Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 november 2002

quote:
tokesnugerd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:47:

Nog een maandje wachten, dan vind ik misschien meer info over die 2250, want nu is het nogal povertjes.. geen enkele review te vinden, enkel op de site van hauppauge een pagina.
Hij zou deze vakantie moeten uitkomen.. tnx voor die tip :)
Dit topic was toch makkelijk te vinden? Staat zo'n beetje alles in wat je wil weten.........

(en het fijne is: het zijn 'slechts' 45 pagina's ipv 180+) ;)

Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
tokesnugerd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:22:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een HTPC.. en nu onze videorecorder stuk is, gaan we deze opties nog eens af.
Digitale televisie hier in belgië is allemaal wel mooi, maar de extra zenders zouden we toch niet bekijken. De kwaliteitswinst is ook niet belangrijk, aangezien wij geen storing hebben op onze analoge kabel. En digitaal zal toch weer een aantal jaren duren voordat het helemaal ingeburgerd is.
De opname functionaliteit is dan weer wél nuttig, alleen blijft deze opname op de zgn digicorder staan, en je kan het niet doorgeven aan iemand anders (of eenvoudig op een pc bekijken)
Een andere zaak: wij hebben veel films digitaal op een centrale harde schijf staan, en willen deze ook kunnen afspelen op de tv in de huiskamer.
Een dvd recorder met ingebouwde harde schijf levert dan zeker niet meer functionaliteit dan een digicorder
Hoi tokesnugerd,

eerst moet je jezelf een paar vragen stellen:

- Hoe handig ben je met PC's? Kan je zelf Pc's in elkaar steken? Ben je iemand die graag configureert en problemen oplost? Die HTPC's ogen idd. zeer mooi, maar die werken dus niet out of the box zoals de 'aldi-pc's'.
Heb je trouwens een flatscreen?

- Ik neig een beetje om je een digicorder aan te raden, dat doet immers alles wat je wil, behalve DVD/DIVX bekijken (tenzij dat al zou kunnen ermee?)

- anders kijk eens naar de atom boardjes van intel/gigabyte, die voldoen wel aan je vereistes

PS: Let niet op user "Kaajee", die kakt hier op iedereen

Justchill wijzigde dit bericht 08-07-2008 00:36 (5%)

Solar Powerrrd
Reg. datum: 06 oktober 2006

Ik ben zeer bedreven in pc's in mekaar steken :) dus daar moet je geen schrik voor hebben (ik ook niet :D) als ik een doos krijg met alle onderdelen steek ik die met plezier in mekaar.
Wij hebben hier geen lcd of plasma, maar een CRT van sony

Een digicorder wil ik echt niet.. ik vind de meerwaarde daaraan veel te beperkt, en ik wil de media in ons huis ook kunnen afspelen op de htpc (muziek, films, foto's..) We hebben nog eens navraag gedaan, maar die doosjes kunnen niets uitvoeren op een netwerk.

Missen die bordjes geen PCIe sloten ? ik zal er waarschijnlijk 2 nodig hebben.. de kleine (X1 slot) en een X8 slot voor een grafische kaart.. je moet toch een redelijke resolutie kunnen bereiken.

Wat ik dus nog zoek: moederbord, geheugen, cpu, grafische kaart en een voeding. en deze allemaal met een redelijk rendement. Zodat die htpc geen eer af doet aan die 32 PV panelen op ons dak :)
De via epia bordjes zijn niet geschikt, omdat ze te weinig uitbereidingssloten hebben, maar misschien biedt intel wel de oplossing:
http://www.intel.com/cd/p...g/motherboards/392471.htm
Heeft iemand hier ervaring mee ? ik ga eens wat reviews lezen :)

Be PWN-ed Server specs

Reg. datum: 24 januari 2004

ik heb ff een vraagje...

ik heb een 1tb schijf van samsung, die heb ik in 2en gedeeld. 60gb voor windows en derest voor films. Ik heb em nu aangesloten op mn desktop maar draait gewoon op IDE en dus niet op AHCI.
Ik heb em nu ook volgepropt met hd-films :D

Alleen mijn vraag is nu,zodra ik em in mn htpc ga zetten ga ik em op AHCI draaien. Kan ik windows dan gewoon installeren op mijn 60gb partitie en derest van mijn data gewoon behouden of moet ik em helemaal opnieuw formatteren? :'(

Kamertje verbouwen in HT-room

Get Dilberted!
Reg. datum: 30 november 1999

quote:
tokesnugerd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:10:

Hoe ga je die TV aansluiten? Ik wacht juist met een HTPC tot ik een plasma in huis heb :)

Nikon D70 Kit

Reg. datum: 06 december 2000

quote:
Rainesh schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:43:
ik heb ff een vraagje...

ik heb een 1tb schijf van samsung, die heb ik in 2en gedeeld. 60gb voor windows en derest voor films. Ik heb em nu aangesloten op mn desktop maar draait gewoon op IDE en dus niet op AHCI.
Ik heb em nu ook volgepropt met hd-films :D

Alleen mijn vraag is nu,zodra ik em in mn htpc ga zetten ga ik em op AHCI draaien. Kan ik windows dan gewoon installeren op mijn 60gb partitie en derest van mijn data gewoon behouden of moet ik em helemaal opnieuw formatteren? :'(
Dit had je ook in een FAQ kunnen vinden maar ik zal het je toch gewoon vertellen:

Formatteer alleen de 60GB partitie tijdens de installatie van je nieuwe HTPC en zorg voor de juiste AHCI drivers.

Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs

Reg. datum: 30 juli 2002

Ik wil een media center(tje) voor mijn slaapkamer ontwerpen, in ik heb dit uitgezocht. Ik ga er mee sataliet tv (hd eventueel in de toekomst) opnemen/kijken en x.264 en xvid er op kijken. Nu is het probleem dat ik nog een Sony CRT tv (scart rgb) heb staan en het moederbord geen s-vhs of composite heeft, Daarom wou ik een Asus Radeon HD 3450 512 MB, PCI-e 16x erbij nemen voor de tv-out, aleen de kwaliteit van dit is natuurlijk niet mooi. In de toekomst wil ik een mooie hd tv met hdmi aanschaven, want dan komt deze setup tot zijn recht, maar tot die tijd zou ik graag een zo mooi mogenlijk beeld willen hebben op de Sony CRT. IK heb gezocht naar vga -> scart rgb oplossingen, maar dan zag ik alleen maar zelfmaak of onbetrouwbare kabels (in mijn ogen). Weet iemand een goede, liefst goedkope oplossing om het beeld mooi op de Sony Crt te krijgen?

AMD Phenom X4 9150E 1.80 GHz, Boxed ¤ 114,29
Antec Fusion Zwart, 430 Watt ¤ 117,61
GigaByte GA-MA78GM-S2H ¤ 59,62
Microsoft Remote Control+Receiver Windows Media Center ¤ 20,97
Samsung SH-S223F S-ATA, Bulk, Zwart ¤ 16,81
Asus Radeon HD 3450 512 MB, PCI-e 16x ¤ 26,89
Digital Everywhere DVB-S2 Light ¤ 125,17
Trust Toetsenbord Wireless Media Center KB-2950 Draadloos, Zwart, Qwerty ¤ 44,50
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 ¤ 31,89
WD Caviar GP 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 ¤ 55,42

BTW 19% ¤ 118,18
Te Betalen ¤ 740,16
(later) canal digtaal cam en smart card ~120¤

Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
tjvdberg schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:26:

omg in welke shop is ie voor 115 euro?? Want in de pricewatch staat ie voor 150 euro :|

Kamertje verbouwen in HT-room

quote:
Rainesh schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:38:
[...]

omg in welke shop is ie voor 115 euro?? Want in de pricewatch staat ie voor 150 euro :|
Dat is ex. BTW, incl. is het 136¤ bij http://www.sallandautomatisering.nl/
Het winkelmantje van salland geeft alles eerst ex. BTW aan en aan het eind incl. BTW, daarom staat het hier wat raar.

Solar Powerrrd

quote:
knakworst schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:47:
[...]

Hoe ga je die TV aansluiten? Ik wacht juist met een HTPC tot ik een plasma in huis heb :)
Video Out van de pc.. Video In van de tv :D met media center software is dat nog net voldoende hoor :) heb al eens getest met een andere computer.. misschien moet ik nog eens wat testen uitvoeren :)

Be PWN-ed Server specs

Reg. datum: 28 maart 2003

Mij is opgevallen dat jullie vrijwel allemaal zware voedingen nemen. In de silentpcreview wordt het bord getest met een 45w TDP processor met blu ray speler en harde schijf en deze geeft met een burntest (100% CPU load) en ATT test een maximum van 109 watt verbruik. Dit is wel met een 2,5"harde schijf.

Een voeding van 150-170 watt zou dan toch ruim voldoende moeten zijn?

Waarom nemen jullie van die zwaer voedingen? stoppen jullie er 4 HD's in?

Reg. datum: 30 oktober 2007

quote:
tjvdberg schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:26:
Ik wil een media center(tje) bla bla bla
Er is een mooi stukje op anandtech dat je dus net zo goed een Phenom 9550 kan nemen en die omlaagvolten zodat je 2,2 GHZ hebt ipv 1,8 en nog steeds een zuinige proccesor (net zo duur en op voorraad bij je webshop.)

Ik heb nu trouwens ook een mediapctje staan met geijkte proccesor, geheugen, kast en Gigabyte moederbord. Alleen zit ik dus net als een paar posts terug met een Northbridge temperatuur van 82C (ik kan mijn vinger er ook niet ophouden) dus vanavond ff een "echte" termometer erop houden en als blijkt dat de temp klopt gaat die terug (was een afspraak bij afhalen omdat het nog een revisie 1.0 betrof en ik eigenlijk een 1.1 wenste) Zal wel posten hoe het afloopt.

I Wanna Be Kate

quote:
Indoubt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:53:
Mij is opgevallen dat jullie vrijwel allemaal zware voedingen nemen. In de silentpcreview wordt het bord getest met een 45w TDP processor met blu ray speler en harde schijf en deze geeft met een burntest (100% CPU load) en ATT test een maximum van 109 watt verbruik. Dit is wel met een 2,5"harde schijf.

Een voeding van 150-170 watt zou dan toch ruim voldoende moeten zijn?

Waarom nemen jullie van die zwaer voedingen? stoppen jullie er 4 HD's in?
Dat vraag ik me ook af. Maar volgens mij zitten er standaard nog wat fans in de kast die ook voorzien moeten worden van stroom. En die meeste gebruiken de HTPC ook als gewon PC, dus ook om op te gamen. Dan heb je wel een dikke videokaart nodig met de daarbijbehorende stroom toevoer etc...
Reg. datum: 05 november 2002

quote:
tokesnugerd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:01:
[...]

Video Out van de pc.. Video In van de tv :D met media center software is dat nog net voldoende hoor :) heb al eens getest met een andere computer.. misschien moet ik nog eens wat testen uitvoeren :)
Was het altijd maar zo simpel. De laatste moederborden meet onboard grafische chip/kaart, de hier veel gebruikte GigaByte GA-MA78GM-S2H en ook de door jou genoemde Intel DG45ID, voorzien niet (meer) in een analoge tv-out. Dus ben je aangewezen op een aparte videokaart, wat eigenlijk weer zonde is (qua geld, plaats en geluid/warmte). Helemaal als je al een goeie videokaart/chip (ATi 780 of Intel G45 met HDMI etc. hebt.

Een 'zware' videokaart ivm resoluties, zoals jij zegt, is met het aansluiten op een (PAL, 720x576) CRT tv natuurlijk van geen belang

quote:
anjaniki schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:05:
[...]

Er is een mooi stukje op anandtech dat je dus net zo goed een Phenom 9550 kan nemen en die omlaagvolten zodat je 2,2 GHZ hebt ipv 1,8 en nog steeds een zuinige proccesor (net zo duur en op voorraad bij je webshop.)

Ik heb nu trouwens ook een mediapctje staan met geijkte proccesor, geheugen, kast en Gigabyte moederbord. Alleen zit ik dus net als een paar posts terug met een Northbridge temperatuur van 82C (ik kan mijn vinger er ook niet ophouden) dus vanavond ff een "echte" termometer erop houden en als blijkt dat de temp klopt gaat die terug (was een afspraak bij afhalen omdat het nog een revisie 1.0 betrof en ik eigenlijk een 1.1 wenste) Zal wel posten hoe het afloopt.
Dat is wel intressesant, even duur en bijna dezelfde powerconsumption maar betere prestaties.
Als ik het zo lees word revisie 1.0 wel erg heet op Northbridge, als ik mijn Gigabyte Mb bestel zal ik zeker om versie 1.1 vragen. Succes met je omruil

Zeg maar Meik...

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:25:
[...]
Dat vraag ik me ook af. Maar volgens mij zitten er standaard nog wat fans in de kast die ook voorzien moeten worden van stroom. En die meeste gebruiken de HTPC ook als gewon PC, dus ook om op te gamen. Dan heb je wel een dikke videokaart nodig met de daarbijbehorende stroom toevoer etc..
De gemiddelde PC kan met 250W makkelijk uit de voeten. Check de PSU calculator maar. Mijn systeem zou bij maximale belasting ik meen iets van 200W pakken. En maximale belasting is iets dat je vrijwel nooit doet. Ik heb een 300W fanless PSU gepakt. Zit je nog een beetje aan de safe side met warmteontwikkeling. Anders had ik wel een 250W gepakt.

De meter gaat pas lopen als je van die vette videokaarten erin zet en 6 HD's... Vandaar dat ik zo moet lachen om gasten die zo'n 1000W PSU kopen. Puur voor de pats, want het is vrijwel onmogelijk om een systeem in huis te hebben dat een dergelijke voeding nodig heeft. Ik heb het geprobeert, en ik kwam op een dual quad core met heel veel geheugen, een stuk of 10 HD's en 2 videokaarten in SLI en een pak fans erin. Maar ja...wie heeft zo'n systeem?

A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster...

Reg. datum: 28 maart 2003

En waar heb je die 250w fanless PSU vandaan. Ik heb slechts heel weinig fanless PSU's gevonden. Een compleet fanless systeemis voor mij nog steeds een optie maar het blijft wel reteduur. Een Mcubed HFX minikastje (voor mATX) kost 350¤ zonder voeding en zonder heatpipes. De grote heatsinks zitten er uiteraard wel op

quote:
tokesnugerd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:10:
Ik ben zeer bedreven in pc's in mekaar steken :) dus daar moet je geen schrik voor hebben (ik ook niet :D) als ik een doos krijg met alle onderdelen steek ik die met plezier in mekaar.

Een digicorder wil ik echt niet.. ik vind de meerwaarde daaraan veel te beperkt, en ik wil de media in ons huis ook kunnen afspelen op de htpc (muziek, films, foto's..) We hebben nog eens navraag gedaan, maar die doosjes kunnen niets uitvoeren op een netwerk.

Missen die bordjes geen PCIe sloten ? ik zal er waarschijnlijk 2 nodig hebben.. de kleine (X1 slot) en een X8 slot voor een grafische kaart.. je moet toch een redelijke resolutie kunnen bereiken.

Wat ik dus nog zoek: moederbord, geheugen, cpu, grafische kaart en een voeding. en deze allemaal met een redelijk rendement. Zodat die htpc geen eer af doet aan die 32 PV panelen op ons dak :)
De via epia bordjes zijn niet geschikt, omdat ze te weinig uitbereidingssloten hebben, maar misschien biedt intel wel de oplossing:
http://www.intel.com/cd/p...g/motherboards/392471.htm
Heeft iemand hier ervaring mee ? ik ga eens wat reviews lezen :)
Hmm.. ik had gehoopt dat je een flatscreen zou hebben.
Die atom-boards hebben een geïntegreerde videokaart en 1 PCI slot; dus net wat je nodig hebt.
Maar als je gemakkelijk je PC op TV wil aansluiten zal je een aparte graka nodig hebben met TV-out zoals Kaajee aangeeft.

mijn advies:
Ik zou gaan voor een 780g chipset met een HD3450 in een antec fusion
2GD DDR2 RAM
CPU : AMD X2 3800+ EE SSF (35W TDP, pas weer op de retail markt)
1TB WD green power schijf
330W seasonic voeding
TV kaart: ken 'k te weinig van om je 1 aan te raden.

Wat is je budget overigens?

I Wanna Be Kate

quote:
mphilipp schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:36:
[...]

De gemiddelde PC kan met 250W makkelijk uit de voeten. Check de PSU calculator maar. Mijn systeem zou bij maximale belasting ik meen iets van 200W pakken. En maximale belasting is iets dat je vrijwel nooit doet. Ik heb een 300W fanless PSU gepakt. Zit je nog een beetje aan de safe side met warmteontwikkeling. Anders had ik wel een 250W gepakt.

De meter gaat pas lopen als je van die vette videokaarten erin zet en 6 HD's... Vandaar dat ik zo moet lachen om gasten die zo'n 1000W PSU kopen. Puur voor de pats, want het is vrijwel onmogelijk om een systeem in huis te hebben dat een dergelijke voeding nodig heeft. Ik heb het geprobeert, en ik kwam op een dual quad core met heel veel geheugen, een stuk of 10 HD's en 2 videokaarten in SLI en een pak fans erin. Maar ja...wie heeft zo'n systeem?
Heb bij mijn shuttle een fanless voeding besteld. En die doet het met 200watt. Goed genoeg voor het afspelen voor HD materiaal.
Zeg maar Meik...

quote:
Indoubt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:08:
En waar heb je die 250w fanless PSU vandaan. Ik heb slechts heel weinig fanless PSU's gevonden.
Ik heb 'm van Silverstone. Er zijn er meer, maar ik was uitgegaan van de reviews op Silent PC Review en ik wilde geen onbekende nemen. Het probleem bij fanless PSU's kan namelijk zijn dat ze piepen of brommen. Nou doet elke voeding dat, maar bij een fanless valt het op omdat de fan er niet overheen komt. De Silverstone had daar blijkbaar geen last van, dus ben ik voor die gegaan. Ook het thermisch design werd geprezen. Anderen kunnen net zo goed zijn, maar ik ben voor deze gegaan.

Ik heb mijn systeem uitgebreid getest, ook vwb de cpu fans zodat ik me nooit zorgen hoeft te maken dat de boel warm loopt. Burnin test is wat dat betreft een goede hulp. Even laten rossen en voelen/meten hoe warm het systeem wordt en de toerentallen van de fans checken.

Hopelijk komen er hier meer ervaringen binnen met andere merken/types.

Ω is futile

quote:
Justchill schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:50:
[...]
mijn advies:
Ik zou gaan voor een 780g chipset met een HD3450 in een antec fusion
2GD DDR2 RAM
CPU : AMD X2 3800+ EE SSF (35W TDP, pas weer op de retail markt)
1TB WD green power schijf
330W seasonic voeding
TV kaart: ken 'k te weinig van om je 1 aan te raden.

Wat is je budget overigens?
Waarom raad je hier de WD aan en niet de Samsung? Die zijn in mijn ervaring stiller, koeler, zuiniger (in dit geval *net* niet; 7.9 ipv 7.5W voor read/write, 0.70¤ per jaar als je 24/7 aan het lezen/schrijven bent :) ), goedkoper (110 ipv 130¤) en in dit geval nog een grotere cache ook (32 ipv. 16mb)...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Zeg maar Meik...

quote:
Willem2 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:32:
[...]
Waarom raad je hier de WD aan en niet de Samsung? Die zijn in mijn ervaring stiller, koeler, zuiniger (in dit geval *net* niet; 7.9 ipv 7.5W voor read/write, 0.70¤ per jaar als je 24/7 aan het lezen/schrijven bent :) ), goedkoper (110 ipv 130¤) en in dit geval nog een grotere cache ook (32 ipv. 16mb)...
In dit geval niet. De WD green power is de stilste en de zuinigste op dit moment. Het scheelt niet veel, maar toch.

Zo zie je maar...dingen kunnen veranderen, en meten is weten. Prestaties uit het verleden etc...

Ik kon het niet beter zeggen; echter straks komt de Samsung Ecogreen uit; of deze is al uit; deze is ook heel zuinig en stil.

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Justchill schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:29:
Ik kon het niet beter zeggen; echter straks komt de Samsung Ecogreen uit; of deze is al uit; deze is ook heel zuinig en stil.
WD Caviar GP 1TB = 3.8W idle
Samsung Ecogreen 1TB = 5W idle
Normale 7200rpm disk = 8W idle

Solar Powerrrd

@Vorige posts:
Ik heb ook al zitten rondkijken naar die mATX bordjes, maar zoals jullie al zeiden zit daar nooit een video uitgang op. Dan zijn er 2 opties: een ATX moerderbord kopen, of een grafische kaart... welke optie is de beste (op vlak van stroom verbruik ?)
Het budget: ik heb eens een configuratie uitgeteld en toen kwam ik rond de 500 euro uit. Laten we zeggen <600 euro. Als er een iets duurder alternatief is dat écht stroombesparend is valt dat te overwegen.
Daarnaast ga ik geen nieuwe harde schijven meer kopen.. er komt een 320GB SATA schijfje in. We hebben hier thuis al teveel schijven liggen, dus die wil ik echt wel hergebruiken!

Tnx voor de config, ik ga die straks ook eens bekijken.

Be PWN-ed Server specs

Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: