De 7 tot 11 inch subnotebook markt.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last
Reageer Nieuw Topicals het feit dat intertoys zulke dingen gaat verkopen betekent dat dat soort apparatuur 20% goedkoper worden dan vind ik het best.quote:Jazzle schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:53:
Op de een of andere manier vind ik het jammer dat intertoys enzo ook van deze minilaptops gaan verkopen. Heb jij een mooie MSI Wind gekocht, denkt iedereen dat je dat 'gare ding' van de intertoys hebt.
Laat het nou lekker een nerd/zaken gadget zijn.
Dan kunnen grote bedrijven alleen nog maar onderscheiden door echte technologische vorderingen te maken.
Reg. datum: 25 februari 2003
Reg. datum: 25 februari 2003
de Aspire One A110 staat nu bij BCC (in eindhoven centrum), heb er ff mee zitten spelen. mooi apparaat, en voor zo'n klein ding is het toetsenbord heel redelijk! mousepad is ff wennen, met de muistoetsen naast de pad ipv eronder
dit is de linux versie, muis deed wel een beetje raar, in dat ie af en toe een soort van "hing", dan reageerde ie gewoon niet. misschien slecht wifi verbinding en dat ie constant aan het zoeken is?
erg grappig om zo'n apparaat naast een 17" laptop te zien staan, dan is ie echt ontzettend mini
maar mijn keus is gemaakt, wordt de aspire voor mij, jammer dat de A150 nog een maand wachten is... (zijn al een heel stel online shops die 'm hebben, maar tis allemaal "14 augustus" of "meer dan x dagen levertijd")
dit is de linux versie, muis deed wel een beetje raar, in dat ie af en toe een soort van "hing", dan reageerde ie gewoon niet. misschien slecht wifi verbinding en dat ie constant aan het zoeken is?
erg grappig om zo'n apparaat naast een 17" laptop te zien staan, dan is ie echt ontzettend mini
maar mijn keus is gemaakt, wordt de aspire voor mij, jammer dat de A150 nog een maand wachten is... (zijn al een heel stel online shops die 'm hebben, maar tis allemaal "14 augustus" of "meer dan x dagen levertijd")
JarlSX wijzigde dit bericht 15-07-2008 13:58 (4%)
Ik dacht ik zal dit maar even op neutraal terrein posten: Redenen waarom je de Asus 901 zou moeten nemen i.p.v. de Wind.
- Wireless N, the Wind only has b/g.
- Dolby sound, the Wind doesn't.
- Dual microphone for better sound recording/voice chat, the wind has a single mic as did the old eee's!
- Multi touch trackpad (like Apple laptops) the wind doesn't
- 6 cell battery, the Wind only has 3 cell.
- Dual microphone for better sound recording/voice chat, the wind has a single mic as did the old eee's!
Volgens mij had de aspire helaas een groot nadeel. De korte accuduur van 2 uur.quote:JarlSX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:58:
de Aspire One A110 staat nu bij BCC (in eindhoven centrum), heb er ff mee zitten spelen. mooi apparaat, en voor zo'n klein ding is het toetsenbord heel redelijk! mousepad is ff wennen, met de muistoetsen naast de pad ipv eronder
Dankje! Ik wist er nog niks van... Tijdje al niet meer heen gezocht. Ik ga het weer in de gaten houden.quote:Rave17 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:22:
[...]
Er is weer wat meer informatie bekend over de ECS G10IL
student, adolescent, vent, oude krent.. alles went!
Dell said to be planning launch of low-cost notebook in August
DIGITIMES [Tuesday 15 July 2008]
Dell is planning to introduce a low-cost notebook in August to join the low-cost notebook market, according to the market sources. The notebook will be manufactured by Compal Electronics, according to the sources.
http://www.digitimes.com/news/a20080714PD219.html
Dell is planning to introduce a low-cost notebook in August to join the low-cost notebook market, according to the market sources. The notebook will be manufactured by Compal Electronics, according to the sources.
Philflow wijzigde dit bericht 16-07-2008 08:43 (7%)
Ik ben zelf op dit moment (wie niet in dit topic) ook te kijken naar een mooie subnotebook. Veel keus, maar ik twijfel nu zelf tussen de Asus EEE 901 (lange accuduur, klein, maar misschien wel té klein, SSD maar dus ook weinig opslagcapaciteit) of de MSI Wind (harddisk = meer ruimte maar meer stroomverbruik, groter toetsenbord, grotere behuizing en veel kortere accuduur).
Lastig, lastig, lastig...toch maar even alle EEE en Wind-topics doorspitten
Lastig, lastig, lastig...toch maar even alle EEE en Wind-topics doorspitten
Geen woorden maar daden [Apple iBook 12" 1.2 GHz/768MB/60GB/BT]
Reg. datum: 07 december 2004
Reg. datum: 07 december 2004
Daar zat ik op te wachten. Ik ging net vragen of iemand nog iets meer gehoord had over de dell E. Augustus valt nog wel te overbruggen. (damn, wat gaat de tijd snel, toen er van de wind sprake was leek augustus nog zo ver weg)quote:Philflow schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:43:
Dell said to be planning launch of low-cost notebook in August
Ik kijk vooral ook uit naar wat dell te bieden heeft. Vaak goede prijzen, goede support en service. Met een beetje geluk een strak mooi én zakelijk design (1330/1550 style) meestal ook wat config opties (wie weet kan je kiezen of je al dan niet BT, 4GB SSD versus HD, ... wil)
10" is voor mij ook prima, zolang het licht en goedkoop blijft. 12" is zelfs goed genoeg, zolang het licht is. Wanneer de wind of dell ooit leverbaar wordt, dan begint het interessant te worden, en dan zien we ook wel wat te doen. (eventueel is de 901 ook nog een mogelijkheid, maar het mag best 10" inch zijn wat mij betreft). Asus ben ik voorlopig minder positief over. Jawel, zij hebben de bal aan het rollen gebracht, maar ze zijn hun core-doelgroep vergeten.
Ten eerste blijven ze maar modelletjes uitpompen zonder dat aan beschikbaarheid ook maar iets verandert (in de benelux toch, nog geen enkele 9" live kunnen zien, of het nu 900/901 of 904 is) en qua prijsstelling prijzen ze zichzelf uit de markt vergeleken met de wind. Het objectief van een goedkope netbook is een beetje uit het oog verloren. Zo worden het wel érg dure luxe gadgets.
Dell, bring it on!!
Toen ik op AMD aan het zoeken was voor een andere UMPC die ik had gezien in een tv-serie zag ik dat AMD ook komt met een snelle subnotebook die beduidend kleiner is dan de ASUS.
Deze dus: http://jkkmobile.blogspot...amd-umpc-at-computex.html
Deze dus: http://jkkmobile.blogspot...amd-umpc-at-computex.html
ChicaneBT wijzigde dit bericht 16-07-2008 23:34 (20%)
....911....
De kohjinsha is nog steeds een goede kandidaat voor mij, aangezien ik komende zomer naar japan ga
http://www.pocketables.net/2008/07/review-kohjinsh.html
Hoewel de Gigabyte M912 ook een geduchte tegenstander is.
http://www.umpcportal.com...ts-good-and-availability/
http://www.pocketables.net/2008/07/review-kohjinsh.html
Hoewel de Gigabyte M912 ook een geduchte tegenstander is.
http://www.umpcportal.com...ts-good-and-availability/
Reg. datum: 05 mei 2007
Ik ben ook aan het wachten op de Dell E, maar staat Dell erom bekend hun producten wereldwijd uit te brengen? In augustus komt die namelijk naar de VS, maar over Europa is nog niets gezegd.
Meestal zit daar niet veel tijd tussen, als je bijvoorbeeld kijkt naar de Dell Studio of M1530.
Maar sommige modellen komen niet in Europa uit.
Maar sommige modellen komen niet in Europa uit.
Reg. datum: 31 januari 2006
Reg. datum: 31 januari 2006
Reg. datum: 14 september 2007
Reg. datum: 14 september 2007
Wanneer gaat er nou eindelijk iemand een 7" netbook met 1024x600 uitbrengen?
10GB flash 512 RAM geen rand om het scherm, aanbieden voor ~350 euro, en je hebt volgens mij echt een winner.
10GB flash 512 RAM geen rand om het scherm, aanbieden voor ~350 euro, en je hebt volgens mij echt een winner.
Begrijp de keuze maar jammer van de UniChrome Pro IGP Graphicsquote:belumcukur schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:05:
Iemand al eens gehoord van deze?
http://www.jr.com/sylvania/pe/SVV_GNET13001/
testing
Valt niks op af te dingen, is allemaal waar.....maar...als het om gebruiksgemak gaat, is de Wind toch echt een betere optie voor mij.quote:Philflow schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:02:
Ik dacht ik zal dit maar even op neutraal terrein posten: Redenen waarom je de Asus 901 zou moeten nemen i.p.v. de Wind.
* toetsenbord zo goed als fullsize (en als je er mee werkt, merk je pas hoe je gewend bent aan fullsize)
* groter scherm. Voor mij mag het niet kleiner, want op de Wind gaat het nog net qua leesbaarheid met internetten e.d., en ik heb zeer scherpe ogen.
Ik zou eenieder de tip willen geven: probeer eens in de winkel of bij een kennis, voordat je iets aankoopt. Dat voorkomt een hoop spijt achteraf.
MSI Wind pearlwhite.2GB.Wd Scorpio 320GB.Logitech VX Nano.Logitech Alto.7800mHa accu onderweg uit de States
Ik heb advies nodig. Ik wil me in augustus een subnotebook aanschaffen, maar in België zijn de eee 701, 900 en Acer Aspire One de enige keuze. Ik wil Windows XP (zelf installeren is geen optie) en de Windows versie van de Aspire One vind ik nergens. Blijkbaar is er ook niets bekend over de release van Medion Akoya (MSI Wind). Van Dell E hebben we ook een tijdje niets gehoord. Deze zou in augustus komen, maar dat zie ik precies niet meer gebeuren?
Dus wat zou ik doen? Gewoonweg de EEE PC 900 halen of toch wachten? Het zal voornamelijk dienen voor mijn studies en een paar kleine programmatjes dus qua specs en opslag heb ik niet veel nodig.
Dus wat zou ik doen? Gewoonweg de EEE PC 900 halen of toch wachten? Het zal voornamelijk dienen voor mijn studies en een paar kleine programmatjes dus qua specs en opslag heb ik niet veel nodig.
Hoe zit het met de 901, zijn daar al data van bekend?
Ik zou liever de 901 dan de 900 nemen.
Edit: ohja pricewatch: Asus Eee PC 901 Wit
Ik zou liever de 901 dan de 900 nemen.
Edit: ohja pricewatch: Asus Eee PC 901 Wit
Philflow wijzigde dit bericht 31-07-2008 16:51 (29%)
Reg. datum: 04 april 2004
ik zit zelf toch echt op de opvolger van de huidige tz serie van sony te wachten. twijfel of ik de huidige al moet kopen. ben erg gecharmeerd door het design en de prestaties. echt vette laptop van 11.1 inch
helaas wel erg duur
helaas wel erg duur
dangerpaki wijzigde dit bericht 31-07-2008 20:40 (5%)
Dat gaat waarschijnlijk gebeuren rond december/januari.quote:dangerpaki schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:40:
ik zit zelf toch echt op de opvolger van de huidige tz serie van sony te wachten.
Reg. datum: 17 oktober 2004
Reg. datum: 17 oktober 2004
Als ik het niet verkeerd heb, komt Sony ook met een low-cost subnotebook op de markt,
deze zal uiteraard wel "slechter" en minder mooi zijn dan de TZ/TZopvolger omdat je hier dan ook geen premium prijs voor betaald.
deze zal uiteraard wel "slechter" en minder mooi zijn dan de TZ/TZopvolger omdat je hier dan ook geen premium prijs voor betaald.
ok das goed om te weten. hopelijk maken ze daar ook wat moois van. en gezien de prijs van d ehuidige tz serie zal de prijs neit veel hoger liggen. de prijzen van de tz serie van sony zakken neit zo heel veel geloof ik.quote:Philflow schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:39:
[...]
Dat gaat waarschijnlijk gebeuren rond december/januari.
ben benieuwd hoef geen top design, maar vind de meeste subnotebooks niet mooi en te dik, en daar heeft sony met de tz serie wel een mooie oplossing. en de prestaties zijn natuurlijk wel gewoon iets beterquote:younes0807 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:03:
Als ik het niet verkeerd heb, komt Sony ook met een low-cost subnotebook op de markt,
Reg. datum: 14 december 2004
Reg. datum: 14 december 2004
Weet iemand of er low-cost subnotebooks op de markt zijn/komen, die zijn voorzien van een trackpoint? Dus in de prijsklasse van de EEE, Wind, Acer One, etc... Lenovo heeft natuurlijk de x300 en x200, maar die vallen in een heel andere (prijs-)klasse.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last