Hanlon's Razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
[Alg] Centraal boekentopic - part II
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last
Reageer Nieuw TopicMusic is an expression of pure emotion
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
Edit: Alhoewel, ze zijn los goedkoper, dus niet echt aan te raden om ze dan zo te kopen.
Michali wijzigde dit bericht 30-06-2008 19:40 (36%)
Music is an expression of pure emotion

Link naar amazon
In het (naderende) tijdperk van multi-core cpu's en daarmee samenhangend parallel programming, lijkt mij dit wel een heel interessant boek.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
PHP 5 voor gevorderden

http://www.pearsoneducati...9789043013673&cat=com
Ik wil namelijk wat meer leren over array's, AJAX, JSON en classes.
Goed boek verder? Duidelijke uitleg? NL-talige voorbeelden?
Ariën Clay wijzigde dit bericht 20-07-2008 23:01 (25%)
Heel interessant boek. Ik heb hem zelf ook al doorgeploegd. Helaas doe ik er op dit moment in de praktijk nog maar weinig mee.quote:Feyd-Rautha schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:27:
Bij Amazon.co.uk heb ik net dit boek besteld
[afbeelding]
Link naar amazon
In het (naderende) tijdperk van multi-core cpu's en daarmee samenhangend parallel programming, lijkt mij dit wel een heel interessant boek.
The Art of Multiprocessor programming is ook zeker interessant om door te lezen alhoewel het boek zeker niet snel wegleest. Erg erg veel informatie in weinig space.
Alarmnummer wijzigde dit bericht 21-07-2008 14:42 (16%)
Blog pveentjer.wordpress.com and working on Prometheus
Reg. datum: 30 november 2002
Foundations of Programming
Building Better Software
http://codebetter.com/fil...ownloads/entry179694.aspx
labee wijzigde dit bericht 23-07-2008 14:33 (4%)
Reg. datum: 17 januari 2004

Applications = Code + Markup: A Guide to the Microsoft Windows Presentation Foundation
Auteur: Charles Petzold
Uitgever: Microsoft Press
ISBN-13: 978-0735619579
Amazon
De drie van mOrPhie:
- Respecteert uw medeforumgebruiker!
- Gebruikt CHECK IMAGES!
- Ook in den huiskamer is serieus toegestaan!
Learning Python, 3rd edition
Echt de basics. Lekker te lezen (zoals bijna altijd bij O'Reilly), als C/Java bekend is kom je er nog sneller doorheen. Vooruitblikken/valkuilen met betrekking tot Python 3.0 worden ook genoemd. Ben er nog niet doorheen, maar tot zover prima boek.

Amazon
Python Standard Library
Eigenlijk een uitgeprinte Python docs. Alle globale Python modules worden genoemd incluis voorbeelden. Niet een echt naslagwerk, method calls + parameters worden niet uitgelegd. Het was dat het boek voor 15 dollar (dat is dus 2 euro

Amazon
Python Cookbook
Gaat wat dieper op alle facetten van Python in. Inclusief wat standaard design patterns, networking, etc. etc. Nog niet binnen, zal dit aanvullen wanneer ik hier doorheen ben...

Amazon
Reg. datum: 15 april 2005
edit: het liefst zou ik beginnen met een boek waar je nog niet daadwerkelijk aan de slag gaat want dit wordt in de 'leer een taal' boeken wel gedaan.
ruffneck82 wijzigde dit bericht 04-08-2008 22:27 (14%)
Toen ik de post las waar je op reageerde wilde ik zelf al replyen door dit boek aan te bevelenquote:Alarmnummer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:02:
[...]
Heel interessant boek. Ik heb hem zelf ook al doorgeploegd. Helaas doe ik er op dit moment in de praktijk nog maar weinig mee.
The Art of Multiprocessor programming is ook zeker interessant om door te lezen alhoewel het boek zeker niet snel wegleest. Erg erg veel informatie in weinig space.
Ik zou je eigenlijk willen adviseren om een boek over een moderne dynamische taal te zoeken, zodat je niet meteen "verplicht" bent om met classes e.d. aan de slag te gaan. Het concept van hoe je een computer uitlegt wat'ie moet doen is al complex genoeg zonder daar meteen een wat geavanceerdere abstractietechniek bij te gebruiken. Misschien dat de O'Reilly's "Learning Python" of "Learning Ruby" iets zijn? Tip: geen Perlquote:ruffneck82 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:13:
Ik zou graag willen leren programmeren. Ik heb wel eens wat aangerommeld maar dat eindigde meestal in niets omdat ik niet echt de basiskennis heb. Ik wil dus de beginselen van het programmeren onder de knie krijgen, kennismaken met OOP en dit later kunnen toepassen in een taal zoals C#. Wat is een goed boek of boeken of een cursus om hier mee te starten? Misschien weet ik al wat meer dan een totale starter maar dat wil ik als het ware even van mij afwerpen.
edit: het liefst zou ik beginnen met een boek waar je nog niet daadwerkelijk aan de slag gaat want dit wordt in de 'leer een taal' boeken wel gedaan.
Reg. datum: 14 januari 2000
Mooie schone taal, erg modern, en je kunt er toch heel makkelijk "Hello world" mee bereiken. Een beetje PHP / Perl zonder de legacy.
Het is wel zo dat C#, Java en C++ (nog te zwijgen over VB of PHP) iets minder modern zijn en dat je dus hier na eigenlijk weer de "klassieke" OO moet gaan leren als je met de meeste programmeertalen wilt gaan werken.
Wat ook een hele goede taal is is Java, vrij schoon en strikt. Maar dat is iets wat je misschien beter op een school kunt leren, samen met het OO gedeelte. Anders heb je het gevoel dat je heel ingewikkeld hele simpele dingen aan het doen bent.
BikkelZ wijzigde dit bericht 05-08-2008 09:53 (37%)
Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.
quote:JeroenB schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:41:
[...]
Ik zou je eigenlijk willen adviseren om een boek over een moderne dynamische taal te zoeken, zodat je niet meteen "verplicht" bent om met classes e.d. aan de slag te gaan. Het concept van hoe je een computer uitlegt wat'ie moet doen is al complex genoeg zonder daar meteen een wat geavanceerdere abstractietechniek bij te gebruiken. Misschien dat de O'Reilly's "Learning Python" of "Learning Ruby" iets zijn? Tip: geen Perl
Is het dan niet verstandig om wel OO te leren en dergelijke voordat je daadwerkelijk aan de slag gaat met programmeren? Op die manier is het leren van een taal als Python toch nog eenvoudiger of begrijp ik dit verkeerd?quote:BikkelZ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:52:
+1 voor Python.
Mooie schone taal, erg modern, en je kunt er toch heel makkelijk "Hello world" mee bereiken. Een beetje PHP / Perl zonder de legacy.
Het is wel zo dat C#, Java en C++ (nog te zwijgen over VB of PHP) iets minder modern zijn en dat je dus hier na eigenlijk weer de "klassieke" OO moet gaan leren als je met de meeste programmeertalen wilt gaan werken.
Wat ook een hele goede taal is is Java, vrij schoon en strikt. Maar dat is iets wat je misschien beter op een school kunt leren, samen met het OO gedeelte. Anders heb je het gevoel dat je heel ingewikkeld hele simpele dingen aan het doen bent.
Ik loop alleen in het verkeerde topic te vragen nu...
Ik weet wel dat ik ooit was begonnen aan Java met een boek toen ik 19 was en ik echt afgehaakt had omdat er gewoon veel te veel randvoorwaarden waren voordat ik iets kon bereiken.
Later via mijn studie (nadat ik PHP en JavaScript al kende) het nog eens gehad, en dat was destijds echt een eitje toen. Maar dat was gestructureerd en met ondersteuning.
Maar het is inderdaad te ver off-topic verder.
BikkelZ wijzigde dit bericht 05-08-2008 11:25 (27%)
Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.
Reg. datum: 11 april 2007
Het is moeilijk voor je in te schatten wat een goed boek is. Wil je iets als c# in 7 dagen, of iets wat zich meer richt op de taal zelf? Je kan het beste op amazon de index van de boeken bekijken (via het plaatje) en dan besluiten of de onderwerpen je aanspreken. Een beginnersboek dat je misschien aanspreek:
http://www.amazon.com/Acc...qid=1217929829&sr=8-1
En missschien daarna het volgende boek (gaat een stuk meer in op OOP).
http://www.amazon.com/200...L&colid=3MNXEFDMTOKHS
C# en Java zijn strikte talen met garbage collection. Dat is al een stapje moeilijker. Je wordt nu gedwongen je variabelen te declareren, en je moet echt door hebben hoe de talen werken voordat je iets leuks bereikt.
C en C++ zijn weer een stapje lastiger, in dat je nu zelfs je geheugen zelf moet managen. Je zit nu direct op de hardware. Geen rocket science, maar daar wil je je niet mee bezig houden als je net begint met programmeren.
Groeten,
DOT
Het is ook erg makkelijk (eigen ervaring) om van Java naar C# te gaan, omgekeerd is misschien iets moeilijker. Van Python kun je makkelijk naar JavaScript gaan, maar omgekeerd is weer wat lastiger.
BikkelZ wijzigde dit bericht 05-08-2008 12:46 (9%)
Ik ben van mening dat je beter leert programmeren als je weet hoe memory enzovoorts werkt. PHP oid. zou ik dus nooit aanraden. Ik zou zelfs aanraden te wachten met programmeren en te beginnen met lezen over hoe een PC werkt, hoe geheugen werkt en wat een CPU doet. Ook al is het maar een kennismaking. Lees wat over computerarchitectuur, wat over operating systems en verschuif daarna naar programmeren zelf (of wellicht kun je het parallel aan elkaar doen).quote:DOT schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:35:
Python is een zeer andere taal dan C# en Java. Python is een dynamische taal met een grote standaard library, wat betekent dat je heel erg vrij wordt gelaten in je programmeren, en dat je vrij snel resultaat hebt. Het lijkt in die zin een beetje op PHP, maar dan wat netter.
C# en Java zijn strikte talen met garbage collection. Dat is al een stapje moeilijker. Je wordt nu gedwongen je variabelen te declareren, en je moet echt door hebben hoe de talen werken voordat je iets leuks bereikt.
C en C++ zijn weer een stapje lastiger, in dat je nu zelfs je geheugen zelf moet managen. Je zit nu direct op de hardware. Geen rocket science, maar daar wil je je niet mee bezig houden als je net begint met programmeren.
The hypothesis of God offers no worthwhile explanation for anything, for it simply postulates what we are trying to explain.
http://www.amazon.com/Cle...qid=1218657652&sr=8-1
Hij is nu een paar dagen uit en volgens mij is het wel een goed boek. Sowieso een respectabel auteur.
Hetzelfde geldt voor deze, iemand al gekocht?
http://www.amazon.com/Pro...19788/ref=pd_bxgy_b_img_b
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
Gelieve de edit-knop te gebruiken ipv nutteloos te kicken.
whoami wijzigde dit bericht 14-08-2008 15:39 (20%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last