I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 23
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 11 februari 2008
Nou heb ik toevallig wel het volgenden gezien: "ADO5400DSWOF ATHLON 64 X2 5400+ 2.8GHZ BLACK SKT AM2 2X512KB FSB1000 65W WOF" Dit lijkt mij een nieuwe 2,8 GHz Black Edition, maar ik kan er niets over terugvinden op de website van AMD.
Weten jullie hier misschien meer van?
Reg. datum: 24 juli 2000
Dirk Meyer, the new chief executive officer of Advanced Micro Devices, said in an interview with a news-paper that the company would spin off its manufacturing operations in months time as a part of its asset smart strategy. This is the first confirmation of the expected action by AMD’s high-ranking executive.
http://www.xbitlabs.com/n...ufacturing_in_Months.html
Ze bestaan al jaar ofzo nadat Epox over kop ging. Hebben ook een redelijk compleet assortiment maar verwacht er maar niets van. Alle engineers zijn vertrokken en ze richting zich voornamelijk op Azie. In EU hebben ze geen disty omdat ze niets interessant te bieden hebben. Meer weet ik er niet van... afgezien dat ze de NDA van AMD breken op de 790GXquote:Hacku schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:55:
Weet jij meer van Supox, The Source? Komen ze met een hele line-up aan moederborden (Intel / AMD), en ook op de EU markt?
Oftewel dag Fabsquote:grizzlybeer schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:44:
AMD Chief Executive: Major Restructuring Will Spin Off Manufacturing in Months.
Dirk Meyer, the new chief executive officer of Advanced Micro Devices, said in an interview with a news-paper that the company would spin off its manufacturing operations in months time as a part of its asset smart strategy. This is the first confirmation of the expected action by AMD’s high-ranking executive.
http://www.xbitlabs.com/n...ufacturing_in_Months.html
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong
Een bedrijf als TSMC heeft veel klanten dus dan heb je imo nooit genoeg zekerheid of je wel genoeg chips krijgt. + Op dit moment mogen ze amper productie uitbesteden door het contract met intel over die X86 licentie.
Kan me voorstellen dat Intel dit prachtig vind dat AMD alles gaat verkopen. Die zien AMD niet meer als grote speler terug komen.
Astennu wijzigde dit bericht 24-07-2008 09:15 (49%)
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Maar als je verder in het artikel kijkt:quote:Hekking schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:45:
[...]
Oftewel dag FabsWe zullen zien wat het brengt maar iig geld in het laadtje
Ik denk toch niet dat de fabs hiermee echt weg gaan, maar dat het twee aparte bedrijven worden. Ik ben benieuwd of AMD daarmee ook de eigenaar blijft of dat een ander bedrijf de eigendom daarvan wordt. Gezien de financieele problemen en de kosten die het met zich meebrengt kan ik me voorstellen dat het een ander bedrijf wordt.quote:Austin American Statesman news-paper quotes Mr. Meyer as saying that “the company is just months away from a major restructuring that will spin the manufacturing operations off into a separate company, with new ownership”. It remains to be seen whether there will be one or two owners of the “AMD Semiconductor” company or the parent chipmaker will just make initial public offering (IPO) and issues new shares.
silentsnake wijzigde dit bericht 24-07-2008 09:55 (12%)
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Het schijnt dat Intel Nehalem in september zal introduceren, met verkrijgbaarheid begin oktoberquote:Nu maar hopen dat dat 45nm een beetje schaalt. Vooral de performance per clock en de max clock moeten omhoog. Dan zullen ze even snel zijn als penryn. Intel heeft nehalem wat weer een gat zal slaan maar het is nu belangrijk dat ze niet nog verder achter gaan lopen. Maar dat ze langzaam dichterbij gaan komen.
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Reg. datum: 01 juni 2008
BTW Anandtech heeft het volledige artikel online geplaats over de SB750 :
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3360
Maar met een beetje geluk kun je met een AM2+ bord gewoon een 45nm K10.5 gebruiken. Wil je nehalem zul je alles moeten upgraden met een beetje peg ook je geheugen naar DDR3.
Astennu wijzigde dit bericht 25-07-2008 08:41 (33%)
Ik denk dat je geen andere keuze hebtquote:Astennu schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:41:
Maar met een beetje geluk kun je met een AM2+ bord gewoon een 45nm K10.5 gebruiken.
Reg. datum: 25 december 2007
Er zijn "snellere non BE Brisbanes op de markt gekomen ,de X4 BEs zijn dan weer wel goed verkrijgbaar.quote:Wilhelm11 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:57:
Ik was van plan een 5000+ Black Edition (Brisbane) te kopen, maar ze zijn als sneeuw voor de zon verdwenen uit de webshops. Ik wist dat de 6400+ Black Edition (Windsor) EOL was, maar ik dacht dat de 5000+ BE nog wel even zou blijven.
Nou heb ik toevallig wel het volgenden gezien: "ADO5400DSWOF ATHLON 64 X2 5400+ 2.8GHZ BLACK SKT AM2 2X512KB FSB1000 65W WOF" Dit lijkt mij een nieuwe 2,8 GHz Black Edition, maar ik kan er niets over terugvinden op de website van AMD.
Weten jullie hier misschien meer van?
Ik had ook wel gelezen ergens over hoger gekloktete modellen dan 2600mhz maar ben hier nu niet meer zeker van.
790GX introductie van 31 Juli maar deze morgen weer uitgesteld. Ik ga niet posten welke datum want ik vertelde het vanmiddag tegen enkel AMD mensen die het zelf nog niet wisten, lekkere interne communicatie daaroquote:Tweakers.mette schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:34:
...en wanneer vervalt die NDA normaal dan???
Nehalem launch is helemaal niet vervroegd. De BLM-C0 stepping CPU (final MP stepping) heeft altijd al voor WW36 gestaan, en in WW40 komt de X58 chipset PRQ. Officiele data ga ik niet vertellen maar begin October is beetje vroegquote:Hacku schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:39:
Het schijnt dat Intel Nehalem in september zal introduceren, met verkrijgbaarheid begin oktober
Overigens hoor ik ondanks alle geruchten op internet dat NV nog steeds geen officiele QPI licentie heeft. NF200 (ja die oude chip die ERG warm wordt) is de enige manier voor ze om SLI op X58 te krijgen zonder Intel de SLI licentie te geven. Zo heeft nVidia het ook met Skulltrail gedaan. De chip kost overigens 30$ per stuk, dus ga er maar vanuit dat SLI support op X58 niet goedkoop wordt.
Wat is op schema zitten. Zodra de mass productie begint gaan de eerste wellicht naar de Opteron, dan volgen de OEM's en dan pas het channel. Dus wellicht shortage tot Q1 2009. Vergeet niet dat de 65nm transitie van AMD erg lang heeft geduurd. PAS deze maand gaan de laatste 90nm AMD CPU's EOL !!!.quote:Tweakers.mette schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:33:
Raar, net nu AMD heeft gezegd dat ze goed op schema zitten met de 45nm cpu 's (begin Q4 = oktober dus) vervroegd Intel de introductie van de Nehalem... toeval of niet?
De volgende URL's over de 45nm deneb heb ik hier nog niet gezien, wel interessant.
45nm clock voor clock is 12% zuiniger
http://www.itocp.com/thread-11603-1-1.html
45nm OC results
http://en.expreview.com/2...phenom-overclocking-test/
overclock to 2.8GHz under reference voltage (1.224V) , 1M PI for 25s
overclock to 3.0GHz under 1.336V, 1M PI for 23.547s
overclock to 3.2GHz under 1.424V, 1M PI for 22.219s
at last they achieve 3441.3MHz under 1.568V, 1M PI for 20.515s
The Source wijzigde dit bericht 25-07-2008 23:48 (90%)
Had het hier gelezen : http://xbitlabs.com/news/...uction_of_45nm_Chips.htmlquote:The Source schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:02:Wat is op schema zitten. Zodra de mass productie begint gaan de eerste wellicht naar de Opteron, dan volgen de OEM's en dan pas het channel. Dus wellicht shortage tot Q1 2009. Vergeet niet dat de 65nm transitie van AMD erg lang heeft geduurd. PAS deze maand gaan de laatste 90nm AMD CPU's EOL !!!.
Dat meen je niet! Ik wilde de komende dagen een 790GX plank gaan kopen en nu moet ik weer gaan uitstellen, ik hoop voor AMD dat het niet weer een maand gaat duren want dan ga ik toch echt een 780G plank halen.quote:The Source schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:02:
[...]
790GX introductie van 31 Juli maar deze morgen weer uitgesteld. Ik ga niet posten welke datum want ik vertelde het vanmiddag tegen enkel AMD mensen die het zelf nog niet wisten, lekkere interne communicatie daaroNieuws zal binnen paar dagen wel uitlekken.
AMD Athlon X2 4850E 2x512kb @ 2500MHz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H | 2x 2GB Kingstone HyperX DDR2-800 | Onboard HD3300 + 128Mb Sideport | WD Raptor 74Gb 10.000RPM | WD Caviar SE16 250Gb 7.200RPM | Windows Vista 64-bits
Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum
Dit is de reden dat amd het moeilijk heeft en niet meer zoals vroeger een plaatsje heeft waar intel niks of weinig heeft te bieden.
mad_max234 wijzigde dit bericht 26-07-2008 17:09 (4%)
3x bagger dus:quote:The Source schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:02:
[...]
790GX introductie van 31 Juli maar deze morgen weer uitgesteld. Ik ga niet posten welke datum want ik vertelde het vanmiddag tegen enkel AMD mensen die het zelf nog niet wisten, lekkere interne communicatie daaroNieuws zal binnen paar dagen wel uitlekken.
[...]
Nehalem launch is helemaal niet vervroegd. De BLM-C0 stepping CPU (final MP stepping) heeft altijd al voor WW36 gestaan, en in WW40 komt de X58 chipset PRQ. Officiele data ga ik niet vertellen maar begin October is beetje vroeg![]()
Overigens hoor ik ondanks alle geruchten op internet dat NV nog steeds geen officiele QPI licentie heeft. NF200 (ja die oude chip die ERG warm wordt) is de enige manier voor ze om SLI op X58 te krijgen zonder Intel de SLI licentie te geven. Zo heeft nVidia het ook met Skulltrail gedaan. De chip kost overigens 30$ per stuk, dus ga er maar vanuit dat SLI support op X58 niet goedkoop wordt.
[...]
Wat is op schema zitten. Zodra de mass productie begint gaan de eerste wellicht naar de Opteron, dan volgen de OEM's en dan pas het channel. Dus wellicht shortage tot Q1 2009. Vergeet niet dat de 65nm transitie van AMD erg lang heeft geduurd. PAS deze maand gaan de laatste 90nm AMD CPU's EOL !!!.
De volgende URL's over de 45nm deneb heb ik hier nog niet gezien, wel interessant.
45nm clock voor clock is 12% zuiniger
http://www.itocp.com/thread-11603-1-1.html
45nm OC results
http://en.expreview.com/2...phenom-overclocking-test/
overclock to 2.8GHz under reference voltage (1.224V) , 1M PI for 25s
overclock to 3.0GHz under 1.336V, 1M PI for 23.547s
overclock to 3.2GHz under 1.424V, 1M PI for 22.219s
at last they achieve 3441.3MHz under 1.568V, 1M PI for 20.515s
Volgens mij is er iets mis met die nieuwe 790 GX een of andere fout. Maar goed een soort 2e K10 kunnen ze zich niet veroorloven het moet nu gewoon goed zijn.
En die OC resultaten valen me heel erg tegen. 3.0 Ghz gata zo te zien al aardig lastig worden stock. Zoals het er nu naar uit ziet zullen ze de komende twee jaar even veel blijven achterlopen op Intel. Misschien wordt het gat zelfs groter....
Reg. datum: 25 december 2007
De 4870 had ook wel met een "betere"bios mogen uitkomen maar ze hadden de tijd niet ofzo.quote:thedude0 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:29:
Geen wonder dat ze zo belachelijk veel verlies maken, het interesseert ze werkelijk geen hol wat mensen van ze vinden en luisteren naar klanten kunnen ze ook al niet. Breng gewoon die schijt chipset uit, wat een nonsens dit.
Hadden ze misschien wel beter kunnen nemen.
Between a rock and a hard place...
Op mobos met vage problemen zit ik niet te wachten.( ik heb al een AM2+ DS5 van Gigabyte).
Ik de trouwe" hond"(geen brave) wacht wel (op bios en desnoods high K CPUs en SB800).
Trouwe hond?Vergeet nooit meer toen ik mijn 5600+ haalde ,en de verkoper in een bekende zaak op de Dijklaan in Breda zei;O,niet over naar de Darkside ?
Maar het is een Rat Race he...
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last