps continue dus het allernieuwste hoef je echt niet te hebben
Mijn broertje speelt met een Athlon 2600XP en Radeon 9800pro, en weliswaar moet ie op een wat lagere resolutie spelen, maar ook met een aantal leuke mods is dat goed te doen!

stefijn wijzigde dit bericht 25-08-2008 21:28 (75%)

Eet alleen patat, geen friet.
Reg. datum: 28 juni 2006

OBMM vind ik te oppervlakkig, als je serieus wilt gaan modden heb je echt Wrye bash nodig :P

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Niggers are red, niggers are blue. If you open up Photoshop and fuck with the hue.

Reg. datum: 03 augustus 2004

quote:
aegis3d schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:41:
Na erg lang op de 360 gespeeld te hebben (met 1 character ben ik leider van elke guild =D )
Heb ik oblivion een tijdje geleden voor de pc gekocht.
Na flink wat mods is dit het resultaat:
EDIT: dit zijn dus flink wat van de bovengenoemde mods :P

Klik voor groter.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij mag je er best wat anisotropicfiltering op gooien gezien je textures wat vervagen op afstand maar voor de rest netjes.

Q6600@3.6Ghz (450x8), 2x2GB 800 DDR2 GSkill @ 900mhz, HD4870@875/1050 - HR03-GT ,P35-DS4, 2x Samsung Spinpoint 320GB RAID0, 36GB Raptor 10k, Antec Nine Hundred, Corsair 520w

citizen erased

Leonpwner, gebruik fcom load helper :)

Give me control of a nation's money supply, and I care NOT who makes it's laws - Amschel Rothschild

Reg. datum: 05 november 2001

quote:
leonpwner1 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:27:
OBMM vind ik te oppervlakkig, als je serieus wilt gaan modden heb je echt Wrye bash nodig :P
Bash is er niet voor om te gaan modden, maar om mods op orde te maken en savegames te onderhouden. Of bedoel je met modden soms het regelen van geïnstalleerde mods :P
Mwah, OBMM is wel handig. Het is ook alleen maar om de volgorde van je mods te regelen. Bash doet heel wat meer. Je kunt ze ook naast elkaar draaien. Vind zelf OBMM wel handig, maar Bash is ook erg handig. Met name als je last hebt van dirty saves.
Delta-dude

Nogmaals een keer mijn probleem, ik krijg t niet opgelost:

Mijn fatique wil niet meer hoger dan +/- de helft van mijn balk.

Ik heb het even geinventariseerd tussen een paar savegames:

1: 125:20.10 lvl 30 316/316 (niks aan de hand)

2: 125:26.16 lvl 30 259/316 (komt niet meer hoger dan 259) (+/- 6 realtime-minuten, +/- 6 speluren na savegame 1 op ongeveer 20 meter afstand van dezelde lokatie)

3: 127:27.09 lvl 30 148/316 (komt niet meer hoger dan 148)

- Eventuele mods veroorzaken het probleem niet, want als ik savegame 1 oproep is er niks aan de hand, met dezelfde mods. Desondanks heb ik ze uitgeschakeld.
- De vermeldde waarden zijn zonder enige kleding of andere attributen welke mogelijk magic effects hebben
- bij magic effects staan zonder items alleen nog zaken welke bij mijn karakter horen (fortify personality, lucken magic en resist Fire)
- bidden bij een altaar helpt niet
- geen weerwolf of vampier (want dat zou zichtbaar moeten zijn bij Magic Effects)
- deze drie savegames overspannen ongeveer 2 speldagen op vrijwel dezelfde lokatie (rond de toren van het City Isle) waarbij ik eigenlijk nergens echt geweest ben.

Het speelt vrij ruk zo, want ik zit natuurlijk in een gevecht direct in een lage fatique wat niet goed is voor de resultaten... Inmiddels ben ik level 33 en heb ik een fatique van 178/348 die nog steeds niet hoger wil.
Ben overigens Journeyman, level 65 in athletics..

Iemand nog ideeen, tips? Misschien een consolecommand om het te fixen o.i.d.

stefijn wijzigde dit bericht 05-09-2008 22:31 (12%)

Me w/o make up!

Je kan proberen de fatigue handmatig in te stellen:
quote:
getav <attribute> - Get value of attribute - Here, <attribute> includes the eight basic attributes (strength, intelligence, etc.), derived attributes (health, magicka, fatigue, encumbrance), and skills (blade, blunt, etc.). Other values can be used to, including but not limited to Resist (Fire, Frost, Shock, Magic, Poison), Paralysis, etc.

setav <attribute> <nn> - Sets value of attribute - If used on a skill, it will increase the skill without causing inadvertent level-up issues (like with "advskill"). With this command the expertise level message does not show but the expertise level is increased or decreased correctly. SetAV can be used with the other actor values mentioned above as well.
Dus:
code:
1
setav fatigue 316

Misschien doet hij het dan weer. Wel een backup maken, want misschien gaat er dan wat anders op onverklaarbare (Oblivion-)manier fout.

Delta-dude

quote:
Forcepoint schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:14:

[...]

Dus:
code:
1
setav fatigue 316

Misschien doet hij het dan weer. Wel een backup maken, want misschien gaat er dan wat anders op onverklaarbare (Oblivion-)manier fout.
Oke, ga ik proberen. Ontwikkelt mijn character daarna verder nog wel normaal?
Trouwkeverhuren

Ik heb intussen al een redelijk verouderd systeem, maar Oblivion draait er goed op, met een framerate van ongeveer 35fps:

1280x1024 en HDR aan.

Mijn specs:
Amd 3200+
1024mb dual channel geheugen
Leadtek 6800 gt tdh 256mb

Op zoek naar een trouwkever? http://www.trouwkeverhuren.nl

Delta-dude

quote:
Forcepoint schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:14:

[...]

Dus:
code:
1
setav fatigue 316

Werkt niet, in die zin dat als ik het volgende doe:

fatigue nu: 169/337

player.setav fatigue 150 (dit verhoogt de huidige waarde met 150)

wordt: 319/487...

Ik blijf dus met een halve balk zitten, ook al heb ik nu wel meer reserve. Alleen is het percentage kleiner. Nu viel me op dat ik bij alle waarden precies 168 onder de maximum waarde blijf hangen:

- 148/316: verschil 168
- 169/337: verschil 168
- 319/487: verschil 168

Er is dus IETS dat mij 168 fatiquepunten kost, continue....maar wat.
Reg. datum: 05 november 2001

quote:
stefijn schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:14:
Nogmaals een keer mijn probleem, ik krijg t niet opgelost:

Mijn fatique wil niet meer hoger dan +/- de helft van mijn balk.

Ik heb het even geinventariseerd tussen een paar savegames:

1: 125:20.10 lvl 30 316/316 (niks aan de hand)

2: 125:26.16 lvl 30 259/316 (komt niet meer hoger dan 259) (+/- 6 realtime-minuten, +/- 6 speluren na savegame 1 op ongeveer 20 meter afstand van dezelde lokatie)

3: 127:27.09 lvl 30 148/316 (komt niet meer hoger dan 148)

- Eventuele mods veroorzaken het probleem niet, want als ik savegame 1 oproep is er niks aan de hand, met dezelfde mods. Desondanks heb ik ze uitgeschakeld.
- De vermeldde waarden zijn zonder enige kleding of andere attributen welke mogelijk magic effects hebben
- bij magic effects staan zonder items alleen nog zaken welke bij mijn karakter horen (fortify personality, lucken magic en resist Fire)
- bidden bij een altaar helpt niet
- geen weerwolf of vampier (want dat zou zichtbaar moeten zijn bij Magic Effects)
- deze drie savegames overspannen ongeveer 2 speldagen op vrijwel dezelfde lokatie (rond de toren van het City Isle) waarbij ik eigenlijk nergens echt geweest ben.

Het speelt vrij ruk zo, want ik zit natuurlijk in een gevecht direct in een lage fatique wat niet goed is voor de resultaten... Inmiddels ben ik level 33 en heb ik een fatique van 178/348 die nog steeds niet hoger wil.
Ben overigens Journeyman, level 65 in athletics..

Iemand nog ideeen, tips? Misschien een consolecommand om het te fixen o.i.d.
Probeer wrye bash eens en kijk of er geen fouten in zitten. Het kan zijn dat je last hebt van een zogenoemd dirty save. Komt voor wanneer je mods installeert of eraf gooit.
Delta-dude

heb het geprobeerd, maar ik ken het prog niet zo goed. Bij het opstarten krijg ik alleen een melding m.b.t. save nr 17, maar die staat niet eens in de lijst met saves!
Verder kan ik niet echt iets anders vinden in het programma, dacht dat er een optie was om de stats te exporteren, te muteren en weer te importeren maar dat bleek iets anders te zijn.

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: