Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone & iPod touch] Jailbreaken

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 35 36 37 38 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 november 2005

quote:
Maximus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:34:
De DFU mode zet ik de iPhone in via ZiPhone. Op moment dat ik dan via alt + klikkende op restore druk en blader naar de custom firmware geeft hij na het extracten de 1600 error.

Ik zie op de iPhone dit dan staan:

[afbeelding]

Het maken van de custom firmware lukt dus, dat gaat allemaal prima. Maar bij het restoren van de firmware naar de iPhone gaat het mis en komt de error.
Je zit niet in DFU mode, in DFU heb je een compleet zwart scherm. je zit in de standaard restore mode.

Reg. datum: 31 maart 2006

quote:
jortz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:31:
[...]

Werkt bij mij allemaal niet..

Iig ben ik uit de DFU-mode en staat al me muziek, video's enzovoorts er nog op dus. Ik wacht wel op WinPwn want dit word niks..
Mischien ben je er inmiddels al uit
maar ik heb bij de iphone het volgende gedaan,

Je sluit de kabel aan, en start hem op (je krijgt dan het Kabel met itunes logo)

dan druk je aan/uit knop en home in 7 seconden (je beging met tellen bij drukken niet zodra het scherm verspringt) en dan na 7 seconden laat je de aan/uit knop los

nu hou je Home ingedrukt (die hou je dus vast) tot itunes zegt "hee ik heb een iphone in restore gevonden", als itunes dit zegt en je scherm is nog zwart, dan zit je in dfu

je moet ff klooien, maar uiteindelijk werkt het

SMSUseNet.nl

Ben de gewone firmware weer aan het terugzetten, dat jailbreaken was echt een ramp op de 3G. Mijn verbinding was zo brak dat ik alleen af en toe nog een smsje binnen kreeg met: Je hebt een oproep gemist.
Fijn allemaal die jailbreak, maar als het niet werkt...

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

Reg. datum: 07 februari 2006

Het is nu ook mogelijk om de betaalde apps die te krijgen zijn via de Appstore te spelen op de gejailbreakte Iphone ! :)

Je hebt nodig :

Iphone met fw 2.0 en gejailbreakt
Cydia installer ( SSH applicatie )

Hier de de rest :

1) I copied Monkey Ball.app into /Applications via SSH and set it to 775
2) Created a folder called “Documents” in /var/mobile/ and set permission to 777
3) Rebooted

Works fine!

Werkt idd prima!

SMSUseNet.nl

quote:
OverSoft schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:24:
Ben er achter gekomen dat na een upgade / jailbreak van m'n 3G (van 5A345 naar 5A347) de netwerk verbinding erg gaar is. Soms zelfs geen telefoon verbinding. Ik moet em dan van de toetsenbeveiliging af halen en soms wel een halve minuut wachten voordat ik weer verbinding heb.
Zo komen er natuurlijk ook geen telefoontjes binnen en dat is erg vervelend. Ik zal vanavond eens kijken of er na een un-jailbreak (oude firmware terug zetten) weer alles gewoon werkt.
FF het vervolg hier op:
Heb de originele firmware (inclusief bootloaders) weer terug geflashed, en nu draait alles weer als een zonnetje. Het zit em dus echt in de jailbreak.
Ik wacht iig nog even totdat alles goed werkt.

Reg. datum: 16 juni 2005

quote:
OverSoft schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:46:
[...]

FF het vervolg hier op:
Heb de originele firmware (inclusief bootloaders) weer terug geflashed, en nu draait alles weer als een zonnetje. Het zit em dus echt in de jailbreak.
Ik wacht iig nog even totdat alles goed werkt.
Bedoel je dan 5A345 of 5A347 met 'originele firmware'?

SMSUseNet.nl

quote:
Stink_o schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:00:
[...]

Bedoel je dan 5A345 of 5A347 met 'originele firmware'?
5A347.
5A345 kan ik nergens meer vinden, maar deze voldoet prima.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Donstil schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:08:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...:IT&item=320275027478

voor 12euro het proberen waard leek me zo (aangezien ik geen T-mobile wurg contract wil, en lekker bij vodafone blijf)

dus mogelijk ook leuk voor jullie hier
Ik heb even gevraagd. Dit kreeg ik als antwoord:
quote:
Yes its been tested. Works aslong as you follow instructions carefully. Regards, Aladdins Depot
Meteen maar even besteld. Helaas heb ik de verkeerde aflevermethode gekozen en kost het me nu iets meer dan 10 euro in totaal. Gokje waard dacht ik zo. Met een beetje geluk is het nog voor mijn vakantie hier. Ik ben wel benieuwd of hij in het standaard sim-vakje past van de 3G. Maar goed, dat zullen we dan wel zien. Je moet wel je simkaart knippen, maar die hoeft toch nog maar 2 maanden mee.

Ik zag ze ook staan voor 50 dollar. Dan lijkt me dit een vriendelijkere prijs. Het is overigens een 'universal-sim'. 3G-compatible en iPhone compatible. Laten we hopen dat 1 en 1 2 is en dat het ook iPhone 3G compatible betekent.

Shiver23 wijzigde dit bericht 21-07-2008 23:27 (7%)

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

Reg. datum: 31 maart 2006

@hierboven. volgensmij koste de mijne 12 of 10 pond
Ja ik zag op marktplaats al figuren die er 55euro voor probeerde te krijgen, pure winst maar ook wel een beetje schandalig.

zeker het proberen waard lijkt me zo.
Als dit werkt dan kan jeje iphone ook gewoon updaten lijkt me, want dan is het iets hardwarematigs wat moeilijk te fixen is met een SW patch.

Alleen heb ik nog geen 3g dus daar moet ik ook nog ff aan werken :D
Ik ga 13aug op vakantie en wil dan wel graag een iphone meenemen.

Donstil wijzigde dit bericht 21-07-2008 21:16 (25%)

Keep trying

Laten we wel ontopic blijven :) Dit topic gaat over het jailbreaken van de iPhone en iPod touch. Discussies over het verwijderen van simlocks of het omzeilen van simlocks via proxy cards zijn niet op hun plaats hier.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

quote:
Shiver23 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:49:
[...]

Ik heb even gevraagd. Dit kreeg ik als antwoord:

[...]

Meteen maar even besteld. Helaas heb ik de verkeerde aflevermethode gekozen en kost het me nu iets meer dan 10 euro in totaal. Gokje waard dacht ik zo. Met een beetje geluk is het nog voor mijn vakantie hier. Ik ben wel benieuwd of hij in het standaard sim-vakje past van de 3G. Maar goed, dat zullen we dan wel zien. Je moet wel je simkaart knippen, maar die hoeft toch nog maar 2 maanden mee.

Ik zag ze ook staan voor 50 dollar. Dan lijkt me dit een vriendelijkere prijs.
Ik heb hem ook besteld, ben erg benieuwd. Er staat geen x-sim op het plaatje, wat wel op plaatjes van de marktplaats handelaren staat. Ik verwacht hem Woensdag. 8)

Dreambox = fun!
Reg. datum: 08 oktober 2003

wat is de beste tool voor een backup voor versie 1.1.3?

wil gaan upgraden naar 2.0 - maar wel met backup mogelijkheid. (mac bezitter)

cheers!

In iTunes rechter muisknop op je iPod -> Reservekopie maken?
Reg. datum: 24 oktober 2001

Wel zo aardig om de mensen hier ook ff te waarschuwen denk ik: http://www.security.nl/ar...r_voor_SSH-aanvallen.html

Een korte samenvatting: als je via Cydia OpenSSH installeert is je iPhone ook vanaf internet bereikbaar (iig op het T-Mob.. NL netwerk :) ). Sowiezo is het dan handig het wachtwoord van de root user dan te veranderen (dat is standaard alpine), maar weet ook dat er een user mobile is, waarvan het vast niet lang duurt voordat ook daar het wachtwoord van bekend is. :/

quote:
Maarten @klet.st schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:06:
Wel zo aardig om de mensen hier ook ff te waarschuwen denk ik: http://www.security.nl/ar...r_voor_SSH-aanvallen.html

Een korte samenvatting: als je via Cydia OpenSSH installeert is je iPhone ook vanaf internet bereikbaar (iig op het T-Mob.. NL netwerk :) ). Sowiezo is het dan handig het wachtwoord van de root user dan te veranderen (dat is standaard alpine), maar weet ook dat er een user mobile is, waarvan het vast niet lang duurt voordat ook daar het wachtwoord van bekend is. :/
Dat is inderdaad een potentieel gevaar, voor een klant heb ik dit met Vodafone GPRS internet gecontroleerd en dat ging niet (ook niet na ±1min). T-mobile laat dat dus wel door, interessant.

Pas op met aanpassen van het root wachtwoord. Op firmware 1.1.4 was het zo, zodra je passwd uitvoerde om je root wachtwoord te veranderen dan resulteerde dit in een dansende sprinboard. 't moest via een omweg in perl.

Reg. datum: 19 augustus 2002

quote:
SpX schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:47:
Het is nu ook mogelijk om de betaalde apps die te krijgen zijn via de Appstore te spelen op de gejailbreakte Iphone ! :)

Je hebt nodig :

Iphone met fw 2.0 en gejailbreakt
Cydia installer ( SSH applicatie )

Hier de de rest :

1) I copied Monkey Ball.app into /Applications via SSH and set it to 775
2) Created a folder called “Documents” in /var/mobile/ and set permission to 777
3) Rebooted

Works fine!

Werkt idd prima!
Dit is altijd al mogelijk geweest hoor. Paar minuten nadat PwnageTool uitkwam was mijn iPhone unlocked en had er al diverse programma's voor gekocht via App Store op de telefoon zelf. Nooit probs gehad.

Reg. datum: 04 april 2006

Via de door Cydia geïnstalleerde OpenSSH server was inloggen geen probleem, en ik heb ook zonder problemen het root wachtwoord kunnen veranderen, inderdaad in tegenstelling tot firmware 1.1.4.

Zou het op zich wel fijn vinden om een tooltje als BossPrefs te hebben waar ik eventueel de SSH server uit kon zetten...

ehm....?

quote:
arnoud_h schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:41:
Via de door Cydia geïnstalleerde OpenSSH server was inloggen geen probleem, en ik heb ook zonder problemen het root wachtwoord kunnen veranderen, inderdaad in tegenstelling tot firmware 1.1.4.

Zou het op zich wel fijn vinden om een tooltje als BossPrefs te hebben waar ik eventueel de SSH server uit kon zetten...
SSH server uitzetting schijnt niet nodig te zijn. Voor stroomverbruik in ieder geval net. En als je je root wachtwoord (en user mobile wachtwoord) aanpast zou het ook niet zo'n security issue hoeven te zijn.
Reg. datum: 12 februari 2003

quote:
arnoud_h schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:41:

Het tooltje in nu beschikbaar via Cydia net geprobeerd werk oke zoals we gewent waren bij 1.14

Reg. datum: 08 juli 2008

Welke programma's voor de Iphone 3G kan ik momenteel vinden op Cydia?

quote:
baquelappe schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:41:
[...]

Dit is altijd al mogelijk geweest hoor. Paar minuten nadat PwnageTool uitkwam was mijn iPhone unlocked en had er al diverse programma's voor gekocht via App Store op de telefoon zelf. Nooit probs gehad.
Het verschil is dan ook dat er voor de Monkey Ball waar over gesproken wordt, niet betaald hoeft te worden..

Wii-nr: 3641-5640-3623-9197, is je plein zo leeg? gewoon ff toevoegen! en pm-etje sturen

President Shinra
Reg. datum: 23 mei 2000

En WinPWN is er ook inmiddels ;)

"There ain't no gettin' offa this train we on!!" ~Barret

Net Jailbreak gedaan van legitieme 3G iPhone en is allemaal zonder problemen verlopen. Instructies van PWNage tool volgen, backup terugzetten, syncen en klaar. Applicaties uit de AppStore die op de iPhone stonden lijken nog gewoon te werken, mail doet het ook gewoon en (tot nu toe) geen crashes.

Belangrijkste reden voor jailbreak voor mij was het ontbreken van een SSH client in de AppStore. MobileTerminal in Cydia lijkt prima te voldoen. Daarnaast is het draaien van een SSH server op je telefoon gewoon cool (en handig als er weer eens iets hangt).

update: alleen jammer dat gestures niet werken in de 2.0 versie van MobileTerminal :/ Kan nu geen arrow keys of control combinaties doen.

bartvb wijzigde dit bericht 24-07-2008 19:16 (11%)

Jabber ID: jabber at vanbragt.com

Weer een andere avatar?

heeft het SSH gedeelte ook toegang tot het complete filesystem? Ik wil namelijk mijn eigen skin weer hebben als ik overga naar 2.0. Waar alles moet staan zal niet veel afwijken van 1.1.4 volgens mij.

Ik vind namelijk de iconen niet echt mooi, en de eigen achtergrond mis ik al bij de gedachte aan het overstappen en het niet kunnen veranderen.

::: Beoordeel mijn Productreviews ::: Systeemspecs ::: T.net-Gallery :::

Dreambox = fun!
Reg. datum: 08 oktober 2003

mensen, probeer de *.ipsw (ofziets) firmware van de apple site te downloaden via de link op iphoneclub.. echter komt ie binnen als *.zip en mijn mac pakt het meteen uit en laat het zien als een map vol met firmware files en geen *.ipsw.

bekend pronleem of zie ik iets over het hoofd?

cheers!

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 35 36 37 38 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: