Reg. datum: 02 juni 2008
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 02 juni 2008
Ziet er netjes uitquote:mvh9-3 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:12:
Foto's van de 50PZ80
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Marc
PS: tx Fire69
Maar hangt ie niet een beetje hoog? Of kijk je staand tv
Reg. datum: 27 juni 2008
Anderzijds, wat was het alternatief? Voor de open haard?
Door de kantelbare beugel valt het eigenlijk nog goed mee. Je kan zelfs redelijk onderuitgezakt nog goed kijken. En hij is nog niet maximaal gekanteld.
Marc
Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome
Reg. datum: 04 april 2004
als je hem voor het haard hang hoef je in ieder geval niet moeilijk te doen met kabels weg werkenquote:mvh9-3 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:31:
Dat gebeurt... als ik aan het koken ben![]()
Anderzijds, wat was het alternatief? Voor de open haard?
Door de kantelbare beugel valt het eigenlijk nog goed mee. Je kan zelfs redelijk onderuitgezakt nog goed kijken. En hij is nog niet maximaal gekanteld.
Marc
ziet er echt superstrak uit... ben zelf aan het denken aan een 46 inch. maar anderzijds is het wel een dure grap als student en wacht liever op de generatie met lager energieverbruik. dus zit nu toch te denken om tijdelijk een 37pv7 of liever 42pv7 te nemen.
Reg. datum: 25 januari 2002
Twijfel wordt vooral veroorzaakt door het design (ik vind de samsung mooier), maar de px80 is wel erg veel tv voor zijn geld...
[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x2084mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]
Reg. datum: 16 februari 2004
Ik kan hem nog nergens vinden....
Ben net naar een filmpje aan't kijken via digitale TV (in SD), en nog steeds verwonder ik me over de ongelooflijke kwaliteit van het beeld
Wat dat ding van een gewoon PAL-signaal kan maken... niet normaal! Veel beter dan mijn CRT!
Zo, dat moest ik even kwijt
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Ondertussen al wel wat gevonden dat je het beeld moet uitrekken met nVIDIA gebeuren (HDMI resize noemen ze het) maar dan kan ik nog steeds niet de tekst lezen. Het is gewoon onscherp en gerafeld. Op 1024x768 is alles perfect te lezen via de PC input.quote:aKra schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:19:
Eindelijk een HDMI -> DVI-D kabel (of andersom, hoe je het maar wilt zien).
Maar ik krijg met mijn nVIDIA (8800 GT) drivers het niet voorelkaar om tekst netjes te krijgen op de plasma... Er wordt gesproken van 'beeldscan' in het menu, maar ik kan het niet vinden.
Navigeren door de servicemenu's is mij ook totaal niet duidelijk. Ik doe exact zoals geschreven maar ik blijf dezelfde mogelijkheid maar krijgen (H-POS/H-VER etc).
Iemand die mij kan helpen?
Niemand inzicht?
Game Servers -> http://www.getfragged.nl
Hosting -> http://www.gethosted.nl
The real BOFH! (Bastard Operator From Hell)
Reg. datum: 04 oktober 2000
mn ouders hebben 'm, erg fijn schermquote:rvd4always schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:34:
Heeft iemand de Panasonic TH-42PZ800? Bevalt deze plasma en hoe is het geluid?
gekocht bij de mediamarkt in Duitsland, aktie, 25% korting (toen Duitsland in de kwartfinale stond),
dus voor 1500 eu!!
Het geluid valt me nog wel mee, ik heb er nog niet veel naar gekeken, maar het viel me niet negatief op, zoals bij andere schermen weleens gebeurt. Beeld is gewoon prachtig, zelfs met de Dreambox 500+ die er nu aan hangt. Dat gaat binnenkort nog beter worden met een Kathrein 910 HD ontvanger
Canon 350D + kitlens + 50mm F/1.8 + 70-200 F/4 L
Reg. datum: 14 juni 2004
- Het is voor in de woonkamer, dus gebruik is voor televisie kijken, gamen en films kijken
- Mijn budget is ongeveer 900 euro (max. 950)
- De afstand van bank tot tv is 3 meter (misschien net ietsje meer maar het scheelt niet veel)
- Hij moet maximaal 37 inch zijn
- Ik wil best veel HD content gaan afspelen, Full-HD is op deze afstand niet duidelijk merkbaar dus ook niet de meerprijs waard. Wel wil ik dus genoeg mogelijkheden om HD af te spelen in goede kwaliteit en genoeg HDMI ingangen heb etc.
- Ik heb digitale televisie van UPC, nu nog gewoon normaal maar wil binnekort ook overstappen op het HD uitbreidingspakket. Is dat slim om bij UPC te doen of kan dat ook bij Ziggo (beetje off-topic misschien..)? Kwaliteit met digitale televisie is wel belangrijk.
- De mogelijkheid om mijn PC aan te sluiten is wel redelijk vereist, dat kan natuurlijk met een DVI->HDMI kabel, maar dat moet niet teveel problemen geven met resoluties etc.
Dat het een plasma wordt is dus wel al zeker, zeer waarschijnlijk een van Panasonic (vandaar
- Panasonic Viera TX-37LXD85
- Panasonic Viera TX-37LZD80F
Wat is volgens jullie de beste keuze? En zijn deze Panasonic Plasma's op dit moment nog wel goed genoeg?
Als laatste vroeg ik mij een beetje af waar ik op moet letten bij het bestellen, dat ga ik wel via internet doen want dat scheelt gewoon een hoop geld. Ik wil een goede garrantie die binnen Nederland geld en misschien een uitbreiding van de garrantie, als ik daar geld voor moet neerleggen is dat geen probleem. Wat is een betrouwbare webwinkel waar ik de TH-37PX80 kan bestellen die een goede garrantie heeft, snel kan leveren en ook de mogelijkheid heeft om de garrantie uit te breiden?
Alvast heel erg bedankt!
Reg. datum: 31 december 2005
Dit zijn LCD-schermenquote:Thomasson4 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:16:
Achter de beelddiagonaalaanduiding staat de eerste letter van het soort scherm....
Reg. datum: 16 september 2002
Welke van de 3 je moet kopen?quote:Thomasson4 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:16:
Ik ga nu snel (eindelijk) een plasma televisie kopen maar voordat ik dat doe wil ik nog zorgen dat alles is zoals ik wil. Kort overzicht situatie:
- Het is voor in de woonkamer, dus gebruik is voor televisie kijken, gamen en films kijken
- Mijn budget is ongeveer 900 euro (max. 950)
- De afstand van bank tot tv is 3 meter (misschien net ietsje meer maar het scheelt niet veel)
- Hij moet maximaal 37 inch zijn
- Ik wil best veel HD content gaan afspelen, Full-HD is op deze afstand niet duidelijk merkbaar dus ook niet de meerprijs waard. Wel wil ik dus genoeg mogelijkheden om HD af te spelen in goede kwaliteit en genoeg HDMI ingangen heb etc.
- Ik heb digitale televisie van UPC, nu nog gewoon normaal maar wil binnekort ook overstappen op het HD uitbreidingspakket. Is dat slim om bij UPC te doen of kan dat ook bij Ziggo (beetje off-topic misschien..)? Kwaliteit met digitale televisie is wel belangrijk.
- De mogelijkheid om mijn PC aan te sluiten is wel redelijk vereist, dat kan natuurlijk met een DVI->HDMI kabel, maar dat moet niet teveel problemen geven met resoluties etc.
Dat het een plasma wordt is dus wel al zeker, zeer waarschijnlijk een van Panasonic (vandaar). Nu wilde ik eerst de TH-37PX80 gaan bestellen, lijkt me een perfecte optie voor mijn eisen. Nu is mijn vraag dus of dat nog steeeds de beste keuze is. Ik zag net ook andere panasonic plasmas die ik niet eerder heb gezien:
Wat is volgens jullie de beste keuze? En zijn deze Panasonic Plasma's op dit moment nog wel goed genoeg?
Als laatste vroeg ik mij een beetje af waar ik op moet letten bij het bestellen, dat ga ik wel via internet doen want dat scheelt gewoon een hoop geld. Ik wil een goede garrantie die binnen Nederland geld en misschien een uitbreiding van de garrantie, als ik daar geld voor moet neerleggen is dat geen probleem. Wat is een betrouwbare webwinkel waar ik de TH-37PX80 kan bestellen die een goede garrantie heeft, snel kan leveren en ook de mogelijkheid heeft om de garrantie uit te breiden?
Alvast heel erg bedankt!
Ik zou zeker voor de px serie gaan.
Heb zelf de pz80 en die is echt geweldig, px is een iets kleiner broertje, maar kwaliteit moet nog steeds heel goed zijn.
Ik heb hem bij mokio.nl besteld.
Niet de allergoedkoopste webwinkel, maar heel betrouwbaar, goede garantie die uitbreidbaar is, goede service, en ga maar door.
Ik heb bewust iets meer uitgegeven ( ongeveer 50 ) om bij deze zaak te bestellen.
Heel erg goed.
Mijn schoonouders hebben een full hd philipsx met ambilight (weet zo het type niet) en heb daar ook even alles bekeken, maar de panasonic staat toch echt wel zijn mannetje tov die tv, terwijl de philips stukken duurder is.
superB
Maar waarom heet die stand eigenlijk Eco?
Dynamic is verschrikkelijk trouwens
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Ik heb de tv op dynamic staan maar dan wel alles naar onder geschroefd. Meer zoals de normal mode. Volgens mij wordt er bij dynamic de lichtsensor gebruikt ofzoiets? Heb het ergens in de manual rond 3 uur in de ochtend / nacht gelezen dus kan wel onzin wezenquote:
B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!
Da's bij de ECO-standquote:Chevy454 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:25:
[...]
Volgens mij wordt er bij dynamic de lichtsensor gebruikt ofzoiets?
Ik denk dat ik mijn 2 "favoriete" instellingen nu vast heb staan.
De aanpassingen van contrast/helderheid/scherpte zijn gerekend vanaf Neutraal, waarmee ik dus "in het midden" / 50% of whatever bedoel !!
Stand: Cinema
Kleurbeheer: Uit
Temperatuur: Warm
Scherpte: Neutraal
Kleur: minus 2 stapjes
Helderheid: plus 3 stapjes
Contrast: plus 9 stapjes
Stand: Normaal
(hetzelfde als hierboven, behalve)
Kleur: Neutraal
Temperatuur: Normaal
Bij de verschillende ingangbronnen;
DVD/Blu-ray:
xvColor: uit, NR: uit, Kleurbeheer: uit.
Bij TV:
NR: Minimum, 3D-comb: aan
De ECO-stand heeft overigens automagisch dezelfde instellingen als "normaal" (of was het cinema), en wordt na aanpassing redelijk bruikbaar als de zon vol in je huis schijnt.
G_M_C wijzigde dit bericht 10-07-2008 22:49 (16%)
Bij dynamic staat er gewoon bij dat je meer kleur hebt en cinema en normaal zijn voor verduisterde kamers.
quote:
Dan moet ik nog maar eens gaan spelen met de instellingenquote:De ECO-stand heeft overigens automagisch dezelfde instellingen als "normaal" (of was het cinema), en wordt na aanpassing redelijk bruikbaar als de zon vol in je huis schijnt.
B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!
Contrast
20,000:1
Overige eigenschappen
100 Hz Double Scan
24p Playback
Digital Optimiser
3D Colour Management
Sub Pixel Control
Picture Overscan
Motion Pattern Noise Reduction
C.A.T.S. (Contrast Automatic Tracking System)
Video Noise Reduction
3D Comb Filter
"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***
En de PZ80 is niet veel duurder, die zou ik gewoon pakken.
Je bedoelt deze shop trouwens?
http://plasmadiscount.nl/
Is wel redelijk goedkoop, ¤1216 voor de 42PZ80 (= ¤1022 excl btw).
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx
Reg. datum: 25 juni 2006
Ik heb al enige tijd geleden de TH-50PZ800 van Panasonic besteld bij Discount Online ( iishop). Ze konden dit type met een zeer goede prijs ver onder de adviesprijs aanbieden. Daarnaast hebben ze ook een fysieke showroom in Tienen niet zo ver van waar ik woon. Dat is mooi meegenomen!
De contacten via GSM en email zijn tot nu toe zeer goed geweest. Gisteren terug contact opgenomen. Blijkt dat er wat beweging in de leveringen van de Panasonic plasma's aan het gebeuren is. Mijn exemplaar zou één van de volgende dagen er ook bij moeten zijn.
Dit betekent niet dat Ik toch ook enige bedenkingen gemaakt heb bij de werkwijze van iishop (Discount Online). De bestelbon werd opgemaakt onder de naam D'Heedene BVBA aan volledige adviesprijs. Op die bestelbon staat letterlijk vermeld "prijsreactie Redcoon". Op mijn vraag of dit dan via Nederland bij Redcoon wordt gekocht en de actie van Panasonic in België niet zou gelden, kreeg ik het antwoord dat het een Belgisch toestel is en dat de actie van 4 jaar garantie wel van toepassing is. Ik heb dan ook correct het formulier voor de actie en de bestelbon ontvangen. Omdat de toestellen op zich lieten wachten, was het voor Panasonic goed om de bestelbon mee te sturen. Het was geen probleem dat het serienummer er niet op stond omdat het gaat om een bestelbon en niet om een factuur. Het ingevulde formulier en de bestelbon werden reeds naar Panasonic verzonden. Wel nog niets vernomen via Panasonic.
Hoe het nadien met een echte factuur en de afgesproken prjis gaat afgehandeld worden is wel nog een raadsel. Er worden volgens mij wel een paar U-bochten gemaakt. Maar dat maakt mij niet uit.
Als het maar een volledig nieuw toestel is en alles voor de klant in orde is!
Je krijg een factuur met de officiele prijs en een creditnota voor het prijsverschil
Mij is het al gelijk, zolang ik van Panasonic bevestiging krijg dat mijn 4 jaar (onsite!!) garantie in orde is.
Is dat niet zo, dan gaat er een klacht richting Panasonic over iishop.
Ik weet niet welke tv je hebt. Als je n full hd hebt, dan moet je de overscan uit kunnen zetten in het gewone beeldinstellingenmenu.quote:aKra schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:19:
Eindelijk een HDMI -> DVI-D kabel (of andersom, hoe je het maar wilt zien).
Maar ik krijg met mijn nVIDIA (8800 GT) drivers het niet voorelkaar om tekst netjes te krijgen op de plasma... Er wordt gesproken van 'beeldscan' in het menu, maar ik kan het niet vinden.
Navigeren door de servicemenu's is mij ook totaal niet duidelijk. Ik doe exact zoals geschreven maar ik blijf dezelfde mogelijkheid maar krijgen (H-POS/H-VER etc).
Iemand die mij kan helpen?
Als je een hdready scherm hebt zoals ik, dan zet je de resolutie op 1280x720 als je m aansluit met dvi-hdmi.
Je moet daarna de overscan eruit halen via de instellingen van je videokaart.
Bij n Nvidia doe je het zo:
- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen
Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat. (dit verschijnt alleen bij hdmi)
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.
Dat is alles.
Ik weet ook hoe je de overscan in t servicemenu er voor n groot gedeelte uit kunt halen, maar alleen voor de pv70 modellen. Ik weet niet of er een verschil zit met de 8 serie.
De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
- open het servicemenu door op de tv achter het klepje op -/V te drukken en terwijl de deze ingedrukt houdt, druk drie keer op de 0 op de afstandsbediening.
Nu kom je in het servicemenu.
-druk hierna op de 1 op de afstandsbediening
-druk n paar keer op de 3 totdat je H AMP ziet, deze staat op 0 (horizotale amp dus)
-druk op volume - op afstandsbediening totdat je op -3 komt, verder gaat die niet. Je ziet het beeld veranderen
-druk op ok op de afstandsbediening!!
-druk weer n paar keer op 3 totdat je V AMP ziet, deze staat op 0 (de vertikale natuurlijk)
-druk op volumeknop op afstandsbediening tot je -3 ziet
-druk op OK op de afstandsbediening!
-druk op exit op de afstandsbediening.
Je moet dit voor iedere input apart doen.
Let wel, dit is op eigen risico! Veel mis kan er echter niet gaan. Je moet niets anders veranderen natuurlijk.
En eh, iedereen moet zn tv instellen naar eigen smaak hoor, maar een plasma op dynamisch zetten is nogal vloeken in de kerk. Nooit zal deze setting worden gebruikt bij een calibratie.
Ferry34 wijzigde dit bericht 11-07-2008 15:41 (25%)
Panasonic TH50PV50; xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G
iemand em daar besteld? leveren blijkbaar niet naar belgië
Reg. datum: 22 april 2008
Linkje? Want ik zie maar 4 Pana's en geen enkele is de 42-PZ80....
Never mind: heb topic in "aanbiedingen" gespot.
Kreukeltje wijzigde dit bericht 11-07-2008 19:45 (25%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.