Reg. datum: 13 januari 2008
Reg. datum: 22 juni 2002
Ik heb wat testen gedaan op mijn ADSL aansluiting met 3 verschillende splitters en 3 verschillende ADSL modems, waaronder mijn nieuwe 7170 Fritz!box (annex b). Doel is om de kwaliteit van de ADSL verbinding van de verschillende combinaties splitters/modems te bekijken.
Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet welke van de verschillende door de fritz!box gerapporteerde data snelheden nu overeenkomt met de snelheid zoals "adsl info" van de speedtouch dat rapporteert. Weet iemand dat?
De fritz!box roept in "internet,DSL-information,DSL tabblad"
Attainable data rate: X
ATM data rate: Y
User data rate: Z
De speedtouch roept na "adsl info"
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : A1 A2
Upstream : B1 B2
Zijn de speedtouch getallen (A2 en B2) te vergelijken met 1 van de dingen die de fritz!box rapporteert, en zo ja welke van de drie?
AzertyNL wijzigde dit bericht 27-05-2008 21:58 (15%)
Ik heb het volgende :
- Fritz!Box Fon WLAN 7170 annex B
- firmware 29.04.47
- Fon 1 = tel: 020xxxxxx1
- Fon 2 = tel: 020xxxxxx2
- Fon 3 = tel: 020xxxxxx3
- VoIP/ADSL abbo bij XS4ALL
- Alles gaat via VoIP en gebruik geen ISDN meer
Nu is mij opgevallen dat het niet mogelijk is om met 2 nummers (fon aansluitingen) tegelijk te bellen.
Dus ik kan niet van Fon 1 naar Fon 2 of 3 bellen en andersom.
Ook kan ik niet gebeld worden op Fon 3, als b.v. Fon 1 of 2 in gesprek zijn.
Kan iemand mij vertellen of dit klopt, of dat er eventueel een instelling bij mij niet goed staat?
|| Nikon D80 | Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX | Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR | Nikon 50mm f/1.8 D AF | Tamron AF70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro 1:2 | Nikon SB600 | SanDisk SD Ultra II 2Gb || SanDisk SDHC Ultra II 4Gb ||
Reg. datum: 03 april 2005
Je moet echter wel in de expert mode zijn
Het zijn maar voorbeeld nummers, en ja ik heb 3 XS4ALL nummers, waarvan er 1 een regionaalnummer is die gemigreerd is van KPN.quote:Zijn dat alle 3 xs4all-nummers? Niet per ongeluk doorschakelen aan gevinkt?
Ik heb deze instelling aangepast en zonder resultaat, in mijn geval wordt de ISDN S0 bus niet meer gebruikt omdat alles via VoIP gaat en de ISDN service van de lijn af is.quote:Ik heb de engelse versie: Telefonie, extension dan tabblad extensions proberties: call reject on busy uitvinken. Overigens heb je dit ook voor je ISDN S0 bus, (Busy on Busy) maar die vinkjes hebben niets met Fon 1, 2 en 3 te maken
Je moet echter wel in de expert mode zijn
|| Nikon D80 | Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX | Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR | Nikon 50mm f/1.8 D AF | Tamron AF70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro 1:2 | Nikon SB600 | SanDisk SD Ultra II 2Gb || SanDisk SDHC Ultra II 4Gb ||
Reg. datum: 28 mei 2008
Betreft: analoge POTS kpn lijn met DTMF caller id.
De volgende landen zullen waarschijnlijk ook met dit DTMF probleem te kampen krijgen:
België, Brazilië, China, Denemarken, Egypte, Finland, IJsland, India, Oman, Polen, Portugal, Saudi Arabië, Zweden, Taiwan en Uruguay
Ik heb verschillende splitsers geprobeerd, regio setting op 'other country' en 'NL' gehad.
Maar helaas geen nummerweergave voor de op de vaste analoge POTS lijn (!dus geen ISDN!) binnenkomende gesprekken.
Ik heb dit probleem gemeld bij XS4all en AVM
Dus.... . het probleem is bekend bij zowel XS4all als AVM
Verder bel ik hierover elke Woensdag naar AVM.
Misschien is het toch weer een aansluit factor probleem, d.w.z. extra nummermelder voor de FBF hangen zodat de FBF de CLIP wel snapt.
lauris wijzigde dit bericht 04-06-2008 16:59 (90%)
Reden: DTMF landen toegevoegd
Reg. datum: 15 december 2001
Would you rather be right or happy?
Reg. datum: 06 juni 2001
Niet juist. Ook al gebruik je uitsluitend VoIP: het ISDN signaal (van de VoiP gesprekken) is en blijft gewoon aanwezig op de uitgaande S0 bus. Je kunt er dus gewoon een ISDN centrale achterhangen.quote:avdl72 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:20:
[...]
Het zijn maar voorbeeld nummers, en ja ik heb 3 XS4ALL nummers, waarvan er 1 een regionaalnummer is die gemigreerd is van KPN.
[...]
Ik heb deze instelling aangepast en zonder resultaat, in mijn geval wordt de ISDN S0 bus niet meer gebruikt omdat alles via VoIP gaat en de ISDN service van de lijn af is.
De FB is voorzien van de nieuwste firmware.
Reg. datum: 11 juni 2005
Enkel knipperende lampjes, usb verbinding (natuurlijk met driver) die niet wil werken, geen CD in de doos (terwijl hij nieuw is!), ethernet stekker die niet goed past waardoor de kabel telkens los gaat en je ethernet weg is, ADSL wat niet gewoon in 1x werkt zoals het hoort, etc.
bla bla-bla blaa
Reg. datum: 18 april 2005
Ja dat kan. Ik zou eerst een FW upgrade doen (naar 04.49). Je kunt gewoon instellen dat hij zich als ATA moet gedragen.quote:SpiceWorm schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:11:
Kun je van de Fritz!Box fon (1673) ook enkel het voip gedeelte gebruiken? Ik ben er nu een paar uurtjes mee aan het kloten en ik krijg niet echt een degelijke indruk van het modem(!). FW 06.04.24
Voor mij is het een toppie apparaatje, ethernet blijft er goed in zitten, CD zat erbij maar heb ik niet gebruikt, USB gebruik ik ook niet, ADSL werkte in 1x goed.
Krijg alleen nog een 401 ongeauthorizeerd bij Budgetphone, maar volgens mij ligt dat aan Budgetphone. Voipcheap accountje (yet another voipbuster clone) werkt prima, 10ct /min naar mobiel! Jammer is alleen dat ipv 7 mbit we nu 5 mbit hebben, dus ff kijken of ik er nog een ander modem voor gooi.
bla bla-bla blaa
Heb getest maar is niet bevredigend: De verbinding bleef 24 uur intact met de DECT telefoons. Helaas kraakt de Gigaset 700S (De 370SL niet) Ook schakelde de FB 7270 WiFi zelf weer aan nadat ik mijn computer later weer aan zette (?!?)quote:@Jan-E: Ik zal dat eens testen. Heb overgens ook al in de Duitse forums gezocht en ben het probleem daar niet tegen gekomen............ wordt vervolgd.
Hoop dat er betere firmware komt (aangaande DECT)
Reg. datum: 03 april 2005
Heb pas na een onweersbuiquote:SpiceWorm schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:26:
................I
Jammer is alleen dat ipv 7 mbit we nu 5 mbit hebben, dus ff kijken of ik er nog een ander modem voor gooi.
Alleen nog een probleempje, van onze 3 lijns huiscentrale (panasonic) gaan de telefoons niet over. Een losse handset (gewone telefoon die werkt zonder centrale) op dezelfde aansluiting gaat wel netjes over. Ga ik ff uitzoeken...
bla bla-bla blaa
bla bla-bla blaa
Is dat sowieso mogelijk bij de Fritzbox 7170?
Reg. datum: 11 maart 2003
Je kunt geloof ik bij Portmappings in het Settings-menu porten forwarden.quote:C3La schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:00:
Ik heb sinds vandaag ook mijn Fritzbox 7170 van XS4all binnen. Nu ben ik bezig om een huis-server op te zetten, alleen mis ik in de handleiding de mogelijkheid om verkeer van buitenaf naar een bepaald lokaal ip-adres door te sturen.
Is dat sowieso mogelijk bij de Fritzbox 7170?
Klopt idd. Beetje raar om dat standaard aan te zetten! Ben je met lijn één aan het bellen, geeft lijn twee in gesprek...quote:Lampie01 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:27:
Staat je busy on busy soms aan, dan geeft hij idd ingesprek.
Ook doet de nummerweergave het nogal eens niet en gaan de aan de panasonic centrale gekoppelde telefoons niet over...
Owja, nog niet te spreken over inkomende telefoontjes die zodra je opneemt ingesprektoon krijgt (al 3x gebeurt vandaag). Bellen ze opnieuw met de opmerking of je ze weggedrukt hebt... Volgens mij is Fritz!Brak.
bla bla-bla blaa
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last