Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
Young_David schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:16:
Sinds ik deze week de nieuwste T3CH heb geinstalleerd draait m'n xbox geen DVD's meer, iemand meer ervaringen ermee?
Is al opgelost zie;
T3CH XBMC 2008-07-15 SVN rev14095-FIXED

Poeier wijzigde dit bericht 24-07-2008 22:15 (5%)

Reg. datum: 09 januari 2000

quote:
Aub even de link wegwerken.... dat mag vast niet ... :X

Reg. datum: 12 juli 2008

quote:
Young_David schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:16:
Sinds ik deze week de nieuwste T3CH heb geinstalleerd draait m'n xbox geen DVD's meer, iemand meer ervaringen ermee?
:X reeds opgelost :z

ratqz wijzigde dit bericht 24-07-2008 23:08 (29%)

Reg. datum: 21 maart 2006

Kan iemand mij vertellen, hoe ik smb networkshares moet configuren op mijn pc en in xbmc.

Xp account: Martin
Wachtwoord: ........
Werkgroup is volgens mij MSHOME
Ip adres pc: 192.168.1.64

Op mijn pc heb ik twee partities gedeeld:

(G:) Audio
(H:) Beeld

In de sources.xml file heb ik de volgende regels toegevoegd bij onder music:

<source>
<name>Netwerkshares</name>
<path>smb://MSHOME;Martin:.......@192.168.1.64/G:\mp3\</path>
</source>

In xbmc wordt bij music de source 'Netwerkshares' wel getoond maar hij kan de server niet openen.Bij de xbmc netwerk instellingen staat MSHOME als workgroup ingesteld hier stond eerst WERKGROEP.

Iemand enig idee?? alvast bedankt.

52 30 N, 5 45 E
Reg. datum: 05 maart 2001

Het is sowieso niet mogelijk om backward slashes gebruiken in de <path> en daarnaast moet je mp3 map ook gedeeld zijn in windows.

The Tweaker Pin Show | Bjusterbaarlik lekker

quote:
Superoffie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:01:
Kan iemand mij vertellen, hoe ik smb networkshares moet configuren op mijn pc en in xbmc.

Xp account: Martin
Wachtwoord: ........
Werkgroup is volgens mij MSHOME
Ip adres pc: 192.168.1.64

Op mijn pc heb ik twee partities gedeeld:

(G:) Audio
(H:) Beeld

In de sources.xml file heb ik de volgende regels toegevoegd bij onder music:

<source>
<name>Netwerkshares</name>
</source>

In xbmc wordt bij music de source 'Netwerkshares' wel getoond maar hij kan de server niet openen.Bij de xbmc netwerk instellingen staat MSHOME als workgroup ingesteld hier stond eerst WERKGROEP.

Iemand enig idee?? alvast bedankt.
Zonder nu meteen lomp over te komen (en heel erg off-topic gaan over windows filesharing): misschien dat voor een hoop mensen windows filesharing iets te veel problemen oplevert.

Waarom dus niet gewoon ccxstream installeren. Dit is een streaming servertje speciaal voor XBMC. Je installeert het op je windows pc en maakt met de GUI mappen aan. XBMC autodetect je ccxstream server automatisch en kan er dan van lezen. Hier lees je er meer over: http://xbmc.org/wiki/?tit..._on_your_Windows_computer

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b1. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Networkshares herkende hij hier meteen, dus snap niet waarom mensen omslachtig zouden moeten doen met extra programma's :). Hier ging het vlekkeloos iig.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun JPAC-interface te koop? PM Me plz!

Daar ben ik het mee eens, map delen en locatie toevoegen dat is alles!

quote:
Poeier schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:43:
Daar ben ik het mee eens, map delen en locatie toevoegen dat is alles!
bij mij ook, maar ja, kennelijk niet overal. CCXstream is speciaal voor XBMC ontwikkeld en werkt gewoon voor iedereen! Ik hou het zelf lekker bij shares, werken prima als je weet hoe.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b1. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.

Arwen / Kayne

quote:
Superoffie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:01:
[...]
[...]
Zoals reeds gezegd, dat gaat dus niet werken :P

Je moet op je pc de folder g:\mp3 sharen (rechtsklikken op de folder en 'sharing and security' kiezen als je 'n engelse windows hebt)
De naam die je daar aan die share geeft, moet je dus in je source gebruiken.
<path>smb://MSHOME;Martin:.......@192.168.1.64/naam van de share die je gebruikt hebt</path>

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 25 juli 2008

Hey allemaal. Ben als user nieuw hier, maar lees al 1,5 jaar mee..

OT:
Vraag: omdat mijn ingebouwde HDD te klein begint te worden ben ik vanplan een NAS HDD te gebruiken. Nu wil ik graag weten om XBMC de films en mp3 die op de NAS staan weergeeft samen met die wat op de HDD staan, of moet ik dan steeds tussen mappen moet gaan wisselen?

Alvast bedankt!

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Als je library modus gebruikt en dan gewoon meerdere locaties aan maakt moet het gewoon kunnen imo

Iemand een G11/G15 pootje polssteun JPAC-interface te koop? PM Me plz!

quote:
sjer schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:19:
Hey allemaal. Ben als user nieuw hier, maar lees al 1,5 jaar mee..

OT:
Vraag: omdat mijn ingebouwde HDD te klein begint te worden ben ik vanplan een NAS HDD te gebruiken. Nu wil ik graag weten om XBMC de films en mp3 die op de NAS staan weergeeft samen met die wat op de HDD staan, of moet ik dan steeds tussen mappen moet gaan wisselen?

Alvast bedankt!
Nee je hoeft niet te wisselen je kunt met locatie toevoegen verschillende paths toevoegen.

quote:
Fire69 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:04:
[...]

Zoals reeds gezegd, dat gaat dus niet werken :P

Je moet op je pc de folder g:\mp3 sharen (rechtsklikken op de folder en 'sharing and security' kiezen als je 'n engelse windows hebt)
De naam die je daar aan die share geeft, moet je dus in je source gebruiken.
<path>smb://MSHOME;Martin:.......@192.168.1.64/naam van de share die je gebruikt hebt</path>
Inmiddels het bovenstaande gedaand en nu kan ik de shares wel benaderen.

Bedankt mensen

Maar heb nu weer een ander xbmc probleempje :) Als ik grote bestanden wil streamen (bijvoorbeeld DVD, Divx, Ape files) dan gaat het afspelen heel traag en schokkerig in xbmc. DVD blijft zelfs hangen. Ik heb zowel mijn pc als de xbox aangesloten met utp kabel en de netwerksnelheid is 100mbit.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Probleem ligt denk ik aan je netwerk. XBMC speelt namelijk deze files zonder probleem.

quote:
Poeier schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:50:
Probleem ligt denk ik aan je netwerk. XBMC speelt namelijk deze files zonder probleem.
kan ik dit testen?

FTP eens een avi naar je xbox wat is dan je snelheid van overdracht?
Dit even doen onder xbmc je kunt ook kijken met evox.
xbmc 6 MB/s
evox 10 MB/s

Reg. datum: 25 juli 2008

quote:
Poeier schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:37:
[...]

Nee je hoeft niet te wisselen je kunt met locatie toevoegen verschillende paths toevoegen.
Dat is mooi bedankt!

quote:
Poeier schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:17:
FTP eens een avi naar je xbox wat is dan je snelheid van overdracht?
Dit even doen onder xbmc je kunt ook kijken met evox.
xbmc 6 MB/s
evox 10 MB/s
ik heb via een ftp programma een bestandje vanaf de pc geuploaded naar de xbox. Dit ging bedroevend langszaam de snelheid gaat op en neer tussen de 160 en 260KB's, dit zit dus niet goed.

Als ik het bestand vervolgens terug kopieer van de xbox naar de pc gaat ie met 10Mbit. Kan dit te maken hebben met een instellingen op de router of misschien een fout in de (zelfgemaakte) netwerkkabel?

Reg. datum: 09 januari 2000

quote:
Superoffie schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:47:
[...]

ik heb via een ftp programma een bestandje vanaf de pc geuploaded naar de xbox. Dit ging bedroevend langszaam de snelheid gaat op en neer tussen de 160 en 260KB's, dit zit dus niet goed.

Als ik het bestand vervolgens terug kopieer van de xbox naar de pc gaat ie met 10Mbit. Kan dit te maken hebben met een instellingen op de router of misschien een fout in de (zelfgemaakte) netwerkkabel?
Misschien staat je netwerkkaart op half-duplex? Of misschien is de hd van je xbox wel bijna vol en moeten de bestanden er daarom gefragmenteerd op gezet worden wat ten koste gaat van de schrijfsnelheid.

quote:
Pieter1984 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:28:
Ik heb het script geinstalleerd om tv gids te raadplegen.

Is dit script er ook maar dan voor de belgische zenders?
Zelfde met radiozenders, kun je op belgische posten streamen?
In een ver verleden heb ik een script van Bakman aangepast.
Het blijkt nog steeds te werken, alleen de afbeeldingen/posities doen een beetje vreemd.
Maar het is een goed begin als je zelf eens wilt prutsen.
Download

quote:
Superoffie schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:47:
[...]

Zelfgemaakte netwerkkabel heb je opgelet met de RJ-45 connector of deze bedoeld waren voor harde of zachte kern ?

Arc Nature

quote:
Poeier schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:02:
[...]

Zelfgemaakte netwerkkabel heb je opgelet met de RJ-45 connector of deze bedoeld waren voor harde of zachte kern ?
Lijkt mij eerder een probleem met de pinbezetting.
Vooral pinnetjes 3 en 6, da's het tweede aderpaar, dat die draadjes dus een paar vormen. Pin 1-2 en 3-6 moeten paartjes zijn, niet 1-2, 3-4, 5-6, 7-8, maar dus 1-2, 3-6, 4-5, 7-8.
Dat lijkt mij er eerder aan de hand te zijn, omdat ie vooral met zenden een probleem heeft, niet met ontvangen. 1 kant op gaat het verkeerd. Check dus vooral pinnetjes 3 en 6 even, dat die hetzelfde paar vormen.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Reg. datum: 10 september 2005

Het buienradar script werkt weer. Heb wel ff het 1 en ander aangepast en daar door weet ik niet of het nog verspreiden mag worden. Heb netjes de bron van het script vermeld.

Iemand een idee ?

Download

http://www.kapsalontamara.nl/download/buienradartv.jpg

DevaZ wijzigde dit bericht 29-07-2008 22:19 (37%)

quote:
DevaZ schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:28:
Het buienradar script werkt weer. Heb wel ff het 1 en ander aangepast en daar door weet ik niet of het nog verspreiden mag worden. Heb netjes de bron van het script vermeld.

Iemand een idee ?

[afbeelding]
Het mooie van open source is dat je alles mag aanpassen en opnieuw verspreiden... zolang je de naam van de maker er maar bij vermeld is er niets aan de hand. :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: