Hoofdcategorieën
Topicacties

Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 juni 2002

Volgens mij betekent groen dat hij op je huidige route ligt, en geel dat je een stukje moet omrijden. Helemaal geen plaatje betekent dat hij niet op of in de buurt van je route ligt.

Reg. datum: 26 november 2003

quote:
roob11 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:38:
Home 2.3 herkent mijn device niet......??

Blijft mety de melding komen in drie stappen dat ik hem aan moet sluiten en op het device iets aan moet klikken maar dat lukt niet. TT7 werkt verder uitstekend alleen niet in combinatie met Home 2.3

Mitac Mio 168 met WM6 en Home 2.3 en TT7
Roob, hoe is het je gelukt om WM6 op een Mitac Mio 168 te krijgen??? (ik zit nl. met gigantisch grote iconen wanneer ik nu TT7 installeer.. maar dat staat los van m'n interesse in WM6 :) )

Reg. datum: 24 juni 2008

quote:
chaoske schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:56:
[...]

Roob, hoe is het je gelukt om WM6 op een Mitac Mio 168 te krijgen??? (ik zit nl. met gigantisch grote iconen wanneer ik nu TT7 installeer.. maar dat staat los van m'n interesse in WM6 :) )
Sollie, schaam schaam het is windows mobile 2003 SE, maar tt7 draait uitstekend !

SE kun je downloaden voor de mio168

Arwen / Kayne

Hm, da's wel raar, ik heb gisteren geprobeerd om TT7 op een S100 met WM2003SE te installeren.
Ding startte op en vloog er direct weer uit.
Dacht dat het aan de 2003SE zou gelegen hebben, maar dan moet het toch iets anders zijn... :/

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 29 april 2003

Ik heb tt6 met West-europa, dat werkt allemaal prima. Ik heb er vandaag Oost-europa bij gezet, dus in de map waar west-europa staat. Nu zou je in TT kunnen wisselen van kaart, maar ik krijg enkel Western_europe te zien.

iemand een idee?

'r you wicked ??
Reg. datum: 23 oktober 2002

Ik heb hier een Acer N35 liggen en daar draait TT7 ook gewoon goed op, mits hij in de lader hangt (bekend probleem van de N35)

Één ding waar ik wel mee zit is dat hij niet altijd start, hij geeft dan een melding van onvoldoende geheugen.

Weten jullie misschien waar dat aan ligt ? Zou dat RAM geheugen zijn of SD-kaart geheugen ? Ik heb namelijk een 2GB SD kaart en met TT7 en Western and Central Europe map geinstalleerd blijven er maar enkele 100'en kb's vrij. Misschien kan ik wat buitenlandse voices verwijderen, hoe kan ik zien welke de Nederlandse zijn ?

Anders kan ik volgens mij nog dat schuifje verzetten in WM2003 toch ? Dat ook maar eens proberen.

Acties: [view][quote]

Door: Microkid
Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru
Reg. datum: 09 augustus 2000

quote:
Jieve schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:40:
Ik heb tt6 met West-europa, dat werkt allemaal prima. Ik heb er vandaag Oost-europa bij gezet, dus in de map waar west-europa staat. Nu zou je in TT kunnen wisselen van kaart, maar ik krijg enkel Western_europe te zien.

iemand een idee?
Dat kan helemaan niet, aangezien er dan dubbele bestanden zouden zijn.
Zet elke kaart gewoon in een aparte map, probleem opgelost.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

XTRËËM|RåGË
Reg. datum: 25 april 2003

quote:
Jieve schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:40:

iemand een idee?
quote:
Microkid schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:28:
[...]

Dat kan helemaan niet, aangezien er dan dubbele bestanden zouden zijn.
Zet elke kaart gewoon in een aparte map, probleem opgelost.
Wat Microkid zegt. Dus dan zal je 2 folders hebben: Western_Europe en Eastern_Europe. dan moet het wel werken.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

www.notepad.org
Reg. datum: 31 mei 2003

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:18:
Hm, da's wel raar, ik heb gisteren geprobeerd om TT7 op een S100 met WM2003SE te installeren.
Ding startte op en vloog er direct weer uit.
Dacht dat het aan de 2003SE zou gelegen hebben, maar dan moet het toch iets anders zijn... :/
Dat moet inderdaad iets anders zijn, ik heb 'm hier draaien op een S100, werkt perfect. Met wat kluswerk heb ik ook mapshare nog aan de praat gekregen :) Vooral het invoeren van bestemmingen gaat voor mijn gevoel sneller dan bij TT6.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Reg. datum: 04 april 2006

Misschien een klein beetje offtopic, maar aangezien we hier toch allemaal met navi bezig zijn:

Heb het nooit echt gevolgd, de zaak tomtom i.s.m. de ingebouwde gps van (nokia) telefoons (n95,n82). Het moet toch niet zo moeilijk zijn voor tomtom om het net zo te programeren als sygic, dat we gebruik kunnen maken van de interne gps? Dit hebben ze dus echter niet gedaan.

Weet iemand of ze dat in de toekomst wel gaan doen? Gps lijkt een standaard te gaan worden op mobiele telefoons. Dus zou het misschien in de volgende mobile versie wel toegevoegd worden?

Een moderator wijzigde dit bericht 12-07-2008 13:42 (35%)
Reden: verplaatst van sygic-topic naar dit topic :-)

Determinism rulez !
Reg. datum: 04 februari 2002

quote:
Twanjo schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:27:
Heb het nooit echt gevolgd, de zaak tomtom i.s.m. de ingebouwde gps van (nokia) telefoons (n95,n82). Het moet toch niet zo moeilijk zijn voor tomtom om het net zo te programeren als sygic, dat we gebruik kunnen maken van de interne gps? Dit hebben ze dus echter niet gedaan.

Weet iemand of ze dat in de toekomst wel gaan doen? Gps lijkt een standaard te gaan worden op mobiele telefoons. Dus zou het misschien in de volgende mobile versie wel toegevoegd worden?
Naar mijn weten is TomTom gestopt in de mobile navigatiemarkt, dus TomTom 6 is de laatste versie en zullen dus ook geen updates meer aanbieden.

Echter kan je met een extra device driver wel de interne GPS gebruiken met TomTom (ik gebruik het zelf met succes). In het TomTOm topic zal je daar wel meer info over vinden.
[GoT]BastiaanN

quote:
Xymox schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:39:
Naar mijn weten is TomTom gestopt in de mobile navigatiemarkt, dus TomTom 6 is de laatste versie en zullen dus ook geen updates meer aanbieden.

Echter kan je met een extra device driver wel de interne GPS gebruiken met TomTom (ik gebruik het zelf met succes). In het TomTOm topic zal je daar wel meer info over vinden.
Een goede vriend van mij heeft onlangs een HTC Touch Daimond aangeschaft, hier zit TomTom 7 op voorgeïnstalleerd. Ik neem dus aan dat je met de mobile navigatiemarkt een uitsluiting geeft voor de Windows smartphones, voor het Symbian platform heb ik hetzelfde vermoeden idd.

BastiaanN wijzigde dit bericht 12-07-2008 13:44 (6%)
Reden: niet offtopic :P

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Reg. datum: 12 augustus 2002

Jongens, TomTom heeft inderdaad TomTom 7 meegeleverd op Diamond toestellen in Duitsland. Deze versie (maar ook de 6) kan gebruik maken van de interne GPS ontvanger. Bij de 7 versie ziet die die meteen, bij de 6 versie moet je NMEA (of zoiets :) )ontvanger selecteren op dezelfde COM poort als je interne GPS ontvanger zit. Dus TomTom kan je gewoon gebruiken icm interne GPS ontvanger.

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

offtopic:
No offence maar onder welke steen kom jij vandaan? :*)

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

[GoT]BastiaanN

quote:
running man schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:33:
Jongens, TomTom heeft inderdaad TomTom 7 meegeleverd op Diamond toestellen in Duitsland. Deze versie (maar ook de 6) kan gebruik maken van de interne GPS ontvanger. Bij de 7 versie ziet die die meteen, bij de 6 versie moet je NMEA (of zoiets :) )ontvanger selecteren op dezelfde COM poort als je interne GPS ontvanger zit. Dus TomTom kan je gewoon gebruiken icm interne GPS ontvanger.
De vraag over de interne GPS gaat over de Symbian toestellen, die hebben (zonder hack) alleen de mogelijkheid om verbinding te maken met een bluetooth GPS ontvanger.

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Reg. datum: 12 augustus 2002

quote:
BastiaanN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:58:
[...]

De vraag over de interne GPS gaat over de Symbian toestellen, die hebben (zonder hack) alleen de mogelijkheid om verbinding te maken met een bluetooth GPS ontvanger.
Oeps, iets te snel gelezen. Sorry.

Determinism rulez !

quote:
BastiaanN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:58:
[...]

IMHO betreft het hier geen hack, maar een slimme truuk om een device driver naar de interne GPS aan te kunnen sturen als bluetooth device.
[GoT]BastiaanN

quote:
Xymox schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:27:
[...]

IMHO betreft het hier geen hack, maar een slimme truuk om een device driver naar de interne GPS aan te kunnen sturen als bluetooth device.
"a "hack" refers to a clever, quick fix to a computer program problem"
Wikipedia: Hack (technology)

dus wel degelijk een hack :P

Determinism rulez !

quote:
BastiaanN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:36:
[...]

"a "hack" refers to a clever, quick fix to a computer program problem"
Wikipedia: Hack (technology)

dus wel degelijk een hack :P
Tsja, volgens die definitie wel, echter staat er iets verder :
"The term is also used to refer to a modification of a program or device to give the user access to features that were otherwise unavailable"

In dit geval wordt TomTom niet aangepast, maar connect naar een apparaat die zich als bluetooth device voordoet. Maargoed, dit even offtopic.
Reg. datum: 09 maart 2006

Mijn ervaringen mbt TT Home:
Ik heb een HTC P3300 (MDA Compact III), en wissel wel s van rom, eerst had ik Touch Vanilla 4.02 en die werkte prima met Home, daarna Oops Black v1.0 uitgeprobeerd maar kreeg Home hiermee niet aan de praat, in de release notes van Oops Black staat ook
quote:
* New Driver
* Xip update
Hierna de MOSSI meets ANJA31 v1.0 geïnstalleerd en 't werkt allemaal weer foutloos. Ik denk dat 't kwam door de "nieuwe drivers", die waarschijnlijk geport zijn van een andere HTC, dat Home 'm niet herkent als geldig apparaat.

Reg. datum: 20 juli 2003

Heb sinds kort een HTC Touch Diamond in combinattie met TT7.

Nu had ik in eerste instantie een probleem met het afspelen van de gesproken snelheidwaarschuwingen. Nu ik de ogg bestanden gekopierd heb naar de navigator\sounds folder is dit opgelost.

Alleen vind ik de afbeeldingen die ik nu gebruik voor de snelheidcontroles wat klein. Omdat de HTC TD een hogere schermresolutie heeft worden deze "verkleind" weergegeven. Wie kan mij helpen aan meer duidelijke / grotere snelheid afbeeldingen?

Heeft iemand de demo al eens gedaan van tomtom 7 in duitsland. Er zijn niet veel auto's die die snelheid daar kunnen halen. Als deze snelheid ook wordt gebruikt om de tijd te berekenen dan kun je wel eens veel later op je bestemming aankomen.

Tomtom 7 met snelheidsbeperking:
http://tweakers.net/ext/f/gYYMU8A2RYvUqkeDu71R78zK/thumb.gif

Tomtom 7 zonder snelheidsbeperking:
http://tweakers.net/ext/f/9vHxqupeLhUywo0n0RXPMGnt/thumb.gif

Toch belachelijk dat tomtom met snelheden werkt van 256km/u...

The Real One
Reg. datum: 22 december 2001

Ik zag in een ander topic een url met TMC informatie. Toen bedacht ik me ineens is er geen TMC emulator iets voor op je PocketPC?

Arwen / Kayne

quote:
kfaessen schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:16:
Heeft iemand de demo al eens gedaan van tomtom 7 in duitsland. Er zijn niet veel auto's die die snelheid daar kunnen halen. Als deze snelheid ook wordt gebruikt om de tijd te berekenen dan kun je wel eens veel later op je bestemming aankomen.

Tomtom 7 met snelheidsbeperking:
[afbeelding]

Tomtom 7 zonder snelheidsbeperking:
[afbeelding]

Toch belachelijk dat tomtom met snelheden werkt van 256km/u...
Ik snap niet wat die 2 afbeeldingen er mee te maken hebben? :?
Plus dat je bij een route-demo kan instellen dat hij tot 500% van de normale snelheid kan gaan.

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 21 april 2007

quote:
shoppy schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:49:
[...]

Heb dat nu al een paar keer gehoord.
Ikzelf heb geen problemen met een schokkerig beeld op de HTC Wizard (MDA Vario).

Wel ben ik op zoek naar de aangepaste data.chk waarin de flits-meldingen staan.
Iemand deze al gevonden of misschien zelf al gemaakt?

John
Nee, wat ik bedoel is de STEM voor de flintsmeldingen. Standaart kun je altijd kiezen uit een piepje en een koe en zo. Maar in de vorige TT's kon je die ook aanpassen naar stemmen. Deze file werkt echter niet meer in TT7 en dus is mijn vraag of hier al een nieuwe DATA.CHK voor is.

Alvast bedankt.

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: