Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het iAudio D2 ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 december 2007

quote:
eswa schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:12:
Mijn Trekstor Vibez begint zijn laatste adem uit te blazen (het grote wiel doet het niet meer), en dus is het weer tijd voor een nieuwe.
Ik lees over het SDslot in deze, waardoor je sinds kort zelfs 32gb erbij kan pluggen. Dus is mijn vraag eigenlijk: maakt het uit watvoor geheugen je gebruikt? Ik bedoel hiermee waarom je de 16gb versie zou kopen, als je voor minder geld ook de 4gb versie kan kopen, en daar dan een x-aantal gb's bij kan gooien. Dus maakt het uit of je muziek op een losse-flashkaart staan, of op het geheugen? (is het te merken in zoek/menu-snelheid, 'gap' tussen de nummers, organisatie van je muziek (al las ik dat ie beide geheugens samenvoegd)?)
En raden jullie aan om er een tasje bij te nemen? Ik hoor regelmatig om mij heen dat schermpjes van morderne gadgets (telefoons vooral) snel barsten. Met een degelijk uitziende iAudio6/7 lijkt me dat overbodig, maar een touchscreen is kwetsbaar.
Verder snap ik niet veel van de Rockbox-site, maar heb wel gehoord dat ze bij de Sandiskspelers erg veel hebben toegevoegd. Als Rockbox op de D2 komt, wat houdt dat dan precies in?
Aan een 32GB kaart heb je (nog) niets ivm de file/folder limit van resp. 4000/400.

Een SDHC kaart zal altijd langzamer zijn dan een extern kaartje, maar het is niet te merken. (En die gap zit er toch all :( ). Geheugens worden in ID3browser samengevoegd, in Folderbrowser niet.

Ik raad je aan een carrier-case erbij te nemen. Scherm laten maken kost bakken met geld en is het risico niet waar. Bij mp3spelers krijg je de case er zelfs gratis bij. Ligt niet zozeer aan de touchscreen, ik heb zelfs 't idee dat ie meer kan hebben dan een gem. andere speler, maar neem van mij aan.. dat risico wil je echt niet lopen. Neem een carrier-case!!!

Rockbox: http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/WhyRockbox

@Raven

Heb ik jou toevallig op iAudiophile langs zien komen? :)

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

Zou kunnen. Heb accountje daar met "voornaamachternaam" als nickname.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

MarionTube

Reg. datum: 22 oktober 2005

quote:
DFC-Neo schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:16:
En ik wil weten hoe het zit met de coverart. Ik heb ze nu netjes in elke map zitten genaamd "folder" op mijn pc.
Laat de D2 het dan ook netjes zien op het scherm? Of moet ik het ook in de ID3v2-tags vermelden?
Zelf plak ik de covers in de ID3v2 tag dat vind ik het gemakkelijkst. Vaak met Easy CD-DA Extractor aangezien je dan gelijk op covers kan zoeken of anders MP3tag.

Reg. datum: 15 juni 2008

weet iemand hoe ik aan goede Flash games en andere Flash dingen kan komen?

Marion Raven fan

iAudiophile ?
Zwerft genoeg spul op 't forum daar rond.

edit: !@#$, Cowon heeft de accu blijkbaar niet vervangen... Speelduur is maar 28 uur. Ongeveer net zo als toen ik 'm opstuurde.

Raven wijzigde dit bericht 12-07-2008 18:36 (116%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

MarionTube

Reg. datum: 02 september 2007

Ik ben een beetje aan het dubben voor welke d2 ik ga. Ik meende ergens te hebben gelezen dat de 8gb versie sneller is dan de 2gb en 4gb versie. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Sneller? Sneller in wat? Heb je daar een bron van trouwens? Persoonlijk heb ik daar niets van gehoord.

Tubes Only
Reg. datum: 03 juni 2001

quote:
RoD schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:05:
Sneller? Sneller in wat? Heb je daar een bron van trouwens? Persoonlijk heb ik daar niets van gehoord.
Exact!!..zou niet weten waarom de 8gb sneller is, wat is zou er dan sneller zijn :? Software/firmware is het zelfde op 2gb of 4gb
Kan je de 8 wel aanraden dat dan weer wel :)..

Tubes....It's what make music music!

Reg. datum: 02 september 2007

Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik het heb gelezen. Het zou kunnen dat de 8gb een 1.1 versie van de speler zelf is (denk aan een pc waarbij een nieuwe versie misschien een net iets hogere kloksnelheid heeft / net iets meer cache... bij een gelijke hdd).
Als je naar de prijzen van de verschillende d2's kijkt dan valt op dat het extra geheugen relatief duur is, in vergelijking met een sd kaartje. Het prijsverschil tussen de 4gb en de 8gb d2 ligt hoger dan het prijsverschil tussen een 4gb en 8gb sdhc kaartje. (Dat sterkt mij ook in de gedachte dat de 8gb misschien ook iets sneller is, om even snel te zijn als de 4gb versie. Per slot van rekening zal de 8gb bij het genereren van een lijst met alle albums meer bestanden na moeten gaan. Misschien is de 8gb in staat om die lijst in dezelfde tijd te produceren.)
Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit dat ik dan 4gb mis. Ik haal de speler niet om meer muziek te kunnen opslaan (heb nu een 3gb speler), maar omdat het overweg kan met flac en een goede geluidskwaliteit biedt. Daarnaast vind ik de filmpjes een leuke gadget, voor korte treinreisjes. Ik vind het opmerkelijk dat mensen graag 16gb tegelijk willen kunnen raadplegen. Ik heb dan zoiets van, je ziet je pc toch geregeld, meestal (ruim) voordat je ook maar halverwege de 16gb bent. Daarnaast kun je ook gewoon een 2e sd kaartje meenemen (dat is ook iets wat ik wil gaan doen, een sd kaartje met mijn favoriete albums, zodat ik die toch altijd bij me heb).

Dadona wijzigde dit bericht 12-07-2008 20:06 (28%)

De 8GB versie is wel later uitgebracht, dus het zou kunnen. Maar het is niet zo dat de 2/4GB versies traag zijn ofzo. Die werken imo gewoon prima. Dus ik zie niet in waarom Cowon een snellere/betere versie uit zou brengen. Daarnaast zou er dan toch wel iets van bekend moeten zijn.

Wat betreft het geheugen, heb je helemaal gelijk in. SD-kaartjes geven je goedkoop veel opslag. Dus als je geen waarde hecht aan veel opslag of het niet erg vindt om SD-kaartjes te vervangen is er geen reden om een duurdere versie met meer interne GB's te nemen :)

De 8GB versie is inderdaad iets sneller, sowieso met overdracht, misschien ook met rekenkracht e.d., maar behalve de snellere transfersnelheden zal je er weinig van merken.

Waar baseer je dat op? Heb je de 8GB versie en de 2 of 4GB versies vergeleken? Als dit trouwens waar is vraag ik me af of het ook voor de 16GB versie geldt.

Dat baseer ik op uitspraken van betrouwbare leden op het iAudiophile forum (Dalmane98 bijvoorbeeld). Of het ook voor de 16GB geldt weet ik niet, maar het zou zomaar kunnen..

Reg. datum: 15 juni 2008

het zou me wel heel logisch lijken, anders ben je veel te lang bezig om die 16gb vol te krijgen. Ik krijg zelf de 8gb voor mijn verjaardag dus ik zit wel goed. Als ik hem in de vakantie heb geprobeert zal ik mijn ervaringen delen.

Mwa "te lang" zal wel wat meevallen. Maar het zou best kunnen dat ze met de nieuwere en meer GB's bevattende 8GB D2 een andere geheugenchip hebben gebruikt die sneller is. Prijzen dalen over tijd en die dingen worden alsmaar sneller, dus zo gek is het niet dat de 8GB sneller geheugen zou hebben. Of het écht zo is, is een tweede, maar het zou best kunnen.

Ik ga al ff mee op iAudiophile.. maar ik kan natuurlijk ook wel is wat mis hebben. Ik heb een pm verstuurd, als ik meer weet zal ik 't melden.

Reg. datum: 28 januari 2004

Hmmm heb opeens een vreemde 'vlek' in/onder mijn scherm.
Gekke is alleen dat het beeld, het nog wel gewoon doet. De vlek valt dus het meeste op wanneer het scherm niet aan staat... Lijkt een soort van luchtbel onder het scherm ofzo.....

http://i93.photobucket.com/albums/l76/Sharkbite2004/vlek01.jpg
http://i93.photobucket.com/albums/l76/Sharkbite2004/vlek02.jpg

DjWannaB2002 wijzigde dit bericht 14-07-2008 12:09 (8%)

If you do something, do it good.

Marion Raven fan

Like wtf?
De batterijduur van toen mijn D2 terugkwam van reparatie is nog altijd veel te laag. Nu ben ik beetje aan het testen (mbv lui @ iaudiophile) en wat blijkt?: Zonder SD-kaart erin gaat de accu 7.5 uur(!) lánger mee :o :? :o :?

Nu zit ik op "maar" 35.5u, zonder SD, dus nog ff verder testen.

Nou heb ik wel een oplossing: MintyBoost. Alleen daar de D2 geen muziek kan afspelen wanneer die oplaad via USB... Weet iemand toevallig een USBkabel (voor alleen 5v+gnd) met, aan de kant van de D2, een stekker zoals die van de adapter die bij de D2 zit?

Raven wijzigde dit bericht 14-07-2008 12:17 (30%)

MarionTube

@DJWannaB

Misschien water onder het scherm?? Dat is wel eens op iAudiophile gemeldt. Moet je maar even op zoeken.

@Raven

Afspelen als je oplaadt via USB gaat idd niet, maar als je je D2 aan de muur hangt gaat dat wel.

laropo wijzigde dit bericht 14-07-2008 13:43 (7%)

Reg. datum: 02 april 2008

DJWannaB
Dit vlekje heb ik ook wanneer de accu bijna leeg is.
Opladen zal het probleem oplossen.

Marion Raven fan

quote:
laropo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:43:
@Raven

Afspelen als je oplaadt via USB gaat idd niet, maar als je je D2 aan de muur hangt gaat dat wel.
I know, daarom ben ik ook benieuwd of er een kabel is met een USB connector aan de ene kant en zo'n D2 AC-lader plug aan het andere eind. Zo kan ik tóch muziek luisteren en opladen met een MintyBoost.

MarionTube

taking over the world!

Ik ben nog aan het twijfelen tussen een Creative Zen en deze iAudio. Mede door de osx-compatibiliteit is de iAudio erg interessant voor me gezien ik geen windows pc's in huis heb.

Wordt deze speler herkend als schijf als ik em aan osx koppel? Of moet ik gebruik maken van speciale software op de mac. Ik heb begrepen dat het in windows een kwestie van mp3'tjes en filmpjes simpelweg naar de speler te slepen, ik hoop dat dit ook voor osx geldt.

Always Outnumbered, Never Outgunned // xboxlive: amahusu / gamercard

quote:
laropo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:43:
@DJWannaB

Misschien water onder het scherm?? Dat is wel eens op iAudiophile gemeldt. Moet je maar even op zoeken.

@Raven

Tja water lijkt me niet heel logisch aangezien het ding altijd ver uit de buurt van water is geweest (zat altijd in een broekzak, in mijn sporttas (of het moet zweet zijn ;) )

quote:
amahusu schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:23:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een Creative Zen en deze iAudio. Mede door de osx-compatibiliteit is de iAudio erg interessant voor me gezien ik geen windows pc's in huis heb.

Wordt deze speler herkend als schijf als ik em aan osx koppel? Of moet ik gebruik maken van speciale software op de mac. Ik heb begrepen dat het in windows een kwestie van mp3'tjes en filmpjes simpelweg naar de speler te slepen, ik hoop dat dit ook voor osx geldt.
Het ding wordt gewoon herkend als externe hdd in Windows. Dus dat zal in OSX ook wel zo zijn neem ik aan? Het is net alsof je een externe hdd aankoppelt :)

quote:
Frisko72 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:02:
DJWannaB
Dit vlekje heb ik ook wanneer de accu bijna leeg is.
Opladen zal het probleem oplossen.
Hij hangt nu aan de oplader, batterij was inderdaad bijna leeg, dus ben benieuwd of dat het is. Wel vreemd trouwens, zou niet goed kunnen verklaren hoe een lege accu daar voor kan zorgen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: