Hoofdcategorieën
Topicacties

[Mening-only] Nieuwe layout

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Nieuw Topic
You got n00bsticked.
Reg. datum: 12 februari 2005

Omdat Crisp een aantal topics heeft gesloten omdat hij liever wil bugsquashen dan meningen lezen open ik bij deze een topic waarbij ieder zijn mening mag spuien over de nieuwe layout.

Let wel op de volgende regels om het leefbaar te houden!

:? Géén one-liners, posts hoor je fatsoenlijk te onderbouwen zodat erover gediscussieerd kan worden.
:? Géén flamerij ondanks dat jij vindt dat het misschien wel terecht is.
:? Géén bugs melden hier, dit is een meningentopic.

DPC - WCG, 'cause we are worth it! Jij toch ook?

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Persoonlijk vind ik de linkerbalk die nu dezelfde kleur heeft als de randen wat lastig lezen. Ook lijkt het er wat buiten te vallen, omdat het zich qua kleur afscheid van de layout.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun JPAC-interface te koop? PM Me plz!

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

- Meuktracker omhoog voor niet-abo
(volgens mij willen de meeste dat aan de reacties te lezen op de FP)
*fixed*
- Liever een mogelijkheid om de knoppen te verwijderen (zoiets)
- Naar mijn mening is de mouseover niet nodig en in plaats gewoon contrast ietsje omhoog.

Verder d:)b

Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)

Good moaning
Reg. datum: 26 januari 2002

Ik vind de nieuwe layout best mooi, maar er zijn drie zaken die me storen.

1. De reviews & features box lijkt wel een banner. Persoonlijk heb ik een hekel aan banners, daarom heb ik ook een abo.

2. Core/Pro/Games/... hebben elk een kleur. Daar is niks mis mee, maar beperk het dan tot de channelbar oid. De H1 koppen hadden gewoon #CB0131 moeten blijven, het lijkt wel een tekenboek?

3. De rechterkolom bij nieuws hoeft zo breed niet, er is een hoop witte ruimte nu.

I was pissing your coffee

Meukjes!
Reg. datum: 17 oktober 2001

Na zo even de fp hebben gebrowst in de nieuwe layout - lijkt het me toch een goede verandering, wellicht inderdaad de standaard plek van de meuktracker iets omhoog, nu bungelt deze een beetje rechts onderaan? Al ben ik natuurlijk ook bevooroordeeld op dat stukje natuurlijk ;)

Ook het aanpassen van elke plek van de layout in je instellingen is lekker, zodat je zelf het een en ander naar je eigen smaak kan neerzetten.

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
HeidiHo - Smakkelijke recepten

Wazzaaaaap enzo

Dat linker blok is flink wennen, maar moet zeggen dat het wel wat stoere features heeft :P Al lijkt het door dat blok, wat op elke pagina inlaad, alles wat trager te maken hier op mijn systeem.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Reg. datum: 31 mei 2001

Als er nou een menuutje bij die grote witte knoppen linksboven was met daarin het laatste nieuws. Dan is het nog nuttig en vooral handig. Nu staan ze maar maar wat in de weg (wederom twee keer zoveel informatie op een pagina wat niet nodig is (die knoppen staan ook bovenin de horizontale balk)).

Voor de rest mooie update, oogt allemaal wat rustiger en overzichtelijker nu.

Ow en het kleurverschil van games en mobile is erg matig imo, een iets duidelijker verschil hierin zou beter zijn.

Lighteye wijzigde dit bericht 07-07-2008 14:01 (32%)

Blue | MenAgainstDisease
Reg. datum: 07 februari 2002

Mooie update, stukje ethischer in mijn ogen.... maar zoals altijd een maar:

Het verschil in groen tussen Mobile & Gaming kan ik, en waarschijnlijk velen met mij niet onderscheiden. Ook in de headlines hier op GoT zijn de blokjes heel moeilijk in kleur te onderscheiden.
Sinds de vorige lay-out - wat mijns inziens een enorme achteruitgang was - kwam ik er toch al niet meer. Hooguit 3x per jaar voor de Pricewatch. Het nieuws haal ik tegenwoordig wel elders.
Reg. datum: 09 maart 2003

Ik vind de nieuwe layout helemaal niks. :(

Zo erg zelfs, dat ik ben bang dat ik wat minder naar T.net ga surfen in de toekomst.

Reg. datum: 04 november 2000

Ik heb eigenlijk maar 1 puntje waarvan ik zou zeggen: dat zou ik niet zo gedaan hebben en dat is de layout van de tracker. Hij valt nu qua uiterlijk gewoon buiten de site en da's jammer. De andere verbeteringen zijn wel ronduit prachtig, met name het blok met de reviews is erg mooi.
[edit]
Valt me nu pas op dat de meuktracker een flink eind omlaag is gegaan. Dat is effe wennen maar qua logica staan nu "belangrijkere" zaken erboven.

Cyphax wijzigde dit bericht 07-07-2008 14:04 (21%)

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Reg. datum: 10 augustus 2001

In plaats van opmerkingen te maken over dat je het niks vindt en/of er toch niet meer komt of gaat komen, kan je het natuurlijk ook even proberen te onderbouwen, anders heeft het weinig nut.

Reg. datum: 22 september 2005

paar dingen die mij opvielen:
- de knoppen core/pro/... links bovenaan zijn heel groot, in 't oog vallend en dubbel (staan ook bovenaan)
- grijs op grijs in de categorieen forum/computable/... is slecht leesbaar (van mij hoeft het bovendien ook niet op te lichten)
- de Reviews & Features sectie is m.i. te prominent aanwezig
- ik vind de plaatjes van populaire artikelen uit de pricewatch weinig toevoegen en vind ik alleen maar druk, lijstje lijkt me (meer dan) genoeg
- de nieuwsberichten, 't belangrijkste onderdeel van de frontpage, vind ik nogal opgepropt geworden (door de brede rechterkollom)
- de groene tijden van 't forum valt m.i. te veel op
- de artikelen zelf zijn ook smaller geworden en zitten er m.i. nu nogal tussengepropt

Dus: op zich vind ik 't wel ok, maar bovenstaande dingen zijn m.i. voor verbetering vatbaar!

- J.W. - wijzigde dit bericht 08-07-2008 11:49 (33%)
Reden: ik edit gewoon door als ik iets nieuws vind...

quote:
MOmax schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:02:
Ik vind de nieuwe layout helemaal niks. :(

Zo erg zelfs, dat ik ben bang dat ik wat minder naar T.net ga surfen in de toekomst.
Dat heb ik dus al sinds de vorige verandering, ik kan er niet aan wennen (maja das dan lekker pech voor mij :D )

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

Reg. datum: 04 november 2000

Is het jullie ook al opgevallen dat de tracker nu ook gewoon smaller wordt als je de site smaller maakt? En als je er overheen hovert wordt ie breder, ook gaaf gedaan. :)

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Reg. datum: 04 mei 2007

Ik vind het persoonlijk iets minder overzichtelijk geworden, maar dit komt waarschijnlijk omdat het weer iets nieuws is. Maar het ziet er wel gelukkig allemaal gelikt uit, vooral de features gedeelte is mooi uitgewerkt. :)

Ligt het nou aan mij of zijn de buttons Jobs en Community verwisseld?

SniperFox wijzigde dit bericht 07-07-2008 14:07 (11%)

Gamedeveloper

quote:
Kixtart schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:37:
- Meuktracker omhoog voor niet-abo
(volgens mij willen de meeste dat aan de reacties te lezen op de FP)
- Liever een mogelijkheid om de knoppen te verwijderen (zoiets)
- Naar mijn mening is de mouseover niet nodig en in plaats gewoon contrast ietsje omhoog.

Verder d:)b
Precies ook mijn suggesties.
De mouseover kan best verwarrend zijn omdat je dan denkt de complete linkerbalk als knop te bedienen (ipv allemaal losse textlinks).

Asus P5B, Code 2 Duo E6600, Corsair Twinx 2048MB PC6400, Asus x1900XT vivo

NederCam.nl

De meuktracker, en andere trackers, zijn gewoon sleur en pleur, dus ik zie daar niet zo een groot probleem in eerlijk gezegd.
Verder wel eens met Kixtart voor wat betreft punt 2 en 3.

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

azijnzeikerd

Ik vind het verschrikkelijk. Het is een soort puistenkind geworden.

De categorieen links zijn wazig. Core en Pro zijn onduidelijk, de andere drie ineens heel concreet. Bovendien gebruikt niemand die categorieen, dus die nemen nu ineens wel een erg prominente plek in. Kunnen we die buttons op z'n minst onzichtbaar maken?

De linker donkere balk voelt, naast het feit dat het gejat is van zusje sprout.nl, erg benauwd aan. De marges zijn minimaal, de achtergrondkleur heel donker. De complete mouseover voor dat kader is schrikwekkend. Daarnaast zorgt de hap uit het design ervoor dat de hele site gevoelsmatig naar links kantelt.

Doordat er weer een nieuwe achtergrond bij is gekomen voor die nutteloze wijziging aan de trackers, is er nu een kader in kader in kader in kader design ontstaan. Dit maakt het geheel nodeloos onrustig.

De kleuren van de nieuwe onderdelen zijn afschrikwekkend. En blijbkaar was het nog zo moeilijk om 3 nieuwe kleuren te kiezen, dat 2 van de drie nagenoeg gelijk zijn.

Op de homepage is rechts een of ander mega-kader terechtgekomen. Hieronder zweeft nu een verdwaalde button. Ik mis m'n oude overzichtje.

Sorry jongens, maar ik vind het echt een dikke achteruitgang.

Bosmonster wijzigde dit bericht 07-07-2008 14:27 (11%)

single

Drum my Bass || Love my Lain

Zo bekijk ik tweakers:

http://www.fileden.com/files/2007/7/5/1241926/tweelijk.JPG

Inderdaad, ik gebruiker de tracker NIET en wil hem ook niet gebruiken. Hoe lelijk is de site nu dankzij die catagorieen zo prominent linksboven? Ik zie zoals je zit in de screenie nu dus pro/core/elec... en dan een groot zwart gat.

Kunnen die catagorieen disabled worden? De vorige opdeling in catagorieen (dat je niet meer al het nieuws in een keer kon zien) werd ook al hatelijk ontvangen en is vrij rap teruggedraaid. Als je dat ding linksboven niet kan disablen dan please haal em gewoon helemaal weg.

Asus P5KC | Core2Duo E8400 @ ~3.8Ghz | 4x 1GB DDRII 800Mhz | GeForce 8800GTS320 @ 608/1566/900 gpu/shader/mem | Audigy SE | HDD's :P |

Acer X203W| Razer Diamondback | Razer ExactMat | Logitech Ultra X

240 Dagen retentie FTW

Reg. datum: 30 september 2003

Normaal krijg ik de bakken kritiek als webmaster / designer voor men eigen websites van leden maar goed ... meningen moeten er zijn! :P
  • De trackers links zijn te donker, niet alle schermen geven grijs als grijs weer ... grijs is een mooie kleur maar het juiste grijs gebruiken is moeilijk, zo lijkt op men desktop bijna alles zwart
  • De channels bovenaan links zijn te groot, het is zeker een vernieuwing maar het zou best één geheel mogen zijn met de trackers eigenlijk, dus de trackers ook op een witte achtergrond, beetje zoals vroeger
  • Waar vroeger alles dicht bij elkaar geplakt was is er nu teveel witruimte tussen sommigen zaken, om het anders te zeggen, vroeger had je een duidelijk "box-model" waar je alles in kon terugvinden, nu lijken sommigen boxen een beetje rond te zwerven met boven meer witruimte als onderaan etc
edit: ik heb met behulp van FireFox add-on Stylish de layout iets aangepast
http://hoaxer.be/dump/screenshots/tweakers.jpg ... voor mij persoonlijk is dit beter, nu ik wil tweakers ook niet tegen de schenen schoppen, de stylish code publiceer ik niet, we zijn tenslotte niets voor niets tweakers ... wie het wil veranderen kan dat zelf ook wel ... :)

KimG wijzigde dit bericht 07-07-2008 15:00 (19%)

Reg. datum: 04 mei 2007

Klein stukje kritiek, ik vind dit groen wel erg excessief eruit springen i.v.m. de donkere achtergrond.

http://img137.imageshack.us/img137/9667/33933976nf8.jpg

Reg. datum: 17 december 2006

Ook ik vind de linkerkant wat aan de donkere kant. het contrast is me iets te groot om lekker te kunnen lezen. Voor mij kan het op de volgende punten beter

1: linkerkant met producten etc. een lichtere kleur geven of de tekst beter leesbaar maken.
2: Reviews & Features minder breed maken, omdat dit nu meer ruimte inneemt dan het nieuws (waarvoor ik vooral op tweakers kom)

Waar ik wel over te spreken ben is de functionaliteit. Zelf maak ik websites en gebruik ook AJAX, maar niet op een niveau als dit.

In tegenstelling tot anderen hierboven was ik wel tevreden met het vorige uiterlijk. Misschien is het een idee om de bezoeker zelf te laten kiezen?

Reg. datum: 14 februari 2002

Niet echt klachten over de lay-out, het zou alleen leuk zijn als er een sluit/minimaliseer-knopje was bij die nieuwe knoppen linksboven. Je hebt ze namelijk al in het menu bovenaan staan en zelfs daar gebruik ik ze niet (ik gebruik bijna alleen maar de tracker).

edit: in het ABO-forum al een custom css gevonden hiervoor :p

DinX wijzigde dit bericht 07-07-2008 14:48 (10%)

ಠ_ಠ

﴾͡๏̯͡๏﴿

Reg. datum: 14 november 2003

Het is weer even wennen natuurlijk, maar zo te zien is de nieuwe frontpage een prettige omgeving en zal ik me er snel in thuis voelen. De drag'n'drop features van de linkerbalk zijn leuk om mee te spelen. Ook is 't goed om te zien dat de nieuws submit functie inmiddels een plekje heeft gekregen in de menu's.

Wat me (als vormgever) een beetje stoort is dat er bij het logo een driehoekje aan de balk is gezet waardoor de eigenheid van het logo wordt verstoord. Ik zou bijna zeggen: maak in plaats van de grote channel-knoppen die eronder staan een soort clickable cirkeldiagram van de channels, met het logo in het midden, en misschien wat interactiviteit bij een mouseover (die bijvoorbeeld met een wisselend achtergrondplaatje subtiel aangeeft wat core, pro enz. inhoudt). Op die manier krijgt het logo een functie die op de vorm aansluit, de categorieën sluiten mooi aan bij de 5 punten. Stel dat je er later een channel bij maakt dan kun je van de zeshoekige vorm uitgaan die in de steeksleutel zit.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: