Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last

Nieuw Topic
Zeg maar Meik...

Ik heb onlangs de nieuwe ATI drivers geïnstalleerd op mijn (bekende) Gigabyte bordje, en nu ineens loopt Windows Vista (home, 32bit) gierend vast als ik een HD kanaal inschakel.

DVBviewer
FloppyTVD kaart (icm Acamd, dus geen Alphacrypt)
Digikabel van Ziggo/Kazema

Windows genereert een Stop error, BSOD en reboot dus. Helemaal irri is dat 'm dat niet lukt, dus moet ik 'm zelf helemaal uit zetten en weer opstarten. Starten met 'last known good config' is dan de enige oplossing...

Klinkt dit bekend? Moet ik nu de nieuwe driver deinstalleren en de oude maar pakken of is er een Lösung?

[edit]
Ik zie dat er een update is van DVBviewer. Die zal ik ook eens proberen.

mphilipp wijzigde dit bericht 25-07-2008 10:34 (6%)

A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster...

Reg. datum: 12 augustus 2003

quote:
Maarten74 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 07:59:
[...]

2) Volgens mij wel, ik ben niet zo'n hardware guru, maar wat ik gedaan heb is de SPDIF als default gekozen in de configuratie. En ik kreeg de mogelijkheid bij de driver instellingen om alle soundprocessing uit te zetten. Of dat garantie is dat er geen enkele bewerking meer wordt uigevoerd weet ik niet.
Hoi Maarten, Thanks dat stelt me een beetje meer gerust.
Ik was al bang dat ik afhankelijk zou zijn van de processing in de onboard sound chip. Ik verwacht echt dat mijn Av versterker het beter kan:)

Nu nog kijken of er iemand een mening heeft op mij vraag over de keuze tussen de teww aangegeven processoren
4850 of 5600.
Dan zou ik denk ik helemaal gelukkig kunnen worden.
Ik vraag me ook af of de processor minder power zal gebruiken als ie bijvoorbeeld maar 15 % load heeft oid?
Dan zou het wat vermogen gebruik toch niet zo veel meer uitmaken?

Thanks!

mrbert

Reg. datum: 16 juni 2008

Ik vraag me zo ie zo af of het verbruik van bepaalde onderdelen veel zou uitmaken in de jaar afrekening van de Nuon (of andere natuurlijk :) ). Heeft iemand hier een onderbouwde verklaring voor? Is het nu echt de moeite om bijvoorbeeld 1 4 gb rammetje te nemen ipv 2x 2gig?

Hi Daans,

het gaat mij niet echt om hoeveel geld er verbruikt wordt, maar mee om hoeveel warmte er verstookt wordt? :+

mrbert

Reg. datum: 07 mei 2008

quote:
mrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:10:
Hi Daans,

het gaat mij niet echt om hoeveel geld er verbruikt wordt, maar mee om hoeveel warmte er verstookt wordt? :+
Sorry, daar kan ik geen antwoord opgeven... dat weet ik niet.

MMPC S16T DVB-C Premium Zwart V2.0 OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; Moederbord ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV

Reg. datum: 16 juni 2008

quote:
mrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:10:
Hi Daans,

Dat kan ook nog ja, niet geheel onbelangrijk met de kleine kastjes :)
Toch ben ik nog wel benieuwd of het ook in de energie rekening kan schelen ...

quote:
daansdaans schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:39:
[...]

Dat kan ook nog ja, niet geheel onbelangrijk met de kleine kastjes :)
Toch ben ik nog wel benieuwd of het ook in de energie rekening kan schelen ...
Als het 20 watt scheelt en dat over 24 uur gerekend dan is het per dag 480 watt uur.
in 2 dagen dus ca 1 kWh.
Dus met een kWh prijs van 8 cent dus ca 4 cent / dag als ik me niet verreken:)

mrbert

Reg. datum: 30 juli 2007

quote:
mrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:13:
[...]

Hoi Maarten, Thanks dat stelt me een beetje meer gerust.
Ik was al bang dat ik afhankelijk zou zijn van de processing in de onboard sound chip. Ik verwacht echt dat mijn Av versterker het beter kan:)

Nu nog kijken of er iemand een mening heeft op mij vraag over de keuze tussen de teww aangegeven processoren
4850 of 5600.
Dan zou ik denk ik helemaal gelukkig kunnen worden.
Ik vraag me ook af of de processor minder power zal gebruiken als ie bijvoorbeeld maar 15 % load heeft oid?
Dan zou het wat vermogen gebruik toch niet zo veel meer uitmaken?

Thanks!
Ik had eerst de BE 2350 en ben overgestapt naar een 5600+
Dit is niet alleen beter voor hd processing maar ik vond ook de navigatie binnen vista mce net wat prettiger werken.
Wellicht heb je hier wat aan met je keuze van proc?!

Reg. datum: 18 november 2003

Weet iemand hoe ik erachter kom of mijn antec fusion silver met volume knop en VFD een V1 of V2 is?
Ik wil weten of er nou een IR sensor in zit.

Relax & Recline

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
mrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:13:
[...]

Nu nog kijken of er iemand een mening heeft op mij vraag over de keuze tussen de twee aangegeven processoren
4850 of 5600.
Ik heb wel een mening. Ik heb zo'n beetje de BBG van Mei overgenomen maar als CPU de 5600 gekozen. Ik had het idee (tussen de oren waarschijnlijk) dat misschien de 4850 teveel "net aan" zou zijn. Prijsverschil was miniem dus ik heb voor de zwaardere 5600 gekozen om meer safe te zitten qua performance. Verschil in verbruik kan (centen?) kan mij niet veel schelen. Als ik een systeem koop voor bepaalde taken dan moet die die naar behoren uitvoeren. Ik zag me al zitten op de bank met spijt dat ik voor de 4850 was gegaan kijkend naar stotterende HD.
In theorie moet de 4850 trouwens zeker voldoende zijn. Ook volgens vele hier. :)
Ω is futile

quote:
mrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:49:
[...]

Als het 20 watt scheelt en dat over 24 uur gerekend dan is het per dag 480 watt uur.
in 2 dagen dus ca 1 kWh.
Dus met een kWh prijs van 8 cent dus ca 4 cent / dag als ik me niet verreken:)
Nou, kWh prijs is rond de 20~25 cent in bijna heel NL (incl. BTW, energieheffing, transport en de hele rattaplan). En daarnaast staat je mediacenter natuurlijk nooit 24/7 aan. Als je de 12 uur haalt (met kijken en opnemen) is het veel denk ik. Dus zo'n 5~6 cent per dag. Je getal klopt dus redelijk, alleen je aannames niet... ;)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

quote:
Willem2 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:10:
[...]

Nou, kWh prijs is rond de 20~25 cent in bijna heel NL (incl. BTW, energieheffing, transport en de hele rattaplan). En daarnaast staat je mediacenter natuurlijk nooit 24/7 aan. Als je de 12 uur haalt (met kijken en opnemen) is het veel denk ik. Dus zo'n 5~6 cent per dag. Je getal klopt dus redelijk, alleen je aannames niet... ;)
Oeps had FF snel op een pagina van essent gekeken was zeker een oude prijs, maar OK het idee is wel duidelijk:)

mrbert

Reg. datum: 31 juli 2001

Ik wil een HTPC bouwen met OA een moederbord met ATI 780g chipset. Ik begin bij de kast omdat ik een compact mooi uitziend systeem belangrijk vind. Ik wil dus een kast hebben zo breed als mijn receiver (44cm), maar niet zo hoog als veel htpc kasten zijn. Er mag dus best gebruik gemaakt worden van een riser card. Ook een display + remote vind ik wel handig.

http://www.thermaltakeusa...t.aspx?C=1328&ID=1434

Deze voldoet redelijk (alleen iets te breed) aan mijn eisen maar ik ben benieuwd of er nog andere alternatieven in dit formaat zijn.

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.4

Reg. datum: 17 december 2000

quote:
duncanvdlinden schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:37:

Deze voldoet redelijk (alleen iets te breed) aan mijn eisen maar ik ben benieuwd of er nog andere alternatieven in dit formaat zijn.
http://htpc.mce701.com/info/mce303s.html

http://htpc.mce701.com/pr...c83e2b607c5dfa410e2026f2d

audiojunk wijzigde dit bericht 26-07-2008 16:40 (15%)

Reg. datum: 31 juli 2001

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.4

Reg. datum: 17 december 2000

quote:
duncanvdlinden schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:33:
[...]

thanx, intressant met die lage dollaar koers, ik zal er eens naar kijken
Alleen versturen kost 70 dollar :( dus totaal zit je dan op zo'n 140¤.
Plus misschien nog import en belasting :?

Reg. datum: 11 december 2007

Nog steeds problemen met het gigabyte ga-ma-780g-s2h bordje icm floppydtv Ziggo
Na gewoon de tv aan te hebben krijg ik een spontane crash (zwart beeld pc loopt vast) en alleen bij een harde reset krijg ik weer beeld.
Dan na een paar uur weer hetzelfde gezeik.
Al verschillende drivers geprobeerd steeds hetzelfde probleem.
Meerdere drivers geprobeerd 8.5, 8.6 en 8.7. en van de guru3d site de 8.7 geprobeerd.
Ligt het dan echt aan de firewire aansluiting op het moederbord of aan iets anders?
Hebben meerdere mensen hier problemen mee of kan ik beter op een AMD 790GX bordje wachten?

Reg. datum: 22 september 2003

quote:
jingaling schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:54:
Na gewoon de tv aan te hebben krijg ik een spontane crash (zwart beeld pc loopt vast) en alleen bij een harde reset krijg ik weer beeld.
Dan na een paar uur weer hetzelfde gezeik.
Al verschillende drivers geprobeerd steeds hetzelfde probleem.
Meerdere drivers geprobeerd 8.5, 8.6 en 8.7. en van de guru3d site de 8.7 geprobeerd.
Ligt het dan echt aan de firewire aansluiting op het moederbord of aan iets anders?
Hebben meerdere mensen hier problemen mee of kan ik beter op een AMD 790GX bordje wachten?
Ik gebruik hetzelfde bordje en heb geen problemen(ook Ziggo) en volgens mij zijn er ook heel veel mensen die dit zelfde bordje gebruiken inclusief Floppydtv.
Er is intussen een nieuwe firmware uit voor de Floppydtv 1.5. Misschien dat dit iets oplost?

quote:
VCDfan schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:41:
[...]

Ik heb wel een mening. Ik heb zo'n beetje de BBG van Mei overgenomen maar als CPU de 5600 gekozen. Ik had het idee (tussen de oren waarschijnlijk) dat misschien de 4850 teveel "net aan" zou zijn. Prijsverschil was miniem dus ik heb voor de zwaardere 5600 gekozen om meer safe te zitten qua performance. Verschil in verbruik kan (centen?) kan mij niet veel schelen. Als ik een systeem koop voor bepaalde taken dan moet die die naar behoren uitvoeren. Ik zag me al zitten op de bank met spijt dat ik voor de 4850 was gegaan kijkend naar stotterende HD.
In theorie moet de 4850 trouwens zeker voldoende zijn. Ook volgens vele hier. :)
Ik ben benieuwd wat het voor de temperatuur in de behuizing beteken.
Ik begrijp dat jij zo ongeveer het systeem hebt dat ik graag zou willen bouwen..?
Hoe warm wordt eea bij jou?
Misschien heeft ook iemand met de vergelijkbare config maar met een 4850 ook de anwoorden voor zijn systeem?
Liefst natuurlijk onder 'Zwaar gebruik' dus software matig decoden?
_/-\o_
Dit is voor mi het enig twijfel punt nog. gevoelsmatig zou ik voor de extra rekenkracht kiezen denk ik

mrbert

Zeg maar Meik...

quote:
jingaling schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:54:
[knip]
Ik heb alleen het probleem dat ie ineens (na weken prima werken) vastloopt (BSOD) als ik naar een HD kanaal schakel. Ik heb het al dagen niet meer durven proberen.... ;)

Ik zal die nieuwe firmware eens proberen. Het lijkt met of Ziggo weer iets heeft lopen kloten, zoals ze elke week lijken te doen.

A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster...

Reg. datum: 19 februari 2008

Hey, wat denken jullie van deze Asus Radeon HD3650 512MB DDR2 Passive in plaats van een 3470
die moeilijk te vinden is

http://www.dollarshops.eu...7_42_181/products_id/3795

of misschien de goedkopere 3450 met hdmi

http://www.alternate.nl/h...en&l2=PCIe&l3=ATI

is ter vervanging van onboard 690g chipset om verlost te zijn van de bug met mediaportal skins onder xp enz...

Angelodv wijzigde dit bericht 29-07-2008 17:18 (44%)

Antec Black, M2A VM HDMI, 3gb DDrII 800, 5600+, Scythe Ninja Mini, Mediaportal, TH-37px80

¯¯¯¯¯¯¯¯

HD 3470 is niet moeilijk te vinden hoor. Genoeg zaken hebben hem:
pricewatch: Sapphire Radeon HD 3470

En ook Salland Automatisering, die niet meer in de pricewatch staat, heeft hem:
http://sallandautomatiser...productinfo.php?pid=44695

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
stefimke schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:09:
[...]

Dan is het dus toch echt de crappy iMon software die afstandsbedieningscodes omzet is crap die "Windows" over z'n nek laat gaan...
Ondertussen ben ik een paar dagen aan het klooien met mijn ingebouwde iMON VFD en de bijgeleverde remote (iMON PAD). Ik gebruik namelijk MediaPortal op mijn HTPC, maar krijg beide niet tegelijk werkzaam. Afzonderlijk werken ze prima, d.w.z. met iMON software gedeinstalleerd, werkt mijn remote prima in MP (bediening dus), maar de VFD niet. Installeer ik de iMON software, dan werkt de VFD prima in Windows en met behulp van CybrDisplay External Plugin voor MP, ook prima in MP (incl. de equalizer), maar de iMON remote is dan dood :( Er wordt nog steeds gewerkt aan dit probleem door enkele developers (te volgen via de MP forum), en er bestaan al enkele onhandige workarounds.

Maar goed, waarom ik dit allemaal vertel, is dat ik in de afgelopen paar dagen gemerkt heb, dat zelfs wanneer mijn iMON software gedeinstalleerd is (bv. na een schone XP install), het probleem van "unresponsive windows vensters" af en toe opduikt 8)7 Het lijkt dus meer een secundair hardware probleem van de iMON IR receiver, dan een software probleem.

@stefimke Het is je wellicht opgevallen dat wanneer je de iMON software deinstalleert, dat het laatste beeld op je VFD-display blijft staan (bijv. de klok) en niet op zwart springt. Blijkbaar onthoudt de module in een soort eigen ROM wat het laatste beeld is geweest :? Tevens is het zo, dat wanneer je remote (iMON Pad) door een driver conflict niet werkt binnen Windows, deze ook niet werkt na het afsluiten van je PC (dus je kunt je PC niet eens aanzetten met de rode knop). Dit is zelfs zo wanneer je je HDD ontkoppelt van je mobo en er dus niets softwarematigs op je HDD het display kan aansturen. Ik heb begrepen op bepaalde fora, dat je het VFD-display kun resetten door het van stroom af te halen (bijv. ontkoppelen van je mobo, of je voeding uitzetten en een paar keer op de remote knoppen drukken om de condensatortjes te ontladen). Dan zou het VFD ook op zwart moeten springen en je remote weer moeten werken. Ik heb dat laatste niet getest.

Dat is dan vergelijkbaar met de situatie die je out-of-the-box hebt. Namelijk, je kunt al out-of-the-box je Chieftec kast aanzetten met de remote (als ik me niet vergis), oftewel, de IR receiver van de VFD-module is actief en kan meteen je systeem power-on signaal doorsturen (mits goed aangesloten op je mobo uiteraard). De VFD-display is dan nog steeds zwart (er is immers nog niet 1x iMON software geinstalleerd). Wanneer je vervolgens Windows installeert (maakt niet uit welke versie), maar zonder de iMON software, heb je ook af en toe last van die unresponsive vensters.

M.a.w. het lijkt erop dat de IR receiver af en toe een eigen signaal "verzint" waardoor je muisaanwijzer verspringt en alles unresponsive blijft, ongeacht de software.
is er al koffie?
Reg. datum: 30 maart 2001

quote:
audiojunk schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:40:
[...]

Alleen versturen kost 70 dollar :( dus totaal zit je dan op zo'n 140¤.
Plus misschien nog import en belasting :?
Als ik op de site van GWK kijk kom ik voor de zwarte versie van de MCE303 (149 dollar) inlcusief verzendkosten (70 dollar) uit op 128,98 (dollar staat nu op 58,9 eurocent). Inderdaad niet gek :)
Import en belastingen hoef je niet bang voor te zijn: de belastingdienst zou een ondergrens van 250 dollar gaan hanteren. Alleen ben ik ff kwijt per wanneer ze dat gaan doen...

Nadeel van die 303 is dat die niet standaard full-height kaarten accepteert: daar moet je weer een apart kabeltje voor bijkopen (voor 39 of 49 dollar)... ;(

Pietervs wijzigde dit bericht 01-08-2008 02:22 (17%)
Reden: toevoeging opmerking full-height kaarten

Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

Reg. datum: 13 april 2005

quote:
Pietervs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:15:
Nadeel van die 303 is dat die niet standaard full-height kaarten accepteert: daar moet je weer een apart kabeltje voor bijkopen (voor 39 of 49 dollar)... ;(
Mischien een ander nadeel, de full-height kaart komt met dat kabeltje(volgens de foto in jou linkje) recht boven de CPU. Lijkt mij een mogelijk "probleem" met de warmte ontwikeling...

Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: