Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 80 81 82 83 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 23 december 2007

quote:
Operations schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:31:
He even een denkvraagje voor ons allen :) Ik gebruik hier nu 2 mediaportal installaties op 2 verschillende computers, en de films staan nog op een derde computer (de server). Nu zijn die 2 mediaportals beide best zware pc's en moet ik alles ook 2 x aanpassen enzo. Is het niet mogelijk om mediaportal op de server te installeren en dan mediaportal.exe over het netwerk te runnen? Het is gewoon een framework proggie toch? Hoef ik maar 1 installatie te finetunen en kan zo nog wel wat voordelen bedenken. Met andere woorden is het mogelijk om mediaportal over het netwerk te gebruiken?
Zou ik ook wel willen weten. Ik zou eigenlijk een htpc willen met MP waarvan ik de configuratie kan doen op een andere computer in het netwerk. Is dit mogelijk?

Q6600@3.4 - Maximus Formula - 8800GTX - X-fi ExtremeGamer - Samsung 206BW - Vista Ultimate

Reg. datum: 18 april 2001

Ik ben de wanhoop nabij mbt het TV-gedeelte. Ik heb een clean install gedaan van RC1 en de laatste SVN (in het splashscreen geeft ie aan dat het RC2 betreft!). Het betreft een singleseat installatie. Mijn TV-kaart (HVR-2200) wordt ondersteund, hij vindt analoge kanalen.

Als ik dan via de Mediaportal client TV wil kijken geeft ie een foutmelding: Please specify the IP address or host name of the master TV service. Current setting HTPC (de naam van mijn PC).Als ik daarna Change gebruik en niets wijzig en op "Klaar" druk geeft hij de volgende foutmelding "Unable to connect to the tvserver; unable to connect to database".

Zoals gezegd, ik heb een standaard single-seat installatie, ik heb het wachtwoord van SQL server niet gewijzigd; de beide SQL server services draaien, wat kan ik nog meer checken? Kent iemand dit probleem? Googlen levert niet veel op.

To boldly do what no one has..
Reg. datum: 09 januari 2001

Toevallig op Vista? Dat probleem heb ik ook altijd (ik draai Vista x64 en MySQL). Het lijkt net of Vista de verbinding tussen server en client verbreekt. Ik heb de firewall en dergelijke nagekeken, maar er is niets waarin ik kan zien waarom het wordt verbroken. Onder XP gaat het namelijk wél altijd goed :(

Het stomme is: als ik de laptop (Windows XP) een verbinding laat maken met de Vista MP Server gaat het wel altijd goed 8)7

Priet wijzigde dit bericht 13-07-2008 12:08 (17%)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Reg. datum: 18 april 2001

Ja, inderdaad onder Vista (32 bits), maar ik neem toch aan dat er hele volksstammen dit onder Vista wel goed aan de praat hebben gekregen.

Ik kreeg niet het idee... :'(

Maar mocht je een oplossing vinden: laat het me weten!! O+

Reg. datum: 21 januari 2008

quote:
bosaap22 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:36:
[...]

Ik heb ook (bijna) alles werkend, maar loop idd tegen hetzelfde probleem aan!
Hoe kun je nu een menu terug met deze afstandbediening?? Heb het ook nog niet gevonden :)
Gebruik IntelliREMOTE!!!!! Werkt perfect!!!!!

Ik heb niks speciaals ingesteld wat betreft die 'Exit' knop... enkel in MediaPortal ingesteld dat ie de Microsoft remote moet ondersteunen.
quote:
effect10 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:48:
Gebruik IntelliREMOTE!!!!! Werkt perfect!!!!!
ARGGGGHHH!!! Hier heb dus tijden naar gezocht maar kon het niet vinden. Precies wat ik zocht!! :9~

Bij die eenvoudige multimedia afstandsbediening van Conceptronics (voor in je laptop) zat ook zo'n simpel programmaatje: 1) Geef programma op 2) geef toets op remote op 3) geef toets van programma op. Ik zocht iets wat hetzelfde deed voor de MCE, intelliRemote dus O+ Thx :)

Priet wijzigde dit bericht 13-07-2008 22:55 (65%)

Reg. datum: 19 februari 2008

Onze kleine krijgt het elke keer voor elkaar dat er een witte streep verticaal over het scherm loopt, hij gebruikt hiervoor de microsoft remote :) . Hoe kan ik dit stoppen of eventueel de knoppen anders instellen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Antec Black, M2A VM HDMI, 3gb DDrII 800, 5600+, Scythe Ninja Mini, Mediaportal, TH-37px80

Reg. datum: 02 februari 2004

quote:
upje schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:03:
Ik ben de wanhoop nabij mbt het TV-gedeelte. ...
Ik heb het prima draaien onder Vista 32-bit - tot voor kort ook gewoon single seat (ben nu over op multi-seat).

Misschien een long shot maar staat Named popes en TCP/IP aan voor SQLEXPRESS?

* Ga naar Start->Prog..->Microsoft SQL Server 2005 -> SQL Server Configuration Manager
* SQL Server 2005 Netwerkconfiguratie -> Protocollen voor SQLEXPRESS
* Zorg dat Named pipes en TCP/IP staan ingeschakeld.

Aantal punten die je ook nog zou kunnen proberen/nalopen:
  • Draait de TV Server service (dus niet de sql processen maar de tvserver.exe)?
  • Werkt de TV Server configuratie zoals verwacht?
  • Check MP logs voor een gedetailleerdere foutmelding wanneer je TV probeert te kijken.
  • Geef het IP op van de machine in plaats van de naam
  • Je zou kunnen proberen om zoals hier beschreven de services aan je firewall toe te voegen al zou dit lokaal niet uit moeten maken (maar je weet maar nooit)
Er zijn nog zat andere zaken te verzinnen maar als het bij mij werkt zou het ook bij jou moeten werken dus hopelijk komen we er uit.

bS! wijzigde dit bericht 14-07-2008 13:03 (6%)

Reg. datum: 25 juli 2007

Is het mogelijk om het mediacenter (met vista en MP) op laten starten vanuit sleep-mode zodra er iets opgenomen moet worden? Lijkt mij wel erg handig...

ja dat is mogelijk, hiervoor zijn plugins beschikbaar.

Weet iemand hoe ik de serie "Voetbalvrouwen" in My TV-Series krijg. Maar www.thetvdb.com vindt deze niet heb hier dus nu ook geen banner voor.

Alvast bedankt.

stevemuller wijzigde dit bericht 15-07-2008 03:08 (11%)

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

Alle schijn tegen
Reg. datum: 31 januari 2004

quote:
Operations schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:31:
He even een denkvraagje voor ons allen :) Ik gebruik hier nu 2 mediaportal installaties op 2 verschillende computers, en de films staan nog op een derde computer (de server). Nu zijn die 2 mediaportals beide best zware pc's en moet ik alles ook 2 x aanpassen enzo. Is het niet mogelijk om mediaportal op de server te installeren en dan mediaportal.exe over het netwerk te runnen? Het is gewoon een framework proggie toch? Hoef ik maar 1 installatie te finetunen en kan zo nog wel wat voordelen bedenken. Met andere woorden is het mogelijk om mediaportal over het netwerk te gebruiken?
je zou het gewoon kunnen proberen? lijkt mij ook wel interresant btw. mocht het niet out of the box werken kun je proberen gewoon MP kaal te installeren op de 'client', en dan de exe draaien van het netwerk het kan namelijk zo zijn dat hij bepaalde zaken nodig heeft op je client.

wat ik nog wel interessant zou vinden is een desktop streaming idee om zo alle processing op een huge server plaats te laten vinden, en gewon thin clients neer te zetten. nadeel is dat dit niet zo lekker werkt onder windows, en dat Full HD ook wel niet mogelijk zal zijn...

quote:
stevemuller schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 02:59:
Weet iemand hoe ik de serie "Voetbalvrouwen" in My TV-Series krijg. Maar www.thetvdb.com vindt deze niet heb hier dus nu ook geen banner voor.

Alvast bedankt.
thetvdb.com wordt onderhouden door de users - dus je zou zelf even de serie toe moeten voegen als hij er niet is.

Pure anandamine!
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
bS! schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:44:
[...]

thetvdb.com wordt onderhouden door de users - dus je zou zelf even de serie toe moeten voegen als hij er niet is.
Inderdaad, een bannertje is zo gemaakt, en het is zo ingevuld :)

Rosa sat so King could walk, King walked so Obama could run.

quote:
anandus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:46:
[...]
Inderdaad, een bannertje is zo gemaakt, en het is zo ingevuld :)
Sorry guys, ik kom er niet uit. Heb een banner gevonden maar geen idee waar ik deze moet plaatsen. Heb wel de directory gevonden waar alle andere banners staan met series etc.... Heb daar een mapje voetbalvrouwen gemaakt en de banner geplaatst.

Maar hoe kan ik handmatig de serie toevoegen? Neem aan bij de configuratie scherm van de plugin.

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

wij bedoelen dat je op thetvdb.com de serie moet toevoegen :)
De plugin zal hem vervolgens wél vinden. Zo help je meteen alle anderen die deze serie willen toevoegen.

bS! wijzigde dit bericht 15-07-2008 12:16 (47%)

Reg. datum: 18 februari 2005

quote:
hwmook schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:41:
Allereerst mijn complimenten naar deze geweldige topic! Daarnaast naar het goed lopende MP systeem.
Nu dan mijn vraag misschien heb ik er overheen gelezen geef dan AUB een link naar de post die er overgaat en waar eventueel de oplossing staat:

Mijn Monochrome skin werkt perfect op 1 klein detail na. Als ik in mijn weergave 'filmstrip' ga kijken en ik klik op een van mijn films dan gaat hij naar een sub map en moet ik nogmaals de film aanklikken. Is er een mogelijkheid en zo ja hoe pas ik dit aan om direct naar de IMDB informatie te gaan waar ik links ook op play kan klikken? Hopelijk werkt dit het is een klein detail maar zou erg vet zijn!
Alvast bedankt!
Views op titles zetten in plaats van shares. Dan gaat hij niet eerst naar de submap maar speelt de film direct. Wanneer hij op titles staat zie je ook reflecties van je covers. Kwam ik gister achter. Vroeg me ook al af waarom ik die reflecties eerst niet had, maar moest dus op titles in plaats van shares.

Voor imdb info heb ik de knop info'' van mn harmony ingesteld'. Ik neem aan dat jij bedoelt dat wanneer je op enter drukt hij eerst naar de imdb info gaat in plaats van play movie. Ik denk niet dat je dit kunt instellen, maar een andere knop als info instellen op je remote is net zo makkelijk.

Reg. datum: 03 februari 2000

Kan iemand mij misschien vertellen waar de diverse databases worden opgeslagen? zoals muziek en films enzo.

ik heb namelijk een test gedaan met de muziek in MP maar wil graag overnieuw beginnen maar zie geen reset knop of iets dergelijks

Reg. datum: 06 maart 2007

welk OS heb je?

Bij mij stond dit in vista onder

c:\programdata\team mediaportal\mediaportal

TVgemist werkt helaas niet meer bij mij. Iemand anders ook met dit probleem?

Druk, druk, druk!

Reg. datum: 07 augustus 2001

De RTL en SBS gemist doen het wel, maar de Uitzendinggemist van de publieke omroepen niet meer.

quote:
bS! schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:13:
wij bedoelen dat je op thetvdb.com de serie moet toevoegen :)
De plugin zal hem vervolgens wél vinden. Zo help je meteen alle anderen die deze serie willen toevoegen.
Dank je, inmiddels aangemaakt 8)

Doing things I'm good at.
Reg. datum: 12 april 2002

quote:
Pred87 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:13:
[...]

Voor imdb info heb ik de knop info'' van mn harmony ingesteld'. Ik neem aan dat jij bedoelt dat wanneer je op enter drukt hij eerst naar de imdb info gaat in plaats van play movie. Ik denk niet dat je dit kunt instellen, maar een andere knop als info instellen op je remote is net zo makkelijk.
Heb jij ondertussen de gekleurde knoppen en de knoppen die in het scherm staan op je harmony al aan de praat gekregen?
Bij mij werken die nog steeds niet in Media Portal. |:(

Reg. datum: 20 januari 2005

quote:
bosaap22 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:51:
[...]

Heb jij ondertussen de gekleurde knoppen en de knoppen die in het scherm staan op je harmony al aan de praat gekregen?
Bij mij werken die nog steeds niet in Media Portal. |:(
Dit lijkt over een eerdere discussie te gaan die ik niet heb gevolgd, maar ik heb een Harmony 525 en mijn rode, groene, gele en blauwe knopjes werken feilloos in MP (0.2.3!); misschien dat ik je kan helpen. Wat is precies je probleem?

Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 80 81 82 83 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: