Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
from Planet Verbs

wat zijn de lip sync problemen dan? Werkt de lip sync functie op de tv niet goed ofzo?
Met digitenne had ik vertraging in beeld, maar lip sync op m'n versterker (onkyo 606) loste dit op.
Niet aan gedacht om de lipsync op de tv te gebruiken want mijn geluid gaat via de versterker en kon het goed syncen.
Ik zit nu even op een ouderwetse tv en moest daarom lipsync weer op 0 sec zetten.

binnen 4 dagen heb ik m'n nieuwe 46zf355 *O* even lekker voorbarig juigen en er vanuit gaan dat ie perfect is, zodat ik m'n plannen door kan trekken, ik wil namelijk een vette stoel kopen en UPC digitaal.

Verder wil ik onderzoeken of ik een wacom Cintiq kan gebruiken op m'n mac dvi poort en tegelijk de dvi door laat lopen naar m'n lcd.. edit: een usb-to-dvi lijkt de oplossing hiervoor, een dvi splitter geeft geen controle over de resolutie van de twee outputs..

madwurmz wijzigde dit bericht 07-07-2008 07:21 (16%)

Reg. datum: 01 april 2008

en?

from Planet Verbs

quote:
edit:
En het nieuwe toestel heeft ook een brom.

-O- -O- -O-

Treurig hoor.

:'(

Reparatie gaat niet door omdat dan mijn geld-terug garantie vervalt.
Ga nu een RMA procedure doen en koop ik een Sharp.

Ik heb Toshiba gemailt over mijn probleem en mocht dat iets informatiefs opleveren zal ik dat hier nog wel posten...

madwurmz wijzigde dit bericht 14-07-2008 12:51 (191%)

xbox360: Count Black
Reg. datum: 06 december 2006

Kan je niet beter een Sony of Samsung kopen? Las over de sharp nou niet echt zulke goede reviews...

Wat ontzettend bagger madwurmz.. je geeft er een hoop geld aan uit en de specs zijn zo goed.. en dan dit. Ik weet bijna hoe je je voelt.

from Planet Verbs

Ja jammer he? Toshiba is gewoon heel goed en het is moeilijk een soort gelijke te vinden.
Qua prijs vond ik 'm eigenlijk juist goedkoop, had ook de Sony x3500 op het oog die toen 3000 euro kostte maar hoorde van de nieuwe modellen met coole functies en dan ga je geen oude kopen.

Gelukkig blijkt Redcoon een goeie service te hebben en wacht ik nu op m'n geld terug ipv meteen een nieuwe te bestellen...
Heb ook een goedkope nederlandse leverancier gevonden mocht het Sharp worden.

Sony heeft helaas geen 100hz op de nieuwe E en W serie en een collega ervaart bij de tour de france haperend beeld op z'n 40w4000.
Samsung (656) heeft zo'n lelijke rooie rand, waar ik nooit aan zou kunnen wennen, maar verder misschien wel interesant inderdaad, ik zal die topic weer eens gaan volgen..

Ik denk nu eigenlijk de Sharp ook niet te doen maar een kleiner/goedkoper toestel te kopen (32inch oid) die dan in december boven m'n bed komt te hangen en tegen die tijd de nieuwe 46'' 100hz Sony te kopen... 't is maar een ideetje.

Morgen gaat de Toshiba weer in de verpakking om ruimte te maken, maar ik ga eerst nog een filmpje maken van het brom-geluid.
quote:
Awakener schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 07:49:
Kan je niet beter een Sony of Samsung kopen? Las over de sharp nou niet echt zulke goede reviews...

Ja, mijn ervaring met Redcoon zelf ik ook erg goed geweest. De RMA is echt goed afgehandeld. Jammer alleen dat Splash zo langzaam is. Eergisteren mijn geld terug gekregen overigens.

Persoonlijk heb ik besloten te wachten tot er een tv langskomt die eigenlijk gelijk is aan de Toshiba, maar geen brom heeft. Moet zeggen dat ik toch van een aantal toestellen in reviews teruglees dat ze brommen (Sharp, de 40w4000 Sony). Er staat dan wel bij "niet storend op normale kijkafstand", maar als je een gehoor hebt als ik betekent dat helemaal niets.

Reg. datum: 08 juli 2008

Weet iemand of dit wat is

Toshiba 37XV505D

is het wel een goeie lcd, voor ps3, en voor me full hd films vanaf me pc?? en aansluiten op me versterker enzo

Reg. datum: 23 mei 2008

quote:
madwurmz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:11:
Ja jammer he? Toshiba is gewoon heel goed en het is moeilijk een soort gelijke te vinden.
Qua prijs vond ik 'm eigenlijk juist goedkoop, had ook de Sony x3500 op het oog die toen 3000 euro kostte maar hoorde van de nieuwe modellen met coole functies en dan ga je geen oude kopen.

Gelukkig blijkt Redcoon een goeie service te hebben en wacht ik nu op m'n geld terug ipv meteen een nieuwe te bestellen...
Heb ook een goedkope nederlandse leverancier gevonden mocht het Sharp worden.

Sony heeft helaas geen 100hz op de nieuwe E en W serie en een collega ervaart bij de tour de france haperend beeld op z'n 40w4000.
Samsung (656) heeft zo'n lelijke rooie rand, waar ik nooit aan zou kunnen wennen, maar verder misschien wel interesant inderdaad, ik zal die topic weer eens gaan volgen..

Ik denk nu eigenlijk de Sharp ook niet te doen maar een kleiner/goedkoper toestel te kopen (32inch oid) die dan in december boven m'n bed komt te hangen en tegen die tijd de nieuwe 46'' 100hz Sony te kopen... 't is maar een ideetje.

Morgen gaat de Toshiba weer in de verpakking om ruimte te maken, maar ik ga eerst nog een filmpje maken van het brom-geluid.

[...]
Ik heb de 102cm Toshiba 40ZF355, en geen last van een brom. Ook een vriend van me geen last van brom.
Misschien dat het alleen in de 46ZF zit.

from Planet Verbs

Maar het zit ook in 22 inch op andere merken. Het zit zelfs soms in telefoon-schermpjes.
Het rare vind ik dat het willekeurig lijkt, de ene wel de andere niet.
iig gebeurt het bij veel mensen precies op dezelfde manier, namelijk als de backlight wordt gedimt, dus van de 100 afgehaalt wordt. 100 is natuurlijk veel te vel, te snel warm en te veel stroom-gebruik.
Het hoor ook de trafo brommen op mijn Onkyo 656 receiver, maar daar is het gewoon acceptabel en niet afhankelijk van instellingen.

De monteur had nieuwe backlight trafos erin kunnen zetten maar dan zou de geld-terug garantie vervallen.
Om een eventuele reeks van reparaties te voorkomen is ie nu terug gebracht.
Filmpje gemaakt van het geluid, en het hele avontuur vanaf un-packing t/m retour moet ik nog posten op m'n blog (in de maak)..
Ik heb geen spijt van m'n keuze, ik ben van plan de nieuwe Sony 100hz te kopen, 46 inch, zodra die er is.
Ben voor de tussenperiode opzoek naar een leuke 32 inch lcd.
quote:
Broazemm schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:45:
[...]

Ik heb de 102cm Toshiba 40ZF355, en geen last van een brom. Ook een vriend van me geen last van brom.
Misschien dat het alleen in de 46ZF zit.

from Planet Verbs

Om het drama rondom mijn brommende 46" bakkie af te ronden heb ik een mail gestuurd naar Toshiba UK, met het bericht dat ik tot twee maal toe een brommend toestel heb gekregen en geen goeie oplossing heb gekregen van de Belgische helpdesk.
Mailtje terug : Wij doen alleen UK, probeert u eens Duitsland.
Duitsland gemaild.. Kreeg een mailtje terug: wij doen alleen onderdelen, via Toshiba.nl kunt u uw service punt vinden.
Bom-brief rond gemaild naar elke Toshiba afdeling die ik kon vinden incl. de fabriek en directie in Japan :P
Kreeg ik vandaag een telefoontje van een Exalto medewerker (die ik als enige niet had gemaild en dus eigenlijk vermeed).
Zij hadden de opdracht gekregen dit te onderzoeken.. En ze wilde perse langskomen om het te inspecteren. Maar, zeg ik, het toestel is weer terug naar Redcoon.
Uit zijn administratie bleek dat er in het totaal maar vijf 46 inch ZF's ter reparatie zijn aangeboden bij Exalto en geen van die toestellen hadden deze klacht. maw: de internet winkel heeft het eerste toestel niet ter reparatie aangeboden en ook geen melding ervan gemaakt.
Ik ben bang dat ik gewoon het zelfde toestel terug heb gekregen, niet alleen omdat we bovenstaande ontdekte, maar ook omdat de regza-link in het menu al was geactiveerd nog voordat ik hem aan had gesloten. Ook ontbrak de zilveren sticker op het scherm zelf en was het piepschuin her en der beschadigd... Geen keiharde bewijzen, dus geen beschuldiging richten de internet verkoper, maar mijn volgende aankoop gaat waarschijnlijk wel gewoon via een premium reseller..

Trouwens nu ik dit zo schrijf, krijg ik bijna jeukende handen om het gewoon een derde keer te proberen...

Reg. datum: 06 december 2006

Dan bestel je hem toch bij een andere webshop?

Reg. datum: 28 maart 2004

quote:
madwurmz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:05:

Trouwens nu ik dit zo schrijf, krijg ik bijna jeukende handen om het gewoon een derde keer te proberen...
Als het goed is krijg ik volgende week een 46ZF355 geleverd. Door jouw verhaal over een brommende TV maakte ik me al wel wat zorgen over wat ik dan geleverd ga krijgen. Ik heb de TV bij een lokale shop besteld, die direct geleverd krijgt van Toshiba Nederland. Zodra mijn TV er is zal ik 'm uitvoerig gaan testen, en het checken naar een brommend geluid staat bovenaan mijn lijst.

Reg. datum: 23 juli 2008

hey,

ik heb net de toshiba 40XF355D - REGZA XF Series gekocht, maar ik heb nu een kast en deze toshiba kan er maar net in. Dus er is geen ruimte rondom het scherm, maar in het boekje staat dat je tenminste 10 cm vrij moet hebben rondom het scherm voor ventilatie.

maar na een paar uur tv kijken werd het scherm heel warm.

is dit erg???

The Unknown!
Reg. datum: 12 februari 2000

slechte ventilatie lijkt me niet echt goed maar wat veel erger is is dat mooie scherm in een kast opsluiten..... ga je schamen ;)

System Specs - WAR!! : Klunk - Black Orc - Karak Azgal () Firkan - BW- Karak Hirn - Samsung LE40A656

Reg. datum: 25 november 2005

quote:
Spargo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:06:
Weet iemand waar in de omgeving Hengelo (Ov) de 42xv505d te zien is??? Eventueel in Duitsland? MM Enschede en Hengelo geven wel aan dat er nieuwe Toshiba modellen aan zitten te komen, maar wanneer.......?!?
Heeft iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag???

Reg. datum: 23 juli 2008

quote:
Jabba schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:40:
slechte ventilatie lijkt me niet echt goed maar wat veel erger is is dat mooie scherm in een kast opsluiten..... ga je schamen ;)
hahah

The Unknown!
Reg. datum: 12 februari 2000

quote:
Spargo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:37:
[...]

Heeft iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag???
zwaar irritant idd, het reclame tijdschriftje van de MM dat in alle winkels ligt met alle modellen die ze voeren staat vol met toshiba's maar die dingen hangen nergens :(

System Specs - WAR!! : Klunk - Black Orc - Karak Azgal () Firkan - BW- Karak Hirn - Samsung LE40A656

Reg. datum: 13 augustus 2001

In de TS staat onder aansluiting:

HDMI (3): versie 1.3 met HDCP, 1080p (24/25/30/50/60Hz), Lip Sync, Deep Colour, xvYCC en CEC

Is dit niet een beetje misleidend? Zo is het net alsof de TV dit ook allemaal ondersteunt.... dat hij HDMI 1.3 ondersteunt wil nog zeggen dat hij Deep Colour en xvYCC ondersteunt bijvoorbeeld....

Me OS X

*kick*

De ZF-serie ondersteunt het ook allemaal. :) De XF-serie ondersteunt enkel geen xvYCC, maar er zit wel gewoon een Deep Colour en Lip Sync optie in het menu.

Heb sinds gisteren trouwens de XF355 staan, kon er voor zo'n mooie prijs aan komen, en aangezien de ZF355 dan minstens 500 euro duurder zou zijn, vond ik dat verschil toch wel te groot. Heb er gelukkig geen spijt van. Ik was echter wel lang bezig om het beeld goed te krijgen, want de fabrieksinstellingen zijn erg slecht.
Ik heb de Pirates of the Caribbean Blu-Ray opgezet, daar heb je namelijk flink heldere scenes (volle zon), en ook veel donkere nachtscenes, en ben lekker de gehele film (2.5 uur) aan het klooien gegaan. :P Scheelt weer een dure calibratie. Zolang ik er zelf maar tevreden mee ben he.

Voor mensen die de TV net nieuw hebben. Je bent al een heel eind door de Voorkeursinstelling Film (Movie) te pakken, de kleurtoon op Warm te zetten, en het contrast misschien nog iets op te schroeven (en Actieve Achtergrondverlichting (Active Backlight) zet je uit natuurlijk). Vervolgens kun je nog wat kleine instellingen aan de kleuren doen met het 3D kleurenmanagement als je dat nodig vind. :)

Mocht je het trouwens vervelend vinden dat je TV constant de Exact Scan instelling verliest, dan kun je de optie Auto Breedbeeld (Auto Widescreen) uitzetten in het Instellingen (Settings) menu. Dan springt je TV automagisch weer terug naar Exact Scan als je 1080P invoer hebt. :) Het enige nadeel is dat je 4:3 materiaal van bijvoorbeeld de digitale tuner naar 16:9 wordt uitgerekt.

--MeAngry-- wijzigde dit bericht 01-08-2008 10:14 (17%)

* Iemand nog suggesties?

Reg. datum: 04 augustus 2002

weeet iemand waar het gigantische prijsverschil tussen de UK en NL/DE/BE etc vandaan komt op de toshiba LCD's?

Ik wil gaan voor de 46xf355 of de 46zf355. Beide, vooral de laatste, hebben super goede scores bij hdtvtest. In eerste instantie plasma (pana 42zd85), maar design telt voor mij ook heel erg. He moet goed staan bij de meubels. Vanwege de super dunne rand (buitenmaten van de tv zijn gelijk aan 42 inch tv's) om het scherm ga ik voor deze.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31ozk7s8mXL._SS400_.jpg

http://www.amazon.co.uk/T...qid=1218696246&sr=1-6
Kosten 794 pond. Net een creditkaart overzicht gehad. Mastercard rekent om met factor 1,2. Dit is dus ¤ 952,00.

Nu redcoon, kieskeurg etc. Allemaal prijzen van rond de ¤ 1500 voor xf en 1700 a 1800 voor de zf. Amazon.de heeft de xf voor ¤ 1268 staan en de zf voor ¤ 1876. In NL is het verschil maar ¤ 200 in dld opeens ¤ 600,00. Heel appart.

Me vriendin zei al, we gaan wel een lang weekend engeland nemen we hem op de terugweg wel mee. Hebben we een leuk uitstapje en nog steeds veel euries in de pocket. Hoelanger ik er overna denk hoe beter ik het idee vind :P Zouden er hier nog veel nadelen aahangen? Garantie van toshiba is volgens mij eu breed.

Ik weet dat toshiba in de UK geassembleerd wordt, zouden ze hier dan ook eerder de prijsverlagingen door voeren?? Dat wij in NL gewoon nog moeten volgen?

thefox154 wijzigde dit bericht 14-08-2008 08:56 (11%)

Reg. datum: 10 augustus 2007

Weinig nieuws de afgelopen dagen.

Reg. datum: 08 september 2003

Pas volgende maand kan ik er een halen.. :*)

De prijs is ondertussen wel 1.120 pond op Amazon.
Misschien bestellen by Laskys voor 779 pond?
http://www.laskys.com/tv_...keyword=TOSHIBA+46XF355DB

Reg. datum: 08 september 2003

Snel ff gecheckt met kieskeurig, prijzen zijn weer gezakt voor de ZF versie..
http://shop.extremediscou...=19835&ref=kieskeurig

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: