Wie niks bewaart, is ook nooit wat kwijt..
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 40
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 23 mei 2008
Mooi gedaan, alleen een opmerking:quote:l102212 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:05:
Ik heb met Blender mijn scherm gemodelleerd en even een animatie laten renderen waarin hij pivot enzo. Ook bij mijn monitor zitten ronde hoeken, dit heb ik gewoon opgelost door een cirkel uit heel veel puntjes te laten bestaan en van daaruit de vlakken te maken. Ik zal eens op zoek gaan naar die Booleans waar jullie het hierboven hadden, misschien had ik mezelf daarmee wat werk kunnen besparen.
Ik heb ongeveer 6 uur aan het model gewerkt.
http://www.youtube.com/watch?v=ZgwIqKaBNFs&fmt=18
Door de brakke youtube kwaliteit zie je de achterkant als een bijna geheel zwart vlak, dit is in de versie die op mijn computer staat gewoon mooi hoor.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie vooral bij het 2de plaatje boven in de hoek van het scherm duidelijk vlakken, het is geen mooie bocht. Je had waarschijnlijk je interpoleration laag staan met die cirkels?
Spam? je weet wel wat spam is he? je bent je er van bewust dat Vimeo een van de grootste videoservices op het web is? ja? beetje reukzout?quote:BereND schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:32:
[...]
Ga jij je spam maar lekker op een ander forum posten..
Vimeo support video's op hogere resoluties dan youtube, zelfs op echt HD niveau. Moeite waard dus lijkt me.
Dus neem dat dan eens heel snel terug.
apNia wijzigde dit bericht 16-07-2008 15:39 (17%)
Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...
Zoals apNia zelf al min of meer zegt: onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen paar maanden?quote:BereND schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:32:
[...]
Ga jij je spam maar lekker op een ander forum posten..
Vimeo wordt tegenwoordig erg veel gebruikt door mensen die dit soort dingen maken, juist *omdat* het van een veel hogere kwaliteit is dan die brakke Youtubezut die zelfs in de "high quality" mode niet bepaald optimaal te noemen is.
Youtube is voor wussies, Vimeo is voor kerels. Heeft niets met spam te maken. Wel met positieve ervaringen van de kerels die steeds vaker overstappen op een (gratis!) product dat hun filmpjes er veel beter uit laat zien (en dat nog eens zonder de hele tijd te bufferen/haperen ook).
Inderdaad, beter even drukken op dat "Set Smooth"-knopje in het F9-paneel, dan wordt ie lekker gladquote:The_Jelmer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:41:
Mooi gedaan, alleen een opmerking:
Ik zie vooral bij het 2de plaatje boven in de hoek van het scherm duidelijk vlakken, het is geen mooie bocht. Je had waarschijnlijk je interpoleration laag staan met die cirkels?
Wat is het trouwens extreem vet dat je gewoon *tijdens* het posten nog een quoteknopje in de lijst met posts kan aanklikken, om die vervolgens dan in je reactie te krijgen, zonder het al getypte te laten verwijderen.. hoedje af voor de ontwikkelaars van dit forum
Anyway, ben ik de enige die vind dat de boolean functies van blender niet goed werken? Intersect tussen een kubus en een bol levert bijvoorbeeld een vern**kte mesh op die niet eens meer gesubsurft te worden.
A closed mind is like a closed book; just a block of wood
Klopt, maar dat soort superhandige features zie je bij andere webapps maar weinig eigenlijk, vandaar m'n enthousiasme
Mag ik vragen waar je die booleans voor wil gebruiken? Als het een organisch object is waar je gaten oid in probeert te slaan, dan kun je beter gewoon wippen met polygonen. Geeft veel betere resultaten en kan nog sneller zijn ook.
Je weet wat ze zeggen: haastige spoed....
Maar goed, nadat is medetweaker rashmatash's tekening nr. 4 zag kreeg ik weer inspiratie voor iets.
Ben van plan om een dorpje te maken met foute scheve huisjes/gebouwen, en het valt nog niet mee om zoveel mogelijk expres scheef te maken.
Ik weet ook nog niet of een twee kleuren combinatie gaat werken uiteindelijk.
time feels like a midnight ride
finality waits outside
weeping in perplexitys arms
curessing our smiles inside
Ik heb ze niet nodig, maar het viel me gewoon op.. Was even wat theorie over Constructive Solid Geometry ( = booleans) door aan het nemen, en keek ff of het ook allemaal werkte in Blender. Werkt wel, maar niet echt intelligent. Jammer eigenlijk.quote:Stukfruit schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:24:
@link0007:
Klopt, maar dat soort superhandige features zie je bij andere webapps maar weinig eigenlijk, vandaar m'n enthousiasme
Mag ik vragen waar je die booleans voor wil gebruiken? Als het een organisch object is waar je gaten oid in probeert te slaan, dan kun je beter gewoon wippen met polygonen. Geeft veel betere resultaten en kan nog sneller zijn ook.
Je weet wat ze zeggen: haastige spoed....
Ton Roosendaal heeft zelf wel eens gezegd dat je die beter niet kan gebruiken. Ik zou dus niet weten hoe klote ze zijnquote:link0007 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:17:
Hehe, quoten tijdens het posten is relatief simpel om te programmeren..
Anyway, ben ik de enige die vind dat de boolean functies van blender niet goed werken? Intersect tussen een kubus en een bol levert bijvoorbeeld een vern**kte mesh op die niet eens meer gesubsurft te worden.
Vanuit 3d max denkend (wat in principe overal zou gelden, maar ik weet niet hoe blender werkt) dan werken Booleans nooit goed voor smooths tenzei je daarna met de hand alle loops weer goed legt. Want om te subdivide moet een edge goed doorlopen (think quads) het enige wat booleans doen is een gat erin snijden en een kapje van je object er weer in plakken. Daardoor krijg je gewoon crap wat niet goed doorloopt/connect en gaten/rare hoeken als je subdivide.quote:link0007 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:17:
Hehe, quoten tijdens het posten is relatief simpel om te programmeren..
In 3dsmax bestaat dat als het al goed gaat uit twee elementen een van je mesh en een voor dat kapje van wat je eruit booleant.
Om hier omheen te werken (vanuit mijn 3dmax perspectief bekeken) kan je uiteraard gewoon lekker met de hand doen werkt het netst en voor een goed resultaat ook vaak het best. Of je boolean object wat je eruit haalt zo gelijk mogelijk maken kwa edges/loops en dan als je het eruit gehaald hebt ff de randjes bij langs om alle loops e.d. door te laten lopen.
Zoals je ziet, her en der nog wel wat foutjes, maar niks wat je niet kan fixen met een paar welds.
Maar daar hebben 3Ds Max gebruikers alleen baat bij, helaas kan ik over Blender weinig zeggen...
apNia wijzigde dit bericht 17-07-2008 10:10 (4%)
Die doet het in je voorbeeld beter dan hij bij mij in de praktijk werkt. Ik krijg bijna altijd gewoon alleen een gat in de faces waar ik het object uit snij zonder nieuwe faces er op/in van wat hij eruit snijdt (lekker vaag maar kom er ff niet normaal uitquote:apNia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:09:
Toevallig vandeweek er eens een oude 3DWorld bij gepakt, waarin ze dieper ingingen op de ProBoolean tool van Max. Die gaat een stuk netter om met je wireframe. Die zit standaard niet bij Max, maar moet voor subscribers wel beschikbaar zijn, en wellicht op andere plaatsen ook. Anyways, see for yourself:
[video]
Zoals je ziet, her en der nog wel wat foutjes, maar niks wat je niet kan fixen met een paar welds.
Maar daar hebben 3Ds Max gebruikers alleen baat bij, helaas kan ik over Blender weinig zeggen...
Ik gebruik boolean als het kan zo weinig mogelijk daarom heb ik proboolean ook maar paar keer gebruikt waarvan het geen een keer goed kwam. Dus ik begin er meestal ook niet meer aan.quote:apNia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:37:
Even voor de duidelijkheid, je gebruikt ProBoolean en niet gewoon Boolean? Heb het zelf nog niet gebruikt maar als dat het resultaat is met Pro Boolean klinkt het als een aardige teleurstelling.
Op de een of andere manier als de vormen iets complexer worden als de standaard objects dan crasht hij idd veel en bij mij cap'te hij de holes die hij maakt niet waardoor ik alsnog met de hand het gat zelf heb lopen opvullen.

Zo! De bump zit d'r goed in, nu eens met een UVW-map geprobeerd ipv. Cubic mapping.
Het gat voor de joystick is eruit gebooleand, daar komt zo mooi een joystickje in.
Dan moet ik de color map (of liever, chroom reflectie) map op de joystick nog, het Quickshare vlakje onderaan en de knopkes op de zijkant.
We gaan eens een keertje voor de 100%!!!
Oja, de color map op de knopjes was een hel. Ik heb met de Pen Tool in Photoshop al die pijltjes, envelopjes en muzieknootjes helemaal met de hand zitten tekenen! Monnikenwerk!

En whop, even wat aan de material van het metaal gedaan. Ik vind dat die nu wel klopt.
In een later stadium wil ik nog vlekken, scratches en andere troep toevoegen... dat heeft mijn eigen telefoon ook, maakt 'm wel zo echt
Over het chroom van de joystick en het randje daaromheen ben ik nog niet tevreden. Het kan ook gewoon aan mijn environment liggen: dat is de 'kitchen probe' en die heeft aan het plafond gewoon alleen maar grijs. Daar valt niks leuks aan te zien. Hence de saaie grijze reflectie.
Dark Blue wijzigde dit bericht 17-07-2008 14:31 (49%)
Dit maak ik. | Innovation won't save the world.
Reg. datum: 14 juni 2004
Ik heb 3d s max geinstalleerd met Vray en nu is mijn hele UI messed up
knoppen die niet meer op de goede plek staan etc. Nu heb ik hier eens eerder iets gelezen dat dit met vray te maken heeft. Ik kan het alleen niet weer vinden weet iemand wat hier de oplossing voor is ??
Heb het nog niet gehad met VRay. Maar kan je het niet gewoon oplossen door Customize - Load Custom UI Scheme te doen. En dan MaxstartUI.ui of DefaultUI.ui te laden?quote:loyd1000 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:23:
Hallo
Ik heb 3d s max geinstalleerd met Vray en nu is mijn hele UI messed up
knoppen die niet meer op de goede plek staan etc. Nu heb ik hier eens eerder iets gelezen dat dit met vray te maken heeft. Ik kan het alleen niet weer vinden weet iemand wat hier de oplossing voor is ??
Wat ik altijd leuk vind bij electronica renders (zoals telefoons idd), is als je ze in een buiten scene plaatst.. Met modder/water, gras, vlekken, zonlicht, etc. Geeft altijd een heel interessant resultaat.quote:Dark Blue schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:26:
[afbeelding]
Zo! De bump zit d'r goed in, nu eens met een UVW-map geprobeerd ipv. Cubic mapping.
Het gat voor de joystick is eruit gebooleand, daar komt zo mooi een joystickje in.
Dan moet ik de color map (of liever, chroom reflectie) map op de joystick nog, het Quickshare vlakje onderaan en de knopkes op de zijkant.
We gaan eens een keertje voor de 100%!!!
Oja, de color map op de knopjes was een hel. Ik heb met de Pen Tool in Photoshop al die pijltjes, envelopjes en muzieknootjes helemaal met de hand zitten tekenen! Monnikenwerk!
[afbeelding]
En whop, even wat aan de material van het metaal gedaan. Ik vind dat die nu wel klopt.
In een later stadium wil ik nog vlekken, scratches en andere troep toevoegen... dat heeft mijn eigen telefoon ook, maakt 'm wel zo echt
Over het chroom van de joystick en het randje daaromheen ben ik nog niet tevreden. Het kan ook gewoon aan mijn environment liggen: dat is de 'kitchen probe' en die heeft aan het plafond gewoon alleen maar grijs. Daar valt niks leuks aan te zien. Hence de saaie grijze reflectie.
Iig leuker dan op de keukentafel of zoiets standaards.
Reg. datum: 19 juni 2005
Gewoon strakke studio renders zijn ook wel okee hoor; dat leidt de aandacht niet teveel af van het object waar het omgaat. Laatst ook nog zo'n render gemaakt...............quote:link0007 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:13:
[...]
Wat ik altijd leuk vind bij electronica renders (zoals telefoons idd), is als je ze in een buiten scene plaatst.. Met modder/water, gras, vlekken, zonlicht, etc. Geeft altijd een heel interessant resultaat.
Iig leuker dan op de keukentafel of zoiets standaards.

en een wire

mijn 2D site
Reg. datum: 13 november 2007
nice render + gitaarquote:Marc1023 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:31:
[...]
Gewoon strakke studio renders zijn ook wel okee hoor; dat leidt de aandacht niet teveel af van het object waar het omgaat. Laatst ook nog zo'n render gemaakt...............
[afbeelding]
[afbeelding]
en een wire
[afbeelding]
www.graphicvizion.com // 3d design, animation
Een render waar het object centraal staat, en de rest van de scene bestaat uit een 'lege ruimte' zoals de renders van de gitaar.quote:apNia schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:29:
Vet ding Marc1023. Wat houdt 'de studio' in jouw geval in?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...
Reg. datum: 20 april 2002
eperon wijzigde dit bericht 18-07-2008 20:48 (11%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last