Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 januari 2006

Synology 207 data Recovery?

Ik ben een map met foto's kwijt geraakt door een stomme fout.
Is er een recovery programma dat werkt vanuit windows om de data terug te halen van de harddisk in de Synology?

Grid Computing Security Nerd

quote:
René van Gaalen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:18:
Synology 207 data Recovery?

Ik ben een map met foto's kwijt geraakt door een stomme fout.
Is er een recovery programma dat werkt vanuit windows om de data terug te halen van de harddisk in de Synology?
Heb je de Trashcan/Prullenbak in gebruik in de nieuwere Synology firmwares? Zo ja: kijk in je prullenbak wanneer je met de NAS bent verbonden. Ik weet het niet precies meer hoe je het ziet, maar iedere schijf heeft een eigen prullenbak als het ware. Daarmee kan je het terughalen. Heb je dat niet... dan ben je het goed kwijt zullen we maar zeggen. Er zijn tools om je gegeven terug te halen, maar ik ken geen enkel Windows tool. Daarnaast zou ik het ook nooit in Windows gaan proberen, maar eerder met een boot CD waarmee je jezelf ook kan garanderen dat je je NAS schijf in read-only mode kan bekijken. Windows krast soms uit optimalisatie dingen op de schijf. Linux doet dat ook. Dat scheelt defragmenteren op EXT3 file systems, maar na iets hebben we gegooit, gaat het op in de leegte en kan je er nooit meer bij.

I've visited the Mothership @ Cupertino

quote:
VisionMaster schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:38:
[...]

Heb je de Trashcan/Prullenbak in gebruik in de nieuwere Synology firmwares?
Helaas, ik draai firmwareversie DSM 2.0-0637, die is een maand oud en er is inmiddels een nieuwere versie beschikbaar.
In mijn versie zit nog geen trashcan in elk geval dus ga ik er maar vanuit datik die map voorgoed kwijt ben.

quote:
René van Gaalen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:25:
[...]

Helaas, ik draai firmwareversie DSM 2.0-0637, die is een maand oud en er is inmiddels een nieuwere versie beschikbaar.
In mijn versie zit nog geen trashcan in elk geval dus ga ik er maar vanuit datik die map voorgoed kwijt ben.
Yup, het werkt 'beter' dan FAT32 en NTFS doordat het zichzelf opruimt en direct een soort minder fragmentatie truukje wordt uitgehaald. Maar goed, dat betekent, de data is losgelaten (verwijderd) uit het file system, dus zowisso al verloren en daarnaast wordt die ruimte direct netjes hergebruikt. Elk nadeel heb zijn voordeel :)

heeft een echte avatar

quote:
René van Gaalen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:25:
[...]

De CIFS recycle bin zit er sinds jouw versie al in volgens de release notes. Ik weet alleen niet of die standaard aan staat want ik heb de mijne nog niet kunnen aansluiten sinds ik hem terug heb.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Stanzinist | system specs

quote:
IceManX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:34:
[...]

De CIFS recycle bin zit er sinds jouw versie al in volgens de release notes. Ik weet alleen niet of die standaard aan staat want ik heb de mijne nog niet kunnen aansluiten sinds ik hem terug heb.
Ik heb de CIFS recycle bin gevonden, standaard stond hij uit.

Reg. datum: 20 augustus 2008

haai markje,

heb vorige week een ds-106e besteld bij informatique.nl, daar hebben ze er nog een paar voor 125 euri`s, heb er een nieuwe 500 gig schijf ingeprakt, binnen 1 uur draaide die, ben zeer tevreden tot nu toe, ik weet zeker met deze aanschafprijs, dat ik hem binnen 1 jaar heb terugverdiend op de elektriciteits rekening, mijn pc gaat nu `s nachts uit, ik mis alleen het aanmaken van een torrent en het opnieuw starten van een torrent, als je bijvoorbeeld ergens na moet/kan seeden.

grtz atomiccc

Spyware? Die!

Hi,

Ik heb een DS107+ en ben er zeer tevreden mee, echter... Hoe krijg ik in vredesnaam de download manager werkende? Direct downloads instellen m.b.v. de webinterface werkt, firewalls en AV's staan uit, web manager staat (uiteraard) aan, net als de NAS zelf, en de nieuwste firmware is geïnstalleerd.

Toch kan mijn download manager het station niet vinden. De configuratietool ziet hem wél.

Suggesties?

quote:
atomiccc schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:02:
haai markje,

heb vorige week een ds-106e besteld bij informatique.nl, daar hebben ze er nog een paar voor 125 euri`s, heb er een nieuwe 500 gig schijf ingeprakt, binnen 1 uur draaide die, ben zeer tevreden tot nu toe, ik weet zeker met deze aanschafprijs, dat ik hem binnen 1 jaar heb terugverdiend op de elektriciteits rekening, mijn pc gaat nu `s nachts uit, ik mis alleen het aanmaken van een torrent en het opnieuw starten van een torrent, als je bijvoorbeeld ergens na moet/kan seeden.

grtz atomiccc
Met de laatste versie van de firmware kan je zelf een torrent aanbieden. AFAIK alleen op de web-interface. En verder kan je aangeven hoelang een download nog mag door seed-en. Ik zet het zelf op een uur na het binnenhalen van een torrent.

VisionMaster wijzigde dit bericht 18-11-2008 09:20 (8%)

Reg. datum: 05 november 2005

quote:
Eagle Creek schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:49:
Hi,

Ik heb een DS107+ en ben er zeer tevreden mee, echter... Hoe krijg ik in vredesnaam de download manager werkende? Direct downloads instellen m.b.v. de webinterface werkt, firewalls en AV's staan uit, web manager staat (uiteraard) aan, net als de NAS zelf, en de nieuwste firmware is geïnstalleerd.

Toch kan mijn download manager het station niet vinden. De configuratietool ziet hem wél.

Suggesties?
Zit de NAS in hetzelfde subnet? Zoniet dan zal de download manager 'm niet vinden...
Meer informatie hierover kan je vinden in het officiële Synology forum (wel ff zoeken ;) ).

Spyware? Die!

quote:
Spammeister schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:07:
[...]

Zit de NAS in hetzelfde subnet? Zoniet dan zal de download manager 'm niet vinden...
Meer informatie hierover kan je vinden in het officiële Synology forum (wel ff zoeken ;) ).
"Uiteraard" zou ik bijna zeggen. Hij heeft een fixed IP en in dezelfde range als mijn PC.
Evengoed kan de configuratietool hem wél vinden. Dat vind ik nog het vreemdste.

10.0.0.20
255.255.255.0
100, Full duplex, mtu 1500
Jumo disabled.

IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Eagle Creek wijzigde dit bericht 22-11-2008 15:51 (7%)

Reg. datum: 13 april 2003

Sinds kort heb ik een (gebruikte) N2100, die mijn huidige Win2k server moet gaan vervangen. Snelheid is niet zo van belang, energieverbruik wel. Ik wil daarom ook een paar 2.5" schijven erin hangen. De N2100 heeft een soort van backplane waar de connectoren van de (3.5"SATA) schijven inschuiven. Nu zijn de connectoren van 2.5"SATA schijven hetzelfde en passen deze notebookschijfjes electrisch zonder problemen. Maar waar ik tegenaan loop is de ophanging van de notebook schijfjes zodat de connector op dezelfde plaats zit als bij een 3.5"schijf. Ik ben tijden aan het zoeken geweest en heb slechts één product gevonden dat hierin voorziet:

http://www.icydock.com/product/mb882sp-1s-1.html (plm. 20 US$ p/st ex. btw, invoer, verz.)

Heeft iemand misschien een andere (lees: goedkopere ;) ) oplossing?

quote:
Hermarcel schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:40:
Sinds kort heb ik een (gebruikte) N2100, die mijn huidige Win2k server moet gaan vervangen. Snelheid is niet zo van belang, energieverbruik wel. Ik wil daarom ook een paar 2.5" schijven erin hangen. De N2100 heeft een soort van backplane waar de connectoren van de (3.5"SATA) schijven inschuiven. Nu zijn de connectoren van 2.5"SATA schijven hetzelfde en passen deze notebookschijfjes electrisch zonder problemen. Maar waar ik tegenaan loop is de ophanging van de notebook schijfjes zodat de connector op dezelfde plaats zit als bij een 3.5"schijf. Ik ben tijden aan het zoeken geweest en heb slechts één product gevonden dat hierin voorziet:

http://www.icydock.com/product/mb882sp-1s-1.html (plm. 20 US$ p/st ex. btw, invoer, verz.)

Heeft iemand misschien een andere (lees: goedkopere ;) ) oplossing?
Verloopkabeltjes kopen en een kind van straat plukken om het stekkertje aan te sluiten? :+

quote:
VisionMaster schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:17:
[...]

Verloopkabeltjes kopen en een kind van straat plukken om het stekkertje aan te sluiten? :+
LOL, ja maar die verloopkabels (sata verleng) zijn ook knap prijzig en ik zie ze bijna nergens, alleen hier:
http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1817&cat=46

één is geen twee

Dun aluplaatje en een hamer? Trial and error so to speak? Low-tech, maar wel erg goedkoop.

Nu zou ik hier natuurlijk iets onzinnigs neer kunnen zetten.

Dus een simpele bracket die in een 3.5" bay past en die er voor zorgt dat de SATA connector van een 2.5" drive precies op dezelfde plek terecht komt als de connector van een 3.5" SATA drive, bestaat dus niet?

:(

Mijn HD in mijn XBOX met XBMC zit vol.
Ik wil dus een NAS of netwerkschijf aansluiten om nieuwe content voor de xbox erop te zetten.
Nergens lees ik of dat zonder problemen zou gaan , overal zit wel FTP functie in maar heeft iemand idee als
je deze Synology of bijvoorbeeld deze : http://tweakers.net/price...etwork-space-1tb-1tb.html gelijk in je netwerk kan zetten als share ?

quote:
DarkFiber schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:15:
Mijn HD in mijn XBOX met XBMC zit vol.
Ik wil dus een NAS of netwerkschijf aansluiten om nieuwe content voor de xbox erop te zetten.
Nergens lees ik of dat zonder problemen zou gaan , overal zit wel FTP functie in maar heeft iemand idee als
je deze Synology of bijvoorbeeld deze : http://tweakers.net/price...etwork-space-1tb-1tb.html gelijk in je netwerk kan zetten als share ?
Volgens de informatie van de fabrikant ondersteunt het Windows sharing, ftp en UPnP. Ik heb geen idee waar XBMC precies allemaal mee kan werken, maar in het slechtste geval kan je die NAS bereiken via het normale windows sharing protocol vanuit je XBox en werkt het.

Reg. datum: 25 december 2003

Ik ben op zoek naar een HD voor mijn nieuwe (echt waar) Synology 106e.

Op http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=130 zie ik dat de maximum HD grootte 750GB is, en dat er maar 1 type HD van deze grootte wordt ondersteund, nl de Seagate Barracuda 7200.10 ST3750640AS.

Wie heeft ervaringen met andere merken/typen?

quote:
jurk738 schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:02:
Ik ben op zoek naar een HD voor mijn nieuwe (echt waar) Synology 106e.

Op http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=130 zie ik dat de maximum HD grootte 750GB is, en dat er maar 1 type HD van deze grootte wordt ondersteund, nl de Seagate Barracuda 7200.10 ST3750640AS.

Wie heeft ervaringen met andere merken/typen?
Er is ook een door de gebruikers ingevoerde lijst met harddisken dat in de verschillende producten past en werkt:

http://www.synology.com/w...ed_Compatible_Hard_Drives
http://www.synology.com/w...d_Drives%2C_Extended_List

Er zijn er dus iets meer (niet veel "as far as it's listed") voor de 106e :)

quote:
VisionMaster schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:29:
[...]

Er is ook een door de gebruikers ingevoerde lijst met harddisken dat in de verschillende producten past en werkt:

http://www.synology.com/w...ed_Compatible_Hard_Drives
http://www.synology.com/w...d_Drives%2C_Extended_List

Er zijn er dus iets meer (niet veel "as far as it's listed") voor de 106e :)
Bedankt.
Ik wil wel voor een zuinige "Western Digital WD10EACS Series, 1000GB, SATA II" gaan. Zou dat verantwoord zijn qua warmte ontwikkeling?

quote:
jurk738 schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:21:
[...]

Bedankt.
Ik wil wel voor een zuinige "Western Digital WD10EACS Series, 1000GB, SATA II" gaan. Zou dat verantwoord zijn qua warmte ontwikkeling?
Het probleem is warmte en energie gebruik van de harddisk. De voeding en energie voorzieningsgebeuren in de NAS is de limiet. Ik heb zelf een ventilator op de USB aangesloten om naast de NAS te zetten, dat scheelt een hoop. Maar als de plek waar je het neer zet niet te heet is, dan is het niet belangrijk.

De energie zuinige versie van een disk lijkt me perfect. Mocht je het gaan proberen, meld het effe hier. Ik wil mijn 250GB disk ook nog eens vervangen.

Reg. datum: 24 mei 2000

quote:
VisionMaster schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:13:
[...]

Het probleem is warmte en energie gebruik van de harddisk. De voeding en energie voorzieningsgebeuren in de NAS is de limiet. Ik heb zelf een ventilator op de USB aangesloten om naast de NAS te zetten, dat scheelt een hoop. Maar als de plek waar je het neer zet niet te heet is, dan is het niet belangrijk.

De energie zuinige versie van een disk lijkt me perfect. Mocht je het gaan proberen, meld het effe hier. Ik wil mijn 250GB disk ook nog eens vervangen.
Ik ga 2x 1TB, maar dan de ADS ipv ACS. Ik had een paar dagen geleden het verschil opgezocht, maar weet nu niet meer wat dat was :)

quote:
Jrz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:42:
[...]

Ik ga 2x 1TB, maar dan de ADS ipv ACS. Ik had een paar dagen geleden het verschil opgezocht, maar weet nu niet meer wat dat was :)
Misschien het aantal platters? (en dus... energie gebruik en warmte productie). </wild guess>

quote:
VisionMaster schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:11:
[...]

Misschien het aantal platters? (en dus... energie gebruik en warmte productie). </wild guess>
Ik heb ook wat zitten kijken naar de WD10EACS en WD10EADS. Volgens Tom is de WD10EADS een stuk beter: http://www.tomshardware.c...-terabyte-1tb,2077-6.html.

Ik heb alleen nog geen ervaringen kunnen vinden met de WD10EADS in een DS106e. Ben bang dat de spindown misschien niet werkt, of is die angst ongegrond?´

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: