Nokia 6500 Classic en Slide
Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last
Reageer Nieuw TopicIk heb net een nieuwe 6500 slide, mooi apparaat, maar ik erger me aan 1 ding: als ik de klep dicht doe wil ik graag dat de toetsenblok erop gaat, zonder dat ik verder nog wat moet doen... Ik kan niet vinden dat ik dat ergens in kan stellen, terwijl me dat toch een vrij logische optie lijkt?
Als ik in het hoofdscherm zit en ik 'slide' 'm dicht dan kan ik wel met de menuknop direct op toetsenblok, maar zit ik in het menu dan gebeurt er zelfs helemaal niets...
Iemand enig idee of ik een optie over het hoofd zie?
ik heb overigens v6.60 van de firmware...
Als ik in het hoofdscherm zit en ik 'slide' 'm dicht dan kan ik wel met de menuknop direct op toetsenblok, maar zit ik in het menu dan gebeurt er zelfs helemaal niets...
But Seriously...
Reg. datum: 12 januari 2008
Hoe zit het met de slijtage van de (bovenste) toetsen door het net iets te krappe schuifmechanisme. Is dat iets dat bij alle 6500 slides voorkomt of alleen incidenteel bij bepaalde toestellen?
Ga naar instellingen>telefoon>aut.toets.blokk (dit staat voor automatische toestblokkering) en dat op aan zetten.quote:tim-w schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:36:
Ik heb net een nieuwe 6500 slide, mooi apparaat, maar ik erger me aan 1 ding: als ik de klep dicht doe wil ik graag dat de toetsenblok erop gaat, zonder dat ik verder nog wat moet doen... Ik kan niet vinden dat ik dat ergens in kan stellen, terwijl me dat toch een vrij logische optie lijkt?
Reg. datum: 30 juli 2005
Reg. datum: 30 juli 2005
Misschien stomme vraag..
maar ik kan het nergens vinden, de ene site vermeld dat de 6500classic bluetooth 1.2 heeft en de andere site weer 2.0 ...
kan iemand mij vertellen welke versie deze heeft ?
maar ik kan het nergens vinden, de ene site vermeld dat de 6500classic bluetooth 1.2 heeft en de andere site weer 2.0 ...
kan iemand mij vertellen welke versie deze heeft ?
Reg. datum: 17 juni 2007
Reg. datum: 17 juni 2007
Ik zie in deze topic diverse mensen met een kapot scherm
Sinds kort is bij mijn nieuwe 6500 classic er een grote barst ontstaan (gewoon in mijn zak, en niet doordat ie gevallen is of zo). Volgens het service point in Den Haag valt dit echter onder "gebruikersschade"
Op de internationale nokia site vind je diverse mensen met hetzelfde probleem. Hetgeen kan duiden op een fout in het ontwerp. Zie http://discussions.europe...hones&thread.id=36769
Dus mijn vraag is of er meer mensen met een kapot scherm zijn, en zoja,
Sinds kort is bij mijn nieuwe 6500 classic er een grote barst ontstaan (gewoon in mijn zak, en niet doordat ie gevallen is of zo). Volgens het service point in Den Haag valt dit echter onder "gebruikersschade"
Op de internationale nokia site vind je diverse mensen met hetzelfde probleem. Hetgeen kan duiden op een fout in het ontwerp. Zie http://discussions.europe...hones&thread.id=36769
- wat was de oorzaak ervan?
- hoe lang dat was na aanschaf van het apparaat
- hoe heeft je Nokia Service Point dat beoordeeld
- wie heeft er goede ervaringen en/of tips?
Oorzaak kan zijn dat het schermpje onder een te grote spanning staat en dan spontaan barst. Er is dan sprake van een productiefout. Op dat forum van Nokia wordt ook over teveel warmte gesproken. De barst als gevolg van een te grote spanning of warmte zou er anders uit moeten zien dan een barst die komt door valpartij o.i.d. Kun je een duidelijke foto van je kapotte Nokia plaatsen?quote:anthony.stigter schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:41:
Ik zie in deze topic diverse mensen met een kapot scherm![]()
- wat was de oorzaak ervan?
- hoe lang dat was na aanschaf van het apparaat
- hoe heeft je Nokia Service Point dat beoordeeld
- wie heeft er goede ervaringen en/of tips?
Indien het toestel minder dan 6 maanden oud is wordt een defect vermoed altijd al aanwezig te zijn geweest in het toestel en kun je in ieder geval de verkoper (dus niet Nokia zelf) hier op aanspreken.
De verkoper moet in eerste instantie bewijzen dat het probleem door jou is veroorzaakt (indien het toestel minder dan 6 maanden geleden is gekocht) en niet door een productiefout. De verkoper zal het moeilijk hebben met dit bewijs nu je een schermprintje kunt meenemen van die discussie op de Nokiasite hierover. Duidelijk is dat je niet de enige bent. Blijft de verkoper weigerachtig stel dan desnoods de verkoper voor het toestel op te sturen naar een onafhankelijk expert die een oordeel geeft (dit is uiteraard niet de reparatieservice van de verkoper). Dit gaat ook geld kosten voor de verkoper waardoor een vervanging van het toestel voor hem wellicht aantrekkelijker is. Hij moet het dan maar met Nokia zien te regelen.
Plaats echter eerst eens een foto als dat mogelijk is, ben benieuwd hoe het er uit ziet en wellicht kunnen andere forumleden ook iets zeggen over de oorzaak n.a.v. die foto.
bert-nl wijzigde dit bericht 22-07-2008 20:17 (11%)
Reg. datum: 24 augustus 2005
Reg. datum: 24 augustus 2005
ik heb er 2 verschillende gehad, allebei krassen (huidige ook)quote:bert-nl schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:16:
Hoe zit het met de slijtage van de (bovenste) toetsen door het net iets te krappe schuifmechanisme. Is dat iets dat bij alle 6500 slides voorkomt of alleen incidenteel bij bepaalde toestellen?
en iemand die ik ken met dezelfde mobiel heeft ook krassen..
Asus A8N-E, 4x512MB PC3200, Elsa 7800 GTX, Amd 63 3000+ venice, Coolermaster real power 550 WATT
Reg. datum: 07 maart 2004
Ik heb het ook met mijn 6500 slide, de verf is er niet af maar ik zie wel krasjes op de bovenste 3 toetsen.quote:andyy schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:12:
[...]
ik heb er 2 verschillende gehad, allebei krassen (huidige ook)
Als het erger wordt ga ik gewoon terug, heb tenslotte garantie.
Echt belachelijk. Mijn oordopjes die bij de 6500 slide zat is vanaf het begin al kapot eigenlijk, maar nooit wat mee gedaan, omdat ik nog een andere oordopjes had liggen die ook pasten.
Alleen nu zijn die andere dus ook kapot. Maar nergens kan ik nieuwe oordopjes vinden om weer muziek te kunnen luisteren met mn phone
Alleen nu zijn die andere dus ook kapot. Maar nergens kan ik nieuwe oordopjes vinden om weer muziek te kunnen luisteren met mn phone
Sinds deze week heb ik ook een 6500 slide, alleen ik heb al 2 dingen opgemerkt;
- Er zit speling tussen het batterijklepje en de telefoon waardoor ik vaak een krakend geluid hoor.
- De voorkant van de telefoon is gewoon 5mm groter dan de achterkant zeg maar, waardoor er een rand onstaat aan de zijkant van de telefoon. Heel irritant en oncomfortabel.
Ik heb de telefoon tweedehands gekocht van iemand, maar de telefoon zat nog nieuw in doos. Daarnaast heb ik ook een kopietje van de factuur. Kan ik dan gewoon naar een Nokia Care Center gaan om daar de telefoon te laten bekijken?
- Er zit speling tussen het batterijklepje en de telefoon waardoor ik vaak een krakend geluid hoor.
- De voorkant van de telefoon is gewoon 5mm groter dan de achterkant zeg maar, waardoor er een rand onstaat aan de zijkant van de telefoon. Heel irritant en oncomfortabel.
Ik heb de telefoon tweedehands gekocht van iemand, maar de telefoon zat nog nieuw in doos. Daarnaast heb ik ook een kopietje van de factuur. Kan ik dan gewoon naar een Nokia Care Center gaan om daar de telefoon te laten bekijken?
Q9400 | OC In Progress...
Formeel heeft alleen de eerste eindgebruiker recht op garantie (althans bij Nokia). Zie http://www.nokia.nl/A4393279quote:JorisBit schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:06:
Sinds deze week heb ik ook een 6500 slide, alleen ik heb al 2 dingen opgemerkt;
Als degene voor jou de telefoon niet heeft gebruikt ben jij de eerste eindgebruiker en heb je recht op garantie zolang de garantietermijn nog loopt.
Je kunt je wel afvragen hoe een fabrikant in de praktijk gaat controleren of iemand eindgebruiker is. Op de aankoopbon staat doorgaans geen naam (hooguit een rekeningnummer indien betaald met bank- of creditcard). Daar komt bij dat mensen die een product eerst korte tijd zelf gebruiken en dan kado geven aan familie of zo de garantie dan kwijt zijn. Lijkt me niet helemaal eerlijk.
Overigens heb ik nog nooit gehoord dat bij het aanbieden van een product ter reparatie een fabrikant/verkoper gaat vragen of je wel de eerste eindgebruiker bent. Ik denk dan ook dat de meeste fabrikanten en servicepoints niet moeilijk doen zolang je maar kunt aantonen met een originele bon waar en wanneer het product is gekocht. Heb je geen originele bon meer maar wel een kopie of scan dan is dat vaak ook voldoende omdat een aantal winkels in het computersysteem dan de bon kunnen verifieren.
ik heb een 6500 classic en zelfs daar is de slijtage van het toetsenbord belachelijk hoogquote:andyy schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:12:
[...]
ik heb er 2 verschillende gehad, allebei krassen (huidige ook)
heb mijn toestel nu 3 maanden maar de silverkleurige rand om het toestenbord is al voor 50% weggesleten en de 3 is ook al bijna niet meer te lezen jammer dat nokia tegenwoordig in dit goedkopere segment zulke mindere spullen maakt
binnenkort maar even bij de nokiashop langs
Dat is wel jammer dan. Het valt me trouwens op dat sommige winkels in hun toestel top 5 zowel de Classic als de Slide hebben staan. Dat verbaast me wel. Ik zie bijna niemand in mijn omgeving die de 6500 heeft en toch in de toestel top 5.quote:Mili schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:46:
[...]
ik heb een 6500 classic en zelfs daar is de slijtage van het toetsenbord belachelijk hoog
heb mijn toestel nu 3 maanden maar de silverkleurige rand om het toestenbord is al voor 50% weggesleten en de 3 is ook al bijna niet meer te lezen jammer dat nokia tegenwoordig in dit goedkopere segment zulke mindere spullen maakt
Ik weet niet wat jij met dat toestel doet, maar die van mij ziet er na een half jaar nog bijna als nieuw uit.. En ik loop er gewoon de hele dag mee in m'n broekzak, ga er niet uitzonderlijk voorzichtig mee om.quote:Mili schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:46:
[...]
ik heb een 6500 classic en zelfs daar is de slijtage van het toetsenbord belachelijk hoog
En goedkoper segment? Voor een normale gsm vind ik het nou niet bepaald een goedkoop toestel...
Demoniac wijzigde dit bericht 28-07-2008 11:39 (6%)
Reg. datum: 04 juni 2006
Tijdens mijn vakantie is mijn 6500 classic een keer volledig uitgevallen.
Of het daar mee te maken heeft, weet ik niet, maar sindsdien klopt het tijdstip van ontvangen sms-berichten niet meer. Als iemand mij om 11.50 een sms stuurt, krijg ik het bericht wel gelijk, maar staat er bij het bericht dat het verzonden is om 08.50 uur. Heb al van alles geprobeerd, maar het euvel blijft zich voordoen.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?
Of het daar mee te maken heeft, weet ik niet, maar sindsdien klopt het tijdstip van ontvangen sms-berichten niet meer. Als iemand mij om 11.50 een sms stuurt, krijg ik het bericht wel gelijk, maar staat er bij het bericht dat het verzonden is om 08.50 uur. Heb al van alles geprobeerd, maar het euvel blijft zich voordoen.
Misschien een "stom" antwoord, maar zou je de klok niet goed moeten zetten ???quote:skaljee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:53:
Reg. datum: 26 november 2007
Reg. datum: 26 november 2007
Heb juist hetzelfde voor.quote:skaljee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:53:
nou toen de 6000 series van nokia nog een zakelijke serie was heb ik altijd alleen maar positieve berichten gehoord van vrienden en kennissen en ook zelf alleen maar positieve ervaringen.quote:Demoniac schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:38:
[...]
Ik weet niet wat jij met dat toestel doet, maar die van mij ziet er na een half jaar nog bijna als nieuw uit.. En ik loop er gewoon de hele dag mee in m'n broekzak, ga er niet uitzonderlijk voorzichtig mee om.
En goedkoper segment? Voor een normale gsm vind ik het nou niet bepaald een goedkoop toestel...
maar sinds nokia de N-series heeft en de 6000 series meer een serie voor de gewone consument is geworden(een abbo van 15-20 euro voor 1-2 jaar vind ik nou niet echt getuigen van een dure telefoon namelijk) is het gewoon niet meer wat ik ervan verwacht had. ook mis ik een fm-radio. tuurlijk als ik goed research had gedaan van te voren had ik dit kunnen weten maar vroeger zat in iedere nokia uit de 6000 serie gewoon een fm-radio
anyways mijn 6500 classic vertoond in mijn ogen bovenmatige slijtage. en ook die van mij zit 95% van de dag in me broekzak omdat hij zo klein is dat je nieteens merkt dat je hem bij je hebt.
ook laad hij de accu niet op als deze volledig leeg is(en dus uitvalt) ik moet de telefoon 2 uurtjes laten liggen zodat er net genoeg stroom in de accu zit om de mobiel in te schakelen zodat hij kan gaan opladen.
de camera die er in zit produceert foto's en video opnames die slechter zijn dan mijn 3 jaar oude nokia 6230i
ik heb zeer veel spijt van de aanschaf van deze telefoon
Mili wijzigde dit bericht 05-08-2008 16:08 (7%)
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar iemand deze al geprobeerd:
nieuws: Belg verwerkt kaarten Openstreetmap in gratis navigatiesysteem
Ik vroeg me af dat gaat werken op de 6500.
nieuws: Belg verwerkt kaarten Openstreetmap in gratis navigatiesysteem
Ik vroeg me af dat gaat werken op de 6500.
Is het bij de 6500 Slide een known-issue dat bij lagere temperaturen de camera in standby-modus springt?
Bij temperaturen onder de 0 graden Celsius springt de camera kort na het aanzetten in een zwart scherm, waarna het de melding geeft "Standby" (Links van in normale stand de afdrukknop). Bovenaan het scherm, naast de in normale stand contactenknop, staat de mogelijkheid "Standby uitschakelen", hierna geeft de camera kort (0,5 sec.) beeld, waarna het scherm zwart springt met de melding "Standby".
Indien dit niet bekend is, is dit probleem zover van invloed dat het verstandig is om dit aan te melden bij een reparateur?
Bij temperaturen onder de 0 graden Celsius springt de camera kort na het aanzetten in een zwart scherm, waarna het de melding geeft "Standby" (Links van in normale stand de afdrukknop). Bovenaan het scherm, naast de in normale stand contactenknop, staat de mogelijkheid "Standby uitschakelen", hierna geeft de camera kort (0,5 sec.) beeld, waarna het scherm zwart springt met de melding "Standby".
Indien dit niet bekend is, is dit probleem zover van invloed dat het verstandig is om dit aan te melden bij een reparateur?
>>--- Livin' Life in the fast Lane.. ---<<
Iemand bekend in deze problematiek?quote:dnhelle schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:17:
>>--- Livin' Life in the fast Lane.. ---<<
Nee, sommige apparaten functioneren echter alleen bij bepaalde temperatuurranges goed (heeft ook te maken met de batterij). Dit staat meestal aangegeven in de handleiding. Bij Nokia kan ik hier echter niks over vinden. Ik zou Nokia bellen.quote:
bert-nl wijzigde dit bericht 09-08-2008 09:58 (3%)
Probleem is opgelost. Ik bleek toch niet de juiste instellingen gebruikt te hebben. Moet zijn: GMT +1 en zomertijd +1. Zag op een andere site de oplossing http://www.gsmhelpdesk.nl...ded2c3be2ebad28eebfb78e9cquote:skaljee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:53:
Bedankt in elk geval voor de reacties.
Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last