Hoofdcategorieën
Topicacties

De EL-kroeg deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 42 43 44 45 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 31 oktober 2002

quote:
kippy schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:19:
[...]

Dat is een best nette prijs. Het probleem is dat de voedings trafo's verschrikkelijk duur zijn. En 400V elco's en condensatoren van een beetje merk zijn al snel meer dan 10 euro per stuk.
De buizen zelf zijn meestal in verhouding nog het goedkoopst, rond de 15 euro per stuk.
Ik denk ook dat ik hier niet verder over na denk, en het gewoon ga proberen. Is ook weer een hoop risico minder dan zelf samenstellen

[flauwe modus]
Ik heb nog wel een trein trafotje :)

[/flauwe modus]

Decon Frost wijzigde dit bericht 23-07-2008 15:24 (12%)

http://www.acryan.com/contest/ACRGWLC.htm

Reg. datum: 16 september 2004

quote:
Decon Frost schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:23:
[...]
Ik denk ook dat ik hier niet verder over na denk, en het gewoon ga proberen. Is ook weer een hoop risico minder dan zelf samenstellen

[flauwe modus]
Ik heb nog wel een trein trafotje :)

[/flauwe modus]
Met trein trafotje kom je wel een eind ja. Zit je maar een factor 20 aan spanning te laag :P

Je kan wel op e-bay zoeken naar kitjes. Zeker de chineese kit's zijn zeer goedkoop en hebben een redelijke kwalitiet. Die kun je later voor 50 euro ook weer upgreaden door de elco's te vervangen of een betere potmeter er in te zetten. De chineese kit's zijn meestal zo'n 100~150 euro incluzief verzendkosten. Wel goed kijken dat het een compleete kit incluzief trafo's is.

quote:
kippy schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:28:
[...]

Met trein trafotje kom je wel een eind ja. Zit je maar een factor 20 aan spanning te laag :P

Je kan wel op e-bay zoeken naar kitjes. Zeker de chineese kit's zijn zeer goedkoop en hebben een redelijke kwalitiet. Die kun je later voor 50 euro ook weer upgreaden door de elco's te vervangen of een betere potmeter er in te zetten. De chineese kit's zijn meestal zo'n 100~150 euro incluzief verzendkosten. Wel goed kijken dat het een compleete kit incluzief trafo's is.
goeie tip. vooral het later upgraden. Ik ben nu zo'n 1.5 jaar bezig met gitaar spelen, en dit word mijn eerste "serieuzere" amp. Hiervoor had ik een echt oefen ampje, 5" 10 wat....

als ik dan over een jaar weer wat onderdelen verbeter.. blijf ik bezig. En dat is dus goed :)

Reg. datum: 16 september 2004

quote:
Decon Frost schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:32:
[...]
goeie tip. vooral het later upgraden. Ik ben nu zo'n 1.5 jaar bezig met gitaar spelen, en dit word mijn eerste "serieuzere" amp. Hiervoor had ik een echt oefen ampje, 5" 10 wat....

als ik dan over een jaar weer wat onderdelen verbeter.. blijf ik bezig. En dat is dus goed :)
Denk er wel aan dat het upgreaden niets over het vollume van het geluid zecht, maar alleen over de kwalitiet. En met upgreaden moet je heel goed uitkijken met hoge spanningen want 400V op je vingers is niet prettig.

quote:
kippy schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:39:
[...]

Denk er wel aan dat het upgreaden niets over het vollume van het geluid zecht, maar alleen over de kwalitiet. En met upgreaden moet je heel goed uitkijken met hoge spanningen want 400V op je vingers is niet prettig.
Uiteraard.

Volume vind ik niet zo heel belangrijk... ik ben meer van de kwaliteit. Dus dat zal wel los lopen.
Mijn speel stijl vraagt ook niet veel volume...

Reg. datum: 08 januari 2007

Ook niet als je in een bandje gaat repeteren, dan is het toch erg fijn om de andere bandleden bij te kunnen houden qua volume :)

http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/ontploft.jpg
http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/ontploft2.jpg

M'n APC Smart-UPS 3000VA :'(

Hopelijk zijn alleen de FET's ontploft, verder zie ik iig geen kapotte elektronica. Op netspanning werkte hij iig nog, er is nog hoop :X

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

*/ no comment /*
Reg. datum: 15 juni 2003

Succes!

Je kan er misschien nog wel een topic over openen.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

Reg. datum: 30 januari 2006

quote:
Decon Frost schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:44:

puur een indicatie van hoeveel jij denkt dat de spullen op de foto waard zijn... Excl dat houten kastje...
Want stel dat dit heel veel scheelt, dan zoek ik liever verder naar een schema, met componenten lijst, en dan schaf ik het zelf aan. (maakt het ook iets leuker, maar wel moeilijker)
Geen flauw idee wat die dingen op de foto kosten :-)

Maar ik heb ooit een versterkertje gemaakt met een paar ecc82 (hoop dat ik het goed heb)
Het is een hoofdtelefoonversterker en ik was er ongeveer iets van 50 euro voor kwijt.
Maar dit kwam doordat er goedkope 230V transformatoren worden gebruikt.

Dus ik kan mij voorstellen dat als je een zware gitaar versterker wilt maken en je wilt ook nette transformatoren gebruiken dan zit je wel op een 10 voud.

Dingetje werkte in 1 keer en geeft best wel goed geluid, het is alleen zo'n gevaarte dus vandaar dat ik hem niet echt meer gebruik...
http://keyser-industries.net/got/buis.jpg

Hail the scriptsausage!

quote:
real_FireFly schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:35:
[afbeelding]
[afbeelding]

M'n APC Smart-UPS 3000VA :'(

Hopelijk zijn alleen de FET's ontploft, verder zie ik iig geen kapotte elektronica. Op netspanning werkte hij iig nog, er is nog hoop :X
Ik heb het hele zware vermoeden dat ik evt. wel kan helpen door referenties aan een werkende 3000VA te geven. Ziet er intern identiek uit.

Praat alleen maar over zijn camera, ligfiets, efficiëntie en elektronica.

quote:
ssj3gohan schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:44:
[...]

Ik heb het hele zware vermoeden dat ik evt. wel kan helpen door referenties aan een werkende 3000VA te geven. Ziet er intern identiek uit.
Het is een SU3000RMI 3U rack model :) Geen idee hoe oud, staat er niet op. Ik schat een jaar of 5.

http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/ontploft3.jpg
Alle rood gemarkeerde onderdelen zijn kapot ;( Die weerstandjes zijn 20 Ohm, de C'tjes 0.22uf 100V (als ik het opschrift goed begrijp). Hopelijk is de rest achter die weerstandjes niet verrot, ik zie iig niks.

Aan die bovenste 2 reeksen is niets te zien en alle weerstandjes zijn ook nog heel, ben er nog niet over uit of ik die ook gelijk mee vervang. Mijn ervaring met FET's is eigenlijk dat ze of goed zijn (mits ze geen esd opdonder hebben gehad), of finaal ontploft zijn :+

real_FireFly wijzigde dit bericht 26-07-2008 20:10 (17%)

Reg. datum: 12 juni 2005

Heb je er toevallig gigantische accu's aanhangen waardoor de UPS langer blijft draaien dan normaal?

Het zou kunnen dat ze oververhit zijn geraakt.

Beamer omgebouwd naar Xenon lamp | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | P5N-MX, P4 3Ghz, 2048MB DDR2, Club3D 8600GT 256MB GDDR3

*/ no comment /*
Reg. datum: 15 juni 2003

Laat maar.

mace wijzigde dit bericht 26-07-2008 20:12 (94%)

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

Hij heeft 8 uur aan gestaan, gebruik hem als 230 voorziening op de boot :+ Maar totaal niet belast, een draagbare tv en een laptop. Die FET's mogen 175 graden worden, dat mag dus niet echt een probleem zijn. Ik denk dat het ding nat is geweest en kortsluiting heeft gemaakt, de output connector heeft wat vage kleuren en een smeltplek :X

OVER 9000

Ik dacht laat ik eens gek doen en deze howto volgen: http://eegeek.net/content/view/13/32/
Ik heb de laatste versie van het usb framework van microchip gedownload en met de bootloader kan ik er de .hex van de CDC serial emulator in zetten, die werkt prima.

Het stomme is, als ik die hex van source compile met mplab en ik zet hem in de microcontroller, dan doet hij helemaal niets :(

edit:
C:
1
2
    //#define PROGRAMMABLE_WITH_USB_MCHPUSB_BOOTLOADER    //Uncomment this to make the output HEX of this project work with the MCHPUSB Bootloader
    #define PROGRAMMABLE_WITH_USB_HID_BOOTLOADER        //Uncomment this to make the output HEX of this project work with the HID Bootloader

Niet goed gekeken :X

bobo1on1 wijzigde dit bericht 27-07-2008 20:52 (29%)

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

Hail the scriptsausage!

quote:
real_FireFly schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:55:
Hij heeft 8 uur aan gestaan, gebruik hem als 230 voorziening op de boot :+ Maar totaal niet belast, een draagbare tv en een laptop. Die FET's mogen 175 graden worden, dat mag dus niet echt een probleem zijn. Ik denk dat het ding nat is geweest en kortsluiting heeft gemaakt, de output connector heeft wat vage kleuren en een smeltplek :X
Het is een vrij 'normaal' ziektebeeld dat fet-gates falen in ups'jes hoor, daar hoef je geen hogere oorzaak achter te zoeken. Ze moeten nogal heftig schakelen, de grote heatsink verklapt al dat het niet al te zuinig is, dus zodra een fet gaat laggen achter de rest heb je best een kans dat er opeens een hele hoop stroom door één fet moet en hij faalt.

Om een verdere diagnose te kunnen stellen: er zitten c's en r's achter, dat betekent waarschijnlijk dat ze er geen mosfet driver aan hebben gehangen. Kun je dit bevestigen, want dan zul je zeker nog even verder moeten zoeken of niks stuk is gegaan...

Reg. datum: 29 oktober 2002

Damn, ik denk ga ff een testsetupje bouwen om wat lui @werk nou het verschil tussen oled/lcd en vfd te laten zien.
Heb 1 VFD, die werkt prima.
LCD's genoeg, en die ik gepakt had werkt ook prima.
Heb 1 OLED 2x16, maar die wil het opeens niet meer doen...

Sinds waneer gaat dat kapot van 2 maanden stilliggen? Heb er niks mee gedaan dan alleen aan de kant gelegd...
Nogal WTF toen ik geen beeld kreeg...

Reg. datum: 20 juni 2002

Ik ga binnenkort beginnen met zelf printjes etsen. Ik moet nu alleen nog een geschikte UV(A) lamp hebben. Heeft er iemand nog een tip bij welke winkels ik een geschikte lamp kan vinden?

Oude gezichtsbruiner halen bij de kringloopwinkel. :)

Hail the scriptsausage!

quote:
Anthor schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:11:
Ik ga binnenkort beginnen met zelf printjes etsen. Ik moet nu alleen nog een geschikte UV(A) lamp hebben. Heeft er iemand nog een tip bij welke winkels ik een geschikte lamp kan vinden?
Onlangs voor 3 euro gezichtsbruiner voor exact dat doel gekocht. Heeft iemand een richttijd voor de belichting? 45sec? wat is safe?

Reg. datum: 29 oktober 2002

@school stond dat ding op 170 seconden volgens mij

Maar dat hangt natuurlijk af van alles...

Leeftijd van je lichtgevoelige print, soort lichtgevoelige laag, hoe je ontwikkelt, kracht van je lampen.

Denk dat het toch een flink portie trial@error is.

http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/ontploft4.jpg
Look what i found... :(
Condensator met bolle wangen, torretje met een gezwel en een paar weerstanden die licht hebben gegeven :( Helaas dus meer verrot dan ik dacht...

Ida
Reg. datum: 25 januari 2003

Iemand enig idee waar je numerieke lcd's kan bestellen met eventueel een custom layout? Ik ben op zoek naar een 5 getallen scherm met een RPM en temp. (C) aanduiding erop namelijk.

Xander2000 wijzigde dit bericht 28-07-2008 20:56 (3%)

Reg. datum: 29 januari 2006

Geen idee waar je die kan krijgen, maar een custom layout zit er 99% zeker niet in, tenzij je er 10.000 wil...

Reg. datum: 01 februari 2002

Voldoet een standaard karakter-LCD schermpje niet, als je gebruik maakt van de custom karakters (als ik me niet vergis zit het ° symbooltje al in de karakterset).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 42 43 44 45 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: