Hoofdcategorieën
Topicacties

[Mening-only] Nieuwe layout

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Nieuw Topic
[TOOL]
Reg. datum: 26 augustus 2003

Ik wil me even snel aansluiten bij een veel genoemde opmerking. De rechterkant is nu veel te groot voor mijn smaak. De nadruk ligt nu niet meer op de content in het midden. Hier in een voorbeeldje; reviews: Starcraft II - Indrukken uit Parijs

Zoveel wit-ruimte heb ik niet nodig hoor :) Onderaan de pagina (bij de screenshots) is slechts een kwart van de beschikbare ruimte benut voor content.. er vanuit gaande dat de tracker hier niet bij hoort.

PS. Ik weet niet of het al genoemd is ergens hier vallen stukken TV weg (bij meerdere reviews) reviews: Sony 40X3500 en conclusie topsegment

Manisch positief
Reg. datum: 09 oktober 2006

Oost west, 127.0.0.1 best!

Manisch positief

Kan iemand de poll wellicht op de 1e pagina plaatsen? :)

Reg. datum: 10 augustus 2001

Wat dacht je ervan mensen gewoon zelf te laten posten en het te laten onderbouwen? Polls zijn bij dit soort gevallen vrij nutteloos als je het mij vraagt.

Manisch positief

quote:
Hahn schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:07:
Wat dacht je ervan mensen gewoon zelf te laten posten en het te laten onderbouwen? Polls zijn bij dit soort gevallen vrij nutteloos als je het mij vraagt.
Totdat je tientallen pagina's met meningen krijgt waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Als men nu beide doet, dan kan dmv de poll snel ongeveer bekeken worden waar men het meeste onheil in ziet, en voor de uitgebreide feedback kan men het topic doorlezen.

geerttttt wijzigde dit bericht 07-07-2008 17:08 (19%)

Weer een andere avatar?

Ik vind de site uit balans, scroll maar eens naar beneden zodat je geen tracker meer hebt op de frontpage, de site staat dan rechts van het midden wat niet logisch oogt.

Verder heb ik wel in de sneakpreview en in de huidige screenshots gezien waar 'productreviews' met een hoge rating op de FP aan de rechterkant verschijnen, ik heb nog niets gezien, foutje?

Ook is die grote witte vlek links in beeld heel irritant als je een nieuwsbericht aan het lezen bent en is hij niet wegklikbaar. Zoals eerder genoemd ook het contrast te laag om snel nieuwe berichten te kunnen scannen en te Ctrl+klikken in een nieuw tabblad (zonder eerst gemouseoverd te hebben).

Ik vond de vorige mooier, verder is nu ook meteen bovenin een RSS knop ding verschenen die eerst onderin stond. Verder hoef ik niet een regel te hebben waar ik zie op welk gedeelte van de site ik ben met daaronder 2 witregels om vervolgens de content pas te zien.

Niet echt mijn ding deze layout, maar er zal wel aan te wennen zijn. De vorige was simpel, strak en werkte. Misschien alleen de functionaliteiten van de nieuwe toevoegen aan de oude en je lay-out kiesbaar maken een optie voor mensen die niet van verandering houden...

Overigens is de nieuwe lay-out de snelheid van de site niet ten goede gekomen op mijn 75kb/s max download lijntje (ja, er zijn nog mensen die dat gebruiken!).

Wiethoofd wijzigde dit bericht 07-07-2008 17:13 (6%)

::: Beoordeel mijn Productreviews ::: Systeemspecs ::: T.net-Gallery :::

Reg. datum: 23 juli 2004

Ik vind de nieuwe donkergrijze tracker ook erg donker, en weinig contrastrijk. De vorige was veel duidelijker, en het gebeurde vaak dat ik zomaar vanuit mijn ooghoek iets interessants zag in een van de trackers, tijdens het lezen van een frontpage nieuwspost. Dat is nu moeilijker.

Verder vind ik zoals vele anderen de buttons naar de verschillende categorieën overbodig. Jammer, de vorige layout (die toch pas een half jaar oud was?) vond ik veel efficienter met de ruimte omspringen.

Het zou mooi zijn als je als abonnee het type frontpage kon kiezen maar ik begrijp dat het niet handig is als het devteam twee verschillende frontpages moet onderhouden. Misschien kan er wel een keuze mogelijkheid komen om de grote categorie buttons aan de linker bovenkant uit te schakelen?

Edit: Maar ik moet zeggen dat ik er ook wel aan wen, het is ook wel een beetje nieuwigheid. En zoals The Killer al zegt waardeer ik het wel dat er zo veel werk in wordt gestopt.

GekkePrutser wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:43 (40%)

Good news everyone

Ontwerk vind ik basic wel mooi, wat al eerder aangehaald was dat het nu teveel 1 geheel lijkt, de 2e kolom (met de berichten) als de 3e kolom (reviews/etc/) lijken te veel 1 geheel, ik had liever de 2e kolom iets breder en dezelfde kleur en de 3e kolom iets smaller en iets donkerder (niet zo donker als de 1e kolom/tracker)
edit:
Ik zou het graag zien als je een artikel leest. je hebt dan aan de rechter kant een hoop info staan (gerelateerde onderwerpen/pricewatch etc). als dat nou dezelfde breedte blijft vind ik duidelijker.

de tracker, ja helaas ik kijk op 2 van mijn 3 pc op 1024 dus die wordt iets af gekapt, is helaas zo, wen ik wel aan.

wat ik wel storend vind is dat er dubbele knoppen zijn.
Links/boven de tracker staan er 5 knoppen van de channels te weten core. pro, games, electronics, mobile. (in het witte blok)
Maar in de header (waar links boven in het logo staat en daar rechts van staat frontpage, archieven etc etc.) als je je muis over de frontpage heb gehoverd en komt er onder precies het zelfde te staan wat er links in het witte blok staat.
is dit niet dubbel op?

ik zou graag (en volgens mij met mij vele andere) dat witte blok of via een pull down (de onderkant van het t.net logo) of gewoon weg hebben.
je kan bij de channels net zo makkelijk komen door te hoveren boven frontpage als via links.
zeker aangezien standaard frontpage in de hearder wordt getoond.
http://xs129.xs.to/xs129/08281/tnet616.jpg.xs.jpg
hoop dat het een beetje duidelijk is.

Geckoo wijzigde dit bericht 07-07-2008 17:37 (11%)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dank aan Just_I voor me kersticoon

Ik vind de website op zich uitstekend zo, stukken beter zelfs dan de '1.0' versie van T.net. Het is een mooi stijlicoon dat de roodzwarte balk bovenin nog steeds rood-zwart is (was ie bij de eerste 2.0 trouwens ook, maar dat terzijde). Ook dat felgroen springt er lekker uit.

Ik heb wel een paar dingetjes waar ik de aandacht op zou willen vestigen, maar het is geenszins bedoeld als kritiek. Ik ben namelijk tevreden met de vooruitgang :)

* De tracker heeft een prima kleur zo op de achtergrond, maar de letters zouden wel wat lichtergrijs mogen zijn.

* De 5 categorieën boven de tracker mogen wat mij betreft best inklapbaar worden, ik gebruik ze wel, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die álles willen lezen en dan is hij eigenlijk een beetje overbodig. Ook voor mensen met een lege tracker zou dat wel handig zijn. Verder lijkt dat pijltje wat daar onder het T.net-logo staat net op een knopje wat dat voor elkaar zou kunnen krijgen.

* Bij nieuwe items wordt de tijd in de tracker groen, maak dan ook de tekst groen a.u.b.

* Die balkjes met Reviews, Meuk en Pricewatch zijn een stuk duidelijker zo aan de rechterkant. De foto's bij de Pricewatch-balk is mooi gevonden.

* Pro en Core zouden misschien iets minder vage namen mogen hebben. Bij Core en Pro denk ik meestal aan 'hetzelfde', corebusiness en professionaliteit. Beiden klinken als iets waar mensen voor hun beroep mee bezig zijn. Misschien Core hernoemen naar Computers of zo?

* Mooi dat bij de verschillende categorieën Core, Pro, Games, Electronics en Mobile ook andere Meuk's in de Meuktracker staan, namelijk die op die categorie van toepassing zijn. Dat is een hele fijne verbetering :)

* Ik mis de 'streepjes'-achtergrond een beetje.
Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Klopt het dat het menu (subtiel) is verplaatst? :P ik zit aldoor bij Jobs ipv community. ;-) zit vast iets achter.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun JPAC-interface te koop? PM Me plz!

Reg. datum: 16 juni 2005

Tracker gewoon wit maken, dan zou het een mooie site zijn. Vooral de Header vind ik mooi zo, maar de tracker met zijn donkere kleur écht storend...

Distracting you
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
MsG schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:25:
Klopt het dat het menu (subtiel) is verplaatst? :P ik zit aldoor bij Jobs ipv community. ;-) zit vast iets achter.
Gusev in "[Mening-only] Nieuwe layout" :)

Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)

Reg. datum: 15 december 2002

Mijn enige kritiekpuntje is de tracker, die lelijk verschoven staat t.o.v. de bovenliggende vijf knoppen. Het ziet er druk en rommelig uit zo. Het lettertype op de knoppen had even groot moeten zijn als de titels in de tracker en de witte flap zou nog iets breder moeten zijn. Dan zou het een net lijstje zijn.

Z-Dragon wijzigde dit bericht 07-07-2008 17:42 (6%)

^ Wat hij zegt.

Reg. datum: 13 maart 2007

Ik vind met name de grote categorie knoppen zeer storend. Ze verpesten namelijk de verder zeer mooi nieuwe lay out van de site en zijn in mijn ogen (en volgens mij in die van vele tweakers) erg nutteloos.

Misschien is het een idee om die categorieen helemaal af te schaffen omdat ze volgens mij niet of nauwelijks worden gebruikt.

Distracting you
Reg. datum: 14 mei 2004

Meuktracker is verplaatst naar boven :)

Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)

Reg. datum: 19 april 2002

De grote knoppen voor de rubrieken zijn met CSS als volgt weg te toveren:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
#channelNav ul {
margin-bottom:10px;
}
#channelNav ul li {
display:none;
}

In deeze zin staan drie fauten
Wat is een neger achter een piano? - Een pianist

Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

Als je van die 10px 20px maakt lijnt het overigens uit met de streep onder de breadcrumb :) . Met het volgende kan je overigens de buttons onder de reviewaankondigingen verwijderen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* Buttons onder reviewaankondigingen weg */
div#reviewTabList {
  displaynone;
}

Reg. datum: 15 januari 2002

Nieuwe Layout: :(
Links slecht leesbaar
Waarom core pro buttons en pijltjes als het gewoon links zijn die ook al elders staan.
Nee, beter is het echt niet op geworden...

Ik zit een heleboel berichten te lezen over dat velen de linkerbalk met het hogere contrast bij het hoveren lelijk vinden, en dat de tekst slecht leesbaar is als je er niet over hovert, daar kan ik mij niet in vinden. Ik vind het prima dat het niet goed leesbaar is, zo kan ik mij meer concentreren op de tekst die ik aan het lezen ben, zonder mij al teveel af te leiden door een update in de tracker(s), vooral het forum. Als ik het wel wil lezen, ga ik er met mijn muis overheen en lees ik wat ik wil lezen. Kudos!

Prima bedacht, maar het kan in mijn ogen wel iets beter: In plaats van de hele kolom op te laten lichten als je hovert, waarom niet per blok? Dus als je over forumitems hovert, je alleen deze items gehighlight ziet staan. Zelfde geldt voor nieuws, blogs etc.

Puntje twee, iets wat ik ook heb teruggezien in dit topic: Een mogelijkheid om het blok met daarin de grote knoppen + links naar de verschillende rubrieken (voorheen channels) te verbergen. Ik maak geen gebruik van de rubrieken/channels, ik lees alles wat mij interesseert, het hoeft van mij niet in hapklare blokjes geserveerd te worden.
terwijl ik dit heb getypt, zie ik dit staan Vaudtje in "[Mening-only] Nieuwe layout" :p Mijn probleem is opgelost dusch

Verder, prima werk mannen!

Glaanieboy wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:14 (6%)

I've Got Soul
Reg. datum: 29 april 2004

Klein puntje nog, de in de tracker wordt het contrast hoger, maar alleen bij nieuwe items ietsje meer dan bij oudere items. Maar bij nieuwe items is de tijd al groen. Waarom dubbelop?
En in een klein veldje van 570 bij 200 staat 2 keer de kanalenkeuze, ik wil het niet zeggen, maar dat is wel Design for Dummies niveau.
Ander klein dingetje, in de nieuwe balkjes onder Reviews en Features, wordt het geselecteerde balkje grijs, en de tekst wordt onderstreept, ook een beetje dubbelop, zeker omdat ze niet tegelijkertijd verschijnen. (Het onderstreepje en de balkverkleuring)
Verder zou ik graag door de pricewatchplaatjes kunnen bladeren, in plaats van alleen de vier populaire producten, misschien een top 16 ipv een top 4.
In ander nieuws vind ik het lichtgrijze blok juist fijn, dat brengt meer diepte in de site. Het verhervernieuwde logo vind ik ook een verbetering.
O, en als ik toch bezig ben, van mij mogen de randjes van de trackerkopjes wel duidelijker gedefinieerd, het is nu een beetje een overloop.

:+ Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij, ik vind het een hele verbetering, maar dat wat beter is geworden, kan altijd weer verbeterd worden. :*)

The Killer wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:29 (95%)

But I'm Not A Soldier

Reg. datum: 04 november 2004

Zitten zeker een aantal goede veranderingen in de nieuwe layout, bijv dat de website breder is geworde, de nieuwe nieuwe carrousel voor de reviews is echt prachtig! _/-\o_

Maar ook punten die echt zijn verslechterd:
- De nieuws tracker is wel heel erg donker (ook het contrast van de letters tegen de achtergrond is niet fijn met lezen).
- Tja de rubrieken (channels). Ergerde me bij de vorige versie verschrikkelijk aan dat ik elke rubriek moest afgaan om al het nieuws te lezen, gelukkig is toen al het nieuws weer op de frontpage bij elkaar komen staan :). Gebruik ze dus ook niet en vraag me ook ten zeerste af of ze wel veel worden gebruik (zijn vast stats van, ben benieuwd). Dan hebben we in de header al die rubrieken staan en dan nog is mega groot aan de linker kant, is één keer niet genoeg?
- De header is als het ware op de layout geplakt. Zou deze meer in de rest van de layout intrigeren zodat het er ook echt bij lijkt te horen, ziet er nu slordig uit.
Manisch positief

Voor de mensen die dus commentaar hebben op de layout, ik ben bezig met een paar layoutaanpassingen.
Via de link hieronder kun je gemakkelijk deze zelf ook toepassen indien je firefox hebt. Ik zal deze ook updaten aangezien hij nog niet 100% af is. Toch is het in mijn ogen al een stuk beter en rustiger dan dat het nu is :)

Check het op: http://userstyles.org/styles/8630
  • witruimte links en rechts van de header/pagina weg
  • channels niet meer zichtbaar
  • tickers met witte achtergrond voor meer rust en meer leesbaarheid
  • minder witruimte onder de header
  • vergeten te noemen kleine aanpassingen
Ook even een voor/na screenshot:
http://userstyles.org/style_screenshots/8630_before.png http://userstyles.org/style_screenshots/8630_after.png

Ohja, ik ben hier niet mee bezig om de crew te bashen, in de haren te zitten of wat dan ook. We blijven immers tweakers, dus een layout tweaken is dan niet zo vreemd lijkt me :) Hiermee hoop ik anderen die graag wat veranderingen zien in de layout te kunnen voorzien in een oplossing O-)

geerttttt wijzigde dit bericht 07-07-2008 21:20 (52%)

Manisch positief

Ohja, mocht je het niks vinden, je kunt het met 1 klik deactiveren :)

Reg. datum: 19 april 2002

quote:
JHS schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:09:
Met het volgende kan je overigens de buttons onder de reviewaankondigingen verwijderen:
Dat is een goed idee! Dan kan ik hem tenminste gewoon op 10 zetten :) .
Nog wat ruimtebesparing:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
/*Sidebar verticale marges kleiner*/
.sidebar .frontpageItem {
margin-bottom:0px;
}
/* 'Onnodige' witruimte bovenin weg*/
.columnwrapper {
padding-top:0px;
}

In deeze zin staan drie fauten
Wat is een neger achter een piano? - Een pianist

Reg. datum: 23 juli 2004

quote:
Vaudtje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:07:
De grote knoppen voor de rubrieken zijn met CSS als volgt weg te toveren:
Held! _/-\o_

Overigens: Als je een abbo hebt kan je die CSS meuk dus gewoon in je layout instellingen kwijt, heb je het gelijk op elke computer waar je op inlogt. Ik deed het eerst met een customs stylesheet maar dat hoeft dus niet (mits je een abbo hebt). Misschien simpel maar ik kwam er vanmiddag pas achter.

GekkePrutser wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:39 (43%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: