Reg. datum: 25 januari 2006
[NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100
Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 178
Heb je de Trashcan/Prullenbak in gebruik in de nieuwere Synology firmwares? Zo ja: kijk in je prullenbak wanneer je met de NAS bent verbonden. Ik weet het niet precies meer hoe je het ziet, maar iedere schijf heeft een eigen prullenbak als het ware. Daarmee kan je het terughalen. Heb je dat niet... dan ben je het goed kwijt zullen we maar zeggen. Er zijn tools om je gegeven terug te halen, maar ik ken geen enkel Windows tool. Daarnaast zou ik het ook nooit in Windows gaan proberen, maar eerder met een boot CD waarmee je jezelf ook kan garanderen dat je je NAS schijf in read-only mode kan bekijken. Windows krast soms uit optimalisatie dingen op de schijf. Linux doet dat ook. Dat scheelt defragmenteren op EXT3 file systems, maar na iets hebben we gegooit, gaat het op in de leegte en kan je er nooit meer bij.quote:René van Gaalen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:18:
Synology 207 data Recovery?
Ik ben een map met foto's kwijt geraakt door een stomme fout.
Is er een recovery programma dat werkt vanuit windows om de data terug te halen van de harddisk in de Synology?
I've visited the Mothership @ Cupertino
Helaas, ik draai firmwareversie DSM 2.0-0637, die is een maand oud en er is inmiddels een nieuwere versie beschikbaar.quote:VisionMaster schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:38:
[...]
Heb je de Trashcan/Prullenbak in gebruik in de nieuwere Synology firmwares?
In mijn versie zit nog geen trashcan in elk geval dus ga ik er maar vanuit datik die map voorgoed kwijt ben.
Yup, het werkt 'beter' dan FAT32 en NTFS doordat het zichzelf opruimt en direct een soort minder fragmentatie truukje wordt uitgehaald. Maar goed, dat betekent, de data is losgelaten (verwijderd) uit het file system, dus zowisso al verloren en daarnaast wordt die ruimte direct netjes hergebruikt. Elk nadeel heb zijn voordeelquote:René van Gaalen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:25:
[...]
Helaas, ik draai firmwareversie DSM 2.0-0637, die is een maand oud en er is inmiddels een nieuwere versie beschikbaar.
In mijn versie zit nog geen trashcan in elk geval dus ga ik er maar vanuit datik die map voorgoed kwijt ben.
De CIFS recycle bin zit er sinds jouw versie al in volgens de release notes. Ik weet alleen niet of die standaard aan staat want ik heb de mijne nog niet kunnen aansluiten sinds ik hem terug heb.quote:René van Gaalen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:25:
[...]
Helaas, ik draai firmwareversie DSM 2.0-0637, die is een maand oud en er is inmiddels een nieuwere versie beschikbaar.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Stanzinist | system specs
Ik heb de CIFS recycle bin gevonden, standaard stond hij uit.quote:IceManX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:34:
[...]
De CIFS recycle bin zit er sinds jouw versie al in volgens de release notes. Ik weet alleen niet of die standaard aan staat want ik heb de mijne nog niet kunnen aansluiten sinds ik hem terug heb.
Reg. datum: 20 augustus 2008
Reg. datum: 20 augustus 2008
haai markje,
heb vorige week een ds-106e besteld bij informatique.nl, daar hebben ze er nog een paar voor 125 euri`s, heb er een nieuwe 500 gig schijf ingeprakt, binnen 1 uur draaide die, ben zeer tevreden tot nu toe, ik weet zeker met deze aanschafprijs, dat ik hem binnen 1 jaar heb terugverdiend op de elektriciteits rekening, mijn pc gaat nu `s nachts uit, ik mis alleen het aanmaken van een torrent en het opnieuw starten van een torrent, als je bijvoorbeeld ergens na moet/kan seeden.
grtz atomiccc
heb vorige week een ds-106e besteld bij informatique.nl, daar hebben ze er nog een paar voor 125 euri`s, heb er een nieuwe 500 gig schijf ingeprakt, binnen 1 uur draaide die, ben zeer tevreden tot nu toe, ik weet zeker met deze aanschafprijs, dat ik hem binnen 1 jaar heb terugverdiend op de elektriciteits rekening, mijn pc gaat nu `s nachts uit, ik mis alleen het aanmaken van een torrent en het opnieuw starten van een torrent, als je bijvoorbeeld ergens na moet/kan seeden.
grtz atomiccc
Hi,
Ik heb een DS107+ en ben er zeer tevreden mee, echter... Hoe krijg ik in vredesnaam de download manager werkende? Direct downloads instellen m.b.v. de webinterface werkt, firewalls en AV's staan uit, web manager staat (uiteraard) aan, net als de NAS zelf, en de nieuwste firmware is geïnstalleerd.
Toch kan mijn download manager het station niet vinden. De configuratietool ziet hem wél.
Suggesties?
Ik heb een DS107+ en ben er zeer tevreden mee, echter... Hoe krijg ik in vredesnaam de download manager werkende? Direct downloads instellen m.b.v. de webinterface werkt, firewalls en AV's staan uit, web manager staat (uiteraard) aan, net als de NAS zelf, en de nieuwste firmware is geïnstalleerd.
Toch kan mijn download manager het station niet vinden. De configuratietool ziet hem wél.
Suggesties?
Met de laatste versie van de firmware kan je zelf een torrent aanbieden. AFAIK alleen op de web-interface. En verder kan je aangeven hoelang een download nog mag door seed-en. Ik zet het zelf op een uur na het binnenhalen van een torrent.quote:atomiccc schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:02:
haai markje,
grtz atomiccc
VisionMaster wijzigde dit bericht 18-11-2008 09:20 (8%)
Zit de NAS in hetzelfde subnet? Zoniet dan zal de download manager 'm niet vinden...quote:Eagle Creek schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:49:
Hi,
Suggesties?
Meer informatie hierover kan je vinden in het officiële Synology forum (wel ff zoeken
"Uiteraard" zou ik bijna zeggen. Hij heeft een fixed IP en in dezelfde range als mijn PC.quote:Spammeister schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:07:
[...]
Zit de NAS in hetzelfde subnet? Zoniet dan zal de download manager 'm niet vinden...
Meer informatie hierover kan je vinden in het officiële Synology forum (wel ff zoeken).
Evengoed kan de configuratietool hem wél vinden. Dat vind ik nog het vreemdste.
10.0.0.20
255.255.255.0
100, Full duplex, mtu 1500
Jumo disabled.
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Eagle Creek wijzigde dit bericht 22-11-2008 15:51 (7%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last