Hoofdcategorieën
Topicacties

[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Solar Powerrrd
Reg. datum: 06 oktober 2006

Ik ben zwaar amateuristisch in photoshop.. dus don't shoot my head :) maar ik kan nog een beetje comment gebruiken op de header die ik daarnet in mekaar geflanst heb.
Bovenaan deze pagina kan je hem bekijken:
http://memoryleak.be/lan/index.php

Ik denk dat de tekst nog niet goed is, misschien een ander lettertype ? suggesties ?

Be PWN-ed Server specs

Peer op pootjes
Reg. datum: 23 oktober 2007

@tokesnugerd:

Amateurisme heeft niet zo heel erg veel te maken met het wel of niet kunnen omgaan met Photoshop..

Ik heb weinig tijd om inhoudelijk te reageren, maar deze had je zelf ook kunnen bedenken: groen op groen lees niet bepaald lekker (lees: het leest helemaal niet). Daar zou ik eerst wat aan doen voordat je met lettertypes gaat spelen :)

Solar Powerrrd
Reg. datum: 06 oktober 2006

Zo, die is al een beetje lichter geworden.. maar of dat goed is, ik heb er mijn twijfels bij.
Nu ziet het er nogal afgebleekt uit, en past het niet meer in de layout.

Be PWN-ed Server specs

Nou bedenkt nu eens zelf eerst voordat je verder gaat met de header. Hoeveel meerwaarde geeft de header aan je website? Als je dat inziet en weet hoe het beter kan, kun je verder met je header.

Maar ben je amateur beginner in photoshop of ben je een amateur beginner in designing opzich? Dat zijn ook twee verschillende dingen.
Hoe goed je bent met designing heeft echt niet te maken met hoe goed je een programma kent, maar te maken met hoe creatief kun je jouw gereedschap (in jouw geval dus photoshop, maar voor een ander kan dit een potlood oid. zijn) gebruiken.

Dus leer eerst creativiteit te uiten in je werk en dan komt de rest vanzelf. ;)
Reg. datum: 21 augustus 2006

Danku :). Ik doe alles compleet handmatig. Nr. 1 is ook met eigen foto (zelfde voor nr.4). Ik ben nu met wat projectjes bezig die ook zelf gefotografeerd zijn. Ik heb zo mijn mening om iets te 'live tracen' of 'brushes' gebruiken en dan daarmee pronken.

Ik denk dat je met deze ontwerpen geen achtergrond kunt toepassen, althans niet lekker. Ik probeer gewoon wat dingen uit en ik zie vanzelf wel wat het lekkerst is. Misschien is wit toch echt wel het beste...
quote:
Tjeemp schreef op maandag 21 juli 2008 @ 02:46:
Vooral nummer 2 en 3 vind ik heel erg vet.
Doe je eigenlijk het kleuren van de vectoren volledig handmatig of niet? Het ziet er iig strak uit.
Je kunt natuurlijk kijken hoe je een achtergrond in die stijl kunt krijgen (natuurlijk kan je dan natuurlijk afhankelijk van de plaat kiezen of je die gebruikt of niet). Misschien is iets met de wazige achtergrond van een foto (het off-focus deel) wel leuk hiervoor.

Overdatum.nl
Reg. datum: 08 februari 2001

http://www.overdatum.nl/test/logo.jpg

Project dat ik in elkaar aan het zetten ben voor mezelf :)

en dit is het logo die ik ga gebruiken.

achtergrond van de letters bevat een rotte tomaat ;)
Reg. datum: 13 mei 2007

Ten eerste: Nu laat je geen logo zien, maar een header. (Kan zijn dat je logo in je header verwerkt is)
Ten tweede: Je reflectie mag wel een update krijgen. Sowieso lijkt het mij niet, dat wanneer je rood reflecteerd, je grijs krijgt. Daarnaast is je reflectie erg aanwezig. Misschien een idee om de opacity wat lager te zetten ? En een klein tipje, je zou de reflectie ook kunnen transformen, zodat er wat meer dynamiek in zit.
Ten derde: Leuk bedacht.

http://troep.robbertduin.nl/datum.jpg

Zoiets bedoel ik dan.

Overdatum.nl
Reg. datum: 08 februari 2001

quote:
R-Duin schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:25:
Ten eerste: Nu laat je geen logo zien, maar een header. (Kan zijn dat je logo in je header verwerkt is)
Ten tweede: Je reflectie mag wel een update krijgen. Sowieso lijkt het mij niet, dat wanneer je rood reflecteerd, je grijs krijgt. Daarnaast is je reflectie erg aanwezig. Misschien een idee om de opacity wat lager te zetten ? En een klein tipje, je zou de reflectie ook kunnen transformen, zodat er wat meer dynamiek in zit.
Ten derde: Leuk bedacht.

[afbeelding]

Zoiets bedoel ik dan.
daar had ik nog niet echt bij stil gestaan. maar thnx voor de tips, zo ziet ie er natuurlijk nog dynamischer uit :)
Reg. datum: 05 augustus 2002

Ben bezig mijn persoonlijke portfolio / freelance site aan te passen wil qua techniek meer jquery/mootools gebruiken en een cms bouwen in php zodat het makkelijk te updaten is.

Wil meteen alles goed doen dus er komt ook een nieuw design en aangezien mijn vorige logo helemaal niet vector was (wat achteraf gezien toch wel handig is) heb ik besloten deze ook te updaten zie hier:

http://pixxy.nl/images/logo_hqx.png

The time has come

Reg. datum: 24 oktober 2005

Whups :) Serenity in "Algemeen tekentopic (handgetekend / waco..."

Serenity wijzigde dit bericht 01-08-2008 17:28 (95%)
Reden: Verkeerde topic aangeklikt

Why don't you go poke the plant for a while.

Reg. datum: 16 januari 2005

dit is tekenwerk... dat kun je beter in Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only plaatsen.

daar wordt de afgelopen tijd ook redelijk wat gesproken over ervaringen met tablets.
Developed to Inspire

quote:
Jurryt schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:21:
Dan zou ik ook graag even mee willen doen aan deze topic :)
Hier enkele werken van mij. De style die ik graag goed naar voren wil brengen is een combinatie van 'foto, vector en line art'. Ik denk dat je deze stijlen fantastisch kunt mixen/omvormen tot 1 style.
Check www.jurgt.nl (binnenkort nieuwe website) en http://jurryt.deviantart.com (Recent werk) voor mijn werk.

Even voor toevoeging;
Wat je onderstaand vooral ziet zijn mensen op wit. Natuurlijk wil ik deze style nog meer op die manier uitbreiden om het te claimen, maar ik ga binnenkort ook afbeeldingen proberen met 'meer sfeer'.

Afijn, genoeg gelult ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

-- -- -- -- -- -- en ander soort werk

[afbeelding]

[afbeelding]

thanks =) comments etc zijn natuurlijk welkom.
woow dat ziet er vet uit :9~
vooral de 2e, die vind ik geweldig, zoals hij bij wijze van spreke uit een schilderij springt. _/-\o_

Canon EOS 450D 18-55mm f/4-5,6 IS, 55-250mm F4-5,6 IS [DPC]SoB, WP member mooooooh

Reg. datum: 21 augustus 2006

tnx Amplified123 =).

Serenity:
Daar moet je juist niet bang voor zijn. Je moet durven. Dan maar een mislukte tekening, maar je weet waar je aan toe bent. Hoe vaker je het probeert, hoe beter het eindresultaat zal wezen.

ZypherNL:
Wat wil je voorstellen met het logo? Hoe wil je over komen? Voor mij zie ik nu een elfje en wordachtige lettertype onder het logo.
'webdesign & more' weglaten. Wat is more, mensen willen duidelijkheid. Graphic Design. Multimedia. Of gewoon niets. Mijn voorkeur gaat uit naar niets. Mocht je wel iets doen. Speel ermee zodat het minder opvalt dan het logo zelf. (en speel met lettertype)
Pixxy heeft een heerlijke font. Misschien een idee om de XX in 1 te doen. Als je doorgaat met het elfje op de I, iets subtieler. En natuurlijk verantwoorden waarom een elfje (komt het evt. ook terug in je huisstijl).

Hoe doordachter een logo, hoe sterker het logo :) Althans, dat is mijn redenering.

jurgt.nl

Reg. datum: 05 augustus 2002

quote:
Jurryt schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:40:
ZypherNL:
Wat wil je voorstellen met het logo?(...)Voor mij zie ik nu een elfje en Althans, dat is mijn redenering.
Danku veer de feedback duidelijk en opbouwend :)

Het moet een beetje fantasie/fantasierijk overkomen een groot deel van de webpagina's die ik heb gemaakt zijn voor het spel Lineage II (fantasy mmorpg geweest).

Webdesign & more hangt er inderdaad een beetje los onder en kan best weggelaten worden.

Voor de liefhebbers het font heet: Asenine en kan hier gedownload worden:
http://www.dafont.com/asenine.font

P.s.: echt gave vectorstuff heb je op je website staan :*).

ZypherNL wijzigde dit bericht 04-08-2008 01:02 (4%)

The time has come

cli, hlt.
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Jurryt schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:40:

ZypherNL:
Wat wil je voorstellen met het logo? Hoe wil je over komen? Voor mij zie ik nu een elfje en wordachtige lettertype onder het logo.

[snip]

Hoe doordachter een logo, hoe sterker het logo :) Althans, dat is mijn redenering.
Ik vond het elfje juist wel sterk, deed meteen denken aan "Pixiedust". Ik vond alleen het puntje onder de tweede X weer storend. Het voegt imho niets toe, en met je aparte lettertype, elfje en grond 'schaduw' is het al druk genoeg zonder die stip.

wacco webstack - blog - low budget, open source VGA compatible video card | homeserver

Reg. datum: 17 januari 2006

Strak :)

Maar misschien zou ik de foto in de header zwart-wit maken, en dan die groene tekst erin 75% transparant wit doen, wel die slagschaduw houden. ;)

Ik zou, met het oog op de vorm in de header, de zijkantjes van de menubalk nu niet zo keihard schijn doen, maar ook mooi rond. Dat springt wat in het oog, en komt ook verder nergens echt terug. Verder lekker strak idd, zonder fratsen :)

Weet er iemand een site waar je (gratis) zwartwit vector art kan downloaden?

Ik zoek namelijk een zogenaamd "swirly" design vector hartje, om achterop de nieuwe Ipod van mijn vriendinnetje te laten laser(of diamant) graveren. moet dan dus zwartwit zijn (de gravure is immers ook niet in kleur ofzo).

Lijkt me een fraai cadeautje maar vind alleen te "complexe" (teveel kleuren) tekeningen zeg maar :(

If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!

Kever Volks

quote:
Schuey schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:13:
Ik zou, met het oog op de vorm in de header, de zijkantjes van de menubalk nu niet zo keihard schijn doen, maar ook mooi rond. Dat springt wat in het oog, en komt ook verder nergens echt terug. Verder lekker strak idd, zonder fratsen :)
Eerst wou ik dit ook zo doen (rond), maar later vond ik dit strakke toch mooier.

Ik heb het op deze manier namelijk nog nooit bij een andere website gezien ;)
Reg. datum: 16 januari 2005

quote:
Paar puntjes die ik heb betreffende je ontwerp:

- die groene lijn om je ontwerp is denk ik niet nodig. en die kleur past niet echt super daar.
- waarom 2 headers onder elkaar. ik denk dat je die 2e niet nodig hebt.
- naar dat menu zou ik nog kijken inclusief bovenste header. het ziet er allemaal nog 'net niet' uit. ook met die schaduw eronder. de tekst in de header zou ik ook nog wat werk geven om het net wat meer een geheel te maken.
- opzich vind ik de content wel goed in elkaar zitten, misschien nog even kijken of je dat nieuwsstukje wat beter kunt uitlijnen enzo, dat het niet zo breed is in vergelijking met de rest.

misschien heb je er iets aan :)
Kever Volks

Heb de header een klein beetje veranderd:

de komma is nu weg en er zit schaduw onder 'volks' zodat het niet lijkt alsof die weg zakt in het blauw...
nice hoor

Twee freestyle werken. De eerste is de naam van het designbureau wat ik heb. De tweede is een katachtige opgebouwd uit verschillende dieren.

http://www.thunderstreaks.com/freelance/bankai6-t.jpg

http://www.thunderstreaks.com/freelance/BANKAILION-t.jpg

Feedback/kritiek altijd welkom! :)
ik host images

^^
Eerste image, en dan de eerste letter is voor mij onduidelijk...
Voor de rest is het allemaal erg netjes. :)

Is die trouwens gemaakt dmv layers duplicaten en offsetten? :9~

cc_tuner wijzigde dit bericht 05-08-2008 16:18 (9%)

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!

Reg. datum: 13 mei 2007

quote:
chpbjorn schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:19:
Heb de header een klein beetje veranderd:

de komma is nu weg en er zit schaduw onder 'volks' zodat het niet lijkt alsof die weg zakt in het blauw...
Als ik zo vrij mag zijn:

1. Header afscheiden van de navigatie, of bij elkaar houden, maar sowieso er een rechthoek van maken, ipv die rare V shaped figuur. Bij nader inzien, vind ik het ook wel weer wat hebben.
2. De "Volks" word afgesneden. Ik zou Kevervolks dan of aan elkaar laten, of met een spatie. Maar niet onder elkaar.
2. Die schaduw daar weghalen. Sowieso omdat het er nu meer uitziet van: huppekee plak maar neer die schaduw. Dan dat het echt functie heeft.
Of je zou die schaduw terug moeten halen in andere delen van je website.
3. Die groene subtekst in je header , en tevens die groene border om je design heen, vind ik niks. Border zou ik gewoon lekker blauw of zwart houden, en die subtekst wit, of blauw met een witte border. Ik zeg maar wat. Dat groen misstaat imo gewoon.
4. Die fade over het plaatje heen vind ik niet eens zo storend, maar ik zou het wel anders doen.
5. Die navigatie tekst zou ik gewoon als tekst laten, en geen plaatjes. Nu zit er ook een soort van geforceerde gradient overheen. Wat gewoon afbreuk doet aan de rest.
6. De mouseover / mouse-active zou ik NIET blauw doen. Blauw op blauw kan (eigenlijk) niet. Wit op blauw (bijv) wel. -> Update kleurgebruik een idee ?

Wellicht overdrijf ik wat, maar hoop dat je het wel een beeeeeeetje begrijpt.
Voor de rest, ziet de content er prima _/-\o_ uit. Het is echt alleen de header + navigatie waar ik echt moeite mee heb.

Voor de rest,

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: