Hoofdcategorieën
Topicacties

Geen true Full HD met de Samsung Syncmaster 2493HM?

Pagina: 1 2 3 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 maart 2007

quote:
Yippie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:27:
[...]

Zit er geen mogelijkheid op om te wisselen tussen aansluitmogelijkheden dan ?
Lijkt me stug, kijk de handleiding er even op na.

Je videokaart gaat het wel zwaar krijgen, kan die wel de FullHD resolutie aan, betwijfel het.
Mogelijk zelfs dat daar je oorzaak ligt, welke resolutie krijg je met VGA ?
Wat bedoel je precies met "zit er geen mogelijkheid op om te wisselen tussen aansluitmogelijkheden" ?

Op de monitor zit een knop met source waarmee je kan switchen tussen VGA, DVI en HDMI als je dat bedoelt.

Met VGA krijg ik resolutie 1920 x 1200

Reg. datum: 19 september 2002

quote:
Frustie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:05:
[...]

Wat bedoel je precies met "zit er geen mogelijkheid op om te wisselen tussen aansluitmogelijkheden" ?

Op de monitor zit een knop met source waarmee je kan switchen tussen VGA, DVI en HDMI als je dat bedoelt.

Met VGA krijg ik resolutie 1920 x 1200
Bedoelde inderdaad die mogelijkheid om tussen "source" te wisselen.
Resolutie in VGA is ook de max van de monitor.

Zie dat er grote verschillen namelijk zitten tussen wat die videokaart aan kan indien aangesloten via Analoog of Digitaal.

Controleer je specificaties, kan deze kaart uberhaupt die resolutie digitaal wel aan..
Persoonlijk denk ik dat je beter daar in kan investeren, een gunstig geprijsde 8800gts bijv.

Welke driver gebruik je op je 7100GS ?
Probeer die is te bijwerken indien mogelijk.

Yippie wijzigde dit bericht 23-07-2008 20:11 (21%)

quote:
Yippie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:08:
[...]

Bedoelde inderdaad die mogelijkheid om tussen "source" te wisselen.
Resolutie in VGA is ook de max van de monitor.

Zie dat er grote verschillen namelijk zitten tussen wat die videokaart aan kan indien aangesloten via Analoog of Digitaal.

Controleer je specificaties, kan deze kaart uberhaupt die resolutie digitaal wel aan..
Persoonlijk denk ik dat je beter daar in kan investeren, een gunstig geprijsde 8800gts bijv.

Welke driver gebruik je op je 7100GS ?
Probeer die is te bijwerken indien mogelijk.
Driver weet ik zo niet en zit nu op mn werk, maar had gister de nieuwste drivers erop gezet maar dat hielp niet.
Ik zit nu te denken aan de volgende kaart om te kopen:
Ati Radeon HD 4850

Met deze kaart moet het wel lukken toch?
Dan kan ik zelfs 2 van zulke schermen aansluiten toch? (ik multitable poker veel dus vandaar 2 schermen)

quote:
Frustie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:20:
[...]

Driver weet ik zo niet en zit nu op mn werk, maar had gister de nieuwste drivers erop gezet maar dat hielp niet.
Ik zit nu te denken aan de volgende kaart om te kopen:
Ati Radeon HD 4850

Met deze kaart moet het wel lukken toch?
Dan kan ik zelfs 2 van zulke schermen aansluiten toch? (ik multitable poker veel dus vandaar 2 schermen)
Uitstekende keus, en daar gaat het zeker wel mee lukken.
Wel even de spec's controleren, weet niet wat je 2de scherm wordt, maar lijkt me stug dat 2x dit scherm met zijn resolutie aan kan. Neem aan dat je je "oude" scherm er naast houdt..

quote:
Yippie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:22:
[...]

Uitstekende keus, en daar gaat het zeker wel mee lukken.
Wel even de spec's controleren, weet niet wat je 2de scherm wordt, maar lijkt me stug dat 2x dit scherm met zijn resolutie aan kan. Neem aan dat je je "oude" scherm er naast houdt..
Nou eigenlijk wilde ik 2 van dezelfde schermen erop aansluiten omdat de 2693 HM zo goed bevalt.
Maar als ik het goed begrijp kan dit dus niet?
En welke specs moet ik dan nakijken?
Tof dat je mee helpt!

quote:
Frustie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:28:
[...]

Nou eigenlijk wilde ik 2 van dezelfde schermen erop aansluiten omdat de 2693 HM zo goed bevalt.
Maar als ik het goed begrijp kan dit dus niet?
En welke specs moet ik dan nakijken?
Tof dat je mee helpt!
Cool, 2x 2693hm's...wordt jaloers :9
Wat ik bedoel, is de resolutie van wat de videokaart kan leveren, en wat de monitor nodig heeft.
Met een 4850 zal het wel lukken, maar zou toch weer een 4870 gaan, kost 60 tientjes duurder.

De bottleneck met deze kaarten is vaak de CPU, weet niet wat voor 1 je hebt, maar als deze niet recent is, zit je daar ook mee, en als je moederbord geen actuele processor ondersteunt heb je die ook nodig.

Als je nou even je meldt wat voor moederbord en processor je hebt.dan kunnen we een beter beeld vormen.

quote:
Yippie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:10:
[...]

Cool, 2x 2693hm's...wordt jaloers :9
Wat ik bedoel, is de resolutie van wat de videokaart kan leveren, en wat de monitor nodig heeft.
Met een 4850 zal het wel lukken, maar zou toch weer een 4870 gaan, kost 60 tientjes duurder.

De bottleneck met deze kaarten is vaak de CPU, weet niet wat voor 1 je hebt, maar als deze niet recent is, zit je daar ook mee, en als je moederbord geen actuele processor ondersteunt heb je die ook nodig.

Als je nou even je meldt wat voor moederbord en processor je hebt.dan kunnen we een beter beeld vormen.
Ik heb hetvolgende systeem:
Intel (R) Core (TM) 2 CPU 4400 @ 2.00 Ghz
Geheugen 1 GB
32-bits besturingssysteem

Frustie wijzigde dit bericht 24-07-2008 17:18 (16%)

quote:
Frustie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:08:
[...]

Ik heb hetvolgende systeem:
Intel (R) Core (TM) 2 CPU 4400 @ 2.00 Ghz
Geheugen 1 GB
32-bits besturingssysteem
Dat is een stuk van je pc, wat belangrijker is, wat voor geheugen, type moederbord.
CPU heb je al gemeld, deze zal je toekomstige videokaart afremmen zodat je er niet uit haalt wat er in zit. Of je moederbord snellere, en zo ja hoe welke modellen aan kan, kan ik zo niet zeggen.

Misschien moet je nadenken over een andere pc, los elke keer onderdelen vervangen kost ook geld, voordeel is wel dat je het zo in stappen kan doen.

Kan niet in je portemonnee kijken, maar gezien je plannen heb je een aardig budget, dus wellicht overwegen waard.

quote:
Yippie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:08:
[...]

Dat is een stuk van je pc, wat belangrijker is, wat voor geheugen, type moederbord.
CPU heb je al gemeld, deze zal je toekomstige videokaart afremmen zodat je er niet uit haalt wat er in zit. Of je moederbord snellere, en zo ja hoe welke modellen aan kan, kan ik zo niet zeggen.

Misschien moet je nadenken over een andere pc, los elke keer onderdelen vervangen kost ook geld, voordeel is wel dat je het zo in stappen kan doen.

Kan niet in je portemonnee kijken, maar gezien je plannen heb je een aardig budget, dus wellicht overwegen waard.
Ok bedankt weer. Deze computer heb ik nog geen jaar dus was niet de bedoeling weeral een nieuwe pc aan te schaffen. Beide videokaarten hoeven ook niet optimaal te functioneren eigenlijk, de grote vraag is alleen of het mogelijk is om gelijktijdig 2 van zulke monitore te laten draaien op mijn pc met beide een resolutie weergave van 1920 x 1200.
Ik wil namelijk gaan multitablen pokeren (op elk beeldscherm 6 tafels spelen).
De software van zo'n pokersite is grafisch niet bijzonder dus denk dat dat geen probleem is dan?
Het is niet dat ik de monitoren ga gebruiken voor games of andere grafische doeleinden of zo.
Als ik gewoon op beide 1920 x 1200 resolutie weergave krijg dan ben ik tevreden.
Dit moet met de specs van mn pc wel lukken toch? Of is het type moederbord, geheugen, etc daar zo belangrijk voor?

Het feit dat ik een Full HD monitor heb gekocht is eigenlijk puur en alleen voor de grootte, niet voor de weergave. Het pokert nou eenmaal lekkerder als je pokertafels wat groter zijn. Kon niet echt een ander interessant 26 inch scherm vinden voor rond de 500 euro.

quote:
Frustie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:36:
[...]

Ok bedankt weer. Deze computer heb ik nog geen jaar dus was niet de bedoeling weeral een nieuwe pc aan te schaffen. Beide videokaarten hoeven ook niet optimaal te functioneren eigenlijk, de grote vraag is alleen of het mogelijk is om gelijktijdig 2 van zulke monitore te laten draaien op mijn pc met beide een resolutie weergave van 1920 x 1200.
Ik wil namelijk gaan multitablen pokeren (op elk beeldscherm 6 tafels spelen).
De software van zo'n pokersite is grafisch niet bijzonder dus denk dat dat geen probleem is dan?
Het is niet dat ik de monitoren ga gebruiken voor games of andere grafische doeleinden of zo.
Als ik gewoon op beide 1920 x 1200 resolutie weergave krijg dan ben ik tevreden.
Dit moet met de specs van mn pc wel lukken toch? Of is het type moederbord, geheugen, etc daar zo belangrijk voor?

Het feit dat ik een Full HD monitor heb gekocht is eigenlijk puur en alleen voor de grootte, niet voor de weergave. Het pokert nou eenmaal lekkerder als je pokertafels wat groter zijn. Kon niet echt een ander interessant 26 inch scherm vinden voor rond de 500 euro.
Ok dat is duidelijk, ja het zal wel lukken.

Wat niet lekker zal lukken is Crossfire ( dus 2 van die videokaarten aanmekaar gekoppeld, als je moederbord dat al ondersteund ), en alles waar je al die brute kracht voor kan inzetten ( voornamelijk de zwaarste games bijv. )

Voordeel is dat je nu wel een lekker energiezuinig systeem dan hebt.
Controleer wel even of je wel ruimte hebt in je computerkast om die kaart in te bouwen en dat die dan nog goed gekoeld kan worden. Eventueel de standaard koeler vervangen met een Zalman XXXX.
ATI's zijn heethoofden..

Als laatste, hier de PW link naar 26" monitors gesorteerd op prijs laag naar hoog.

Is dus wel mogelijk, maar model wat je nu hebt gekozen is wel mooier ook al is dat wel persoonlijke smaak. Zou wel bijna zeggen zonde dat je ze alleen voor poker gebruikt, was een 30" niet handiger geweest, of desnoods een LCD of Plasma van 46", kan je hem ook nog als TV gebruiken als bijkomend voordeel.

quote:
Yippie schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:28:
[...]

Ok dat is duidelijk, ja het zal wel lukken.

Wat niet lekker zal lukken is Crossfire ( dus 2 van die videokaarten aanmekaar gekoppeld, als je moederbord dat al ondersteund ), en alles waar je al die brute kracht voor kan inzetten ( voornamelijk de zwaarste games bijv. )

Voordeel is dat je nu wel een lekker energiezuinig systeem dan hebt.
Controleer wel even of je wel ruimte hebt in je computerkast om die kaart in te bouwen en dat die dan nog goed gekoeld kan worden. Eventueel de standaard koeler vervangen met een Zalman XXXX.
ATI's zijn heethoofden..

Als laatste, hier de PW link naar 26" monitors gesorteerd op prijs laag naar hoog.

Is dus wel mogelijk, maar model wat je nu hebt gekozen is wel mooier ook al is dat wel persoonlijke smaak. Zou wel bijna zeggen zonde dat je ze alleen voor poker gebruikt, was een 30" niet handiger geweest, of desnoods een LCD of Plasma van 46", kan je hem ook nog als TV gebruiken als bijkomend voordeel.
Moet eerlijk zeggen dat ik hierover niet zo had nagedacht. Dacht eerst 1 scherm is genoeg maar 6 tafels is soms erg saai dus wil er nog 6 tafels bij pakken, vandaar de aanschaf van nog zo'n scherm.

Ik wist niet dat ik mn computer aan kon sluiten op een plasma scherm.
Heb namelijk een 42 inch Panasonic HD ready plasma scherm staan.
Wat is er voor nodig om daar de computer op aan te sluiten dan? En welke resolutie kan ik dan halen met bijvoorbeeld de Ati Radeon HD 4870?

De 4870 kan TrueHD en hoger aan dus die Plasma zal geen probleem zijn.
Aangezien die HD ready is ondersteund die "maar" 1024x768.

Aansluiten doe je gewoon met DVI , of DVI naar HDMI adapter ( zit bijgesloten bij de 4870 ).
Of dit voor jou het gewenste resultaat oplevert t.o.v. 2x een 2693 dat kan jij alleen beoordelen.

quote:
Yippie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:53:
De 4870 kan TrueHD en hoger aan dus die Plasma zal geen probleem zijn.
Aangezien die HD ready is ondersteund die "maar" 1024x768.

Aansluiten doe je gewoon met DVI , of DVI naar HDMI adapter ( zit bijgesloten bij de 4870 ).
Of dit voor jou het gewenste resultaat oplevert t.o.v. 2x een 2693 dat kan jij alleen beoordelen.
Ok bedankt weer. Zal alles eens overwegen.
Ben in ieder geval volledig op de hoogte nu van alle mogelijkheden.
Bedankt voor al je antwoorden en tips!

Reg. datum: 01 augustus 2008

Hoi :) ,

Ik wil ook de Syncmaster 2493HM gaan kopen.
Ik gebruik hem enkel en alleen voor de PC, meestal met Linux (multimedia) en af en toe met windows om te gamen.
Mijn vraag is nu of dat pixel mapping voor mij nu ook belangrijk is ??

Alvast bedankt!

quote:
TuxBrothers schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:25:
Hoi :) ,

Ik wil ook de Syncmaster 2493HM gaan kopen.
Ik gebruik hem enkel en alleen voor de PC, meestal met Linux (multimedia) en af en toe met windows om te gamen.
Mijn vraag is nu of dat pixel mapping voor mij nu ook belangrijk is ??

Alvast bedankt!
Kan je misschien iets specifieker zijn ?

Reg. datum: 26 december 2006

Ik heb dit scherm op een nvidia 8800gt kaart. Beeld is prachtig; maar ik wou nu graag iets beter de applicaties kunnen managen op het scherm. Is hier software voor? Ik dacht dat nvidia vroeger een soort desktop software hiervoor meeleverde; maar ik vind nu alleen de nvidia control panel. Ik heb windows vista. Ik zou graag de sizes van de diverse windows (outlook, word) etc. willen lokcen en programma´s als always on top kunnen aanduiden. thx

Reg. datum: 01 augustus 2008

quote:
Yippie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:12:
[...]

Kan je misschien iets specifieker zijn ?
Nou.... iedereen heeft het over pixel mapping op een xbox dus dat het beeld wordt uitgerekt etc.
Heb je daar ook last van met een PC ??

Groetjes!

quote:
pc01 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:29:
Ik heb dit scherm op een nvidia 8800gt kaart. Beeld is prachtig; maar ik wou nu graag iets beter de applicaties kunnen managen op het scherm. Is hier software voor? Ik dacht dat nvidia vroeger een soort desktop software hiervoor meeleverde; maar ik vind nu alleen de nvidia control panel. Ik heb windows vista. Ik zou graag de sizes van de diverse windows (outlook, word) etc. willen lokcen en programma´s als always on top kunnen aanduiden. thx
Ik heb geen idee, wat heb je zelf zoal geprobeerd.
Mijn 1ste poging via Google op de term "how to keep programs on top in vista" levert al dit op. Kortom, probeer zelf ook is eea uit te zoeken en geef ook aan wat je al geprobeerd heb.

quote:
TuxBrothers schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:41:
[...]

Nou.... iedereen heeft het over pixel mapping op een xbox dus dat het beeld wordt uitgerekt etc.
Heb je daar ook last van met een PC ??

Groetjes!
Weet niet zoveel van het specifieke probleem, maar wellicht beter om het in een beter passend topic te plaatsen.

Waar je op moet letten is of de uitvoer van in dit geval de Xbox wordt ondersteund door het weergave apparaat. Zo niet, dan krijg je dus met dit soort dingen te maken.

Yippie wijzigde dit bericht 03-08-2008 16:17 (0%)
Reden: typo

Reg. datum: 26 december 2006

quote:
Yippie schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:07:
[...]

Ik heb geen idee, wat heb je zelf zoal geprobeerd.
Mijn 1ste poging via Google op de term "how to keep programs on top in vista" levert al dit op. Kortom, probeer zelf ook is eea uit te zoeken en geef ook aan wat je al geprobeerd heb.
ik heb me suf gezocht op de site van nvidia; ging er namelijk vanuit dat dit een normaal onderdeel van de displaydriver zou moeten zijn. Meen me te herinneren dat bij matroxkaarten wel iets dergelijks werd geinstalleerd. Zal eens via google gaan kijken.

Heb inmiddels xneat gevonden ==> www.xneat.com. Doet goed wat het moet doen. Blijf het vreemd vinden dat nvidia niet dit soort functionaliteit zelf heeft.

pc01 wijzigde dit bericht 03-08-2008 21:01 (10%)

BigBro is watching you!
Reg. datum: 23 januari 2002

quote:
Een vraagje. Gaan die stikkers rechtsboven d'r af of niet? Ik las namelijk ergens iets over ingegrafeerde dingen in de rand van het scherm.
Verder, is het glanzende zwart irritant? Ik houd zelf meer van mat-zwart en heb vernomen dat die ook beschikbaar is? Ik heb 'em alleen nog niet gevonden.

Als 's morgens het haantje heeft gekraaid, is er weer een kipje genaaid.

Reg. datum: 15 juli 2006

Zijn hier ook mensen met een 2693HM en willen hun ervaring delen???

Acties: [view]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

Kom op zeg...

Hoewel dit geen al te sterke topicstart was, is dat allerminst een vrijbrief om nog simpelere oneliner-vraagjes te posten.

Vjenne, als je vraag geen eigen topic waard is, is het ook geen offtopic post waard in andermans topic. Bovendien posten mensen met ervaringen zelf wel, het 'vissen' naar ervaringen op een manier als dit wordt niet op prijs gesteld.

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Pagina: 1 2 3 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: