The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
Reageer Nieuw TopicLijkt sprekend op de problemen die ik had, een blauw scherm voor het loginscherm. Na de biosupdate van mijn Gigabyte mobo heb ik tot op heden geen problemen meer gehad. Inmiddels 3 avonden op rij.quote:Frank.S schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:32:
Gisteren zijn hier nieuwe pc componenten geleverd. Hieruit is het volgende systeem ontstaan:
- Gigabyte GA-EP45-DS3 (was bios F5, geupdate naar F7A)
- Intel E8400
- Sapphire HD4850 512MB
- 4x1GB G.E.I.L Black Dragon PC6400 DDR2 ram met CAS4
- 500GB Samsung schijfje
- Windows Vista Business x64 SP1
In eerste instantie had ik ook veel crashes, blue en black screens of death. Door de mensen hier zijn de crashes echter drastisch terug gedrongen. Dankje! Soms had ik een BSOD en vervolgens ging de pc zich meerdere malen rebooten. Zodra het laadbalkje van Vista weg was en het inlog scherm naar voren getoverd moest worden, spontane reboot. Dit kon ik dan alleen oplossen door op te starten met de last working config optie in vista.
Na het updaten van de bios, SP1 installeren, 8.7 driver van ATI en .net 3.5 te installeren was het toch een hele 12 uur rustig. Tot 12.00 precies, blue screen. De problemen zijn dus niet zo erg meer als in het begin, echter houd ik ook mijn adem in als er een zwart scherm komt. Zoals de posters hiervoor melden, de problemen komen zeer sporadisch voor.
Omdat er 4GB geheugen in zit, krijg je dan geen problemen met memory mapping in winxp 32 bit? (ik weet dat XP niet het gehele geheugen benut etc. echter kunnen door de hoeveelheid dan niet toch nog problemen ontstaan?).
Zonde van de licentie....
Koeling is het hier in iedergeval ook niet, er is een gewone ventilator op geplaatst (met de kast open), en er zijn extra ventilatoren geplaatst. Het lijkt aan vista te liggen, zodra er SP1 op kwam waren de crashes beduidend minder. Ook de update van het Gigabyte mobo lieten de crashes minder voor komen. Dus ik gok, vista of ati hebben bugs. (aangezien nvidia kaarten het ook hebben lijkt me Vista de boosdoener).
Just my 2 cents
Reg. datum: 30 mei 2004
Wat mij in dit topic opvalt is dat er verschillende problemen aangekaart worden die toch wel afwijken van wat de oorspronkelijke vraag was, zoals oa boot problemen.
Of die problemen geheel anders zijn weet ik zonet nog niet. Wat ik er zo uit begrijp hebben de mensen die direct bij boot eruit klappen exact de zelfde problemen (een aantal keer knipperen en dan een crash met dezelfde melding). Dus het lijkt erop dat ze dezelfde problemen hebben, zeker omdat tot nu toe nog niemand het voor elkaar heeft gekregen om het te reproduceren. Dus of het nu na 30 minuten, 2 uur of direct na boot begint maakt volgens mij niet uit.quote:glorious100 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:21:
Bij mij lijkt het opgelost als ik met een andere gebruiker inlog op de pc en dan Lotro opstart (in lotro had ik het bijna direct). Nu rest nog de vraag, wat is er anders tussen de verschillende gebruikers.
Wat mij in dit topic opvalt is dat er verschillende problemen aangekaart worden die toch wel afwijken van wat de oorspronkelijke vraag was, zoals oa boot problemen.
STOP: 0x0000000A (0x11B4A56D, 0x0000001c, 0x00000001, 0x81f03336)
deze error heb ik in mijn bsod staan.
na wat gegoogle op deze site uit gekomen
http://www.geekswhoknow.c...rql_not_less_or_equal.htm
hieruit maak ik op dat mijn probleem iets met mijn geheugen te maken heeft.
Of met drivers die niet samen werken.
I din't fail i just found 10.000 way's that won't work.
Dit kan ook duiden op slechte drivers.quote:Sporedd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:35:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0x0000000A (0x11B4A56D, 0x0000001c, 0x00000001, 0x81f03336)
deze error heb ik in mijn bsod staan.
na wat gegoogle op deze site uit gekomen
http://www.geekswhoknow.c...rql_not_less_or_equal.htm
hieruit maak ik op dat mijn probleem iets met mijn geheugen te maken heeft.
Of met drivers die niet samen werken.
Maar dit is niet het probleem waar het hier in dit topic om gaat volgens mij.... De errors die optreden bij de beschreven bug hebben het over een andere error code.
De pc loopt vast op willekeurige momenten.
Videodriverproblemen dus van de 4870 en mogelijk ook de 4850 mogelijk in combinatie of veroorzaakt door het besturingssysteem Windows Vista.
Nou heb ik zelf ATI Control Center eens niet geinstalleerd nadat ik de 8.7 drivers heb geinstalleerd.
En hij is in het begin nog 1 keer vastgelopen en daarna niet meer.
Hopen dat het zo nog even doorgaat en dat de pc het nu goed blijft doen.
Bij 8.6 heeft het bij mij niet geholpen om de CCC weg te laten. Ik kreeg ook zonder CCC af en toe crashes (had wel het idee dat het iets minder was geworden).quote:Harold_S schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 07:45:
Het gaat hier om de ATIKMDAG.SYS meldingen. BSOD na 1 minuut, 5 minuten of een half uur.
De pc loopt vast op willekeurige momenten.
Videodriverproblemen dus van de 4870 en mogelijk ook de 4850 mogelijk in combinatie of veroorzaakt door het besturingssysteem Windows Vista.
Nou heb ik zelf ATI Control Center eens niet geinstalleerd nadat ik de 8.7 drivers heb geinstalleerd.
En hij is in het begin nog 1 keer vastgelopen en daarna niet meer.![]()
Hopen dat het zo nog even doorgaat en dat de pc het nu goed blijft doen.
Als het allemaal zo willekeurig plaats vindt zou je bijna gaan denken dat ze met iets van een timestamp de mist in gaan ofzo
Reg. datum: 14 maart 2002
Thermaltake Desktop Case DH 102 ATX, No PSU, 7” LCD (zwart)
AMD Athlon 4850e 2.5GHz 1MB 45W AM2 Box
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA
Hauppauge WinTV-HVR-1300 PCI Stereo
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
Linksys PCI Adapter WMP54G WLAN 54Mbit
Lite-On DVD-/+/RAM LH-20A1S 20x/20x/12x Bulk (zwart)
Samsung 500GB SATA300 16MB, HD502IJ
Scythe Processor Koeler Ninja Mini AMD & Intel
Thermaltake Desktop Case DH 102 ATX, No PSU, 7” LCD (zwart)
Zalman Powersupply ZM-360B-APS 360W
De ati drivers die bij het moederbord aanwezig waren werken na mijn idee redelijk goed.
Echter toen is deze wilde update naar 8.7 omdat ik problemen ondervindt met het programma IMON
voor het touchscreen ( dit programma start erg sloom op en blijft ook erg sloom na opstarten waardoor het systeem amper nog reageert, als ik iets aan wil klikken in het menu duurt het zeker 30 sec voordat hij hierop reageert.) Zodoende wilde ik de driver update.
Echter na het updaten krijg ik zoals ik lees bij andere mensen hier een blauw scherm bij het opstarten.
Heb ook al op het ATI forum gekeken en hier zijn ook mensen met het zelfde probleem:
http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
Zijn er mensen die al een oplossing hebben ontdekt?
ik draai momenteel XP pro sp2
heb windows ook al een keer opnieuw geinstalleerd en geupdate tot sp3 maar hielp ook niet.
AMD xp2800 Barton , Asus A7N8X-X NF2 , 260 GiG hd 7200 rpm, ATI X800 pro, 1250 DDR 333 Ram, dvd fikker
NU ben ik weer terug naar 32 bit Vista en 4 GB geheugen maar nu knippert mijn scherm af en toe alleen nog maar, ik heb nog geen BSOD gezien. Iemand al wat meer lich top het probleem kunnen krijgen ?
AMD X2-4600 | Corsair XMS 1024MB | Sapphire Pure Advanced | Sapphire Radeon 1900PRO | Western Digital 500 GB HDD Total | VISTA ULTIMATE RETAIL | In-Win X720
Inmiddels is mijn systeem weer een heel stuk rustiger. Ik ben nog niet over naar de nieuwste catalyst drivers (zit zelf nog op 8.6 zonder CCC geloof ik). Zo af en toe gaat hij wel even op zwart (1 a 2 keer per avond) maar kan windows de boel toch nog recht houden. Kan dus zijn dat er ergens een windows update tussen heeft gezeten die de problemen op zijn minst verlicht heeft... (gezien het feit dat SP1 de problemen verminderde en ook NVIDIA deze elende heeft lijkt het dus meer een OS bug).quote:tspawn schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:36:
Nadat ik Vista 64 bit geinstalleerd had op mijn M2A-VM samen met in totaal 6 gb geheugen, kreeg ik in vista allemaal strepen in beeld met 3 keer knipperen en reboot.
NU ben ik weer terug naar 32 bit Vista en 4 GB geheugen maar nu knippert mijn scherm af en toe alleen nog maar, ik heb nog geen BSOD gezien. Iemand al wat meer lich top het probleem kunnen krijgen ?
En dit altijd de eerste 10 minuten. Daarna geen enkel probleem meer.
Ik heb ergens gelezen dat er problemen zijn met de displaydrivers. Ik heb dan een 930BF van Samsung. Maar zijn hier ook nog meerdere mogelijkheden in te kiezen mbt de drivers??
Ik zou dat wel eens willen proberen.
Heb er maar een 8800GS in geknald en de problemen zijn opgelost, toch erg vreemd. Het is nu dat het niet uitkomt om me systeem weer opnieuw te installeren met vista 64 bit. Maar ik ben wel erg benieuwd.quote:tspawn schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:36:
Nadat ik Vista 64 bit geinstalleerd had op mijn M2A-VM samen met in totaal 6 gb geheugen, kreeg ik in vista allemaal strepen in beeld met 3 keer knipperen en reboot.
AMD X2-4600 | Corsair XMS 1024MB | Sapphire Pure Advanced | Sapphire Radeon 1900PRO | Western Digital 500 GB HDD Total | VISTA ULTIMATE RETAIL | In-Win X720
Ook ik heb al het nodige geprobeerd ik zit dit nu te typen terwijl mijn systeem net 5 minuten geleden weer onderuit ging.
Alles up to date ook de bios drivers 8.8 beta brengt ook geen oplossing.
Ik raak zo langzamerhand het vertrouwen in de hardware fabrikanten kwijt zowel NVIDIA als ATI.
Tevens vind ik dat Microsoft de drivers eens niet zo snel het whql certificaat moet geven en de fabrikanten moet ondersteunen in het maken van stabiele drivers.
Het is nu een race om de snelste kaart en driver support ho maar.
waar blijft bijvoorbeeld powerplay ondersteuning etc maar het belangrijkste vind ik stabiliteit.
Ik was net bezig met een installatie van COD4 en hup halverwege zwart scherm fans gaan harder draaien en ja hoor een spontane reboot.
Error reporting schuift het op ATI af maar ik zie nu geen "stopped responding' meldingen meer.
Ook met 8GB geeft het het dezelfde fouten. maar het valt niet te reproduceren en dat maakt het lastig.
Gisteren stond mijn pc de hele dag aan en geen error gezien. vanochtend al 3 keer gehad dat mijn systeem onderuit ging.
Frustrerend Crossfire uitschakelen helpt niet ik ga zometeen de memory remapping in mijn BIOS eens uitzetten kijken of dat helpt.
Ik houd jullie op de hoogte en anders maar terug naar de 8.6 hotfix waarmee ik weinig tot geen problemen had.
Ik heb nu zelfs een minime installatie met een verse Vista Ultimate 64bit Office en een antivirus pakketje en nog gaat ie over de flos.
tupelo20 wijzigde dit bericht 09-08-2008 13:33 (0%)
Reden: typo's eruit gehaald
I have not failed, I only found 123 ways that won't work
Ik installeer hem in de hoop dat het het probleem oplost.
raar want ik heb namelijk 2 sapphire kaarten.
Omdat alle kaarten reference zijn zal dit ook wel op de sapphire's werken.
Ik post mijn bevinden zodra ik iets meer weet
EDIT: De update installed niet ik krijg een error code onder de 8.6 hotfix versie
Straks na het boodschappen doen eens 8.7 installeren en opnieuw proberen.
Ik heb zojuist de debug tools gedownload en ben nu bezig de symbol set voor Vista SP1 binnen te trekken.
Dan ga ik eens rondneuzen in de dmp files die bij BCCode 117 worden aangemaakt kijken of ik wat wijzer wordt
.......to be continued
tupelo20 wijzigde dit bericht 11-08-2008 00:20 (35%)
I have not failed, I only found 123 ways that won't work
Reg. datum: 15 maart 2007
Toevallig heb ik ook 2x een 930BF erop zitten, maar geen idee of het wat uitmaakt.quote:Harold_S schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:45:
Ben een aantal weken redelijk verlost geweest van het probleem. Maar afgelopen week lijkt het weer in alle hevigheid terug te zijn.
En dit altijd de eerste 10 minuten. Daarna geen enkel probleem meer.
Ik heb ergens gelezen dat er problemen zijn met de displaydrivers. Ik heb dan een 930BF van Samsung. Maar zijn hier ook nog meerdere mogelijkheden in te kiezen mbt de drivers??
Ik zou dat wel eens willen proberen.
Ik volg al een half jaar dit http://www.driverheaven.n...-responding-error-49.html forum
Waar onzettend veel mensen dit probleem hebben en proberen samen tot een oplossing te komen.
Er zit ook een medewerker van ATI bij die probeert dit probleem op te lossen.
Het is niet alleen een ATI probleem. Ook Nvidia heeft hier last van maar dan komt het naar voren door een nvidia display driver.
Dit is overigens al bij Nvidia bekend en dit is hun "statement:
http://forums.nvidia.com/...ac10f&showtopic=31913
Tips die bij mij hielpen, was het onderclocken van geheugen, dus zo'n 10% langzamer laten draaien. Aero van vista uitschakelen, DEP uitschakelen.
Met name het iets langzamer laten draaien van de vga kaart zowel van het geheugen als de core clock.
Zowel ATI, NVIDIA en Microsoft zijn bezig om dit probleem te onderzoeken.
Zelf heb ik een dual boot Vista/XP en heb ik in XP geen problemen.
Het vervangen van je mobo, geheugen, voeding is ook zonde van je tijd aangezien het daar niet aan zal liggen.
Er zijn mensen in dit topic: http://www.driverheaven.n...-responding-error-49.html forum
die al tot 3x toe hun moederbord en videokaart hebben vervangen zonder succes..
Het is een giga K*T probleem wat hopelijk een keer opgelost wordt.
heb ik die dan?
Reg. datum: 15 maart 2007
Sinds ik mijn nieuwe Sapphire HD4870 heb, had ik Vista 64bits Ultimate op m'n pc gezet Specs trouwens hier. En vanaf de eerste dag had ik al te maken met verschillende crashes en BSOD's dagelijks (ik schat zo'n stuk of tien per dag).
Als ik in m'n systeemlog kijk, zie ik telkens de volgende twee zaken terugkeren:
- Video Harware Error (met BCCode: 117)
- Shut Down Unexpectedly (dus BSOD, met BCCode: 116)
Na enkele dagen de update naar SP1 gedaan, maar het probleem blijf consistent.
Nu is mijn vraag hier of het nut heeft dat ik de kaart terugstuur naar de winkel om garantie te claimen?
Zal het probleem met een andere kaart misschien opgelost zijn? Of zal ik er blijven mee zitten. Iedereen die er ervaring mee heeft weet hoe frustrerend dit probleem hier is. Crashes vooral ingame, maar hier ook gewoon voor hij kan booten of zelfs gewoon tijdens het surfen..
Reg. datum: 13 maart 2007
Nu doet het probleem zich regelmatig voor, de ene keer meerdere keren per dag en soms een maand totaal niet. Het is nogal irritant als je ergens mee bezig bent en ik save tegenwoordig dus ook als een gek
Nu reeds een andere monitor aangeschaft voor de tweede pc. Heeft nu 2 keer een Samsung Syncmaster 20 inch. De vorige setup en van de andere pc is een Syncmaster 20 inch + Iiyama 17 inch.
De bsod's zijn compleet weg op de pc met de zelfde monitoren en doet zich nog regelmatig voor op de pc met 2 verschillende resoluties.
De problemen zijn compleet weg gegaan op de pc nadat de andere monitor vervangen is door een identieke monitor en hij nu op de zelfde resolutie zit.
Verder is het precies hetzelfde, drivers flippen en met wat geluk komt hij nog terug of het scherm flikkert een paar keer en BSOD.
He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.
Ik heb namelijk niet de intentie om hier elke dag een half uur tot een uur te moeten verspillen aan crashes en reboots, laat staan data die je niet kunt saven etc etc ..
Bij mij exact dezelfde situatie. Een BSOD vlak voordat het vista inlogscherm zou komen. In het changelog van het bios voor mijn moederbord (GA-EP45-DS3 met 2x2GB) stond "Fix VGA compatibility issues". Dat was wel hoopgevend.quote:waslijn schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:03:
[...]
Lijkt sprekend op de problemen die ik had, een blauw scherm voor het loginscherm. Na de biosupdate van mijn Gigabyte mobo heb ik tot op heden geen problemen meer gehad. Inmiddels 3 avonden op rij.
muahaha
Ik heb het zelfde. Er is een update hiervoor te halen bij Microsoft. Voordat ik hier bij kan, klapt ie er telkens uit, dus nu alles weer aan installeren met enkel 2GB in het MB geprikt en later 2 GB er weer bij plaatsen als alles geinstalleert is (Dit is de officiële MS workaround)
Ben nog bezig, dus het resultaat blijft nog even uit.
BF2 STATS
E8500 + MSI P7N, 9800GX2, 4 GB 1066, 1 TB HDD, CM 850W,Creative SB XF-I
Alhoewel ik hier heb probleem heb met 4GB (4x1) in Vista 64 bits.
Reg. datum: 23 oktober 2006
Ik had soortgelijk problemen op mijn nieuwe computer, het probleem lag bij mij, bij mijn moederbord (Gigabyte P45 DS3R) standaard werd deze geleverd met firmware F5. Nu is bij F6 een VGA fix toegevoegd door ATI, ik ben zelf overgegaan naar F9f en toen waren bij mij alle problemen met BSOD's over. Ik draai Vista Business 64bit met 8GB intern geheugen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last