Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Sygic McGuider Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

Reageer Nieuw Topic
[GoT]BastiaanN

Yaay e-mail *O*

Dear Bastiaan,

Thank you for your inspiring email and all the reference you have provided! We greatly appreciate your approach and remarks.
quote:
First i want to say thank you for a wonderful navigation product. About two weeks ago i bought Sygic McGuider and it makes my life so much easier and beats TomTom far out.

I wonder what the update policy is for this product. Are software updates free and how can i update them, the same question for the maps. I understand that it’s not possible to get a major map update for free, but maybe for a discount, or minor updates for free, and majors against some costs.
It is always good to hear that people who are using our software are satisfied and look forward new features in our navigation. Obviously, there will be update available for McGuider customers as we are keen on providing the best service possible. At the moment, we do prepare update interface that will make it easier to define what exactly your previous version of software needs to be actualized of.
quote:
Something that bothers me about McGuider is the fact that the text at some settings is clipped. For example it says somewhere (translated from Dutch) "Warn at cro..." while it should be "Warn at crossing of railroad". It’s a little confusing, is there going be a fix for this? For example a scrolling text when it is selected?
It is not an easy task and we would like to come up with solution that will make all our customers happy. I want to make you sure that there is already enhanced textual processor prepared for McGuider which can actually show all text lines indifferently on the size within one single column on screen.

More of the enhancements are prepared and some of them are ready already therefore do not hesitate to have a look on McGuider web page from time to time and stay updated with any upcoming news.

Also find following links to our feedback online form where you can leave any comments that will come up to your mind anytime later on.

http://www.sygic.com/help.php

More tools are also available to download from the same web page. Feel free to have your download of them.

Thank you for contacting support!

Regards,

Sygic
Milos Hyravy
Technical Support (Project Assistance)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Lost
Reg. datum: 05 mei 2004

Ik had dit voice fenomeen ook met een versie van Sygic Drive. De huidige McGuider werkt echter prima mbt voice instructies. De dame kent alleen geen punten achter haar zinnen, zoals bij TomTom. Ik hoor steeds een komma, aan het eind van de zin gaat haar stem omhoog alsof er nog iets achteraan komt. Is echter niet zo. Niet vervelend verder,maar een detail.

Ik heb McGuider overigens prima aan het werk gekregen op mijn N82. Op mijn i-Mate SPL WM6.1 draait het ook, echter vind ie geen GPS. Ik moet hier met een externe GPS muis werken, maar de wizard vind geen GPS op de COM poorten. Iemand bekend met dit en een oplossing hiervoor?

Nette mail van Sygic weer.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

[GoT]BastiaanN

Op mijn antieke Asus Mypal A710 met Windows Mobile 2003 start hij uberhaubt niet eens op... -O- ik krijg heel even een laad scherm, zwart scherm en daarna sta ik weer te koekeloeren op het home screen.

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Determinism rulez !
Reg. datum: 04 februari 2002

Dit zijn mijn opmerkingen aangaande Sygic :
(ik gebruik 'm op mijn Nokia N95-1)

- Routeberekening is traag. Vergeleken met TomTom 6 duurt het erg lang.
- Grafisch ziet het er gelikt uit, mooier dan TomTom 6. Anti-Aliasing (uit te zetten) geeft een strak beeld.
- De virtuele borden die worden weergegeven zitten vaak in de weg. Zeker als je rijdt op een plek waar veel straten en afslagen vlak na elkaar zijn kan je op het scherm niet zo ver vooruit kijken. De informatie wordt wel transparant weergegeven, maar belemmert wel.
- De automatische zoom is wat mij betreft niet voldoende. Het beeld mag wel wat meer ingezoomd worden, zeker op de drukke plekken
- Nadeel van het mooie grafische beeld is dat het geheel wat onoverzichtelijker wordt. Vergeleken met TomTom moet ik iets langer turen naar het beeld om precies het overzicht te krijgen.
- Het automatisch scrollen tijdens navigeren (rotatie van beeld, update snelheid beelden) is prima en op de N95 zeker sneller dan met TomTom 6.
- Zolang je de aangegeven route goed volgt is het prima. Echter als je verkeerd rijdt en Sygic de route opnieuw gaat bepalen stokt het beeld te lang. Op drukke plekken ben je dan het overzicht kwijt. Ook als het beeld dan weer verder gaat lijkt Sygic even de kluts kwijt te zijn en wordt het beeld geroteerd. Het duurt dan even voordat het beeld ook de daadwerkelijke rijrichting goed volgt. Dit fenomeen zie je niet bij TomTom, die loopt soepeltjes door.

Mijn conclusie is : prima navigatie software die zeker op bepaalde punten wel verbeterd kan worden. Zeker het trage berekenen en het stokken van het beeld tijdens herberekenen is een flink minpunt.
Echter de rijbaan weergave is super en in vergelijk met TomTom echt een meerwaarde.
roydejong.nl

hmmz voice van drive is dus echt een bug... Dan ga ik dit weekend maar eens de mcguider en de beta van drive in elkaar verweven 8) kijken of ik het werkend kan krijgen :+

bla?

[GoT]BastiaanN

quote:
Xymox schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:55:
Dit zijn mijn opmerkingen aangaande Sygic :
(ik gebruik 'm op mijn Nokia N95-1)

- Routeberekening is traag. Vergeleken met TomTom 6 duurt het erg lang.
- Grafisch ziet het er gelikt uit, mooier dan TomTom 6. Anti-Aliasing (uit te zetten) geeft een strak beeld.
- De virtuele borden die worden weergegeven zitten vaak in de weg. Zeker als je rijdt op een plek waar veel straten en afslagen vlak na elkaar zijn kan je op het scherm niet zo ver vooruit kijken. De informatie wordt wel transparant weergegeven, maar belemmert wel.
- De automatische zoom is wat mij betreft niet voldoende. Het beeld mag wel wat meer ingezoomd worden, zeker op de drukke plekken
- Nadeel van het mooie grafische beeld is dat het geheel wat onoverzichtelijker wordt. Vergeleken met TomTom moet ik iets langer turen naar het beeld om precies het overzicht te krijgen.
- Het automatisch scrollen tijdens navigeren (rotatie van beeld, update snelheid beelden) is prima en op de N95 zeker sneller dan met TomTom 6.
- Zolang je de aangegeven route goed volgt is het prima. Echter als je verkeerd rijdt en Sygic de route opnieuw gaat bepalen stokt het beeld te lang. Op drukke plekken ben je dan het overzicht kwijt. Ook als het beeld dan weer verder gaat lijkt Sygic even de kluts kwijt te zijn en wordt het beeld geroteerd. Het duurt dan even voordat het beeld ook de daadwerkelijke rijrichting goed volgt. Dit fenomeen zie je niet bij TomTom, die loopt soepeltjes door.

Mijn conclusie is : prima navigatie software die zeker op bepaalde punten wel verbeterd kan worden. Zeker het trage berekenen en het stokken van het beeld tijdens herberekenen is een flink minpunt.
Echter de rijbaan weergave is super en in vergelijk met TomTom echt een meerwaarde.
Wat heet bij jou traag? :) 103KM binnen 8 seconden vind ik goed te doen, verder is een herberekening bij mij vaak heel snel en ervaar ik niet datgene wat jij noemt bij de herberekening.

Die virtuele borden kun je kleiner maken en zelfs uitschakelen als je dat wenst.

Determinism rulez !
Reg. datum: 04 februari 2002

quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:20:
[...]
Wat heet bij jou traag? :) 103KM binnen 8 seconden vind ik goed te doen, verder is een herberekening bij mij vaak heel snel en ervaar ik niet datgene wat jij noemt bij de herberekening.
Traag in vergelijking met TomTom6 voor dezelfde route.
Reg. datum: 04 april 2006

Hey leuk dit McGuider topic! Nette ts ook. Heb nog niet alles doorgelezen maar wil al wel vast een probleempje posten wat ik heb met McGuider. Namelijk het volgende.

Voor diegene die MCGuider hebben , probeer eens zonder verder te lezen te navigeren naar . Plaats: Dreumel. Straat: Lageweg

Mijn thuis adres (dorp) en omliggende dorpen worden niet herkend onder hun eigen naam , maar alleen onder de gemeente. Daarom kun je plaats Dreumel ook niet vinden. Wel kun je navigeren naar West Maas en Waal (gemeente naam ) en dan straat lage weg kiezen. Ook staat de plaats Dreumel vermeld onder de straatnamen. Niet erg overzichtelijk dus.

Het probleem is dus dat alle omliggende dorpen:

Alphen
Altforst
Appeltern
Beneden-Leeuwen
Boven-Leeuwen
Dreumel
Maasbommel
Wamel

Onder het kopje West Maas en Waal vallen. En meestal als ik een adres toegeschoven krijg waar ik naar toe moet voor b.v. mijn werk , vermelden ze daar niet de gemeente bij (dit is wel op te zoeken maar toch, tomtom kent zelf de kleinste plaatsen nog).
Volgend probleem is dat als je b.v. naar de dorpstraat in dreumel moet. Navigeer je naar "West maas en Waal" , kies je dorpstraat, krijg je 2 opties. Want je zoekt nou eenmaal binnen "west maas en waal" en daar vallen dus 8 dorpen onder. Kunnen jullie het nog volgen :) Ik vind het in iedergeval wel een dik minpunt tegenover tomtom.

[GoT]BastiaanN

quote:
Twanjo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:51:
Hey leuk dit McGuider topic! Nette ts ook. Heb nog niet alles doorgelezen maar wil al wel vast een probleempje posten wat ik heb met McGuider. Namelijk het volgende.

Voor diegene die MCGuider hebben , probeer eens zonder verder te lezen te navigeren naar . Plaats: Dreumel. Straat: Lageweg

Mijn thuis adres (dorp) en omliggende dorpen worden niet herkend onder hun eigen naam , maar alleen onder de gemeente. Daarom kun je plaats Dreumel ook niet vinden. Wel kun je navigeren naar West Maas en Waal (gemeente naam ) en dan straat lage weg kiezen. Ook staat de plaats Dreumel vermeld onder de straatnamen. Niet erg overzichtelijk dus.

Het probleem is dus dat alle omliggende dorpen:

Alphen
Altforst
Appeltern
Beneden-Leeuwen
Boven-Leeuwen
Dreumel
Maasbommel
Wamel

Onder het kopje West Maas en Waal vallen. En meestal als ik een adres toegeschoven krijg waar ik naar toe moet voor b.v. mijn werk , vermelden ze daar niet de gemeente bij (dit is wel op te zoeken maar toch, tomtom kent zelf de kleinste plaatsen nog).
Volgend probleem is dat als je b.v. naar de dorpstraat in dreumel moet. Navigeer je naar "West maas en Waal" , kies je dorpstraat, krijg je 2 opties. Want je zoekt nou eenmaal binnen "west maas en waal" en daar vallen dus 8 dorpen onder. Kunnen jullie het nog volgen :) Ik vind het in iedergeval wel een dik minpunt tegenover tomtom.
Euh? bij mij staat hij er gewoon in? :+

http://tweakers.net/ext/f/e7hCj7fKsO0hoz7ij9FhpemZ/thumb.jpg http://tweakers.net/ext/f/rcQd6iKUDIkXLuyn6L3lHNFX/thumb.jpg http://tweakers.net/ext/f/GCt8B0JFfRKjtaI4K4q0PJkM/thumb.jpg
Klik voor groter :)

BastiaanN wijzigde dit bericht 11-07-2008 13:57 (11%)

roydejong.nl

Bij mij staat het er ook in (drive beta versie)

Mijn versie
Mobile
versie 7.50514 :+ Build 0/630 D
Ram 35904 :(
Kaart versie 7.54

Q-bone wijzigde dit bericht 11-07-2008 14:55 (48%)

bla?

Acties: [view][quote]

Door: pven
Moderator Telecommunicatie
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
Twanjo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:51:
Mijn thuis adres (dorp) en omliggende dorpen worden niet herkend onder hun eigen naam , maar alleen onder de gemeente. Daarom kun je plaats Dreumel ook niet vinden.
Dat probleem had ik ook! Ik heb het helaas niet op kunnen lossen. (Net toen ik dat probleem tegenkwam, ging TT6 werken voor de N95 waarna ik niet meer naar Sygic heb gekeken.)
[GoT]BastiaanN

quote:
pven schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:02:
[...]

Dat probleem had ik ook! Ik heb het helaas niet op kunnen lossen. (Net toen ik dat probleem tegenkwam, ging TT6 werken voor de N95 waarna ik niet meer naar Sygic heb gekeken.)
Nu wordt ik nieuwschierig. Was dat misschien een oudere versie of de Q1 mappen? :)
En met Benelux map, Europa map?

BastiaanN wijzigde dit bericht 11-07-2008 14:04 (4%)

sponsort

De Sygic-versie is 7.52 build 630 ; de kaartversie is 7.54 ; ik heb losse kaarten erop gezet voor Nederland, België en Duitsland,
[GoT]BastiaanN

quote:
pven schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:07:
De Sygic-versie is 7.52 build 630 ; de kaartversie is 7.54 ; ik heb losse kaarten erop gezet voor Nederland, België en Duitsland,
Als ik het goed heb was dat een PietPiraat (TM) versie van Sygic Mobile. Gezien de meest recente versie van McGuider 7.50408 is.

sponsort

PietPiraat 8)7 :D

Als ik binnenkort wat meer tijd heb, dan zal ik Sygic bijwerken en hier laten weten of het dan op is gelost.
[GoT]BastiaanN

* krijg zojuist een uitnodiging van die lieve support medewerker voor het betatesters netwerk :>

Edit, alweer een email! :D

Dear Milos,

Thank you for the fast reply.

However, one of my questions is not exactly clear. I really like to know the costs of a major map update and a software update, is it free or is there charged a small amount of money?

Some “bugs” that users on the forum I passed earlier experience:

• Slow route calculation (on my faster N82 it is ok, but TomTom does it faster)
YES, we know about this and it is our greatest interest to improve routing speed in positive way. Just to let you know that it is not simple task and a lot of discussions with high level mathematicians mostly from university grounds are included. To perform accurate and also fast routing is a serious science. In our company, we have one person only dedicated to this process development in our company. As far as I know, many specific scenarios needs to be analyzed during resolution phase. Anybody interested in contributing to the bank of specific routing issues and cases can do so when emailing to routingSpamBreak@sygic.com.

• The lane-assistant seems to contain a bug as soon as there is a road with 4 lanes whereas ( lane 1 is left, lane 2 and 3 are straight and 4 is right ) and the user needs to drive straight forward the first lane (left) becomes green as well while you can only go left on that one and the user needs to go straight forward.
I have never heard of similar issue before. Could you please provide more details. As I had understood, your case starts after lane assistant shows 3 lane green where staying in lane 2 and 3 is correct. The navigation marks lane 1 green whereas it is supposed to be marked only for turns left . Is this the issue, that the lane 1 is marked green and therefore confusing the driver?

• When paired with a bluetooth device on Symbian the voice only speaks half sentences, for example the first word is missing.
I believe you have this issue on Nokia 82 – Symbian OS. That may be a god reason to do additional upgrade of your navigation as soon as it is ready. I am sure there will be free update for specific bugs and issues. Also there will be paid update e.g. the maps are part of paid service as actualization consists of newer map data update provided by TeleAtlas. There will definitely be a small charge for map updates. The whole update policy is not yet proposed. As I said before more information will be available later on actual product web page.

• The “show poi’s on route” feature does not correctly show gas stations on the highway because there are small roads towards them the navigation thinks they are not on the route. It’s a bit hard to explain this one.
This feature is actually one of two possibilities how to let the driver know if any appearing POIs are on the route. Another way is to use <Warn when nearby POI> feature available from <Manage POIs> menu. Driver can set up distance threshold for certain POI categories so anytime POI from these categories are appearing from within distance when passing by, visual and audio warning will apply.

• Some users say they would like to get a setting to customize the “automatic zoom” function a little better. Some don’t like the amount of zoom and would like to have it zoom more or less.
This is actually good point as it can be tuned up a little and implemented in next version update.

About the feedback form, I left feedback there multiple times but I never got a response, that’s why I tried this e-mail address.
I am sorry to hear that but it must have due to lack of time as whole company was hardworking on new release and finishing couple of more projects as well.

Thank you for your time.

Echt, _/-\o_

BastiaanN wijzigde dit bericht 11-07-2008 14:38 (94%)

Ik draai Versie 7.52 build 0/630 D
Kaartversie 7.54 :D
Dat gaan we even veranderen dus........

@Dafmay: zie je dat? Opgelost!

Pven aan de pietpiraat versie, hebben we hem ook eens eindelijk betrapt!

Twanjo wijzigde dit bericht 11-07-2008 14:33 (21%)

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
Twanjo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:31:
Ik draai Versie 7.52 build 0/630 D
Kaartversie 7.54 :D
Dat gaan we even veranderen dus........

@Dafmay: zie je dat? Opgelost!
:) Inderdaad. Goed te horen dat je nu niet iedere dag elders hoeft te overnachten ;)

Ps Het kan ook aan de map liggen. Jij hebt Q2 Nld map, misschien Q1 ook eens proberen?

dafmay wijzigde dit bericht 11-07-2008 15:13 (12%)

[GoT]BastiaanN

ik heb ook Q2 :)

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
Ik heb ook de Q2 maps en navigeren gaat prima. Maar ik woon en beweeg mij dan wel hoofdzakelijk in de Randstad.

Hoe kun je zien of je over een Q1 of Q2 map beschikt. Kan het in McGuider zelf namelijk nergens terug halen. Of is het zo dat Q1 7.52 is en Q2 7.54??

[GoT]BastiaanN

quote:
Twanjo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:52:
Hoe kun je zien of je over een Q1 of Q2 map beschikt. Kan het in McGuider zelf namelijk nergens terug halen. Of is het zo dat Q1 7.52 is en Q2 7.54??
Wat ik mij dus afvraag, waar haalt hij dat versie nummer weg? als je bijvoorbeeld NL Q1 + Bel en Lux Q2 heb, sterft hij dan, of heeft hij 7.54 aan?

Uhm is dat nu waar je normaliter kunt aflezen welke versie je hebt aan die 7.54 of 7.52. Ik snap je vraag. Maar heb eigenlijk nog niet het antwoord op de mijne. Als je alleen NLD eropzet moet versie q1 dus 7.52 zijn?

[GoT]BastiaanN

quote:
Twanjo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:08:
Uhm is dat nu waar je normaliter kunt aflezen welke versie je hebt aan die 7.54 of 7.52. Ik snap je vraag. Maar heb eigenlijk nog niet het antwoord op de mijne. Als je alleen NLD eropzet moet versie q1 dus 7.52 zijn?
Welke versie het dan zou moeten zijn weet ik niet, in elk geval geen 7.54.

ik gok overigens meer dat het probleem ligt aan je sygic versie. Ik heb een legale versie en gebruik volgends de helpdesk de meest recente versie van McGuider, 7.50408.

BastiaanN wijzigde dit bericht 11-07-2008 16:30 (17%)

quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:22:

ik gok overigens meer dat het probleem ligt aan je sygic versie.
Denk ik ook , want jij hebt inderdaad met de Q2 geen problemen. Waar ik nog wel benieuwd naar ben , draai je de nederlandse map ? Of europees ofzo?

Twanjo wijzigde dit bericht 11-07-2008 17:26 (14%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: