Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Touch Diamond Topic (deel 4)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 februari 2004

Ik vind het goed werken van de GPS wel belangrijk. Ik ben van plan om van een gewone Touch over te stappen naar de TD. Nu werk ik met een losse BT muis. Maar nu er een 2e auto is moet ik die muis constant overzetten (of soms vergeten). Ik kan nu dus kiezen om een nieuwe lossen muis te kopen of voor een device te gaan waar het ingebouwd zit.....

Reg. datum: 25 september 2003

quote:
ione schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:48:
Ik vind het goed werken van de GPS wel belangrijk. Ik ben van plan om van een gewone Touch over te stappen naar de TD. Nu werk ik met een losse BT muis. Maar nu er een 2e auto is moet ik die muis constant overzetten (of soms vergeten). Ik kan nu dus kiezen om een nieuwe lossen muis te kopen of voor een device te gaan waar het ingebouwd zit.....
In de auto heb ik geen hele routes gereden, dus wellicht dat mijn ervaring op dat gebied te beperkt is om daar een eerlijk oordeel over te geven. Over TT7 heb ik bijv nog niet iets slechts gelezen dat ik me kan herinneren.

Hier in ieder geval een wandeling uitgezet met de log van WMMiniGPS. De blauwe stippen benaderen hoe ik het werkelijk gelopen moet en kán hebben. De rode lijn is de GPS-log lijn. Zoals je ziet zou ik als Jezus goed door het water gebaad moeten hebben. Ook later in de route zitten een aantal van die rare dingen. Dit kan zeer goed te maken hebben met het probleem van GPS icm lage snelheid (6km/u).

http://pic15.picturetrail.com/VOL579/4226866/14675840/325020226.jpg

I love speledingetjes
Reg. datum: 09 juni 2005

quote:
Milenco schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:37:
Volgens mij is het in het vorige deel ook al een keer gemeld, maar toch herhaal ik deze tip nog ff, want het scheelt echt veel: Als je mbv Advanced Config de "Phone Skin" op disabled zet scheelt dat ongeveer 6 tot 10MB aan extra RAM. Je telefoon gaat ook veel sneller over zo. Je hebt echter wel een ouder menutje, zonder videobellen mogelijkheid, maar als je dat niet gebruikt is dit echt een aanrader!
MMmm, toch echt alle delen gevolgd en die tip kan ik me niet herrinneren...gelijk even proberen...helemaal goed. 49% met de TF3d aan...

I love speledingetjes

Van het weekend toch maar de standaard screenprotector er op geplakt. Zag toch iets meer putjes en kleine krasjes verschijnen dan me lief was.

Vind wel dat deze protector een grotere vlekkenmagneet is dan de originele glasplaat en ook daarop zie je krasjes etc.

Maaaaaaaaar, van de week viel mij opeens op dat de GPS wel erge grote afwijkingen vertoonde, soms wel tot 500 meter...inmiddels is het wel bijgetrokken, maar ik Google Earth Mobile (of hoe heet dat progje) zit ik nog steeds in de gracht voor mijn huis ipv in mijn huis....kan de protector de werking van de GPS beinvloeden? Kan het me haast niet voorstellen, want hij gaat ook dwars door het dak en andere afdekkingen heen.....

quote:
SorcererJP schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:03:
Maaaaaaaaar, van de week viel mij opeens op dat de GPS wel erge grote afwijkingen vertoonde, soms wel tot 500 meter...inmiddels is het wel bijgetrokken, maar ik Google Earth Mobile (of hoe heet dat progje) zit ik nog steeds in de gracht voor mijn huis ipv in mijn huis....kan de protector de werking van de GPS beinvloeden? Kan het me haast niet voorstellen, want hij gaat ook dwars door het dak en andere afdekkingen heen.....
Dan heb je 'm niet op GPS staan, maar op herkenning op basis van de zendmasten waarmee je verbonden bent :D. Klik maar eens op het menuutje, daar moet je handmatig GPS locatie aanzetten. Als je dit niet doet dan maakt hij een grove schatting van je locatie.

Ik meen overigens ergens gelezen te hebben dat de nauwkeurigheid van de GPS in de qualcomm chip 50m is.

SPQR wijzigde dit bericht 11-07-2008 10:08 (6%)

Reg. datum: 01 september 2004

quote:
SorcererJP schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:55:
[...]

MMmm, toch echt alle delen gevolgd en die tip kan ik me niet herrinneren...gelijk even proberen...helemaal goed. 49% met de TF3d aan...
Deze tip staat mij ook niet bij. Heb hem nu net uitgeschakeld en staat na het opstarten op 43%. Videobellen gebruik ik toch niet en deze indeling geeft me direct toegang tot m'n contacten. Vind ik persoonlijk wat makkelijker.
Verder nog geen verschillen kunnen ontdekken.

quote:
Calavaro schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:51:
Op XDA heeft iemand een programmatje geschreven waarmee je door schudden met je TD je profiel van stil naar geluid kan switchen :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406769

Versie 2 komt eraan. Hij mag voor mij iets gevoeliger worden. Maar erg leuk!
Briliant!!
'k Ga 'm zo ff uitproberen! en idd zo'n geluidje of trilling dat ie 't begrepen heeft zou fijn zijn, ik wacht met spanning op de 2e versie!

I love speledingetjes

quote:
205lacoste schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:06:
[...]

Dan heb je 'm niet op GPS staan, maar op herkenning op basis van de zendmasten waarmee je verbonden bent :D. Klik maar eens op het menuutje, daar moet je handmatig GPS locatie aanzetten. Als je dit niet doet dan maakt hij een grove schatting van je locatie.
Dat wist ik (en vind ik ook een leuke feature), maar vergat te melden dat ook TomTom dacht dat ik op de weg aan de overkant van het water zat....inmiddels is het wel verder bijgetrokken, maar vind het toch vreemd.

Dat WMMiniGPS is echt brilliant trouwens, zie al wat leuke toepassingen....

Reg. datum: 19 oktober 2004

Wat zal in de praktijk het verschil zijn tussen de verschillende hoeveelheden rom en ram bij de diamond en de pro?

neem als voorbeeld die touchflo3d.... wordt de vertraging hierin voornamelijk veroorzaakt door te weinig kloksnelheid, of bepaald het werkgeheugen/ram dit?

quote:
SorcererJP schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:29:
Dat WMMiniGPS is echt brilliant trouwens, zie al wat leuke toepassingen....
Werkt niet helemaal handig aangezien het programma niet zorgt dat je device niet in de standby mode gaat. Je zult 'm dus op stroom moeten aansluiten of op 'nooit slapen' moeten instellen. Tevens had ik het nog handiger gevonden als je het scherm geheel uit kon laten gaan terwijl de applicatie nog wel gewoon blijft loggen. Zou een hoop energieconsumptie schelen.

Reg. datum: 08 juli 2008

quote:
205lacoste schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:53:
[...]

In de auto heb ik geen hele routes gereden, dus wellicht dat mijn ervaring op dat gebied te beperkt is om daar een eerlijk oordeel over te geven. Over TT7 heb ik bijv nog niet iets slechts gelezen dat ik me kan herinneren.

Hier in ieder geval een wandeling uitgezet met de log van WMMiniGPS. De blauwe stippen benaderen hoe ik het werkelijk gelopen moet en kán hebben. De rode lijn is de GPS-log lijn. Zoals je ziet zou ik als Jezus goed door het water gebaad moeten hebben. Ook later in de route zitten een aantal van die rare dingen. Dit kan zeer goed te maken hebben met het probleem van GPS icm lage snelheid (6km/u).
Geen stress met je GPS afwijking :+
Je moet natuurlijk niet denken, dat je op de meter nauwkeurig kan navigeren, welke GPS ontvanger je ook hebt :+

Wat je ziet is echter voorkomen normaal hoor,
GPS is (helaas) niet op de meter nauwkeurig, hooguit 10meter, als je mazzel hebt :?.
Dus ja mensen zien zichzelf bij de buren voor de deur staan, en ja je bevindt je in de singel voor je huis en soms kan je ook nog over water lopen/rijden :+

Navigatiesoftware kan deze GPS afwijkingen met software redelijk interpreteren (helaas niet altijd)
en daarna de info aanpassen aan de omstandigheden/rijgedrag/kaartmateriaal, echter niks is perfect ;)
Pure GPS info (zonder interpretatie) neerdroppen op een plattegrond wat Google Maps doet, wijkt dus veelal nog meer af ;)

Ter Informatie:
We maken nog steeds gebruik van het Amerikaanse satelliet systeem voor navigatie (voor 2000, was het nog onnauwkeuriger!), dus we mogen blij zijn :)
Als die Amerikanen de stekker er uittrekken (oorlog situatie) hebben we helemaal geen navigatie meer :X

Daarom is er ook het Galileo project opgestart ;) , van het Europese Galileo Navigatie Systeem, zijn er inmiddels twee satellieten in de ruimte gebracht (en je hebt er minimaal 3 nodig om je positie te bepalen, maar voor de nauwkeurigheid minimaal 4, maar meer is beter/nauwkeuriger ;) , dus nog even wachten en dan wordt misschien alles iets nauwkeuriger.

Ik zeg bewust "misschien"
Vermoed wel dat de EU natuurlijk ook doelbewust een afwijking inbrengt, net zoals de Amerikanen hebben gedaan bij het gebruik door derden, vanwege militaire precisie/belangen.
We zien wel, who cares :O

Bron:
Zie HIER voor het hele info-artikel.
Belangrijk en bijzonder goed nieuws voor gebruikers van een GPS is het feit dat de Amerikaanse overheid met ingang van 4 mei 2000 de Selective Availability (SA) heeft afgeschaft. Dit betekent voor mensen die een GPS-ontvanger hebben dat zij hun positie nog nauwkeuriger kunnen bepalen (tot zelfs tien meter nauwkeurig).

Bron:
Zie HIER
De tweede satelliet van het Europese Galileo Navigatie Systeem, die afgelopen 27 April met succes in een baan om de Aarde is gebracht, heeft haar eerste signaal naar de Aarde verstuurd.

__,,,,_(º-º)_,,,,__
Reg. datum: 18 september 2002

Voor de liefhebbers die de Diamond in de auto willen gebruiken:
http://cgi.ebay.nl/CAR-CH...ZViewItem#ShippingPayment

Ik heb hem besteld, voor die paar euro's. Als ie binnen is zal ik even laten weten hoe deze bevalt.

Rukker!

quote:
Dacide schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:30:
Wat zal in de praktijk het verschil zijn tussen de verschillende hoeveelheden rom en ram bij de diamond en de pro?
Niet zo heel veel, zeker niet, als je dezelfde situatie naboost.
Meer RAM in WM betekent alleen maar meer ruimte om gegevens tijdens een uitgevoerd programma tijdelijk in te bewaren en om meerdere/grotere progjes mee uit te voeren.

Deze verdeling in het RAM stelt WM steeds automatisch voor je, in eerdere versie's kon je dit zelf instellen.
Nu is het om en nabij de 55% RAM Programma's 45% RAM Opslag, situatie gebonden ;)
Als je dus meerdere/grotere progjes opstart blijft er in verhouding minder RAM over om in op te slaan, maar je kunt je RAM voor oplsag niet vast instellen.

WM is natuurlijk geen XP/Vista, het RAM wordt in WM dus niet echt gebruikt als buffer veelgebruikte progjes/swapdisk/virtueel geheugen enz.
quote:
neem als voorbeeld die touchflo3d.... wordt de vertraging hierin voornamelijk veroorzaakt door te weinig kloksnelheid, of bepaald het werkgeheugen/ram dit?
Geen van beiden ;)
-Nou is CPU snelheid wel voldoende, al kan het natuurlijk altijd sneller :9
-Zolang je nog RAM vrij hebt, heb je er niet te kort van en dus heb je ook niet meer nodig :P

Een snellere CPU-snelheid kan natuurlijk wel handig gebruikt worden om slecht programmeerwerk op te vangen/verbloemen (da's de praktijk!)

Dus ik denk/weet eigenlijk wel 100% zeker, dat het meer een kwestie is van goed programmeren (combinatie van Software toepassingen aanpassen & Rom bakken)

Het bewijs heb je ook al eigenlijk al overal gezien/gelezen ;)
Zoveel Rom's (met andere versie's software), en evenveel zoveel verschillende snelheden, en dat terwijl de hardware natuurlijk gelijk is gebleven, dus trek zelf je conclusie maar... ;)

Reg. datum: 06 december 2004

Weet iemand al of het mogelijk is om op de TD een feedback te krijgen op invoeren op het touchscreen?

Ik vind de standaardmogelijkheid om een geluidje af te spelen niet echt fijn. Ik zou het mooi vinden als de TD bij invoer het Tweeter muur-trillingtje zou doorgeven.

Is dit mogelijk?

Reg. datum: 03 februari 2008

Iemand al enig idee wanneer deze via t-mobile beschikbaar komt ?

quote:
Niekjuh schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:23:
[...]

Heb deze erop gezet
maar hoe krijg ik die er weer af :S vind het maar niks, en kan nergens bij programma's het programma vinden

ik dacht, mooi ff de map verwijderen waar het progje in staat, maar dan staat er in gebruik, het programmatje heeft z'n irri batterij balkje toegevoegd :S
Tja ik heb dit progje niet gemaak, maar niet elk progje komt/hoort ook onder programma's te staan, is maar net hoe ze het maken, maar zal proberen om je te helpen.

't Zal hoogstwaarschijnlijk meteen opstarten met booten/inschakelen!,
-Dus eerst even met de Taskmanager de taak stoppen (als hij nog actief is) en dan pas proberen te verwijderen en eventueel softresetten.

Gaat dit niet, dan zelf alles handmatig verwijderen:
-Dus eerst weer met de Taskmanager de taak stoppen, en eventueel softresetten.
-Omdat het hoogstwaarschijnlijk meteen opstart met booten/inschakelen, ook even de snelkoppeling v/h progje uit de map:
\Windows\Opstarten verwijderen.

-Is het in je telefoongeheugen geïnstalleeerd, dan progje verwijderen uit de map:
\Programmabestanden

-Is het op je Intern geheugen geïnstalleerd, dan verwijderen uit de map:
\Intern geheugen\Programmabestanden

-En dan natuurlijk niet vergeten om de desbetreffende registersleutels te verwijderen met een Register Editor.
\HKEY_CURRENT_USER\Software\...naam van progje....
\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\...naam van progje....

En kan je meteen kijken (zeker als je veel progjes installeerd of alle progrjes die je inmiddels al lang hebt verwijder, nog steed in het register staan, deze sleutels kan je dan meteen verijderen.
Want ook de RegisterCleaners vergeten nogal eens wat ;)

Succes.

Reg. datum: 17 april 2006

quote:
Calavaro schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:51:
Op XDA heeft iemand een programmatje geschreven waarmee je door schudden met je TD je profiel van stil naar geluid kan switchen :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406769

Versie 2 komt eraan. Hij mag voor mij iets gevoeliger worden. Maar erg leuk!
En hier is dezelfde persoon bezig met een programma dat nog veel meer doet op basis van de g-sensor. Het is nog niet uit hij is momenteel bezig ideeën te verzamelen. Maar zeker iets om in de gaten te houden

enkele genoemde voorstellen:
quote:
shaking:
1) if in application - close application
2) if in sleep - wake up & unlock if locked

1) if ring - pick up
2) if call - drop call

1) if in tf3d home tab - can choose which application launch by shaking - otherwise switch to home tab (option for defining which tab in case you reorder tab positions witch your config)

1) if alarm / notification / reminder is poped - dismiss

scrolling in pictures, sms, music tab should be done through leaning up/down.
also tf3d tabs should be switched through leaning left / right

quote:
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:34:
Weet iemand al of het mogelijk is om op de TD een feedback te krijgen op invoeren op het touchscreen?

Ik vind de standaardmogelijkheid om een geluidje af te spelen niet echt fijn. Ik zou het mooi vinden als de TD bij invoer het Tweeter muur-trillingtje zou doorgeven.

Is dit mogelijk?
Komt vast wel, als het er inmiddels al niet is, even het XDA forum in de gaten houden ;)

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
Low Level schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:52:
(en je hebt er minimaal 4 nodig om je positie te bepalen, meer is beter/nauwkeuriger ;)
off topic: erhm.. 3 toch, of ben ik nou gek?

quote:
gtox schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:59:
[...]

off topic: erhm.. 3 toch, of ben ik nou gek?
Je hebt (in theorie) gelijk, is inmiddels aangepast ;)

Zie de Bron eerder vermeld (HIER).

Door immers het snijpunt te nemen van minimaal drie satellieten krijg je een bepaald punt op de aardbol: je positie.
Een vierde satelliet is nodig om de postie nauwkeurig te berekenen, maar hoe meer satellieten des te beter.

Vandaar dat hij ook zoveel mogelijk satellieten probeert te vinden ;) , anders stopt hij wel bij 3 gevonden stuks.

Low Level wijzigde dit bericht 11-07-2008 12:11 (5%)

Reg. datum: 16 augustus 2001

quote:
bing69 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:37:
[...]

Nee die niet maar wel de spbmobileshell en spbphonesuite (en spbpckteplus). Een pracht van een combinatie en snel ook!!!
Als je toch nog een beetje in Touch design wilt blijven, op XDA kun je een hele mooie skin downloaden voor MobileShell2 zodat deze er bijna hetzelfde uitziet als TF3D. Werkt als een tierelier en ziet er cool uit.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Touch
Reg. datum: 01 maart 2003

quote:
Low Level schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:57:
[...]
Tja ik heb dit progje niet gemaak, maar niet elk progje komt/hoort ook onder programma's te staan, is maar net hoe ze het maken, maar zal proberen om je te helpen.

........heel verhaal....

Succes.
Hij had het al gevonden hoor :) . Hij kon het gewoon verwijderen bij 'Programma's verwijderen' :P 8)7
quote:
wontcachme schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:25:
[...]
Kijk eens bij programma's verwijderen
[...]
Check de start post
quote:
Niekjuh schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:28:
[...]
MIJN HELD VOOR VANDAAG!!!
thnx man

Pamas wijzigde dit bericht 11-07-2008 12:24 (29%)

quote:
Pamas schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:22:
[...]

Hij had het al gevonden. Hij kon het gewoon verwijderen bij 'Programma's verwijderen' :P
Gelukkig maar, zo hoort het ook ;)

Voor wie het nog niet wist:
Als je nou veel progjes/games gaat uitproberen (vooral in het begin ;) ),
zorg dat je wel af en toe je register schoonmaakt met een Cleaner Progje (MemMaid of iets dergelijks) want anders kijg je hetzelfde gezeik als met Windows, alles slibt dicht en wordt trager.

Reg. datum: 24 juni 2008

Beste mensen,

:/
Gisteren is mijn HTC Diamond binnengekomen en vandaag wil(de) ik de installatie cd gebruiken om mijn HTC aan de computer te kunnen hangen. Bij het opstarten van deze cd krijg ik echter op 2 verschillende computers de melding dat de shockwave flash speler niet geinstalleerd staat. Ik weet zeker dat versie 9 geinstalleerd is op beide computers. Ik heb de spelers nog verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar ik blijf dezelfde melding krijgen als ik de cd (Aan de slag disk) wil gebruiken/installeren.
Hebben meer mensen dit probleem en eventueel ook een oplossing??

Bijvoorbaat dank voor hulp!

You catch me? No you wont
Reg. datum: 26 september 2005

quote:
WouterBe schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:01:
Beste mensen,

:/
Gisteren is mijn HTC Diamond binnengekomen en vandaag wil(de) ik de installatie cd gebruiken om mijn HTC aan de computer te kunnen hangen. Bij het opstarten van deze cd krijg ik echter op 2 verschillende computers de melding dat de shockwave flash speler niet geinstalleerd staat. Ik weet zeker dat versie 9 geinstalleerd is op beide computers. Ik heb de spelers nog verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar ik blijf dezelfde melding krijgen als ik de cd (Aan de slag disk) wil gebruiken/installeren.
Hebben meer mensen dit probleem en eventueel ook een oplossing??

Bijvoorbaat dank voor hulp!
Er is als ik me goed herinner geen aparte software nodig om de dimaond aan de pc te hangen. Gewoon de usb kabel erin en seleteren in de popup op je telefoon voor activesync of diskdrive. De cd's hebben alleen een handleiding en wat gratis software zooi.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: