Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Ubuntu Topic Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 ... 119 120 121 122 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 maart 2002

Heeft iemand hier de 8.04.1 van ISO van Ubuntu gedownload. Ik probeerd middels jigdo mijn 8.04 naar 8.04.1 te updaten en ik mis 1 pakketje.

http://archive.ubuntu.com...2.9.0-1ubuntu2.3_i386.deb

Hij staat niet meer in de repositorie, zou iemand zo vriendelijk willen zijn deze ergens te uppen? Ik bevind mij in het buitenland waardoor de hele Image opnieuw downloaden eeuwen gaat duren.

To be, or not to be...

Reg. datum: 29 november 2004

via launchpad kun je de boel effectief doorzoeken, kijk eens hier: https://launchpad.net/ubu.../xserver-xorg-video-geode

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Thanks

2.9.0-1ubuntu2.3
SUPERSEDED: Hardy pocket Proposed in component main and section x11

* Removed from disk on 2008-07-03.
* Removal requested on 2008-07-03.
* Superseded on 2008-07-02 by xserver-xorg-video-geode - 2.9.0-1ubuntu2.4
* Published on 2008-06-28

Removed files can still be downloaded from the Librarian; see below.

Ik heb hem daar niet gevonden, maar wel hier

To be, or not to be...

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Ansenyi schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:54:
Heeft iemand hier de 8.04.1 van ISO van Ubuntu gedownload. Ik probeerd middels jigdo mijn 8.04 naar 8.04.1 te updaten en ik mis 1 pakketje.

Hij staat niet meer in de repositorie, zou iemand zo vriendelijk willen zijn deze ergens te uppen? Ik bevind mij in het buitenland waardoor de hele Image opnieuw downloaden eeuwen gaat duren.
http://packages.ubuntu.com/hardy/xserver-xorg-video-geode ?

[edit]Oh, http://packages.ubuntu.co.../xserver-xorg-video-geode is de versie die je zoekt.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 10-07-2008 18:43 (7%)

quote:
Ansenyi schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:54:

Als je gewoon in de X omgeving geraakt, dan mag je dat pakketje gewoon wegdoen, hoor.
Het is namelijk een driver voor "geode" grafische kaarten.
Ik hou ook alleen de xserver-xorg-ati bij als ik met een ATI kaart werk.
Dan moet hij niet alle xserver drivers opnieuw gaan updaten bij een update.

Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs

Ik had hem alleen maar nodig om mijn 8.04.1 Ubuntu ISO image compleet te maken ;). Hij is ondertussen al superseded, maar deze ISO resulteert in een meer up-to-date systeem na installatie.

En de 8.04.1 ISO image compleet opnieuw downloaden duurt iets te lang als je geen vaste verbinding hebt.

To be, or not to be...

quote:
DirkW schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:31:
Heerlijk. Ik heb net een nieuw systeem met een P43 mobo en een ICH10 chipset. Hierop wilde ik een nette clean install doen, maar wanneer ik de live cd probeerde te starten belande ik telkens in busybox. Vreemd, want mijn oude installatie werkte wel gewoon.
Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk kwam ik erachter dat hij mijn sata devices gewoon domweg niet zag, niet vanaf de live cd (werkte op sata) en niet vanaf mijn bestaande installatie, die op een pata schijf staat en daarom gewoon werkte. Iets waar ik totaal niet op had gerekend met een moderne linux installatie. Na nog wat verder zoeken kwam ik erachter dat de ICH10 chipset nog niet werd herkend door de standaard hardy kernel, dus ik heb maar gewoon de nieuwste gedownload en zal hem vanavond eens compileren.
En als dat werkt ook nog eens een oplossing verzinnen hoe ik die dan op de nieuwe schijf geinstalleerd krijg, want de oude moet gewoon weer terug in de oude pc...
Zo, het is gelukt, mijn sata apperatuur werkt! Alleen pakt hij nu niet meer automatisch de drivers voor mijn (draadloze) netwerkkaart en geluidskaart :S Maar dat is zorg voor later, dat wat eerst niet werkte werkt nu wel en dat is belangrijker, dingen die eerst wel en nu niet meer (goed) werken zijn makkelijker weer aan de praat te krijgen.
En nu nog de boel installeren op de nieuwe schijf, de oude zat gisteravond al vol op het moment dat ik de nieuwe kernel wilde installeren :X Sowieso opvallend: de nieuwe kernel is 500 MB, waar de oude maar 60 MB is, terwijl ik toch het config bestand van de oude kernel gebruikt heb, welke met een paar errors wel laadde...

all flames intended

quote:
DirkW schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:50:
Sowieso opvallend: de nieuwe kernel is 500 MB [...]
Wat heb je in /boot geinstalleerd? De uitgepakte sources? :P

It isn't the software that's free, it's you.

Geen idee, de .deb van de image was ook al lomp groot, dus ik zal wel wat fout hebben gedaan, zo vaak compileer ik nou ook geen kernels :P Voor de rest gewoon de instructies hier gevolgd.

Maar goed het moet sowieso nog een keertje over om de andere probleempjes op te lossen, kan ik dat direct ook meenemen. Ik heb sowieso nog lang niet alle voor mij nutteloze modules uitgeschakeld, ging mij te veel tijd in zitten voor gewoon een test, het was toch al 1 uur 's nachts voordat ik de boel goed had draaien.

Reg. datum: 04 november 2000

Volgens mij is het tooltje waar je je resolutie mee kan regelen ook nog niet heel volwassen. Ik heb een laptop staan met een Radeon 9600 ofzo (M10) waar ik een monitor op aangesloten heb. Het tooltje laat alleen toe dat het 2e scherm het eerste overlapt waardoor ik een bizarre soort clone mode heb, maar op het externe scherm de resolutie hoger is. Wanneer ik in het vlak kom dat nog wel binnen de resolutie van het laptopscherm past, heb ik de muiscursor op beide schermen, daarbuiten alleen extern. Je kunt heel leuk die schermen verslepen maar daar heeft ie lak aan. Dat is niet zo mooi, en dit zijn toch van die dingen waaraan je kunt merken dat het allemaal gewoon nog niet helemaal volwassen is.

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Reg. datum: 20 februari 2000

idd, ik snap ubernaupt niet waarom dat erin zit. Dual monitor krijg ik op geen enkele manier werkend op verschillende pc's. Maar dat zal wel weer aan mij l iggen, want bij de echte fanboys werkt het natuurlijk als een zonnetje ;)
Reg. datum: 21 juli 2001

Wat heeft het al dan niet werken van een bepaalde feature met fanboyheid te maken precies?

Spelling is een keuze
DM me

Arwen / Kayne

Idd, beetje flauwe opmerking. Maar Cyphax heeft wel gelijk, het zou toch allemaal wat stabieler en uitgebreider mogen zijn.
Ik krijg het 2de scherm wel geactiveerd, maar via de vga-out krijg ik enkel garbage op het scherm.
Via DVI->HDMI lukt het wel, maar dan moet ik bij het booten mijn laptop dichtklappen, en eens hij op het login-scherm staat kan ik hem weer opendoen, anders heb ik ook geen beeld of in de verkeerde resolutie 8)7

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Mwah, het is wel stabiel, maar het werkt gewoon nog niet goed soms. Ik denk dat het komt omdat er zoveel verschillende projecten mee bezig zijn waartussen geen of weinig communicatie is. Dit is in mijn ogen toch wel de zwakke schakel. Een Microsoft doet dat gewoon beter. Hopelijk blijven ze dit soort zaken wel goed aandacht geven en laten ze ook zorgen dat er niet constant regressies optreden.

Arwen / Kayne

Kan iemand even uitleggen wat die regressions juist zijn? zie het redelijk vaak passeren bij uitdates, maar Google kan mij geen duidelijk antwoord geven.
Dingen die ze moeten terugzetten naar ervoor omdat het niet werkt of zo?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

mislukt misantroop

Regressie wil zeggen dat een oude bug/oud probleem opnieuw opduikt.

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

Niet per se, het kan ook zijn dat door het fixen van een bug, bepaalde functionaliteit opeens niet meer werkt. Zie bijvoorbeeld http://www.ubuntu.com/usn/ voor een aantal voorbeelden, er wordt meestal wel uitgelegd wat de regressie precies inhield.

Spelling is een keuze
DM me

Arwen / Kayne

Is er niet ergens een goeie uitleg van dit soort dingen?
Regression, upstream patch, backports, ... voor iemand die nieuw is met Linux is het niet zo evident :P

all flames intended

quote:
Borromini schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:29:
Regressie wil zeggen dat een oude bug/oud probleem opnieuw opduikt.
Niet helemaal, het wil zeggen dat iets dat eerst wel werkte nu niet meer werkt (ongeacht of het eerder kapot is geweest of niet).

It isn't the software that's free, it's you.

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:35:
Is er niet ergens een goeie uitleg van dit soort dingen?
Regression, upstream patch, backports, ... voor iemand die nieuw is met Linux is het niet zo evident :P
Wikipedia: Software regression bijvoorbeeld :)

Spelling is een keuze
DM me

Regressions zijn misschien nog wel het lastigst, zeker als je in Ubuntu 7.10 een feature goed werkend had die ineens niet meer werkt in 8.04. Dan komt het nogal over als een achteruitgang. Itt tot nieuwe features die het niet helemaal goed doen. De kernelupdates zijn ook nogal vaak (veel te vaak) oorzaak van regressies, maar het is door de opbouw van zo'n distro logisch dat het zeer moeilijk allemaal te testen is.

White Rabbit

Ik heb een beetje lopen stoeien met fijne usenet-grabber onder Ubuntu. Na het testen van PAN, sabNZBD en HellaNZB vind ik HellaNZB toch de fijnste. Gewoon NZB in een mapje zetten en gaan!

Echter mis ik bij elke usenet grabber een functie op de PC automatisch uit te schakelen wanneer alle downloads voltooid zijn. Ook google biedt mij geen oplossing....

Iemand enig idee of ik op een of andere manier ervoor kan zorgen dat ik de PC kan uitschakelen na het voltooien van de downloads. :)

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Xbox 360 Pro (Gamertag: Monnick)

Je kunt de status van hellanzb uitlezen (bijvoorbeeld via hellanzb status), en aan de hand daarvan bepalen of de computer uit moet of niet.

Spelling is een keuze
DM me

Hmm?
Reg. datum: 16 april 2005

quote:
monnick schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:36:
Ik heb een beetje lopen stoeien met fijne usenet-grabber onder Ubuntu. Na het testen van PAN, sabNZBD en HellaNZB vind ik HellaNZB toch de fijnste. Gewoon NZB in een mapje zetten en gaan!

Echter mis ik bij elke usenet grabber een functie op de PC automatisch uit te schakelen wanneer alle downloads voltooid zijn. Ook google biedt mij geen oplossing....

Iemand enig idee of ik op een of andere manier ervoor kan zorgen dat ik de PC kan uitschakelen na het voltooien van de downloads. :)
Misschien kan je een feature request doen bij Nntpgrab (van de maker van Openftd).

Putting the sensual back in non-consensual.

Putting the sexy back in dyslexia.

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Ik sta op het punt Ubuntu te installeren vanaf een Live CD op een stuk ongepartitioneerde ruimte van 35,47GB. Wat is nu de beste methode om dit te installeren? Gewoon als 1 partitie er op? Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun JPAC-interface te koop? PM Me plz!

Pagina: 1 2 3 4 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 ... 119 120 121 122 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: